Side 1 af 1

Død kompressor?

: 16. jun 2020, 16:36
af XenoPhreak
Hej. Eftersom vcds sagde den var lav på kølemiddel, har jeg fået fyldt på den igen. men der kommer stadig ingen kold luft, hvor i vcds kan man fejlsøge om kompressoren er død?

Re: Død kompressor?

: 16. jun 2020, 16:46
af Tommy
Hvilken bil ?
Men på de fleste nyere end 2005 ca kan man under HVAC finde en måleblok der viser hvor meget strøm kompressoren trækker og hvad der er specificeret... 0,8A typisk. Går den ikke det er den død

Re: Død kompressor?

: 16. jun 2020, 17:07
af Jettadriver
Manglede den kølemiddel, eller har du bare fyldt på fordi VCDS'en skrev det?

Det kan jo også være en defekt trykkontakt der er årsagen.

Hvis den manglede kølemiddel er der vel teoretisk set også en årsag til dette - formentlig en utæthed.

Re: Død kompressor?

: 16. jun 2020, 17:14
af XenoPhreak
bilen er en golf 6 1.6 tdi årgang 10. 11model.

Ja vcds sagde den var lav på kølemiddel. kørte så til mekaniker og fik fyldt på 500 noget gram. men han kunne ikke få den til at køle og sagde at det muligvis kunne være kompressoren..

Jeg kan gå ind i klimaanlæg, men jeg kan ikke komme ind i måleblokke da det er UDS "Staves" model vcds.

Så jeg vil da gerne kunne udelukke kompressoren da pengene ikk helt lige er til sådan en ny en :)

Re: Død kompressor?

: 16. jun 2020, 17:17
af XenoPhreak
Jettadriver - han sagde anlæget var tæt han kunne ikke se noget sporemiddel komme ud af den,

Ang den trykføler er det den der bliver skudt ud ?

Re: Død kompressor?

: 16. jun 2020, 17:21
af Tommy
XenoPhreak skrev:
16. jun 2020, 17:14
bilen er en golf 6 1.6 tdi årgang 10. 11model.
Jeg kan gå ind i klimaanlæg, men jeg kan ikke komme ind i måleblokke da det er UDS "Staves" model vcds.
Du skal ind i Adv measure blocks... et sted på listen er de to du skal bruge. Compressor current actual, og samme bare “specified”.

Re: Død kompressor?

: 16. jun 2020, 17:26
af i-s
XenoPhreak skrev:
16. jun 2020, 17:14
bilen er en golf 6 1.6 tdi årgang 10. 11model.

Ja vcds sagde den var lav på kølemiddel. kørte så til mekaniker og fik fyldt på 500 noget gram. men han kunne ikke få den til at køle og sagde at det muligvis kunne være kompressoren..

Jeg kan gå ind i klimaanlæg, men jeg kan ikke komme ind i måleblokke da det er UDS "Staves" model vcds.

Så jeg vil da gerne kunne udelukke kompressoren da pengene ikk helt lige er til sådan en ny en :)
Tror du måske har misforstået noget. På et UDS protokol styremodul, der skal du bruge adv. måleblokke.

Hvad siger lav og høj siden i tryk når bilen er kold ? og hvordan ændrer de sig, når bilen startes ?

Det er forholdsvis nemt at måle med VCDS og simple midler og det fortæller rigtig meget.

Re: Død kompressor?

: 16. jun 2020, 17:48
af XenoPhreak
Kølemiddeltryk MUX kølemiddeltryk 7.2bar
Kompressorstrøm faktisk værdi 0.825A
Kompressorstrøm foreskr værdi 0.825A

Re: Død kompressor?

: 16. jun 2020, 19:19
af XenoPhreak
i-s skrev:
16. jun 2020, 17:26
XenoPhreak skrev:
16. jun 2020, 17:14
bilen er en golf 6 1.6 tdi årgang 10. 11model.

Ja vcds sagde den var lav på kølemiddel. kørte så til mekaniker og fik fyldt på 500 noget gram. men han kunne ikke få den til at køle og sagde at det muligvis kunne være kompressoren..

Jeg kan gå ind i klimaanlæg, men jeg kan ikke komme ind i måleblokke da det er UDS "Staves" model vcds.

