Placering af Webasto diesel pumpe

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Placering af Webasto diesel pumpe

Indlæg af KMDTHY » 20. nov 2019, 15:19

Er det lige meget hvor den motereres, eller skal det være umiddelabrt efter dykrøret under bilen? Lige nu er det nemlig monteret i motorummet, da jeg har T splitter på i motorummet. Har dog problemer med fyret ikke får diesel, så må nok få monteret dykrør.
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

jcn
Nyt medlem
Indlæg: 301
Tilmeldt: 21. apr 2014, 10:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 52 times
Been thanked: 60 times

Re: Placering af Webasto diesel pumpe

Indlæg af jcn » 20. nov 2019, 15:44

Jeg er ikke ekspert på området, men har haft Webasto i alle mine biler de sidste 20 år.
De fleste har siddet tæt på tanken/under bilen. Men mindst en af dem har siddet i motorrummet og det har kørt uden problemer.
Blot til info :)

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Placering af Webasto diesel pumpe

Indlæg af Blackfinger » 20. nov 2019, 15:45

Nu ved jeg ikke hvilken bil det drejer sig om, men ikke mange kan suge fra et T stykke. Og dem der kan skal suge på returslangen.

Jeg ved ikke om det er et must at pumpen skal sidde ved tanken. Men i alle de Webasto monterings-vejledninger jeg har set er pumpen altid ved tanken. Og også ved originale fyr. Så der må være en mening med det.

QT1410
Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Placering af Webasto diesel pumpe

Indlæg af QT1410 » 20. nov 2019, 18:22

El velunderbygget forklaring på hvordan disse doseringspumper bør monteres og tilsluttes ses i videoen nedenfor, som er en del af en serie, der forklarer om kinesiske dieseldrevne luftvarmere.

Kineserne sælger skamløse kopier af Webasto/Eberspächer luftvarmere for lige omkring 1000 kr med det hele, inklusive en tank, leveret fra EU uden risiko for yderligere told, moms og gebyrer, så gud og hvermand, der har noget at varme op, køber dem i stor stil.


Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: Placering af Webasto diesel pumpe

Indlæg af KMDTHY » 20. nov 2019, 19:42

Blackfinger skrev:
20. nov 2019, 15:45
Nu ved jeg ikke hvilken bil det drejer sig om, men ikke mange kan suge fra et T stykke. Og dem der kan skal suge på returslangen.

Jeg ved ikke om det er et must at pumpen skal sidde ved tanken. Men i alle de Webasto monterings-vejledninger jeg har set er pumpen altid ved tanken. Og også ved originale fyr. Så der må være en mening med det.
Det er på min Superb det er galt. Suger fra returslangen på Lupoen, det lader til at virke fint. Men det virker sporadisk på Superb.
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: Placering af Webasto diesel pumpe

Indlæg af KMDTHY » 20. nov 2019, 20:07

QT1410 skrev:
20. nov 2019, 18:22
El velunderbygget forklaring på hvordan disse doseringspumper bør monteres og tilsluttes ses i videoen nedenfor, som er en del af en serie, der forklarer om kinesiske dieseldrevne luftvarmere.

Kineserne sælger skamløse kopier af Webasto/Eberspächer luftvarmere for lige omkring 1000 kr med det hele, inklusive en tank, leveret fra EU uden risiko for yderligere told, moms og gebyrer, så gud og hvermand, der har noget at varme op, køber dem i stor stil
Informativ video! Tak for det. Det svarer jo sådan set på det hele. Pumpen er dårlig til at suge, så derfor så tæt på tanken som ,muligt. :) Det med vinklen på pumpen var jeg ikke klar over, skal lige tjekkes op. Tror sgu også jeg klippede fuel-line med en skævbider i sin tid :lol: :roll: :roll:
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

QT1410
Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Placering af Webasto diesel pumpe

Indlæg af QT1410 » 20. nov 2019, 20:16

Det er pærelet at montere et dykrør på Octavia/Superb, montere pumpen lige inden vangen hvor bilens egne brændstofrør løber, og at føre Webastoens stive brændstofledning frem til fyret.

Du behøver ikke engang et rigtigt dykrør, bare brug den stive brændstofledning til det også. (Trick fra Webasto selv)

Der sidder en dummy slangestuds på bilens egen brændstofpumpe, tilgængelig under dækslet under bagsædet.

Den borer du et passende hul til brændstofledningen igennen og fastholder med et stykke gummislange og 2 spændebånd, et omkring studsen og et højere oppe omkring den stive brændstofledning.

Den stive brændstofledning kan du ikke rette ud, men det gør ikke noget, for når den rammer bunden stikker enden et stykke op over bunden, så du hverken kører bilen tør eller suger bundslam op.
These users thanked the author QT1410 for the post:
KMDTHY

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"