Spørgsmål omkring RCD330 i Golf V

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
Codan
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 20. jan 2021, 21:22
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Spørgsmål omkring RCD330 i Golf V

Indlæg af Codan » 20. jan 2021, 21:33

Hej alle.
Jeg har lige købt mig min første bil. Det er en Golf V fra 2004.

Jeg har i månederne op til at jeg købte bilen, undersøgt om hvorvidt at det er muligt at få en Apple Carplay skærm i en Golf V, og det fandt jeg hurtigt ud af var muligt.
Så vidt jeg kan forstå, kan man sætte en RCD330 i bilen, istedet for en RCD300 som sidder der i forvejen.
Dog har jeg læst mig til at man skal bruge en slags adapter(?), for at den ikke dræner batteriet. Hvad er navnet på adapteren, og hvor kan man købe en?

Derudover har jeg også studset over at nogen nævner Noname og Desay. Hvad er forskellen på dem, og hvordan kan jeg se hvorvidt det er en noname eller Desay?

Hvor vil i anbefale at jeg køber min RCD330?

Tusinde tak fordi du gad at tage dig tiden til at læse mine spørgsmål.

Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 513
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 166 times

Re: Spørgsmål omkring RCD330 i Golf V

Indlæg af Mathiasen » 21. jan 2021, 07:33

Jeg vil anbefale at du køber den på aliexpress.com. Der kan du også købe den adapter du skal bruge. Prisen er god, også inkl told. Jeg købte min af sælger Lemonshark derinde. Men der er flere sælgere. Min Radio kom efter 10-12 dage.

https://www.aliexpress.com/store/437902 ... 175cvYyEz2

For at undgå at radioen dræner dit batteri kan du montere adapter (køb den sammen med radioen), eller opdatere din Canbus gateway til en nyere model for at undgå at den dræner batteriet. Radioen dræner batteriet fordi den ikke får det rigtige Sluk-signal over canbus, men i stedet bare går i dvale. Jeg har ikke erfaring med adapteren, men skiftede min gateway i stedet.

Jeg købte simpelthen en anden gateway (jeg købte min brugt på ebay i tyskland) og monterede i stedet for den gamle. Gatewayen har et reservedelsnummer der ender på et bogstav eller to. Dette bogstav skal vist være M eller nyere (Alfabetisk rækkefølge) Den jeg installerede var fra en Touran 2012.

Dette kræver at du har adgang til VCDS.
Inden du afmonterer den gamle gateway, noterer du hvilke punkter der er vinget af i gatewayen. Den nye gateway skal så bare kodes magen til den gamle.

Det lyder sværere end det er :) Selv jeg kunne finde ud af det. :mrgreen:

Siden det slukker og tænder min radio korrekt og dræner ikke batteriet.
These users thanked the author Mathiasen for the post:
carstenhjorth
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

Codan
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 20. jan 2021, 21:22
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spørgsmål omkring RCD330 i Golf V

Indlæg af Codan » 23. jan 2021, 17:13

Tusinde tak for svaret.
Jeg har fået købt en RCD330 nu, men jeg tænker bare at købe en adapter.
Alt det der med gateway og VCDS lyder ligt for kompliceret til mig og jeg vil helst gerne undgå at skulle gå den vej.
Vil en adapter løse problemet med dvale og hvad hedder sådan en adapter?
Af hvad jeg kan læse mig frem til, er det en "ISO to Quadlock Canbus Adapter", men skal den være produceret til en Golf, eller er det en slags universel adapter?

Tak på forhånd.

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"