2018 VW Polo 1.0MPI - Android Auto / Carplay

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
rosinbole
Helt nyt medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

2018 VW Polo 1.0MPI - Android Auto / Carplay

Indlæg af rosinbole » 7. aug 2024, 20:12

Hej folkens!

Jeg er ny på forummet, men jeg har efterhånden ejet 6 VAG biler, og lavet langt det meste mekaniske selv med hjælp fra nogle rigtigt gode mekaniker kammerater. :)

Sagen er den, at jeg lige har erhvervet mig en Polo AW, og naiv som jeg var, troede jeg at man bare kunne kode Android Auto ind på en hvilken som helst org. Polo skærmradio fra den årgang, fordi de alle ligner hinanden og de fleste biler fra 2018 og frem understøtter det - DET KAN MAN SÅ IKKE. Det er i hvert fald den klare besked jeg fik fra VW selv og fra navigationer.dk.

Det skulle ikke være første gang jeg selv lavede skærmradio i en bil hvis det er den vej det skal gå, men spørgsmålet er om man kan få det til at se originalt ud, og derfor hælder jeg imod at holde mig til en original løsning... Så:

Kan man "bare" tage en skærmradio + "enhed i handskerummet" fra en Polo AW som var født med Android Auto, smække det i bilen og forvente at det virker?

Min frygt er, at der er mere til det end det, og at jeg så ender med at gå igennem besværet med at finde alt org. fra VW (ophugger, ebay el. lignende), montere det, og så finde ud af at det aldrig kommer til at virke. Jeg læste en anden tråd herinde, hvor professionel montering løb op i 16.000kr(!?), og så mange penge er Android Auto ikke værd for mig.

Bonus spørgsmål: Det er langt lettere at finde dele, hvis man kan vove sig ud på internationalt farvand. Jeg gider dog ikke have skærmradio på polsk. Kan man ændre sproget på skærmradioen på nogen overskuelig måde, eller skal der helt ny software på?

Jeg håber at der sidder nogle VW-nødder derude som kan hjælpe mig!

De bedste hilsner, Rosinbole.
VAG-historik:
  • 2016 VW Up! 1.0 MPI, manuel
  • 2009 VW Scirocco 1.4TSI, automat
  • 1978 Porsche 924, 2.0, manuel
  • 2015 Seat Leon, 2.0TDI, manuel
  • 2010 VW Scirocco 2.0TSI, automat
  • 2018 VW Polo, 1.0MPI, manuel

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 32 times
Been thanked: 902 times
Kontakt:

Re: 2018 VW Polo 1.0MPI - Android Auto / Carplay

Indlæg af Watcher » 8. aug 2024, 06:09

Alle enheder/funktioner er låst på stelnr.

Dvs køber du en enhed fra anden bil der har android så den spærret når den kommer i din bil.

Når du så låser enheden op forsvinder alle funktioner du ikke har på dit stelnr ergo låser den android igen.

Nu nævner du ikke hvilken enhed der er i din bil, men 824 enheder ka få låst android op uden at skifte noget

819 enheder skal skiftes.

Jeg har 824 enheder liggende klar cracked til eftermontering til 7500kr incl moms, mont og kodning.

Du cføli velkommen hvis du vil montere alle dine ting selv at få det uden montering/kodning så spare du 200kr for de 10min arb der er i mont/kodning af enheden efterfølgende.

Det kræver odis online til at fjerne komponentbeskyttelse samt vcds/vcp til den efterfølgende kodning af alle menu’er/funktioner.

Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"