Webasto i Skoda Fabia MK3. Sim-kort / app / sms

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
LR75
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 29. jan 2020, 20:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Webasto i Skoda Fabia MK3. Sim-kort / app / sms

Indlæg af LR75 » 17. dec 2020, 17:56

Update nedenfor
Senest rettet af LR75 29. dec 2020, 14:18, rettet i alt 1 gang.

LR75
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 29. jan 2020, 20:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Webasto i Skoda Fabia MK3. Kold luft i kabinen til trods for, at motor er varm.

Indlæg af LR75 » 29. dec 2020, 14:17

Jeg har fået et SIM-kort, og kan nu kontrollere Webasto'en via mobilen. Så langt så godt.

Jeg er dog stødt på et nyt, irriterende problem... For det tyder på, at når jeg starter fyret via app'en, så starter det helt som det skal, men den smider bare ikke varm luft ind i kabinen. Blæseren til ventilation kører på højtryk, men det er kun med kold luft. Den varme luft kommer først, hvis jeg sætter tænding på, og der derved kommer strøm til klimaanlægget. Jeg har prøvet at indstille klimaanlægget til 29 grader, inden jeg stoppede bilen, men når jeg så starter Webasto'en igen efter et par timer, så er det igen kun kold luft for fuld knald på blæseren, og det varme luft kommer først, når jeg sætter tænding på. Så synes jeg lidt, idéen går af det hele 🙂

Er der nogen, der har en idé til, hvad problemet kan være?

M.v.h.

Lars Vestergaard




LR75 skrev:
17. dec 2020, 17:56
Kære I VAG-gutter.

På mandag skal jeg hente min første VAG-bil nogensinde. Det blev til en Fabia (1,2 TSI med DSG) fra 2016 med ca. 44.000 km på klokken. Jeg glæder mig!!

Bilen har et Webasto-fyr, og jeg aftalte med forhandleren, at han skulle finde ud af, hvordan det virkede. Salgsannoncen oplyste, at det var en kabinevarmer med telestart. Forhandleren ringede i dag, og han havde talt med den tidligere ejer af bilen. Der skal et SIM-kort i Webasto'en, og han oplyste, at det kostede omkring 1000 kr + abonnement. Jeg har selv prøvet at søge lidt rundt i det her forum, og tingene er nok besvaret tidligere, men jeg er bare forvirret... Jeg håber, nogle kan hjælpe mig.

1) hvordan finder jeg ud af, hvilken model Webasto jeg i det hele taget har? :-)

2) som jeg forstår det, så skulle man blot kunne benytte et forudbetalt taletidskort - er det korrekt? Og i givet fald, så er der vel ikke noget abonnement? Og det koster vel ikke 1000 kr.?

3) kan man selv isætte det SIM-kort, og hvor vil modulet normalt sidde?

4) hvis man kan starte kabinevarmeren med SMS-beskeder, kan man så også bruge den mere brugervenlige Webasto-app?

Som I kan læse, så er jeg næsten på bar bund, så jeg har brug for alt den hjælp, jeg kan få :-)

M.v.h.

Lars

Brugeravatar
KHADK
Nyt medlem
Indlæg: 389
Tilmeldt: 7. aug 2012, 12:24
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DANMARK igen :-)
Has thanked: 109 times
Been thanked: 25 times

Re: Webasto i Skoda Fabia MK3. Sim-kort / app / sms

Indlæg af KHADK » 30. dec 2020, 12:22

Du skal for det første smide Webasto app'en ud og installere Eberspächer's i stedet for. Den er bedre synes jeg og så skal den ikke ha' adgang til alt muligt, men bare sende og modtage sms.

Når du sætter bilen og smider blæseren på fuld knald og temperaturen op, tager du så tændingen med det samme eller lader du den lige stå 5-10 sekunder?
Tesla Model 3 Long Range
Skoda Superb GreenLine Elegance Solgt
Golf VI BlueMotion Solgt

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Webasto i Skoda Fabia MK3. Sim-kort / app / sms

Indlæg af RIX » 30. dec 2020, 13:36

det kan være dit ipcu modul der er istykker det der styre blæseren når nøglen er taget ud
mit i min up ændre jeg intet ved , den står her om vinteren på auto og 22 eller 24 grader. jeg køre med fjernbetjening eller start knap i bilen, men den del ændre ikke på varmen, hvis du bor omkring århus ved jeg blackfinger(carsten) her inde har webasto software og ved endel om de fyr ;) ;) så evt. send ham en besked
VH:

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Webasto i Skoda Fabia MK3. Sim-kort / app / sms

Indlæg af RIX » 30. dec 2020, 13:39

blæseren kører kun på trins cirka 2 det sørger ipcu modulet for, fyret kan også være monteret så det kun varmer motoren også for du først varmen når du starter bilen, så få en med webasto software til lige og kigge det efter. ps blackfinger er lidt en nørd med de fyr :D :D

VH:

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"