audi a3 mmi plus spørgsmål

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
michaelo
Nyt medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 13. jun 2008, 21:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

audi a3 mmi plus spørgsmål

Indlæg af michaelo » 24. sep 2020, 19:44

Hej Vagcars,

Har købt mig en A3 med MMI plus (den store skærm med touch "hjul")

i manualen fremgår det at der er DAB i "uniten" men når man trykker på "radio" og derefter frekvens så er der kun listed AM og FM. Nogle som ved hvad der kan være galt eller har erfaring med uniten?
har prøvet at google lidt, og der kommer frem alt fra skift af unit, software, reset, DAB udgået og man skal have DAB + til at der er et fix audi kan gøre med et memory drive

Skal også høre om der er nogle som kan anbefale et sim kort til brug i bilen for at få audi connect op at køre? eller det ikke er det værd?

Pt bruger jeg standard navi og vil jeg køre med google maps og have det fulde udbytte skal jeg i med et simkort (data kort) er pt kunde hos 3, og de vil have 80kr/måneden og tænker det er meget lidt data man kommer til at trække som om det kan køres billigere for den smule lir :-)

mvh michael

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: audi a3 mmi plus spørgsmål

Indlæg af Watcher » 24. sep 2020, 22:23

Manualen dækker alle units. Så fordi der står dab i manual har du ikke dab. Vil du have dab skal du have ny unit i.

Google earth trækker minimalt med data


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

michaelo
Nyt medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 13. jun 2008, 21:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: audi a3 mmi plus spørgsmål

Indlæg af michaelo » 25. sep 2020, 08:22

Hej Watcher,

Tusind tak for svar, giver det noget at slå model nummeret op på unit og se om der burde være DAB på modellen og det ikke bare er fordi der er en fejl? Kan som sagt læse på andre forummer (fra udlandet) at flere har oplevet at det er forsvundet fra waveband menuen og de har kunne få det tilbage igen.

Ved ikke om det er muligt at se om unit kan køre DAB ud fra et modelnummer?

Er google Earth værd at bruge kontra den “alm” navi? Regner ikke med jeg får brug for at sidde og slå vejret og andre ting op..

Mvh michael

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: audi a3 mmi plus spørgsmål

Indlæg af diskoboy » 25. sep 2020, 10:08

Tænker sandsynligheden for at menuen er forsvundet er minimal. Ellers pil enheden ud - der skal sidde et sort stik bagpå hvis den har DAB.

Husk det er Google Earth og ikke Google Maps (med mindre vi snakker AppConnect).

Google Earth er "bare" et kort der ligger ovenpå din org. navigations data. Dvs. at du kan sagtens komme ud for at køre på en vej der er i navigationen, men Earth ikke er opdateret (fx. den nu efterhånden gamle Frederikssundsmotorvej). Der var nogle sateliter der lige manglede at tage nogle billeder...

Omvendt kan Earth godt være opdateret, men din navi har ikke nye veje.

Det er rent lir... omvendt så er det fedt lir.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

michaelo
Nyt medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 13. jun 2008, 21:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: audi a3 mmi plus spørgsmål

Indlæg af michaelo » 27. sep 2020, 18:26

Hej Diskoboy,

Tak for svar, lyder umiddelbart besværligt at hive den unit/skærm ud, men skal kigge efter en guide og se om det er noget jeg tør give mig i kast med, ellers må jeg "nøjes" med streamingen fra telefonen og kalde det for DAB :-)


Mvh Michael

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"