Bedste ACC/lane assist (Audi/Merc/BMW)?

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
chrstn_olsen
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 169 times
Been thanked: 80 times

Bedste ACC/lane assist (Audi/Merc/BMW)?

Indlæg af chrstn_olsen » 22. jan 2021, 08:50

Var ude og prøve ny E300de T i går og det var generelt en rigtig rar og komfortabel bil. Var dog ikke vildt imponeret over deres lane assist. I motorvejs kurver korrigerede den ikke voldsomt elegant. Den kom lidt tæt på de andre baner og korrigerede så kraftigt. Det var std udstyrsniveau, så måske man kan opgradere til en bedre version, men nogen der ved hvordan Audi/BMWs versioner klarer sig i forhold til Merc?

Det er ikke en dealbreaker, men klart en faktor jeg overvejer, når jeg vurderer ovenstående mod A6 55tfsie og BMW 530e/545e.
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Bedste ACC/lane assist (Audi/Merc/BMW)?

Indlæg af DanielB12 » 22. jan 2021, 08:55

Jeg mener at hvis man ikke har ‘plus’ så bruger den bremserne/esc til at korrigere, og med plus bruger den servostyringen.

Vores A4 med laneassist synes jeg er meget smooth og generelt meget behagelig at køre med. Har kun kørt med BMWs udgave i Tyskland, og den var også behagelig. Det er virkelig rart med BMW at du har lysene på rattet til at indikere hvornår du skal holde ordentligt. Der skal man små-korrigere rattet på vores Audi, og det er pisse irriterende.. mener dog at A6’eren har travelassist hvor du bare skal holde på rattet, men er i tvivl
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1895 times

Re: Bedste ACC/lane assist (Audi/Merc/BMW)?

Indlæg af GaSelle » 22. jan 2021, 10:29

Hva´ er det for nogle lys på rattet?

Min BMW har Driver Assist Plus. Der er "touchsensor" i rattet, så man kan bare holde en finger på et vilkårligt sted. Den holder også fint bilen i banen og korrigerer fint og blødt. Jeg synes dog, at kameraet er mere følsomt end på min gamle Superb. Altså, systemet slår lidt tidligere fra ved dårlige striber, men det kan også være vejret.

Edit: Til bonusinfo så er kamerasystemet ændret på den faceliftede 5-serie, som du nævner. Min er fra lige inden faceliftet.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Bedste ACC/lane assist (Audi/Merc/BMW)?

Indlæg af DanielB12 » 22. jan 2021, 14:19

GaSelle skrev:
22. jan 2021, 10:29
Hva´ er det for nogle lys på rattet?

Min BMW har Driver Assist Plus. Der er "touchsensor" i rattet, så man kan bare holde en finger på et vilkårligt sted. Den holder også fint bilen i banen og korrigerer fint og blødt. Jeg synes dog, at kameraet er mere følsomt end på min gamle Superb. Altså, systemet slår lidt tidligere fra ved dårlige striber, men det kan også være vejret.

Edit: Til bonusinfo så er kamerasystemet ændret på den faceliftede 5-serie, som du nævner. Min er fra lige inden faceliftet.
Sådan nogle her - så lidt anderledes ud dog..
Skærmbillede 2021-01-22 kl. 14.19.03.png
Skærmbillede 2021-01-22 kl. 14.19.03.png (1.09 MiB) Vist 313 gange
Og mener man kun kunne holde 'korrekt', og ikke hvor som helst, men det er jeg ikke helt sikker på
These users thanked the author DanielB12 for the post:
GaSelle
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Marshall
Nyt medlem
Indlæg: 330
Tilmeldt: 12. nov 2008, 10:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 25 times

Re: Bedste ACC/lane assist (Audi/Merc/BMW)?

Indlæg af Marshall » 22. jan 2021, 15:25

Kan ses her:

https://www.youtube.com/watch?v=-6WL1Gkcbc0

Fra 1:45 og frem med lysindikatorer i rattet.

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"