Webasto fyr oser vildt. Touran 2012

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
ona0161
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 29. aug 2018, 19:13
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Webasto fyr oser vildt. Touran 2012

Indlæg af ona0161 » 25. jan 2020, 10:04

Hej
Håber at der er en som kan hjælpe med ideer til at løse følgende problem, er ved at blive idiot.

Har haft bilen fra næsten ny, da jeg købte den fik jeg monteret monteret fjernstart, og alt har virket fint, indtil kort før jul.
Det begyndte pludselig at ose helt vildt når jeg aktiverede fyret, kabinen blev selvfølgelig også fyldt med røg.
Jeg sendte bilen til mekaniker, som konstaterede at brændkammeret var færdigt, dette blev skiftet og alt kørte fint den næste uges tid, men det begyndte så at ose igen fredag, bilen stod stille weekenden over og blev kørt til værkstedet om mandagen. Her kunne de ikke konstatere nogen fejl overhovedet, så vi blev enige om at fortsætte og se om det kom igen, ugen efter var den gal igen, men værkstedet havde først til den følgende uge. Jeg undlod at bruge fjernbetjeningen den følgende uge, men det var i røg og damp når fyret kørte og jeg holdt stille.
"Heldigvis" var fejlen der stadig da det blev tid til værkstedet, de kunne konstatere at brændkammeret var totalt tilsodet. kammeret blev renset og de havde kontakt til Webasto som ikke havde hørt om problemet før. Mekanikeren havde en teori om en pumpe som skulle sidde ved tanken et sted, men fortalte at han havde tjekket denne og ikke fundet nogen fejl her hellere. CO2 målingerne (3 stk. viste alle omkring 11,5%) og alt kørte upåklageligt og har gjort det de sidste 14 dage, så nu her til morgen (lørdag selvfølgelig) kunne jeg igen næsten ikke finde bilen for bare os og røg.
Næste skridt er at sende den til VW værkstedet, men jeg kunne godt tænke mig om der er nogen som har en ide om hvad der kan være galt??
Da det er periodisk og fyret helt tydelige ikke brænder rent, er det jo enten luftmængden eller brændstofmængden som varierer (blæseren er kontrolleret) jeg kunne måske forestille mig noget med et brændstoffilter eller lignende, andre bud??

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Webasto fyr oser vildt. Touran 2012

Indlæg af Blackfinger » 25. jan 2020, 16:13

Det er godt nok svært at komme med et bud på når problemet er periodisk. Hvis værkstedet havde brugt et forkert brændkammer (der er flere typer) så ville det jo nok fejle hele tiden.

Doseringspumpen ved tanken og luftblæseren er ok skriver du. Så er der jo nærmest kun styreprintet tilbage der kan være fejl på.

ona0161
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 29. aug 2018, 19:13
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Webasto fyr oser vildt. Touran 2012

Indlæg af ona0161 » 25. jan 2020, 18:26

Mange tak for dit bud.
Den bliver sendt til VW snarest muligt.
Skal nok vende tilbage når fejlen er fundet.

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"