Død kompressor?
: 16. jun 2020, 16:36
Hej. Eftersom vcds sagde den var lav på kølemiddel, har jeg fået fyldt på den igen. men der kommer stadig ingen kold luft, hvor i vcds kan man fejlsøge om kompressoren er død?
Du skal ind i Adv measure blocks... et sted på listen er de to du skal bruge. Compressor current actual, og samme bare “specified”.XenoPhreak skrev: ↑16. jun 2020, 17:14bilen er en golf 6 1.6 tdi årgang 10. 11model.
Jeg kan gå ind i klimaanlæg, men jeg kan ikke komme ind i måleblokke da det er UDS "Staves" model vcds.
Tror du måske har misforstået noget. På et UDS protokol styremodul, der skal du bruge adv. måleblokke.XenoPhreak skrev: ↑16. jun 2020, 17:14bilen er en golf 6 1.6 tdi årgang 10. 11model.
Ja vcds sagde den var lav på kølemiddel. kørte så til mekaniker og fik fyldt på 500 noget gram. men han kunne ikke få den til at køle og sagde at det muligvis kunne være kompressoren..
Jeg kan gå ind i klimaanlæg, men jeg kan ikke komme ind i måleblokke da det er UDS "Staves" model vcds.
Så jeg vil da gerne kunne udelukke kompressoren da pengene ikk helt lige er til sådan en ny en
Hvad hedder høj og lavt tryk inde i vcds, syntes ikke jeg kan finde det under avanceret måleværdieri-s skrev: ↑16. jun 2020, 17:26Tror du måske har misforstået noget. På et UDS protokol styremodul, der skal du bruge adv. måleblokke.XenoPhreak skrev: ↑16. jun 2020, 17:14bilen er en golf 6 1.6 tdi årgang 10. 11model.
Ja vcds sagde den var lav på kølemiddel. kørte så til mekaniker og fik fyldt på 500 noget gram. men han kunne ikke få den til at køle og sagde at det muligvis kunne være kompressoren..
Jeg kan gå ind i klimaanlæg, men jeg kan ikke komme ind i måleblokke da det er UDS "Staves" model vcds.
Så jeg vil da gerne kunne udelukke kompressoren da pengene ikk helt lige er til sådan en ny en
Hvad siger lav og høj siden i tryk når bilen er kold ? og hvordan ændrer de sig, når bilen startes ?
Det er forholdsvis nemt at måle med VCDS og simple midler og det fortæller rigtig meget.
Kølemiddeltrykket på højtrykssiden er det du har målt til 7,2 bar (dvs ingen køling). Der er ingen sensor på lavtrykssiden, så der skal du sætte et AC manometer på eller måle temperaturen på røret hvor det kommer fra fordamperen (dvs. det kolde rør der kommer fra kabinen). I dit tilfælde er de 2 rør sandsynligvis lige varme.XenoPhreak skrev: ↑16. jun 2020, 19:19Hvad hedder høj og lavt tryk inde i vcds, syntes ikke jeg kan finde det under avanceret måleværdieri-s skrev: ↑16. jun 2020, 17:26Tror du måske har misforstået noget. På et UDS protokol styremodul, der skal du bruge adv. måleblokke.XenoPhreak skrev: ↑16. jun 2020, 17:14bilen er en golf 6 1.6 tdi årgang 10. 11model.
Ja vcds sagde den var lav på kølemiddel. kørte så til mekaniker og fik fyldt på 500 noget gram. men han kunne ikke få den til at køle og sagde at det muligvis kunne være kompressoren..
Jeg kan gå ind i klimaanlæg, men jeg kan ikke komme ind i måleblokke da det er UDS "Staves" model vcds.
Så jeg vil da gerne kunne udelukke kompressoren da pengene ikk helt lige er til sådan en ny en
Hvad siger lav og høj siden i tryk når bilen er kold ? og hvordan ændrer de sig, når bilen startes ?
Det er forholdsvis nemt at måle med VCDS og simple midler og det fortæller rigtig meget.
Det er temmelig almindelidgt på de årgange, at bolten der holder remhjulet på Kompressoren går løs, og kværner gevindet.