Lidt forskellige problemer.... HJÆLP søges!!

Besvar
Brugeravatar
Quark14
Nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 8 times

Lidt forskellige problemer.... HJÆLP søges!!

Indlæg af Quark14 » 28. jun 2008, 21:23

Jeg er den lykkelige ejer af en G4 1,9TDi fra 1998, kører fa'en'me godt:)

Dog er der lidt som genere mig.

1. Problem!

I førersiden ved føderne har jeg lagt mærke til at måtten og selv tæppet i bunden af bilen er vådt! Jeg kan ikke umiddelbart finde ud af hvor det kommer fra, og jeg er meget sikker på at det er vand der er der! Har prøvet at kigge under tæppet, og kan kun se der ligger lidt vand.. Det har lagt der et stykke tid, også i den periode hvor der har været godt tørt! Er ikke sikker på at det er regnvand, men kan ikke se hvad det eller skulle være, da der ikke mangler noget af kølervandet (Tænker her på køleren til varmeanlægget)! Håber der er nogen der kan hjælpe med det!!

2. Problem!

Jeg har haft et indlæg i det gamle forum med min fartpilot, og kom vist frem til at det skulle være bremselyskontakten der ikke fungerede som den skulle, selv om når jeg træder på bremsen så virker bremselyset.
Jeg vil bare lige være sikker på at det kan være den der også er skyld i at når jeg træder på bremsen, at bremselyskontakten er årsagen til, at bremselyset på trailerstikket ikke virker som det eneste! Har lige haft fat i ledningsnettet bagtil da nr. pladebelysningen ikke virkede som det skulle!

Håber også der er nogen der kan hjælpe med at svare på det spørgsmål:)

Takker på forhånd for hjælpen herinde fra:)
07/2014 - VW Golf 7 1.6 TDi BM 110HK - 256.000km

the-virdow
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Lidt forskellige problemer.... HJÆLP søges!!

Indlæg af the-virdow » 28. jun 2008, 22:04

vedrørende probæem 1.
skal du ligge dig, så du kan se op under instrumentbordet med en lygte og få en anden til an "vande" bilen med en haveslange. så plejer man at kunne se hvor det kommer fra.

Problem nr 2, der er det meget Usansynligt at det er din kontakt den er gal med. enter en pærerne sprunget begge to eller også er der knækket en ledning....

Brugeravatar
HeineM
Medlem
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vognsild
Kontakt:

Indlæg af HeineM » 28. jun 2008, 22:14

dit problem nummer 1 er HELT sikker din dør det kommer ind af. jeg havde samme problem med min. der skal du have din dør beklædning af. den jernplade der sidder på døren skal du afmontere og gøre ren og fuge den med noget silicone eller andet der kan tætne. det er 100% der det kommer ind. evt under højtaleren der mener jeg det var med min, det er 2 år siden så kan ikke huske det 100% men det er ihvertfald fra din dør er jeg sikker på.

kan du ikke også se når der rejner at listen der skal pakke tæt mod døren er våd når du åbner døren. og under dør beklædningen?

problem 2.

det kan temmelig sikkert godt være din bremselys kontakt pga din fart pilot ikke virker. mener det er en 2 i 1 kontakt ellers sidder der 2 kontakter der...

men ang bremselys på trailer tror jeg nu ikke er den kontakt når de virker på bilen
det er nok en ledning i stikket ved trækket..

Quark14 skrev:Jeg er den lykkelige ejer af en G4 1,9TDi fra 1998, kører fa'en'me godt:)

Dog er der lidt som genere mig.

1. Problem!

I førersiden ved føderne har jeg lagt mærke til at måtten og selv tæppet i bunden af bilen er vådt! Jeg kan ikke umiddelbart finde ud af hvor det kommer fra, og jeg er meget sikker på at det er vand der er der! Har prøvet at kigge under tæppet, og kan kun se der ligger lidt vand.. Det har lagt der et stykke tid, også i den periode hvor der har været godt tørt! Er ikke sikker på at det er regnvand, men kan ikke se hvad det eller skulle være, da der ikke mangler noget af kølervandet (Tænker her på køleren til varmeanlægget)! Håber der er nogen der kan hjælpe med det!!

2. Problem!

Jeg har haft et indlæg i det gamle forum med min fartpilot, og kom vist frem til at det skulle være bremselyskontakten der ikke fungerede som den skulle, selv om når jeg træder på bremsen så virker bremselyset.
Jeg vil bare lige være sikker på at det kan være den der også er skyld i at når jeg træder på bremsen, at bremselyskontakten er årsagen til, at bremselyset på trailerstikket ikke virker som det eneste! Har lige haft fat i ledningsnettet bagtil da nr. pladebelysningen ikke virkede som det skulle!

Håber også der er nogen der kan hjælpe med at svare på det spørgsmål:)

Takker på forhånd for hjælpen herinde fra:)
Golf IV TDI HIGHLINE - opdateret til Can-bus system, nu med PD-TDI motor, Endelig færdig..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=122461
Campingvogns Opbevaring i Stålhald send PB
Incl. Vagcom & Login udlæsning
golfivtdi@forum.dk

Brugeravatar
Quark14
Nyt medlem

Indlæg af Quark14 » 28. jun 2008, 23:52

Ser du, det har jeg faktisk ikke tænkt på at det kunne være stikket i trækket!!! :oops: :roll:

Sådan kan det jo gå når det går stærkt!!

