Ny passat - Discover Media / Media Pro, Carplay

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
Askernedefragrillen
Helt nyt medlem
Indlæg: 25
Tilmeldt: 19. okt 2014, 19:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Måløv
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ny passat - Discover Media / Media Pro, Carplay

Indlæg af Askernedefragrillen » 6. jul 2021, 09:23

Hej folkens.

Vi er gået all-in med både hund og familieforøgelse forude, så vi planlægger at opgradere fra vores 2019 Golf Variant til en fabriksny Passat Variant Elegance High med alle krydser i ekstraudstyrslisten. :D :D

På elektoniksiden betyder det: El-forsæder, Digitalt Cockpit, Trådløs Apple Carplay / Android Auto, induktiv opladning og så Discovery Media eller Discover Media Pro.

Men i forhold til Apple Carplay: Er udviklingen nået dertil, at navigationen herfra vil kunne vises (som minimum pile for retning) i det digitale cockpit? Eller vil dette stadig kræve at man bruger den indbyggede navigation?

Og bør jeg betale de ekstra penge for Discover Media Pro? Inputs modtages gerne. :)

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5467
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Ny passat - Discover Media / Media Pro, Carplay

Indlæg af diskoboy » 6. jul 2021, 09:38

Carplay er kun i selve navigationen. Køb en Audi TT eller R8 i stedet.

Discovery Pro gør at du kan se kort både i AID og infotainment skærmen samtidig (og lidt større skærm + et par andre ting). Jeg ville gøre det.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Askernedefragrillen
Helt nyt medlem
Indlæg: 25
Tilmeldt: 19. okt 2014, 19:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Måløv
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny passat - Discover Media / Media Pro, Carplay

Indlæg af Askernedefragrillen » 7. jul 2021, 09:24

diskoboy skrev:
6. jul 2021, 09:38
Carplay er kun i selve navigationen. Køb en Audi TT eller R8 i stedet.

Discovery Pro gør at du kan se kort både i AID og infotainment skærmen samtidig (og lidt større skærm + et par andre ting). Jeg ville gøre det.
Tak for input. Tror jeg nok - TT og R8 bemærkningen forstår jeg ikke lige. ;-)

Hm, må nok ud og teste. Jeg har i hvert fald set Android Auto have den funktionalitet i en ny T-cross for et par uger siden. I forhold til Discover Pro, så virker det til at den ydermere giver adgang til digitale nøgler, streaming af musik samt wifi hotspot. Sidstnævnte ville jeg gerne have med.. bum bum..regne regne. Det blive ren høj leasing ydelse :P

martinta
Medlem
Indlæg: 1193
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 806 times
Been thanked: 697 times

Re: Ny passat - Discover Media / Media Pro, Carplay

Indlæg af martinta » 7. jul 2021, 09:36

Askernedefragrillen skrev:
7. jul 2021, 09:24
diskoboy skrev:
6. jul 2021, 09:38
Carplay er kun i selve navigationen. Køb en Audi TT eller R8 i stedet.

Discovery Pro gør at du kan se kort både i AID og infotainment skærmen samtidig (og lidt større skærm + et par andre ting). Jeg ville gøre det.
Tak for input. Tror jeg nok - TT og R8 bemærkningen forstår jeg ikke lige. ;-)

Hm, må nok ud og teste. Jeg har i hvert fald set Android Auto have den funktionalitet i en ny T-cross for et par uger siden. I forhold til Discover Pro, så virker det til at den ydermere giver adgang til digitale nøgler, streaming af musik samt wifi hotspot. Sidstnævnte ville jeg gerne have med.. bum bum..regne regne. Det blive ren høj leasing ydelse :P
TT og R8 har ikke en skærm i midten af instrumentpanelet i fronten, men den er derimod gemt bag speedometret.

Så når du benytter carplay eller android auto i en af de biler, vil dit carplay blive vist i selve speedometret :-) Håber det giver mening.

Edit: det er lettere at vise end forklare

Billede

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5467
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Ny passat - Discover Media / Media Pro, Carplay

Indlæg af diskoboy » 7. jul 2021, 10:14

martinta skrev:
7. jul 2021, 09:36
TT og R8 har ikke en skærm i midten af instrumentpanelet i fronten, men den er derimod gemt bag speedometret.
Så når du benytter carplay eller android auto i en af de biler, vil dit carplay blive vist i selve speedometret :-) Håber det giver mening.
Edit: det er lettere at vise end forklare
I know - det er bare - som jeg husker det - de eneste hvor Carplay bliver vist i instrumentet. Infotainment skærm eller ej hvis vi snakker de "alm" biler i VAG koncernen. Kan ikke huske med Lambo...
These users thanked the author diskoboy for the post:
martinta
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Madz
Nyt medlem
Indlæg: 392
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:08
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Ny passat - Discover Media / Media Pro, Carplay

Indlæg af Madz » 8. jul 2021, 09:07

Askernedefragrillen skrev:
6. jul 2021, 09:23
Men i forhold til Apple Carplay: Er udviklingen nået dertil, at navigationen herfra vil kunne vises (som minimum pile for retning) i det digitale cockpit? Eller vil dette stadig kræve at man bruger den indbyggede navigation?
På en MIB 3 som også er i en ny Passat hvis du bruger Apple kort vil du få pile for retning i det digitale cockpit.
2021 Golf Variant Style 1.5 eTSI DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI DSG

Askernedefragrillen
Helt nyt medlem
Indlæg: 25
Tilmeldt: 19. okt 2014, 19:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Måløv
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny passat - Discover Media / Media Pro, Carplay

Indlæg af Askernedefragrillen » 8. jul 2021, 12:43

martinta skrev:
7. jul 2021, 09:36
TT og R8 har ikke en skærm i midten af instrumentpanelet i fronten, men den er derimod gemt bag speedometret.
Så når du benytter carplay eller android auto i en af de biler, vil dit carplay blive vist i selve speedometret :-) Håber det giver mening.
Edit: det er lettere at vise end forklare
diskoboy skrev:
7. jul 2021, 10:14
I know - det er bare - som jeg husker det - de eneste hvor Carplay bliver vist i instrumentet. Infotainment skærm eller ej hvis vi snakker de "alm" biler i VAG koncernen. Kan ikke huske med Lambo...
Tak for forklaringen :)

Jeg må forbi og teste inden underskrift. Forhandleren har forøvrigt bekræftet, at streaming og hotspot er tilgængelig med "bare" Navi Discover Media, så jeg hælder umiddelbart til at nøjes med den konfiguration.

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"