Klokken i nyt head unit kan ikke indstilles !?

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
Hr-Winther
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 9. mar 2015, 01:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Klokken i nyt head unit kan ikke indstilles !?

Indlæg af Hr-Winther » 29. sep 2023, 20:58

Jeg står p.t. med en Skoda Superb fra 11/2013, Som har fået eftermonteret et brugt head unit med navi og det hele fra hvad jeg er blevet oplyst en Skoda Yeti fra 2016 "donorbil".

Det nye eller det brugte head unit om man vil har bare en dum lille ting / fejl som jeg ikke selv kan løse og det er klokken i head unit den står forkert men står rigtigt i maxidot display, de to kan åbenbart ikke tale sammen.

Det er mig heller ikke muligt at indstille klokken via head unit, indstillingen er der ganske enkelt ikke.

En anden ting jeg heller ikke kan se mere det er temperaturreguleringen som var til stede på det gammel det er også væk nu.

Står jeg med to uløselige opgaver her eller kræver det blot en med det rette værktøj ?
Vedhæftede filer
Klokken kan ikke indstilles i head unit og står forkert men står rigtigt i maxidot display..jpg
Klokken kan ikke indstilles i head unit og står forkert men står rigtigt i maxidot display..jpg (146.38 KiB) Vist 1520 gange

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14515
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Klokken i nyt head unit kan ikke indstilles !?

Indlæg af Watcher » 30. sep 2023, 06:15

Det firmware fejl i headunit der gør klokken ikke virker.

Hvis unit ikke er cracked så låser det efter det har været tændt i 8timer blot til info.

De nye radio der ka ikke vise klima


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Hr-Winther
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 9. mar 2015, 01:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Re: Klokken i nyt head unit kan ikke indstilles !?

Indlæg af Hr-Winther » 30. sep 2023, 09:57

Watcher skrev:
30. sep 2023, 06:15
Det firmware fejl i headunit der gør klokken ikke virker.

Hvis unit ikke er cracked så låser det efter det har været tændt i 8timer blot til info.

De nye radio der ka ikke vise klima


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg skal lige være helt med her, tiden er nu låst fordi mit unit ikke er cracked, Hvor køre man hen og får sådan noget lavet i dag ?, Det kan jo ikke være rigtigt at jeg skal betale næsten 10000 kr for at få et sådan unit sat i bilen og så er jeg næsten ringere stiller end før jeg fik det sat i bare fordi det skulle være lidt originalt ØV....

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13249
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4543 times

Re: Klokken i nyt head unit kan ikke indstilles !?

Indlæg af HansH » 30. sep 2023, 10:07

Ville det ikke være helt oplagt at starte med problemerne dér hvor du har fået det lavet / købt den ??
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Hr-Winther
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 9. mar 2015, 01:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Re: Klokken i nyt head unit kan ikke indstilles !?

Indlæg af Hr-Winther » 30. sep 2023, 10:17

HansH skrev:
30. sep 2023, 10:07
Ville det ikke være helt oplagt at starte med problemerne dér hvor du har fået det lavet / købt den ??
Helt enig HansH det ville det helt sikket, problemet med det er bare at manden der har lavet det ikke kan fix problemet ellers havde nok gjort det, Jeg fik bare den besked at Ja jeg beklager men tiden kunne jeg altså ikke få til at fungerer, så nu prøver jeg at søge en løsning her ind.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13249
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4543 times

Re: Klokken i nyt head unit kan ikke indstilles !?

Indlæg af HansH » 30. sep 2023, 10:33

Okay, modtaget.

Det lyder på watcher's svar som om en opdatering af fw måske kunne løse ur-problemet.

Det er jo langt mere problematisk hvis enheden ikke er cracked, så den lukker ned efter 8 timers brug .. som Watcher forklarer.

Har du haft enheden i brug i >8 timer .. ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Hr-Winther
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 9. mar 2015, 01:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Re: Klokken i nyt head unit kan ikke indstilles !?

Indlæg af Hr-Winther » 30. sep 2023, 10:37

HansH skrev:
30. sep 2023, 10:33
Okay, modtaget.

Det lyder på watcher's svar som om en opdatering af fw måske kunne løse ur-problemet.

Det er jo langt mere problematisk hvis enheden ikke er cracked, så den lukker ned efter 8 timers brug .. som Watcher forklarer.

Har du haft enheden i brug i >8 timer .. ?
Det er ved at være måned siden jeg fik det sat i, men om jeg samlet set har brugt det i 8 timer det tør jeg ikke svare dig på.

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14515
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Klokken i nyt head unit kan ikke indstilles !?

Indlæg af Watcher » 30. sep 2023, 12:53

Man må gå ud fra at den enhed så er cracked nu du har haft den i en mdr.

Ved fw update ryger crack og det ska gøres igen. Alternativt ka du være heldig der en opdatering til dit speedometer som ka flashes med odis e eller vcp. Det heller ik sikkert en alm fw upgrade af den enhed er nok, måske ska der trylles endnu mer for at få den op til en højere sw hvis du f.eks har 2xx fw og skal til 3 eller 4xx for at få løst problemet..


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post:
Hr-Winther
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Hr-Winther
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 9. mar 2015, 01:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Re: Klokken i nyt head unit kan ikke indstilles !?

Indlæg af Hr-Winther » 30. sep 2023, 13:22

Watcher skrev:
30. sep 2023, 12:53
Man må gå ud fra at den enhed så er cracked nu du har haft den i en mdr.

Ved fw update ryger crack og det ska gøres igen. Alternativt ka du være heldig der en opdatering til dit speedometer som ka flashes med odis e eller vcp. Det heller ik sikkert en alm fw upgrade af den enhed er nok, måske ska der trylles endnu mer for at få den op til en højere sw hvis du f.eks har 2xx fw og skal til 3 eller 4xx for at få løst problemet..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er alt sammen meget muligt, jeg har desværre ikke den helt store forstand på alt det der, men havde det været lige til så tænker jeg da manden der installeret mit unit havde gjort det.

Men havde jeg kunne gør det hele om, så var der kommet et aftermarket head unit i bilen da prisen ville have vært den samme.

P.t. har der kun vært problemer med at få gammel bil og et nyere unit til at samarbejde original Skoda eller ej .

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"