Magnetkobling kobler ikke ind?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 15. feb 2016, 09:45
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Magnetkobling kobler ikke ind?
Hej alle
Jeg har en SEAT Ibiza fra 2015 hvor klimaanlægget er stoppet med at virke..
Min magnetkobling kobler aldrig ind under drift, da jeg ville se hvad en ny kostede undrede det mig at den så forskellig ud fra disse...?
Kan der være faldet noget af koblingen?
Har kontrolleret sikringer.
Har ikke kontrolleret kølemiddel endnu..
Alt hjælp værdsættes
Sendt fra min GM1903 med Tapatalk
Jeg har en SEAT Ibiza fra 2015 hvor klimaanlægget er stoppet med at virke..
Min magnetkobling kobler aldrig ind under drift, da jeg ville se hvad en ny kostede undrede det mig at den så forskellig ud fra disse...?
Kan der være faldet noget af koblingen?
Har kontrolleret sikringer.
Har ikke kontrolleret kølemiddel endnu..
Alt hjælp værdsættes
Sendt fra min GM1903 med Tapatalk
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Magnetkobling kobler ikke ind?
Øhh ... kører den ikke rundt ?. Mener da det er en reguleret kompressor på sådan en, dvs. ingen magnetkobling.
/Søren.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 15. feb 2016, 09:45
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Magnetkobling kobler ikke ind?
Hmm.. det svarer ihvertfald på mit spørgsmål.
Havde bare forstået det som at den var med magnetkobling, derved skulle yderste led dreje med når den koblede ind.
Må hellere få en tester på istedet for at gætte så
Sendt fra min GM1903 med Tapatalk
Havde bare forstået det som at den var med magnetkobling, derved skulle yderste led dreje med når den koblede ind.
Må hellere få en tester på istedet for at gætte så
Sendt fra min GM1903 med Tapatalk
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Magnetkobling kobler ikke ind?
Det yderste skal køre med hele tiden på en reguleret kompressor. Der har været nogle sager hvor center bolten er gået løs. Det bedste er enten at sætte VCDS på eller klima service anlæg. Hvis det statiske tryk er for lav, vil den slet ikke gå igang -> dvs så mangler der typisk kølemiddel.
/Søren.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 15. feb 2016, 09:45
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Magnetkobling kobler ikke ind?
Efter at have læst lidt om klimaanlæg, havde jeg lidt overvejet, om det kunne være lavtryks sensoren der blokerede for driften af kompressoren, men er det normalt at den efter 4 år er så lavt i tryk/mængde?
Sendt fra min GM1903 med Tapatalk
Sendt fra min GM1903 med Tapatalk
- Lau16
- Medlem
- Indlæg: 755
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 22:55
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 97 times
Re: Magnetkobling kobler ikke ind?
Ja, det kan meget vel være..
2020 VW Polo GTI
2016 SEAT Leon 1.2 TSI
2016 SEAT Leon 1.2 TSI
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Magnetkobling kobler ikke ind?
Det kan også være andre ting. Jeg har lige fået ny kondensator i min Passat, fordi den havde fået et stenslag og var blevet utæt. Så mister den alt tryk på under en uge - dvs. kølemiddel er fesset ud ...
/Søren.
- M_Olsen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1994
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:50
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: M Olsen
- Geografisk sted: Sakskøbing Lolland
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 43 times
Re: Magnetkobling kobler ikke ind?
Kan du ikke se de der 3 stykker metal er knækket på koblingen det ligner det.
Er dette tilfældet er din pumpe død.
M Olsen
Er dette tilfældet er din pumpe død.
M Olsen
Mvh. M Olsen
2018 Golf 7,5 GTE Solgt
Formand for foreningen imod skæve nummerplader og nummerpladerammer.
2018 Golf 7,5 GTE Solgt
Formand for foreningen imod skæve nummerplader og nummerpladerammer.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 15. feb 2016, 09:45
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Magnetkobling kobler ikke ind?
Der er ingen magnetkobling. Ifølge SEAT/VW har de ikke benyttet den slags kompressorer siden 2006 stykker..
Sendt fra min GM1903 med Tapatalk
Sendt fra min GM1903 med Tapatalk
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 15. feb 2016, 09:45
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Magnetkobling kobler ikke ind?
Hmm.. så må de have ment på den model / bil-klasse..
Sendt fra min GM1903 med Tapatalk
Sendt fra min GM1903 med Tapatalk
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 15. feb 2016, 09:45
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Magnetkobling kobler ikke ind?
Det er jeg hvis ikke den rette til at svare på, jeg tænkte bare ud fra hvad SEAT sagde.. om det ligefrem skiller mellem modellerne sagde de nu ikke noget om
Det kommer garanteret an på flere ting... plads, pris, aircon/automatisk klima.
Sendt fra min GM1903 med Tapatalk
Det kommer garanteret an på flere ting... plads, pris, aircon/automatisk klima.
Sendt fra min GM1903 med Tapatalk
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Magnetkobling kobler ikke ind?
Okay ... så du ved egentlig ikke noget ..huss0130 skrev: ↑30. aug 2019, 15:57Det er jeg hvis ikke den rette til at svare på, jeg tænkte bare ud fra hvad SEAT sagde.. om det ligefrem skiller mellem modellerne sagde de nu ikke noget om
Det kommer garanteret an på flere ting... plads, pris, aircon/automatisk klima.
