Lugt af eddike fra klimaanlæg Polo GTI (AW)

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
Alpaka
Helt nyt medlem
Indlæg: 81
Tilmeldt: 4. jun 2019, 15:59
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 7 times

Lugt af eddike fra klimaanlæg Polo GTI (AW)

Indlæg af Alpaka » 8. apr 2020, 19:09

Hej alle.

Min Polo GTI fra 19 har tidligere fået skiftet klimakompressor, slanger, filter, og en returventil?, grundet mislyde fra systemet.

Det er nogle måneder siden, og nu her hvor der er varmt første gang oplever jeg en kraftig sur eddike / kemikalielugt når kabinen når den ønskede temperatur.

Det startede ved at eg kørte en længere tur i forgårs, hvor anlægget syntes at opføre sig underligt. Det kørte lidt op og ned i styrke og intensitet, selvom temperaturen var sat på 21 grader. Under turen måtte jeg af sætte temperatuen højere og højere for ikke at fryse, indtil jeg satte den på 25 grader.

I går skulle jeg så køre en tur i bilen igen. De første 5-6 kilometer var der intet at bemærke fra anlægget. Det kølede fint og var lugtfrit. Da kabinen blev de ca. 21 grader og anlægget droslede lidt ned i styrke kom der en stærk eddikelugt, der gjorde turen ulidelig.

Lugten er ikke som normalt ved et gammelt anlæg, der lugter af våd hund og sokker, men er en skarp kemikalie / eddikelugt.

Jeg har kørt en airconrens igennem systemet i dag uden resultat. Lugten af eddike kommer stadig efter nogle kilometers kørsel.

Hvad tror i det skyldes? Kan det være anlægget, som er defekt og lækker kemikalier?

Vh. Alpaka.

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"