Pris på Audi A3 40 TFSI e(plug-in)

Besvar
Audifil
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 23. mar 2013, 23:56
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Pris på Audi A3 40 TFSI e(plug-in)

Indlæg af Audifil » 14. nov 2020, 12:26

Hej
Jeg har set mig lun på en:
A3 Sportback Prestige 40 TFSI e S-tronic(listepris 349990 kr.) med følgende ekstraudstyr:
Metallak 8291 kr.
Plus selection udstyrspakke 24992 kr.
Elektronisk bagklap 7805 kr.
Listepris ialt ca. 391000 kr.
Har fået et tilbud fra forhandler på 378655kr, altså afslag på ca. 12.500 kr..
Jeg ved godt det ikke er alverdens masse ekstra udstyr ligesom der ikke er byttebil eller finansiering med men er det ca. max. hvad man kan forvente af afslag?
Hvad er Jeres erfaring?
Tak på forhånd

Morian87
Nyt medlem
Indlæg: 280
Tilmeldt: 14. maj 2014, 10:28
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 63 times

Re: Pris på Audi A3 40 TFSI e(plug-in)

Indlæg af Morian87 » 14. nov 2020, 20:56

Tjaaa afgiften på plug in er vel stadig kunstig lav, så det er jo ikke meget af rabatten der går fra registreringsafgiften. Så det er forhandleren selv der skal ha “penge op af lommen”
Forsøg evt med udstyr eller lign - noget de kan eftermontere - vinterhjul måske?

Om de 12.5 k du har fået er meget eller lidt aner jeg ikke. Det er jo bedre end ingenting.
VW Passat Variant GTE 2021.
Polestar 2, SMLR 231 Hk 2022.

Audifil
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 23. mar 2013, 23:56
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Pris på Audi A3 40 TFSI e(plug-in)

Indlæg af Audifil » 17. nov 2020, 12:36

Tak for svaret. Lige præcist med de kunstige lave afgifter på Plug-in biler havde jeg jo forventet/håbet at den “reelle” pris på udstyrspakker var lavere end det der er opgivet på Audi’s hjemmeside da disse er angivet med 150 % afgift. Man hører jo om folk der køber den nye Ford Kuga plug-in hybrid hvor ekstra udstyr kan fås med stort set u. afgift så længe man holde sig under de 400.000kr..

Brugeravatar
Mogens K
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 18. okt 2020, 18:17
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 23 times
Been thanked: 11 times

Re: Pris på Audi A3 40 TFSI e(plug-in)

Indlæg af Mogens K » 18. nov 2020, 09:42

Audifil skrev:
17. nov 2020, 12:36
Tak for svaret. Lige præcist med de kunstige lave afgifter på Plug-in biler havde jeg jo forventet/håbet at den “reelle” pris på udstyrspakker var lavere end det der er opgivet på Audi’s hjemmeside da disse er angivet med 150 % afgift. Man hører jo om folk der køber den nye Ford Kuga plug-in hybrid hvor ekstra udstyr kan fås med stort set u. afgift så længe man holde sig under de 400.000kr..
Det hele er svært gennemskueligt just nu (en spritny bil kan iflg. forhandleren ikke nå at være i DK inden 01.01.2021, hvorfor afgiften er umulig at vurdere), så derfor har jeg valgt at finde en brugt A3 e-tron i Tyskland i stedet - handlet vha. en brugtvognsforhandler, der udførte hele opgaven for mig (fra køb i D til aflevering til mig på DK-plader - inkl. brugtvognsgaranti).

På den måde slog jeg flere fluer med eet smæk, idet jeg havde en relativ dyr indbytningsbil med stor dieselmotor, der kunne indgå i handlen, ligesom jeg erhvervede mig en e-tron med alt ekstraudstyret - f.eks. alle assistenterne, panoramasoltag og B&o surround sound :-)
These users thanked the author Mogens K for the post:
superbeszzz
———-
/Mogens
Audi A3 e-tron TFSI-e Sportback S-line
Tidligere biler: 2001 Porsche 911 turbo, 2014 BMW 435d M-sport, 2010 BMW 335i M-sport cabriolet, BMW 120d cabriolet, BMW 530d M-sport Touring og flere Alfa Romeo V6’ere

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1994
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 290 times
Been thanked: 486 times

Re: Pris på Audi A3 40 TFSI e(plug-in)

Indlæg af superbeszzz » 18. nov 2020, 09:48

Mogens K skrev:
18. nov 2020, 09:42
Audifil skrev:
17. nov 2020, 12:36
Tak for svaret. Lige præcist med de kunstige lave afgifter på Plug-in biler havde jeg jo forventet/håbet at den “reelle” pris på udstyrspakker var lavere end det der er opgivet på Audi’s hjemmeside da disse er angivet med 150 % afgift. Man hører jo om folk der køber den nye Ford Kuga plug-in hybrid hvor ekstra udstyr kan fås med stort set u. afgift så længe man holde sig under de 400.000kr..
Det hele er svært gennemskueligt just nu (en spritny bil kan iflg. forhandleren ikke nå at være i DK inden 01.01.2021, hvorfor afgiften er umulig at vurdere), så derfor har jeg valgt at finde en brugt A3 e-tron i Tyskland i stedet - handlet vha. en brugtvognsforhandler, der udførte hele opgaven for mig (fra køb i D til aflevering til mig på DK-plader - inkl. brugtvognsgaranti).

På den måde slog jeg flere fluer med eet smæk, idet jeg havde en relativ dyr indbytningsbil med stor dieselmotor, der kunne indgå i handlen, ligesom jeg erhvervede mig en e-tron med alt ekstraudstyret - f.eks. alle assistenterne, panoramasoltag og B&o surround sound :-)
enig med Mogens. Gjorde det samme med min E-tron. Hele pivtøjet, noget billigere end i DK og med 5 års fabriksgaranti :). Importeret med hjælp fra professionel importøt, der klarede alt det kedelige og adminstrative. Jeg fik en "pris på gaden" og endte faktisk et par tusinde billigere, da transportomkostningerne, var sat for højt. Det kan virkelig anbefales.
These users thanked the author superbeszzz for the post:
Mogens K
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Besvar

Tilbage til "Hvad er prisen?"