Nye AC kompressor utæt igen igen... Ny igen igen... Nu måske uden dækning for udskiftning
: 27. jul 2020, 09:40
Hey
Jeg fik monteret en ny renoveret AC kompressor fra Airstal. i Juli 2019 på det lokale autoværksted på min Passat B6
Marts 2020 opdager jeg, at der hænger grøn PAG46 olie under midten af kompressoren i samlingen hvor kompressoren er samlet og det kommer direkte fra samlingen, ikke fra nogle steder op over, men hænger under ud i samlingen. Der sidder sikkert en stor pakning der.
Den utætte bliver skiftet til en ny af samme mærke i marts 2020.
For et par dage siden, opdager jeg så, at den anden nye AC kompresser fra Marts 2020 nu også er utæt på nøjagtig samme måde som den forrige.
Jeg tager kontakt, og forelægger problemet. De forsøger lidt at snakke uden om, at en AC kompressor må godt svede lidt PAG46 olie......Øhh Nej det ved jeg så, at det må den ikke.
De ender med at fortælle, at den sidste skiftede AC kompressor fra Marts 2020, blev sendt til test og trykprøvet og de fandt INGEN fejl. så ifølge autoværkstedet, kom de selv til at betale regningen, da de kører 3 års garanti på den slags dele, samt at jeg har reklamationsretten på min side.
Autoværkstedet fortæller hvergang, at de har skyllet systemet og skiftet tørrer. Det fremgør også af sidste faktura
Nu er der aftalt en tid til at få taget Foto af AC Compressoren, som så bliver sendt ind til FTZ der kan vurdere hvad de vil gøre, da værkstedet ikke vil risikere at stå med en regning igen på det hele. De vil tage Fotos og tørre den ren, for så igen at se efter nogle tid at det kommer fra samlingen
Jeg tror ikke på, at ved at Airstal tester deres egne vare, hvilke jeg forstod, at det er en reel måde der afviser, at den er utæt/defekt. sådan en står jo normalt med tryk på længe, og hvor længe tester de, hvem kontrollere at de tester korrekt, eller at de overhovedet tester den ?
Jeg går ikke udfra at det er FTZ der tester reklamationer men producenten der tester sig selv. Idet her tilfælde airstal så man kan jo teoretisk set ikke vide, at det Polske firma ikke bare fortæller en løgn
Afviser FTZ hvor de får deres reservedel fra, at dække skaden som reklamation, også denne gang, så vil autofirmaet ikke tage regningen på sig, og jeg kan ikke få det lavet, uden selv at betale. Hvad bør jeg så gøre, uden at være medlem af FDM ?
Hilsen Michael
Jeg fik monteret en ny renoveret AC kompressor fra Airstal. i Juli 2019 på det lokale autoværksted på min Passat B6
Marts 2020 opdager jeg, at der hænger grøn PAG46 olie under midten af kompressoren i samlingen hvor kompressoren er samlet og det kommer direkte fra samlingen, ikke fra nogle steder op over, men hænger under ud i samlingen. Der sidder sikkert en stor pakning der.
Den utætte bliver skiftet til en ny af samme mærke i marts 2020.
For et par dage siden, opdager jeg så, at den anden nye AC kompresser fra Marts 2020 nu også er utæt på nøjagtig samme måde som den forrige.
Jeg tager kontakt, og forelægger problemet. De forsøger lidt at snakke uden om, at en AC kompressor må godt svede lidt PAG46 olie......Øhh Nej det ved jeg så, at det må den ikke.
De ender med at fortælle, at den sidste skiftede AC kompressor fra Marts 2020, blev sendt til test og trykprøvet og de fandt INGEN fejl. så ifølge autoværkstedet, kom de selv til at betale regningen, da de kører 3 års garanti på den slags dele, samt at jeg har reklamationsretten på min side.
Autoværkstedet fortæller hvergang, at de har skyllet systemet og skiftet tørrer. Det fremgør også af sidste faktura
Nu er der aftalt en tid til at få taget Foto af AC Compressoren, som så bliver sendt ind til FTZ der kan vurdere hvad de vil gøre, da værkstedet ikke vil risikere at stå med en regning igen på det hele. De vil tage Fotos og tørre den ren, for så igen at se efter nogle tid at det kommer fra samlingen
Jeg tror ikke på, at ved at Airstal tester deres egne vare, hvilke jeg forstod, at det er en reel måde der afviser, at den er utæt/defekt. sådan en står jo normalt med tryk på længe, og hvor længe tester de, hvem kontrollere at de tester korrekt, eller at de overhovedet tester den ?
Jeg går ikke udfra at det er FTZ der tester reklamationer men producenten der tester sig selv. Idet her tilfælde airstal så man kan jo teoretisk set ikke vide, at det Polske firma ikke bare fortæller en løgn
Afviser FTZ hvor de får deres reservedel fra, at dække skaden som reklamation, også denne gang, så vil autofirmaet ikke tage regningen på sig, og jeg kan ikke få det lavet, uden selv at betale. Hvad bør jeg så gøre, uden at være medlem af FDM ?
Hilsen Michael