Golf 5 FSI 2004. AC. Nu ofte utæt

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
Ampex
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 7. apr 2020, 13:39
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf 5 FSI 2004. AC. Nu ofte utæt

Indlæg af Ampex » 7. apr 2020, 14:27

Hej

Jeg anskaffede mig en Golf 5 FSI, i 2004. AC har ellers fungeret fint, med service, hvert år. med AC tændt hele året....
For et par år siden ændrede kørselsmønsteret sig i forbindelse med forretningsrejser, så bilen deraf nogle gange kunne stå stille i 3 uger.

Så begyndte problemerne, der kom hen af vejen først utæt AC kompressor, så blev den skiftet, sammen med tørfilteret, igen efter en stilstand på 3 uger, så kom der en utæt samlinger hvor en pakning er, som blev skiftet, senere igen efter at have stået stille i de her 3 uger, bliver en anden samling utæt hvor der er en pakning. Det blev igen lavet og systemet fyldt op.... Spørgsmål

Kan et ældre AC anlæg, der ellers har været brugt næsten hver dag ikke holde til at være slukket i op til 3 uger ?

Min er alle gangene blevet utæt i vinterperioden, hvor den har stået stille i Kastrup. dvs hvor det har været koldt. Kan kulden har gjort pakningerne mere hårde kombineret med ikke at blive brugt ?

Jeg har læst mig til, at bliver AC anlægget ikke brugt ofte, kan pakninger tørre ud og blive utætte. Det har jeg forstået som hvis anlægget ikke har kørt i op til flere måneder.

Hilsen Sebastian
Senest rettet af Ampex 7. apr 2020, 15:59, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: AC. Nu ofte utæt

Indlæg af HansH » 7. apr 2020, 14:55

Velkommen til DK's bedste forum for VAG entusiaster! :)

Venligst ret overskriften så den indeholder info om bil+model+årgang samt problemet/spørgsmålet/indholdet i tråden.
Tak.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"