2021 Passat: Plug&Play DSP/Forstærker - hvordan uden strøm fra batteri?

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
CarstenVW
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12. jul 2021, 10:16
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 1 time

2021 Passat: Plug&Play DSP/Forstærker - hvordan uden strøm fra batteri?

Indlæg af CarstenVW » 13. jul 2021, 15:25

Hej,

Jeg synes standard anlægget i min 2021 Passat spiller rimelig sløjt så det skal nok opgraderes. Jeg har set lidt på Match serien fra Audiotec Fischer hvor man kan få Plug&Play DSP/forstærker. Men jeg forstår ikke helt hvordan det Plug&Play virker.

I min gamle bil (Golf 6) havde jeg et tykt strømkabel fra batteriet om til forstærkeren i bagerummet. Med Match behøves dette åbenbart ikke - og det ville selvfølgelig være rart at slippe for at trække strømkabel hele vejen.
Men kan der virkelig trækkes strøm nok i bilens originale ledningsnet til at drive en ok størrelse subwoofer?

Er der nogen her inde der har erfaringer med Match eller andre Plug&Play løsninger?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: 2021 Passat: Plug&Play DSP/Forstærker - hvordan uden strøm fra batteri?

Indlæg af GranTurismo » 13. jul 2021, 15:34

Med de små forstærkere som effektmæssigt svarer til VW'S Helix, kan man nøjes med at trække strøm fra head unit.

Med de større som f.eks PP82DSP og PP86DSP, skal der trækkes strøm fra batteriet.

Jeg har selv PP82DSP og PP10E-D. Det er jeg vældig godt tilfreds med.
These users thanked the author GranTurismo for the post:
CarstenVW
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

CarstenVW
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12. jul 2021, 10:16
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 1 time

Re: 2021 Passat: Plug&Play DSP/Forstærker - hvordan uden strøm fra batteri?

Indlæg af CarstenVW » 13. jul 2021, 15:54

GranTurismo skrev:
13. jul 2021, 15:34
Med de små forstærkere som effektmæssigt svarer til VW'S Helix, kan man nøjes med at trække strøm fra head unit.

Med de større som f.eks PP82DSP og PP86DSP, skal der trækkes strøm fra batteriet.

Jeg har selv PP82DSP og PP10E-D. Det er jeg vældig godt tilfreds med.
Hej GranTurismo,
Tak for svaret.

Jeg kan ikke umiddelbart finde en PP82DSP på deres hjemmeside. Men for PP86DPS synes jeg det fremgår at der ikke er subwoofer kanal i DSP'en, men at der er udgang til en ekstern subwooferforstærker. Jeg går ud fra det er derfor at den har 8 forstærker-kanaler, men 9 DSP-kanaler. Er det derfor der skal trækkes ekstra strøm?

Har du skiftet de originale højtalere eller lader du DSP'en trække de originale?
Har du en ekstern forstærker til subwoofer?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: 2021 Passat: Plug&Play DSP/Forstærker - hvordan uden strøm fra batteri?

Indlæg af GranTurismo » 13. jul 2021, 16:21

82 er forgængeren til til 86. Forskellen er at 86 har DSP til forstærkerudgangen. De har begge 4*55W i 4 Ohm til bilens højttalere og 280W i 2 Ohm til subwooferen (4*70W)

Jeg kører med de originale højtalere og har ikke ekstern forstærker til sub. 280W er rigeligt til at dyb bas kan mærkes i tøj og hår. Med en god justering af DSP lyder de originale højtalere faktisk ganske anstændigt.
These users thanked the author GranTurismo for the post:
CarstenVW
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

CarstenVW
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12. jul 2021, 10:16
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 1 time

Re: 2021 Passat: Plug&Play DSP/Forstærker - hvordan uden strøm fra batteri?

Indlæg af CarstenVW » 14. jul 2021, 09:33

GranTurismo skrev:
13. jul 2021, 16:21
82 er forgængeren til til 86. Forskellen er at 86 har DSP til forstærkerudgangen. De har begge 4*55W i 4 Ohm til bilens højttalere og 280W i 2 Ohm til subwooferen (4*70W)

Jeg kører med de originale højtalere og har ikke ekstern forstærker til sub. 280W er rigeligt til at dyb bas kan mærkes i tøj og hår. Med en god justering af DSP lyder de originale højtalere faktisk ganske anstændigt.
Nu har jeg lige læst manualen til PP86DSP igennem. Der fremgår det at den skal tilsluttes direkte til bilens positive batteri pol. Så med den slipper man desværre ikke med at trække strøm så vidt jeg kan se. Der er også 2 store strømkabel tilslutninger på forstærkeren.

Men går man ned i en UP7DSP ser det rigtig nok ud til at man ikke skal tilslutte strøm. Der er i hvert fald ingen strøm terminaler. Den har så 5x65/130W til højtalere og 2x160w til subwoofer.

Jeg synes godt nok stadig det er meget strøm at trække på bilens originale ledningsnet. Men det må jo fungere.
Fedt at høre at du har gode erfaringer med det. Også at de originale højtalere lyder ok når de får en større forstærker.

Man kan jo starte med at høre den med de originale højtalere og så evt skifte dem til nogle bedre senere. Jeg tænker også der skal noget lyddæmpning i dørene så de ikke rasler så meget. Synes ikke der skal skrues ret meget op bare med standard anlægget før man kan høre vibrationerne.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: 2021 Passat: Plug&Play DSP/Forstærker - hvordan uden strøm fra batteri?

Indlæg af GranTurismo » 14. jul 2021, 12:09

Ja jeg har (fået) tilsluttet min PP82DSP til batteriet. Jeg synes også det er meget effekt at trække med den anden model du nævner.

Det ser ud til at den PP10E-D, jeg har, også er udgået. Hvilken sub har du kig på?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

CarstenVW
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12. jul 2021, 10:16
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 1 time

Re: 2021 Passat: Plug&Play DSP/Forstærker - hvordan uden strøm fra batteri?

Indlæg af CarstenVW » 14. jul 2021, 14:08

GranTurismo skrev:
14. jul 2021, 12:09
Ja jeg har (fået) tilsluttet min PP82DSP til batteriet. Jeg synes også det er meget effekt at trække med den anden model du nævner.

Det ser ud til at den PP10E-D, jeg har, også er udgået. Hvilken sub har du kig på?
Jeg har en 10" Rockford Fosgate sub fra min gamle Golf6 jeg tænker skulle kunne bruges. Der havde jeg en 5 kanals forstærker (4*75 + 1x300W) forstærker.
These users thanked the author CarstenVW for the post:
GranTurismo

Jony
Nyt medlem
Indlæg: 444
Tilmeldt: 3. aug 2011, 19:00
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: 2021 Passat: Plug&Play DSP/Forstærker - hvordan uden strøm fra batteri?

Indlæg af Jony » 13. jul 2022, 20:50

@CarstenVW
Fik du nogensinde sat en Match DSP i din bil, vil du dele din konfigurationsfil.
Jeg har netop sat en PP86DSP i min Skoda og kunne godt bruge en fil at starte på.
Den filer man kan hente til PP62 kan ikke bruges til PP86 desværre
(2021-) 2021 Skoda Octavia iV Style PlusBillede
(2018-2021) 2018 VW Arteon Elegance Business 1.5 TSI DSG7 Billede
(2014-2018) 2011 Skoda Octavia Elegance Combi 1.4TSI DSG7 Billede

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"