lave overflade-rust på galvaniseret panel

Besvar
Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Indlæg: 1661
Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

lave overflade-rust på galvaniseret panel

Indlæg af Prodigy » 23. jun 2008, 15:53

Der er en del overflade rust på et panel på min gamle Audi 100, det er ikke gennemtærret nogen steder, men jeg kvier mig sku lidt ved at hive slibefætteren frem og give det en ordentlig omgang, da jeg jo så ihvertfald får fjernet det galvanisering der er tilbage.. Jeg overvejer lidt bare at give det med en stålbørste og så noget hammerlak, det holder jo selvom der er rust og det behøver ikke have høj finish da det er nede på det sorte helt nederest på panelet. Hvad siger I til den ide? jeg har før efter tip herinde malet med hammerite på gamle biler efter nedslibning af rust, og det kan godt være farven ikke passer, men det holder meget bedre end de gange jeg har brugt grunder+autolak+klarlak.
Medlem siden: 2003/05/14

Brugeravatar
AT
Medlem
Indlæg: 575
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:21
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gram 6510
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: lave overflade-rust på galvaniseret panel

Indlæg af AT » 23. jun 2008, 18:03

Sandblæs eller slib rustpletterne helt ned, og giv det noget zinkspray + grunder + autolak. :P hammerlak er til havelågen ikke biler :D
Golf 5 sportsline 2,0 tdi azv

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Indlæg: 1661
Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: lave overflade-rust på galvaniseret panel

Indlæg af Prodigy » 25. jun 2008, 15:41

det er lige præcis den fremgangs måde jeg har praktiseret før, og lur mig om ikke rusten er tilbage efter 6-12 måneder! og jeg har bestemt ikke været nærig med hverken slibningen eller de andre ting..
Medlem siden: 2003/05/14

Besvar

Tilbage til "Karosseri"