Heads-up-display (til Touran)

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
ziphnor
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 21. aug 2015, 19:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 2 times

Heads-up-display (til Touran)

Indlæg af ziphnor » 18. mar 2021, 21:28

Jeg kan se at der findes masser af heads-up-display gadgets på markedet Er der nogen her der har gode erfaringer med nogle specifike produkter. Jeg tænker især på at den skal kunne:

* Viser hastighed
* Viser simpel navigations info (både Apple Carplay / Android Auto og indbygget navigation )
* Evt kunne vise information som fartgrænser etc (gerne fra skiltegenkendelse i bilen)
* Installeres ordentligt, dvs uden at der er løse kabler over det hele
* Tænde/slukke automatisk

Den behøver ikke vise HUD direkte på forruden, jeg kan også leve med en lille glas plade om feks denne her https://cdon.dk/hjemme-elektronik/c2-sp ... -p61024896 .

Nogen der har nogle anbefalinger, og eller advarsler om dårlige produkter?

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: Heads-up-display (til Touran)

Indlæg af Bopjensen » 18. mar 2021, 22:56

Hej

Min kommentar er mere til HUD generelt.
Jeg har egentlig altid syntes at det var noget fis.
Har prøvet det i nogle forskellige DEMO biler, og jeg syntes at det var mest irriterende.

Nu har jeg så købt en BMW med HUD, hvor hastighed, skilte, nav info kastes op i forruden, og det er mega fedt.
Tror det handler om tilvending.

Venlig hilsen Bo

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5467
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Heads-up-display (til Touran)

Indlæg af diskoboy » 19. mar 2021, 09:41

Findes ikke til Touran men jeg har lavet beslag osv så det er at gå i gang.

Jeg har også HUD enheden stående men kan ikke tage mig sammen til at skære i mit instrumentbord selvom jeg har et test instrumentbord stående hvor alt er skåret ud og der er lavet skabeloner.

Du får hastighed, Lane Asssit, acc og rutevisning op på skærmen - altså en lille glas skærm

Her en video jeg lavede af mit test Setup

viewtopic.php?f=22&t=150824&p=1657609#p1656773
These users thanked the author diskoboy for the post:
ziphnor
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

ziphnor
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 21. aug 2015, 19:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 2 times

Re: Heads-up-display (til Touran)

Indlæg af ziphnor » 19. mar 2021, 12:38

diskoboy skrev:
19. mar 2021, 09:41
Du får hastighed, Lane Asssit, acc og rutevisning op på skærmen - altså en lille glas skærm
Hvilken enhed har du brugt, og hvordan har du fået den til at vise de VW specifikke ting? Viser den en kopi af en af de andre instrumentskærme eller hvordan?

Du må have Danmarks fedeste Touran efterhånden (ihvertfald i forhold til gadgets)!

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5467
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Heads-up-display (til Touran)

Indlæg af diskoboy » 19. mar 2021, 13:21

ziphnor skrev:
19. mar 2021, 12:38
diskoboy skrev:
19. mar 2021, 09:41
Du får hastighed, Lane Asssit, acc og rutevisning op på skærmen - altså en lille glas skærm
Hvilken enhed har du brugt, og hvordan har du fået den til at vise de VW specifikke ting? Viser den en kopi af en af de andre instrumentskærme eller hvordan?

Du må have Danmarks fedeste Touran efterhånden (ihvertfald i forhold til gadgets)!
Alle Passat / Tiguan / Audi Q2 HUD enheder virker. Den kan kun vise de ting. Det er standard. Med rutevisningen mener jeg "gammeldags" pilevisning.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

ziphnor
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 21. aug 2015, 19:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 2 times

Re: Heads-up-display (til Touran)

Indlæg af ziphnor » 19. mar 2021, 13:36

diskoboy skrev:
19. mar 2021, 13:21
Alle Passat / Tiguan / Audi Q2 HUD enheder virker. Den kan kun vise de ting. Det er standard. Med rutevisningen mener jeg "gammeldags" pilevisning.
Simpel pilevisning er sådan set fint, synes ikke et HUD skal vise for mange ting, den skal jo helst ikke distrahere fra vejen.

Men okay, så kan jeg bedre se problemet ved at have den stående, den ser rimelig stor ud (den del der normalt er under dash). Virker navigationspilene i de HUD's egentlig med Android Auto/Apple Carplay? Jeg har ikke så meget til overs for den indbyggede navigation i de fleste biler.

Hvordan modtager sådan en HUD enhed informationer om hastighed og navigation? Jeg tænker bare på om man kunne tage en HUD monitor og tilføje en IoT controller som kunne stå vise informationerne fra samme kilde som den originale HUD (ja, jeg er software udvikler :). Men okay, måske lettere at bruge en original enhed også bare skære lidt i bilen :)

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5467
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Heads-up-display (til Touran)

Indlæg af diskoboy » 19. mar 2021, 14:01

ziphnor skrev:
19. mar 2021, 13:36
diskoboy skrev:
19. mar 2021, 13:21
Alle Passat / Tiguan / Audi Q2 HUD enheder virker. Den kan kun vise de ting. Det er standard. Med rutevisningen mener jeg "gammeldags" pilevisning.
Simpel pilevisning er sådan set fint, synes ikke et HUD skal vise for mange ting, den skal jo helst ikke distrahere fra vejen.

Men okay, så kan jeg bedre se problemet ved at have den stående, den ser rimelig stor ud (den del der normalt er under dash). Virker navigationspilene i de HUD's egentlig med Android Auto/Apple Carplay? Jeg har ikke så meget til overs for den indbyggede navigation i de fleste biler.

Hvordan modtager sådan en HUD enhed informationer om hastighed og navigation? Jeg tænker bare på om man kunne tage en HUD monitor og tilføje en IoT controller som kunne stå vise informationerne fra samme kilde som den originale HUD (ja, jeg er software udvikler :). Men okay, måske lettere at bruge en original enhed også bare skære lidt i bilen :)
Nej - ingen Carplay eller AA.

Den er bare tilsluttet can-bussen. Tænker da "sagtens" at det kan modificeres, men protektoren i enheden er for VW's vedkommende i sort/hvid og Audi har nogle få farver.... så tænker ikke at du får den til at vise noget i 4K farve :)
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

ziphnor
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 21. aug 2015, 19:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 2 times

Re: Heads-up-display (til Touran)

Indlæg af ziphnor » 19. mar 2021, 14:14

diskoboy skrev:
19. mar 2021, 14:01
Den er bare tilsluttet can-bussen. Tænker da "sagtens" at det kan modificeres, men protektoren i enheden er for VW's vedkommende i sort/hvid og Audi har nogle få farver.... så tænker ikke at du får den til at vise noget i 4K farve :)
Jeg tænkte ikke at bruge den originale projektor, men bare finde en eller anden kinesisk en :) Så skal man "bare" finde ude af at læse CANBUS beskederne i en IoT controller og vise dem på skærmen.

Problemet med mange af de HUD enheder jeg har googlet mig til er at dem der kan vise navigation lader til at gøre det via deres egen indbyggede GPS som kræver sin egen app. Jeg vil jo gerne kunne sætte en kurs i Google Maps eller Sygic og få instrukser vist på HUD. Jeg har set nogle HUD's som lader til at kopiere Android Auto op på HUD, men Android Auto egner sig jo ikke til en lille-bitte skærm der er relativt langt væk.

ziphnor
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 21. aug 2015, 19:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 2 times

Re: Heads-up-display (til Touran)

Indlæg af ziphnor » 19. mar 2021, 15:36

Denne her ser ikke helt åndsvag ud: https://hudway.co/

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"