Næsten ingen varme i kabinen Golf 7
: 7. jan 2024, 12:40
Jeg har så godt som ikke noget varme i kabinen i min Golf 7 2.0 TDI 150 hk. 2013.
Jeg har et digitalt termometer siddende i luftspjældet inde i kabinen og hertil morgen var det varmeste luft den kunne spytte ud cirka 20 grader, dvs. kabinen var 7 grader varm efter 50 minutters køretur. Hertil eftermiddag var den kortvarigt på 40 grader, men faldt hurtigt til 30 grader og efter cirka 50 min. tur, var kabinen oppe på 15 grader. Det har stået sådan på i langt tid, men det er oftere og oftere at den varmere dårligere og dårligere.
Jeg forsøgte at tage skjoldet af til højre for pedalerne, da jeg kom hjem, hvor varmeapparatet sidder, da det jo er kendt for at kokse til på Golf 7, men begge alurør på det, var så varme, at jeg nærmest ikke kan røre ved dem, så der må jo være god cirkulation igennem den eller?
Så tænker jo der må sidde et elektronisk spjæld et sted som styrer hvor meget varm/kold luft der skal ind og måske det er i stykker, måske et tandhjul, måske det ikke åbner/lukker helt, måske der er knækket noget af det, nogen der kender til dette, for kan næsten ikke tro det kan være andet, når varmeapparatet er brandvarmt og blæseren fungerer fint?
Jeg ved der sidder en lille motor med tandhjul i hver side af hele varmekassen, men såvidt jeg ved bruger den disse til at styre om hvor luften skal hen og ikke om det skal være varmt/koldt, men måske det ikke er korrekt opfattelse?
Jeg har et digitalt termometer siddende i luftspjældet inde i kabinen og hertil morgen var det varmeste luft den kunne spytte ud cirka 20 grader, dvs. kabinen var 7 grader varm efter 50 minutters køretur. Hertil eftermiddag var den kortvarigt på 40 grader, men faldt hurtigt til 30 grader og efter cirka 50 min. tur, var kabinen oppe på 15 grader. Det har stået sådan på i langt tid, men det er oftere og oftere at den varmere dårligere og dårligere.
Jeg forsøgte at tage skjoldet af til højre for pedalerne, da jeg kom hjem, hvor varmeapparatet sidder, da det jo er kendt for at kokse til på Golf 7, men begge alurør på det, var så varme, at jeg nærmest ikke kan røre ved dem, så der må jo være god cirkulation igennem den eller?
Så tænker jo der må sidde et elektronisk spjæld et sted som styrer hvor meget varm/kold luft der skal ind og måske det er i stykker, måske et tandhjul, måske det ikke åbner/lukker helt, måske der er knækket noget af det, nogen der kender til dette, for kan næsten ikke tro det kan være andet, når varmeapparatet er brandvarmt og blæseren fungerer fint?
Jeg ved der sidder en lille motor med tandhjul i hver side af hele varmekassen, men såvidt jeg ved bruger den disse til at styre om hvor luften skal hen og ikke om det skal være varmt/koldt, men måske det ikke er korrekt opfattelse?