Lorte lister på Passat B8

Alte
Helt nyt medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 22. jan 2011, 10:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Lorte lister på Passat B8

Indlæg af Alte » 17. apr 2020, 18:57

Jeg har også lortelister på min Passat 2019 model. Jeg fandt ud af, at alm vindues rens gør et godt job. Det er jo ikke metal lister vi taler om.
Håber andre også kan få et godt resultat.
Jeg ville ikke betale for VW prouktet.
These users thanked the author Alte for the post:
Sunny

Brugeravatar
Marshall
Nyt medlem
Indlæg: 330
Tilmeldt: 12. nov 2008, 10:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 25 times

Re: Lorte lister på Passat B8

Indlæg af Marshall » 24. apr 2020, 12:15

En opsummering herfra - VW har lige kontaktet mig, der er intet at komme efter hverken på garanti eller andet.
Så jeg må selv prøve med VWs eget chromepolish - hvis det så overhovedet virker :?: Nogen der har erfaring med det?

Sunny
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 30. okt 2008, 18:20
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 320 times
Been thanked: 8 times

Re: Lorte lister på Passat B8

Indlæg af Sunny » 25. apr 2020, 09:29

Marshall skrev:
24. apr 2020, 12:15
En opsummering herfra - VW har lige kontaktet mig, der er intet at komme efter hverken på garanti eller andet.
Så jeg må selv prøve med VWs eget chromepolish - hvis det så overhovedet virker :?: Nogen der har erfaring med det?
Jeg har forsøgt med det VW Chrome polermiddel. Jeg kan ikke få det til at gøre underværker..
Skal prøve at tage et billed på min, som er 2 år gammel. Jeg er ikke særlig imponeret over begge dele :(

JB
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 29. jul 2009, 19:20
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Lorte lister på Passat B8

Indlæg af JB » 25. apr 2020, 12:11

Vw chromepolish virker fint hos mig... jeg påfører en lille mængde på et hjørne af en microfiberklud. Fordeler på listen og tører efter.
VW Passat Variant R-Line 2,0 TSI 220 HK DSG6 - årgang 2018
VW move up! 1,0MPI 60HK 5G BMT - årgang 2017
VW Passat 3BG Stc Trendline 1.8T årgang 2005 - solgt
VW Polo 6N2 1.4 16V 5D årgang 2001 -solgt

dawwe
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 5. jan 2020, 22:09
Geografisk region: Sverige - (resten)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Lorte lister på Passat B8

Indlæg af dawwe » 31. maj 2020, 18:29

Samma på min bil efter ca 3.5 år. Det är svårt att avgöra om "kromet" släppt men listerna ser inte bra ut, värst på dörrarna men förekommer även på kofångarna. Har försökt gnugga bort med rubbing, utan framgång. Ser mer ut som att kromet har släppt. Gissar att VW kan sälja dessa delar till mig, apdyrt (de ville ha 1000 SEK för tätningslisten på karossen vid förardörren. Dock hittade jag en på en bildemontering från en bil som gått 2000 mil, den kostade 20 kr :D ). Iaf jag har sett att man kan köpa dessa kromlister på ebay, en självhäftande variant i metall, dvs lite mer "äkta krom" än original? Kvaliteten kan knappas vara sämre än original, frågan är dock hur passformen är, någon som testat?
https://www.ebay.de/itm/Turleisten-fur- ... Sw9J9eSEqZ
https://www.ebay.de/itm/Fur-VW-Passat-3 ... 9602e8edc5
https://www.ebay.de/itm/Chrom-Hinten-St ... Sw0d1cG88l

Carsten Staunstrup
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 29. mar 2021, 10:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Lorte lister på Passat B8

Indlæg af Carsten Staunstrup » 29. mar 2021, 10:15

Jeg kan kun tilslutte mig at krom listerne på B8 ikke er noget at råbe hurra for... De irrer og bliver ikke ved med at være pæne.

Jeg har en 3 år gammel passat hvor jeg dengang købte +2 dækning og henvente mig hos VW Højbjerg hvor jeg købte bilen og fortalte deres Servicechef Frank at jeg var træt af at de var blevet grimme.

De havde den på værksted i 2 dage hvor de forsøgte at pudse på dem og da bilen var færdig have de uden beregning skiftet 23 kromlister til nye og bilen skinner igen hele vejen rundt.

Jeg købte så ved samme lejlighed deres kromrens som jeg fremover vil bruge en gang i kvartalet...

God Service, rådgivning og godt arbejde...
These users thanked the author Carsten Staunstrup for the post:
Syndicate

Besvar

Tilbage til "Karosseri"