Seat mii 2014 - Maps and more eller phone holder

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
Grmihel
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17. dec 2022, 21:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Seat mii 2014 - Maps and more eller phone holder

Indlæg af Grmihel » 19. dec 2022, 21:09

Vi har lige købt en ældre Seat mii (2014) som bil nummer to. Det eneste jeg savner ved den er muligheden for at koble sin telefon på.
Bilen er købt uden PID, men hvis jeg fjerner dækslet, er der et 11-pin stik, så jeg tænker om man kan finde en brugt garmin og smide den på?
Er der nogen som ved om man via en garmin PID kan tilslutte telefonen via Bluetooth så man om ikke andet kan benytte håndfri telefon igennem den? Og nogen erfaringer med hvordan det fungere?

Er det et bedre alternativ at finde en telefon holder i stedet for? Hvis ja, er det muligt at skifte 11-pin stikket ud med en nyere plate til usb uden at skifte radio Unit, eller skal den så også udskiftes?

Og sidste spørgsmål, kan man upgradere en gammel radio Unit til en nyere, hvis ja, er der så nogen som kender et sted man kan få det gjort og et prisleje?
These users thanked the author Grmihel for the post:
jencka

Brugeravatar
Mikkel G
Medlem
Indlæg: 698
Tilmeldt: 28. jul 2009, 14:48
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 100 times
Been thanked: 104 times

Re: Seat mii 2014 - Maps and more eller phone holder

Indlæg af Mikkel G » 20. dec 2022, 12:39

Der er lidt om det her:

viewtopic.php?f=85&t=156693
Skoda Fabia 6Y 1.2 12V vinterracer 2023-? Rundet 319.000 km. 8-)
Renault Megane 3 RS Coupé 2023-?
Audi A3 8P 2.0 TFSI Quattro 2015-2023 Solgt
Audi A4 B6 Avant 1.8T Airride 2013-2015 Solgt
Audi A4 B5 1.8T Quattro 2012-2013 Solgt

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Seat mii 2014 - Maps and more eller phone holder

Indlæg af HansH » 20. dec 2022, 12:48

Grmihel skrev:
19. dec 2022, 21:09
Og sidste spørgsmål, kan man upgradere en gammel radio Unit til en nyere, hvis ja, er der så nogen som kender et sted man kan få det gjort og et prisleje?
Velkommen til DK's bedste forum for VAG entusiaster! :)

I forhold til dette spørgsmål, skal du bare have fat i ham her (René) - https://www.cartrends.dk/
.. så er du i de bedste hænder.
These users thanked the author HansH for the post:
Grmihel
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 773
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 149 times
Been thanked: 118 times

Re: Seat mii 2014 - Maps and more eller phone holder

Indlæg af jencka » 20. dec 2022, 19:10

Grmihel skrev:
19. dec 2022, 21:09
Vi har lige købt en ældre Seat mii (2014) som bil nummer to. Det eneste jeg savner ved den er muligheden for at koble sin telefon på.
Bilen er købt uden PID, men hvis jeg fjerner dækslet, er der et 11-pin stik, så jeg tænker om man kan finde en brugt garmin og smide den på?
Er der nogen som ved om man via en garmin PID kan tilslutte telefonen via Bluetooth så man om ikke andet kan benytte håndfri telefon igennem den? Og nogen erfaringer med hvordan det fungere?

Er det et bedre alternativ at finde en telefon holder i stedet for? Hvis ja, er det muligt at skifte 11-pin stikket ud med en nyere plate til usb uden at skifte radio Unit, eller skal den så også udskiftes?

Og sidste spørgsmål, kan man upgradere en gammel radio Unit til en nyere, hvis ja, er der så nogen som kender et sted man kan få det gjort og et prisleje?
Altså ved ikke noget om alt det andet du spørger om men hvis du kun leder efter en nem phoneholder, gav jeg min dattter denne forrige år fra FDM shop. Hun kører en ældre C1.
Skærmbillede 2022-12-20 190457.png
Skærmbillede 2022-12-20 190457.png (66.13 KiB) Vist 420 gange
Hun er mægtig glad for den og har så mobilen i en omformer i cigaretstikket. Det fungerer i høj grad for hende og så kan den klappes sammen når man ikke bruger, og dermed fylder den ikke på instrumetbrædtet.
Billigt/nemt :D
These users thanked the author jencka for the post:
Grmihel
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Seat mii 2014 - Maps and more eller phone holder

Indlæg af GaSelle » 21. dec 2022, 08:57

Grmihel skrev:
19. dec 2022, 21:09
Vi har lige købt en ældre Seat mii (2014) som bil nummer to. Det eneste jeg savner ved den er muligheden for at koble sin telefon på.
Bilen er købt uden PID, men hvis jeg fjerner dækslet, er der et 11-pin stik, så jeg tænker om man kan finde en brugt garmin og smide den på?
Er der nogen som ved om man via en garmin PID kan tilslutte telefonen via Bluetooth så man om ikke andet kan benytte håndfri telefon igennem den? Og nogen erfaringer med hvordan det fungere?

Er det et bedre alternativ at finde en telefon holder i stedet for? Hvis ja, er det muligt at skifte 11-pin stikket ud med en nyere plate til usb uden at skifte radio Unit, eller skal den så også udskiftes?

Og sidste spørgsmål, kan man upgradere en gammel radio Unit til en nyere, hvis ja, er der så nogen som kender et sted man kan få det gjort og et prisleje?
Ja, med Garmin navigationen får du også håndfri samt musikstreaming. Lydkvaliteten i den anden ende er dog ikke super, men løsningen er bestemt brugbar. Vær opmærksom på, at kortmaterialet til Maps&More ikke opdateres længere - og ikke er blevet det i noget tid.
These users thanked the author GaSelle for the post:
Grmihel

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 773
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 149 times
Been thanked: 118 times

Re: Seat mii 2014 - Maps and more eller phone holder

Indlæg af jencka » 22. dec 2022, 12:32

Bare så du er introduceret til os her på Vag forum @Grmihel

Det er godt stil hvis man spørger om hjælp til noget eller efterlyser svar på spørgsmål, at man lige enten svarer alle med et indlæg i tråden, quoter et af svarene eller "takker" på "hånd" knappen i folks indlæg. Så ved folk at du:
1: har læste det
2. måske/måske ikke kunne bruge svaret.

For alle indlæg herinde med spørgsmål svar puljer sammen til en stor base af viden der kan komme os alle til gode.

Det her forum er mere et "community" end det er ligesom wikipedia Vi er her for hinanden 😉
These users thanked the author jencka for the post:
Grmihel
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"