Side 1 af 1

Pris på Audi A3 40 TFSI e(plug-in)

: 14. nov 2020, 12:26
af Audifil
Hej
Jeg har set mig lun på en:
A3 Sportback Prestige 40 TFSI e S-tronic(listepris 349990 kr.) med følgende ekstraudstyr:
Metallak 8291 kr.
Plus selection udstyrspakke 24992 kr.
Elektronisk bagklap 7805 kr.
Listepris ialt ca. 391000 kr.
Har fået et tilbud fra forhandler på 378655kr, altså afslag på ca. 12.500 kr..
Jeg ved godt det ikke er alverdens masse ekstra udstyr ligesom der ikke er byttebil eller finansiering med men er det ca. max. hvad man kan forvente af afslag?
Hvad er Jeres erfaring?
Tak på forhånd

Re: Pris på Audi A3 40 TFSI e(plug-in)

: 14. nov 2020, 20:56
af Morian87
Tjaaa afgiften på plug in er vel stadig kunstig lav, så det er jo ikke meget af rabatten der går fra registreringsafgiften. Så det er forhandleren selv der skal ha “penge op af lommen”
Forsøg evt med udstyr eller lign - noget de kan eftermontere - vinterhjul måske?

Om de 12.5 k du har fået er meget eller lidt aner jeg ikke. Det er jo bedre end ingenting.

Re: Pris på Audi A3 40 TFSI e(plug-in)

: 17. nov 2020, 12:36
af Audifil
Tak for svaret. Lige præcist med de kunstige lave afgifter på Plug-in biler havde jeg jo forventet/håbet at den “reelle” pris på udstyrspakker var lavere end det der er opgivet på Audi’s hjemmeside da disse er angivet med 150 % afgift. Man hører jo om folk der køber den nye Ford Kuga plug-in hybrid hvor ekstra udstyr kan fås med stort set u. afgift så længe man holde sig under de 400.000kr..

Re: Pris på Audi A3 40 TFSI e(plug-in)

: 18. nov 2020, 09:42
af Mogens K
Audifil skrev:
17. nov 2020, 12:36
Tak for svaret. Lige præcist med de kunstige lave afgifter på Plug-in biler havde jeg jo forventet/håbet at den “reelle” pris på udstyrspakker var lavere end det der er opgivet på Audi’s hjemmeside da disse er angivet med 150 % afgift. Man hører jo om folk der køber den nye Ford Kuga plug-in hybrid hvor ekstra udstyr kan fås med stort set u. afgift så længe man holde sig under de 400.000kr..
Det hele er svært gennemskueligt just nu (en spritny bil kan iflg. forhandleren ikke nå at være i DK inden 01.01.2021, hvorfor afgiften er umulig at vurdere), så derfor har jeg valgt at finde en brugt A3 e-tron i Tyskland i stedet - handlet vha. en brugtvognsforhandler, der udførte hele opgaven for mig (fra køb i D til aflevering til mig på DK-plader - inkl. brugtvognsgaranti).

På den måde slog jeg flere fluer med eet smæk, idet jeg havde en relativ dyr indbytningsbil med stor dieselmotor, der kunne indgå i handlen, ligesom jeg erhvervede mig en e-tron med alt ekstraudstyret - f.eks. alle assistenterne, panoramasoltag og B&o surround sound :-)

Re: Pris på Audi A3 40 TFSI e(plug-in)

: 18. nov 2020, 09:48
af superbeszzz
Mogens K skrev:
18. nov 2020, 09:42
Audifil skrev:
17. nov 2020, 12:36
Tak for svaret. Lige præcist med de kunstige lave afgifter på Plug-in biler havde jeg jo forventet/håbet at den “reelle” pris på udstyrspakker var lavere end det der er opgivet på Audi’s hjemmeside da disse er angivet med 150 % afgift. Man hører jo om folk der køber den nye Ford Kuga plug-in hybrid hvor ekstra udstyr kan fås med stort set u. afgift så længe man holde sig under de 400.000kr..
Det hele er svært gennemskueligt just nu (en spritny bil kan iflg. forhandleren ikke nå at være i DK inden 01.01.2021, hvorfor afgiften er umulig at vurdere), så derfor har jeg valgt at finde en brugt A3 e-tron i Tyskland i stedet - handlet vha. en brugtvognsforhandler, der udførte hele opgaven for mig (fra køb i D til aflevering til mig på DK-plader - inkl. brugtvognsgaranti).

På den måde slog jeg flere fluer med eet smæk, idet jeg havde en relativ dyr indbytningsbil med stor dieselmotor, der kunne indgå i handlen, ligesom jeg erhvervede mig en e-tron med alt ekstraudstyret - f.eks. alle assistenterne, panoramasoltag og B&o surround sound :-)
enig med Mogens. Gjorde det samme med min E-tron. Hele pivtøjet, noget billigere end i DK og med 5 års fabriksgaranti :). Importeret med hjælp fra professionel importøt, der klarede alt det kedelige og adminstrative. Jeg fik en "pris på gaden" og endte faktisk et par tusinde billigere, da transportomkostningerne, var sat for højt. Det kan virkelig anbefales.