Sendt fra min GM1903 med Tapatalk
/Søren.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 15. feb 2016, 09:45
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Magnetkobling kobler ikke ind?
Korrekt. Ville egentlig bare dele hvad Seat sagde. Tak for hjælpen.
Sendt fra min GM1903 med Tapatalk
Sendt fra min GM1903 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 15. feb 2016, 09:45
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Magnetkobling kobler ikke ind?
Efter lidt fejlsøgning har jeg fundet ud af dette...
De 3 "koblinger" eller hvad det er hoppet ud under drift.. derved kører det led ikke med rundt mere
hvad kan det være?
Sendt fra min GM1903 med Tapatalk
De 3 "koblinger" eller hvad det er hoppet ud under drift.. derved kører det led ikke med rundt mere
hvad kan det være?
Sendt fra min GM1903 med Tapatalk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 208
- Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Auning
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 19 times
Re: Magnetkobling kobler ikke ind?
De 3 lasker virker som en sikkerhedskobling, som brydes/knækker hvis kompressoren går fast. Har du prøvet om akslen kan drejes ?, den skal nemt kunne drejes med håndkraft.
Men det hele tyder desværre på at der er udsigt til udgifter til en ny kompressor og hvad deraf følger, filter, gennemskylning, kølemiddel og et par timers arbejde.
Men det hele tyder desværre på at der er udsigt til udgifter til en ny kompressor og hvad deraf følger, filter, gennemskylning, kølemiddel og et par timers arbejde.
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.
Os med langsliggende motorer.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 15. feb 2016, 09:45
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Magnetkobling kobler ikke ind?
Den drejer fint rundt ved håndkraft og sikkerhedskobligen bliver inde lige indtil til man tænder for A/c anlægget.
Sendt fra min GM1903 med Tapatalk
Sendt fra min GM1903 med Tapatalk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 128
- Tilmeldt: 15. sep 2008, 19:10
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Magnetkobling kobler ikke ind?
De 3 arme skal da side på hver deres møtrik, altså i fordybningen, så de må være blevet trukket ud, måske de kan sættes på plads igen
- Vedhæftede filer
-
- ac.jpg (31.03 KiB) Vist 7815 gange
Seat Ibiza 1.6 TDI 2013
Seat Ibiza 1.4 TDI (BMS) 2008 (R.I.P)
Seat Ibiza 1.4 TDI (BMS) 2008 (R.I.P)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 15. feb 2016, 09:45
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Magnetkobling kobler ikke ind?
Det er forsøgt 1 enkelt gang, Men de hopper som sagt af igen. når man tænder for klimaanlægget..tvh skrev:De 3 arme skal da side på hver deres møtrik, altså i fordybningen, så de må være blevet trukket ud, måske de kan sættes på plads igen
Dertil er der ingen fejl på fejludlæsningen..
Sendt fra min GM1903 med Tapatalk
- M_Olsen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1994
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:50
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: M Olsen
- Geografisk sted: Sakskøbing Lolland
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 43 times
Re: Magnetkobling kobler ikke ind?
De er knækket fordi pumpen gik fast så knækker de i staden for at springe remmen.
Så det vil nok ske igen.
Ny pumpe er det der skal til.
Slut
M Olsen.
Så det vil nok ske igen.
Ny pumpe er det der skal til.
Slut
M Olsen.
Mvh. M Olsen
2018 Golf 7,5 GTE Solgt
Formand for foreningen imod skæve nummerplader og nummerpladerammer.
2018 Golf 7,5 GTE Solgt
Formand for foreningen imod skæve nummerplader og nummerpladerammer.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 15. feb 2016, 09:45
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Magnetkobling kobler ikke ind?
Ja jeg tror desværre at du har ret...M_Olsen skrev:De er knækket fordi pumpen gik fast så knækker de i staden for at springe remmen.
Så det vil nok ske igen.
Ny pumpe er det der skal til.
Slut
M Olsen.
Sendt fra min GM1903 med Tapatalk
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Magnetkobling kobler ikke ind?
Bare lige for at gentage. Er du sikker på centerbolten ikke er gået løs ? - for så er det bare en ny remskive + ny bolt.
Ellers som MOlsen skriver, så står den nok på ny kompressor.
Ellers som MOlsen skriver, så står den nok på ny kompressor.
/Søren.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 15. feb 2016, 09:45
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Magnetkobling kobler ikke ind?
Nej, centerbolten sidder godt nok som den skal. Har været ved at skrue den ud for at kontrollere den.
Forstår bare ikke helt at jeg kan dreje den med håndkraft (må betyde akslen i kompressoren drejer) og motoren/kilerem kan også så længe klima er slukket.. så kan kompressoren ikke være låst på akslen ihvertfald..?
Men at den så trigger moment begrænseren når jeg tænder for klima må betyde at modstanden/moment bliver for stort...
Den kommer ihvertfald til et værksted nu, de må kunne finde fejlen
Sendt fra min GM1903 med Tapatalk
Forstår bare ikke helt at jeg kan dreje den med håndkraft (må betyde akslen i kompressoren drejer) og motoren/kilerem kan også så længe klima er slukket.. så kan kompressoren ikke være låst på akslen ihvertfald..?
Men at den så trigger moment begrænseren når jeg tænder for klima må betyde at modstanden/moment bliver for stort...
Den kommer ihvertfald til et værksted nu, de må kunne finde fejlen
Sendt fra min GM1903 med Tapatalk