2012 Polo - Utæthed i klimaanlæg. Hvordan kan det gribes an?
: 1. jul 2020, 15:48
Hej
Konens klimaanlæg i hendes 2012 Polo svigter og har faktisk ikke fungeret i 2 år. Ja, vi har været noget langsomme til at komme i gang med reparationen, men pengene skulle være til det først..
VI har på at tidspunkt fået anlægget trykprøvet ved en billig mekaniker (måske bare med luft?) og der kunne man se at trykket ikke blev bibeholdt , dvs vi ved med sikkerhed at der er en utæthed et sted.
Der var ikke noget spormiddel at se nogen steder, så jeg tænker der aldrig har været det i vognen. Derfor kunne den billige mekaniker heller ikke lige finde fejlen on the fly.
Nu mit spørgsmål til jer:
Kan man tage hen til eksempelvis Quickpoint (som har fint tilbud på klimaservice lige nu) og få dem til at fylde spormiddel + 150gr kølemiddel som er med i tilbuddet (og ikke mere end de 150gr for de forsvinder jo ud i den blå luft på 24t alligevel) eller kan/skal en mekaniker altid fylde hele systemet op?
Det jeg tænker på er at anlægget selvfølgelig skal fyldes op når fejlen er fikset, men i fejlfindingsøjemed kan jeg måske nøjes med et semi opfyldt anlæg for ikke at skulle betale for den ekstra gas?
Hvad tror i? Jeg har ikke nået at få fat i nogle mekanikere i dag, så derfor ville jeg lige prøve at høre jer til råds herinde.
Hilsen en ny VAG bruger
PS: Ved at læse i forummet her virker det som om det oftest er kondensatoren der står af. Er det en korrekt antagelse?
Konens klimaanlæg i hendes 2012 Polo svigter og har faktisk ikke fungeret i 2 år. Ja, vi har været noget langsomme til at komme i gang med reparationen, men pengene skulle være til det først..
VI har på at tidspunkt fået anlægget trykprøvet ved en billig mekaniker (måske bare med luft?) og der kunne man se at trykket ikke blev bibeholdt , dvs vi ved med sikkerhed at der er en utæthed et sted.
Der var ikke noget spormiddel at se nogen steder, så jeg tænker der aldrig har været det i vognen. Derfor kunne den billige mekaniker heller ikke lige finde fejlen on the fly.
Nu mit spørgsmål til jer:
Kan man tage hen til eksempelvis Quickpoint (som har fint tilbud på klimaservice lige nu) og få dem til at fylde spormiddel + 150gr kølemiddel som er med i tilbuddet (og ikke mere end de 150gr for de forsvinder jo ud i den blå luft på 24t alligevel) eller kan/skal en mekaniker altid fylde hele systemet op?
Det jeg tænker på er at anlægget selvfølgelig skal fyldes op når fejlen er fikset, men i fejlfindingsøjemed kan jeg måske nøjes med et semi opfyldt anlæg for ikke at skulle betale for den ekstra gas?
Hvad tror i? Jeg har ikke nået at få fat i nogle mekanikere i dag, så derfor ville jeg lige prøve at høre jer til råds herinde.
Hilsen en ny VAG bruger
PS: Ved at læse i forummet her virker det som om det oftest er kondensatoren der står af. Er det en korrekt antagelse?