Climatronic pulserer

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
Jonesnet
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 18. jan 2020, 11:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Climatronic pulserer

Indlæg af Jonesnet » 18. jan 2020, 13:40

I min Fabia fra 2014 har jeg et Climatronic anlæg, som pulserer jævnligt, og ind imellem stopper helt...
Anlægget står på Auto. Når jeg starter kører anlægget fint. Efter 10-40 minutter begynder det at pulsere, som om spjældende åbner og lukker med 2 sekunders mellemrum. Nogen gange kan jeg få det til at køre jævnt igen, hvis jeg skruer op for ventilatoren (højre drejeknap), men ikke altid.
Når jeg kører langt, som regel omkring en times tid, så lukker spjældende permanent, og bilen begynder at dugge til på ruderne - lidt noget bøvl! Nogen gange kan jeg få anlægget i gang igen, hvis jeg sætter max blæs på forruden (knap 2 fra venstre), men ikke altid.
Når det åbner og lukker spjældene lyder det som om blæseren hele tiden kører, men at det er spjældene som åbner og lukker - en sjælden gang imellem lydder der små klik-lyde fra spjældene.

Min lokale mekaniker har nulstillet, efterset, efterfyldt og testet for fejlkoder, men intet har hjulpet. Han har givet op.

Jeg synes at kunne se på nettet at det ikke er første gang i verdenshistorien dette er sket, men jeg har ikke kunnet finde noget specifikt på min model af anlæg, og de forskellige tastetryk til nulstilling osv. er ikke ens, og virker derfor ikke på mit anlæg.

Kan nogen hjælpe mig videre her?

Det er denne model af Climatronic, som sidder i min bil: Billede

MVH Claus

Markhh
Medlem
Indlæg: 627
Tilmeldt: 11. jun 2013, 16:48
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Mannerup, 4320 lejre
Has thanked: 0
Been thanked: 32 times

Re: Climatronic pulserer

Indlæg af Markhh » 18. jan 2020, 19:11

Kunne godt tænke mig at se måleværdier for temo sensorer til udblæsning luften. Og en fejl udlæsning med vcds

vwbattle
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 34 times

Re: Climatronic pulserer

Indlæg af vwbattle » 19. jan 2020, 09:41

Mystisk. Min far har lige ringet, deres Skoda roomster laver samme tricks.

Jeg smider en tester på i løbet sf ugen og ser på det
- So What Speed Shop! -
VW bobbel 1958 - Golf Cabriolet 1990(solgt)- Mercedes SLK R172 2013(totalt skadet) - Mercedes w205 Cab Solgt - Porsche Macan 2018

Jonesnet
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 18. jan 2020, 11:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Climatronic pulserer

Indlæg af Jonesnet » 19. jan 2020, 18:32

Markhh skrev:
18. jan 2020, 19:11
Kunne godt tænke mig at se måleværdier for temo sensorer til udblæsning luften. Og en fejl udlæsning med vcds
Er det noget jeg kan aflæse i en menu i displayet, eller kræver det en PC opkobling?
Mekaniker sagde sidste gang han kiggede på det, at der ikke var noget fejlkoder...

Jonesnet
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 18. jan 2020, 11:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Climatronic pulserer

Indlæg af Jonesnet » 19. jan 2020, 18:51

vwbattle skrev:
19. jan 2020, 09:41
Mystisk. Min far har lige ringet, deres Skoda roomster laver samme tricks.
Jeg smider en tester på i løbet sf ugen og ser på det
Jeg har forsøgt at uploade en video til Youtube, hvor man kan høre hvordan den pulserer: https://www.youtube.com/watch?v=xDhY0Dkf1dE
Når jeg holder tlf. ned under handskerum (er det ikke dér den centrale blæser sidder?), så lyder det ikke så kraftigt, hvorfor jeg ikke tror det er den, som er problemet... Men jeg ved ikke om der sidder et spjæld et sted inde midt under instrumentbordet, for det lyder som om det kunne komme derindefra. Det er også let at høre lyden, når man står uden for bilen, og lytter ned i rillerne lige under forruden.

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Climatronic pulserer

Indlæg af peter w » 19. jan 2020, 20:57

På Octavia og andre VW-modeller kan man "nulstille" climatronic ved at holde to knapper inde i nogle sekunder. Det plejer at afhjælpe i hvert fald nogle af de problemer, du beskriver.
Desværre husker jeg ikke hvilke knapper, men der er flere tråde med de oplysninger her på forummet.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Jay-Jay
Nyt medlem
Indlæg: 328
Tilmeldt: 22. jun 2008, 08:30
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 127 times
Been thanked: 30 times

Re: Climatronic pulserer

Indlæg af Jay-Jay » 19. jan 2020, 21:50

Præcis!
På min Passat b6 3c er det *blæs i hovedet*-knappen og *econ*-knappen, der skal holdes inde samtidigt i et par sekunder, men kun med tænding på - ikke startet bil..

Jonesnet
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 18. jan 2020, 11:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Climatronic pulserer

Indlæg af Jonesnet » 19. jan 2020, 22:46

Jay-Jay skrev:
19. jan 2020, 21:50
Præcis!
På min Passat b6 3c er det *blæs i hovedet*-knappen og *econ*-knappen, der skal holdes inde samtidigt i et par sekunder, men kun med tænding på - ikke startet bil..
Har godt fundet en masse guides, som siger jeg kan resette med ECON knappen, men desværre er det en anden/nyere model, hvor der ikke er en ECON knap, men en A/C knap i stedet for - og dér virker reset kombinationen ikke. Og jeg kan ikek finde nogen steder, som beskriver hvilken kombination jeg så skal bruge :?

Jonesnet
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 18. jan 2020, 11:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Climatronic pulserer

Indlæg af Jonesnet » 24. jan 2020, 12:08

vwbattle skrev:
19. jan 2020, 09:41
Mystisk. Min far har lige ringet, deres Skoda roomster laver samme tricks.

Jeg smider en tester på i løbet sf ugen og ser på det
Lykkedes det dig at blive klogere på hvad din fars Roomster havde af fejl?

vwbattle
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 34 times

Re: Climatronic pulserer

Indlæg af vwbattle » 24. jan 2020, 12:23

Hehe søndag prøver jeg lige og låne bilen og køre på værkstedet. Og smider tester på
- So What Speed Shop! -
VW bobbel 1958 - Golf Cabriolet 1990(solgt)- Mercedes SLK R172 2013(totalt skadet) - Mercedes w205 Cab Solgt - Porsche Macan 2018

vwbattle
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 34 times

Re: Climatronic pulserer

Indlæg af vwbattle » 26. jan 2020, 14:37

- So What Speed Shop! -
VW bobbel 1958 - Golf Cabriolet 1990(solgt)- Mercedes SLK R172 2013(totalt skadet) - Mercedes w205 Cab Solgt - Porsche Macan 2018

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"