Så jeg vil da gerne kunne udelukke kompressoren da pengene ikk helt lige er til sådan en ny en :)
Tror du måske har misforstået noget. På et UDS protokol styremodul, der skal du bruge adv. måleblokke.

Hvad siger lav og høj siden i tryk når bilen er kold ? og hvordan ændrer de sig, når bilen startes ?

Det er forholdsvis nemt at måle med VCDS og simple midler og det fortæller rigtig meget.
Hvad hedder høj og lavt tryk inde i vcds, syntes ikke jeg kan finde det under avanceret måleværdier

Re: Død kompressor?

: 16. jun 2020, 20:39
af i-s
XenoPhreak skrev:
16. jun 2020, 19:19
i-s skrev:
16. jun 2020, 17:26
XenoPhreak skrev:
16. jun 2020, 17:14
bilen er en golf 6 1.6 tdi årgang 10. 11model.

Ja vcds sagde den var lav på kølemiddel. kørte så til mekaniker og fik fyldt på 500 noget gram. men han kunne ikke få den til at køle og sagde at det muligvis kunne være kompressoren..

Jeg kan gå ind i klimaanlæg, men jeg kan ikke komme ind i måleblokke da det er UDS "Staves" model vcds.

Så jeg vil da gerne kunne udelukke kompressoren da pengene ikk helt lige er til sådan en ny en :)
Tror du måske har misforstået noget. På et UDS protokol styremodul, der skal du bruge adv. måleblokke.

Hvad siger lav og høj siden i tryk når bilen er kold ? og hvordan ændrer de sig, når bilen startes ?

Det er forholdsvis nemt at måle med VCDS og simple midler og det fortæller rigtig meget.
Hvad hedder høj og lavt tryk inde i vcds, syntes ikke jeg kan finde det under avanceret måleværdier
Kølemiddeltrykket på højtrykssiden er det du har målt til 7,2 bar (dvs ingen køling). Der er ingen sensor på lavtrykssiden, så der skal du sætte et AC manometer på eller måle temperaturen på røret hvor det kommer fra fordamperen (dvs. det kolde rør der kommer fra kabinen). I dit tilfælde er de 2 rør sandsynligvis lige varme.

Det bedste ville nok være at få din mekanikker til at sætte sine AC manometre på. Hvis de ikke flytter sig når bilen startes, så er det kompressoren eller ventilen i den som også bliver nævnt.

Husk i VCDS altid at logge ude-temp med når der diagnosticeres på AC. Kender man ikke temperaturen, så kan man ikke vurdere om trykket er korrekt.

Re: Død kompressor?

: 17. jun 2020, 15:56
af XenoPhreak
Har bestilt mig en ny sanden kompressor, den føler i nævner sidder den i kompressoren?

Og er der andet jeg skal skifte mens jeg har anlægget tømt og åbent?

Re: Død kompressor?

: 17. jun 2020, 18:03
af carstenhjorth
Overvej kondensatoren der sidder foran, tørfilteret et bygget sammen med den. Hvis den er lidt muggen tager det ikke mange minutter ekstra at skifte den med.

Re: Død kompressor?

: 2. jul 2020, 14:58
af XenoPhreak
Hejsa. Jeg havde bestilt en ny original sanden klimakompressor på ebay. Men i dag modtog jeg så en med mærket DENSO, Jeg gjorde dem så opmærksom på at de havde sendt den forkerte kompressor, hvor de så sagde jeg havde fået en der var bedre og til en dyere pris, men jeg kan kun se de denso er billigere men er det ok kvalitet?. Hvad ville i gøre ?

Re: Død kompressor?

: 2. jul 2020, 15:27
af janny
Denso er OE kvalitet, så den kan du sagtens bruge

Re: Død kompressor?

: 2. jul 2020, 20:51
af Lars - Sound2Vision
XenoPhreak skrev:
16. jun 2020, 17:14
bilen er en golf 6 1.6 tdi årgang 10. 11model.
Det er temmelig almindelidgt på de årgange, at bolten der holder remhjulet på Kompressoren går løs, og kværner gevindet.
Ny kompressor.

/ Lars