Ønske om MFSW og Bluetooth Octavia 5E 2014

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
andeforsker
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 28. feb 2020, 23:17
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ønske om MFSW og Bluetooth Octavia 5E 2014

Indlæg af andeforsker » 19. mar 2020, 18:54

Hej skarpe hoveder

Jeg har brugt en del krudt på at lede nettet rundt for løsninger, og nu kunne jeg godt bruge lidt hjælp fra nogle danskere.

Jeg har anskaffet mig en Octavia 5E fra 2014. Den har Swing radio (Device pn.: 5E0035867A, hardware: 820, Software: 6180) med den lille skærm og det er sådan set det. Jeg kunne rigtig godt tænke mig:
  • 1
Bluetooth så jeg kan dels høre musik men primært tale i telefon,
  • 2
Knapper i rattet!...

Som jeg forstår det:
Ønsker jeg MFSW kan jeg købe knapperne samt plug til airbag og så skal det kodes. Det er nødvendigt at finde ud af hvilken version gateway den er monteret med (high, mid eller low). Så jeg ved om jeg skal købe en highline gateway. Er jeg gået fejl i byen her?
I så fald jeg har nogenlunde ret i ovenstående, slår mine tanker mig hen på et nyt rat med knapperne monteret (jeg har pr. 4 eger i mit rat). Måske det ville være federe med et andet rat med knapperne.. Er det her en mulighed? god løsning?

Ønsker jeg mig bluetooth kan jeg nøjes med at købe et modul - men jeg kunne godt tænke mig at det var integreret i radioen. Jeg har set mig varm på en Swing 2.5 - den skulle have indbygget bluetooth... Jeg har fundet en model 5E0035871D (til ca. 2000kr.), som har en lidt større skærm. Er det en mulighed at swappe den ud med den jeg har? Hvad med microfonen? Den skal monteres i loftlampen som jeg kan købe ved siden af - men er det kabler/plug i min loftlampe til det?

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med lidt klarhed.

På forhånd tak - Anders

Ps. jeg har bl.a. flg. koder i bilens datamærkat som jeg tænker har relevans for radioen og systemerne generelt: E0A, 8ZH, 8RM, 7QO, I7Y, 7X1

Nygaard78
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 6. aug 2018, 16:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ønske om MFSW og Bluetooth Octavia 5E 2014

Indlæg af Nygaard78 » 22. mar 2020, 09:57

Jeg er ude i det samme.
Jeg køber det her:
https://www.cars-equipment.com/en/shop/ ... for-skoda/

Jeg har valgt at købe det her integreret Pioneer anlæg og få alle moderne funktioner, navi, bluetooth, carplay osv. https://www.pioneer-car.eu/dk/da/produc ... ifications

andeforsker
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 28. feb 2020, 23:17
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ønske om MFSW og Bluetooth Octavia 5E 2014

Indlæg af andeforsker » 22. mar 2020, 15:54

Ok cool. tak for svar. jeg er igang med at finde alternative løsninger. jeg går stadig med ideen om at købe en original version radio som den model jeg nævner. Derudover er jeg lidt ude i den samme løsning som dig med rat kontrol og modul samt ledningskit. Jeg har i mellemtiden fundet et brugt rat med knapper og ledning.

Jeg skal bare lige have fundet ud af hvilken type Gateway der sidder bag rattet - et par stykker påstår at danske biler er med high... Om ikke andet skal jeg have købet et sådan modul på sigt.

Ved du om man via en OBDII scanner kan få den til at vise hvilken version gateway?

Vh. Anders

Nygaard78
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 6. aug 2018, 16:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ønske om MFSW og Bluetooth Octavia 5E 2014

Indlæg af Nygaard78 » 25. mar 2020, 22:53

Jeg tror, du skal skifte gateway efter hvad jeg har kunne finde ud af. Tror ikke du kan se det med Obdén, det er nok den hårde vej så og tjekke nummeret på den;-)

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1887 times

Re: Ønske om MFSW og Bluetooth Octavia 5E 2014

Indlæg af GaSelle » 26. mar 2020, 07:49

Husk, at en original radio er komponentbeskyttet, så den skal låses op. Jeg kender ikke proceduren, men er ret sikker på, at det ikke er noget man selv lige kan klare.

andeforsker
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 28. feb 2020, 23:17
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ønske om MFSW og Bluetooth Octavia 5E 2014

Indlæg af andeforsker » 29. mar 2020, 12:52

Ok. Den hårde vej var jo slet ikke så slemt :-). Et kig over speederen og wupti en 5Q0907530T = GW MQB High.

Der er måske noget om snakken, at elegance modellerne kommer med High?

Ja jeg kan forstå at den nyere radio jeg vil swappe højest sandsynligt skal låses op. Jeg har skrevet med den flinke herre fra Cartrends som kan hjælpe mig.

nieth01
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 25. nov 2019, 09:49
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ønske om MFSW og Bluetooth Octavia 5E 2014

Indlæg af nieth01 » 26. jan 2021, 20:43

Andeforsker,

Hvordan lykkedes det for dig med projekt MFSW? Kunne du nøjes med en rat med knapper, samt ledninger bag airbaggen?

Mvh
Thomas
2014 Skoda Octavia 3 5E, Brilliant Silver 1,2 105HK
2016 Skoda Citigo, Tungsten Silver

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"