Jeg har godt lagt mærke til at selv listen er fugtig når jeg åbner døren, men har altid troet at det var normalt... tænker lidt at når vandet løber ned ved døren og så man åbner, så kunne det ikke undgå at blive vådt...!!

Men det vil jeg lige prøve at gøre det du skriver, det lyder helt sandsynligvis som det du skriver!!

Tusinde tak for hjælpen indtil videre.. Skriver hvis det ikke skulle være det!!

Ps. Med hensyn til at afmontere dørbeklædningen, hvordan skal det gøres? har ikke prøvet det før i en G4, den sidste bil jeg prøvede var en Opel Astra...
HeineM skrev:dit problem nummer 1 er HELT sikker din dør det kommer ind af. jeg havde samme problem med min. der skal du have din dør beklædning af. den jernplade der sidder på døren skal du afmontere og gøre ren og fuge den med noget silicone eller andet der kan tætne. det er 100% der det kommer ind. evt under højtaleren der mener jeg det var med min, det er 2 år siden så kan ikke huske det 100% men det er ihvertfald fra din dør er jeg sikker på.

kan du ikke også se når der rejner at listen der skal pakke tæt mod døren er våd når du åbner døren. og under dør beklædningen?

problem 2.

det kan temmelig sikkert godt være din bremselys kontakt pga din fart pilot ikke virker. mener det er en 2 i 1 kontakt ellers sidder der 2 kontakter der...

men ang bremselys på trailer tror jeg nu ikke er den kontakt når de virker på bilen

Brugeravatar
Quark14
Nyt medlem

Indlæg af Quark14 » 28. jun 2008, 23:54

jeg skal også lige have prøve den med haveslangen, takker for ideen/rådet:)

the-virdow skrev:vedrørende probæem 1.
skal du ligge dig, så du kan se op under instrumentbordet med en lygte og få en anden til an "vande" bilen med en haveslange. så plejer man at kunne se hvor det kommer fra.

Problem nr 2, der er det meget Usansynligt at det er din kontakt den er gal med. enter en pærerne sprunget begge to eller også er der knækket en ledning....

Brugeravatar
HeineM
Medlem
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vognsild
Kontakt:

Indlæg af HeineM » 29. jun 2008, 00:08

det var så lidt.

piller bare håndtag(indvendigt selvfølgelig) af der sidder et par skruer. så kan beklædningen rykkes af med forsigtighed.
ja så er det 1000% derfor den bliver våd i bunden. i min løb vandet simpelthen ind under det plads der går over listen.
når der regner igen prøv at åben døren og kig op under beklædningen, så kan du også se den er våd.. så det er detfor...

Quark14 skrev:Ser du, det har jeg faktisk ikke tænkt på at det kunne være stikket i trækket!!! :oops: :roll:

Sådan kan det jo gå når det går stærkt!!

Jeg har godt lagt mærke til at selv listen er fugtig når jeg åbner døren, men har altid troet at det var normalt... tænker lidt at når vandet løber ned ved døren og så man åbner, så kunne det ikke undgå at blive vådt...!!

Men det vil jeg lige prøve at gøre det du skriver, det lyder helt sandsynligvis som det du skriver!!

Tusinde tak for hjælpen indtil videre.. Skriver hvis det ikke skulle være det!!

Ps. Med hensyn til at afmontere dørbeklædningen, hvordan skal det gøres? har ikke prøvet det før i en G4, den sidste bil jeg prøvede var en Opel Astra...
HeineM skrev:dit problem nummer 1 er HELT sikker din dør det kommer ind af. jeg havde samme problem med min. der skal du have din dør beklædning af. den jernplade der sidder på døren skal du afmontere og gøre ren og fuge den med noget silicone eller andet der kan tætne. det er 100% der det kommer ind. evt under højtaleren der mener jeg det var med min, det er 2 år siden så kan ikke huske det 100% men det er ihvertfald fra din dør er jeg sikker på.

problem 2.

Golf IV TDI HIGHLINE - opdateret til Can-bus system, nu med PD-TDI motor, Endelig færdig..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=122461
Campingvogns Opbevaring i Stålhald send PB
Incl. Vagcom & Login udlæsning
golfivtdi@forum.dk

Brugeravatar
Quark14
Nyt medlem

Indlæg af Quark14 » 29. jun 2008, 19:44

HeineM skrev:det var så lidt.

piller bare håndtag(indvendigt selvfølgelig) af der sidder et par skruer. så kan beklædningen rykkes af med forsigtighed.
ja så er det 1000% derfor den bliver våd i bunden. i min løb vandet simpelthen ind under det plads der går over listen.
når der regner igen prøv at åben døren og kig op under beklædningen, så kan du også se den er våd.. så det er detfor...
Du skriver man bare skal pille håndtaget af, men kan det passe at skruerne ikke som udgangspunkt er synlige? Det er en stadard G4 1.9 TDi, uden elek. rudehejs, elspejle osv. kun fartpilot (som pt. er ude af drift :roll: ).

(Vil have eftermonteret de ting, rudehejs, elspejle osv. ;) )

Ps. Du skrive du har en G4 med 184 Hk, har du en lille opskrift på det;)

Besvar

Tilbage til "Karosseri"