Søges: dygtig Touran mekaniker i kbh/omegn

Forumregler
Regler for Hjælp til reparation & montering > Tilføjelse til de generelle regler
  • Når hjælpen er fundet, skal emnet markeres som løst. Se her hvordan.
Besvar
TouranHusum
Helt nyt medlem
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Søges: dygtig Touran mekaniker i kbh/omegn

Indlæg af TouranHusum » 23. jul 2020, 13:22

Hej vagcars,

Jeg søger Københavns bedste fejlsøger/mekaniker. Det vil blive alt for omstændigt at forklare hvad fejlen er og hvad der er forsøgt, så nu trænger den til professionel analyse. Hvem er bedst i kbh? Mod betaling naturligvis.

Mvh Mikkel
2008 Touran 2.0 TDi 170 BMN motor 320kkm

Markhh
Medlem
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Mannerup, 4320 lejre
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Søges: dygtig Touran mekaniker i kbh/omegn

Indlæg af Markhh » 23. jul 2020, 18:36

Tænker du bliver nødt til at skrive hvad fejlen er/bil gør før nogle kan sige om det evt er noget de vil påtage sig ø. Det lyder som en kompleks opgave. Og syntes det vil være en god ide at skrive hvad der samtidigt er blevet skiftet
These users thanked the author Markhh for the post:
MichaelSmed

TouranHusum
Helt nyt medlem

Indlæg af TouranHusum » 23. jul 2020, 21:08

Hej Mark,
Tak for svar, som sagt, leder jeg efter en der kan anbefale et godt værksted. Har fået masser af bud på hvad der kan være galt, men alle muligheder er ved at være testet, uden at det har hjulpet. Nu skal den på værksted, og søger derfor anbefalinger på kompetente værksteder, og ikke en af den slags der starter med at skifte ecu og så arbejder sig videre derfra. Hvis du har gode erfaringer med et værksted der er skarpe på vw/Touran, må du meget gerne dele.
Mvh Mikkel

Brugeravatar
Alany
Nyt medlem
Geografisk region: København
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Indlæg af Alany » 23. jul 2020, 22:11

Aron fra Gladsaxe autoservice. Tidligere VW mekaniker 👍👍
These users thanked the author Alany for the post:
TouranHusum
2018 VW Touran 1.4 TSI DSG Highline
2019 VW T-Cross 1.0 TSI DSG Style

Brugeravatar
diskoboy
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 67 times
Been thanked: 110 times

Indlæg af diskoboy » 23. jul 2020, 23:26

TouranHusum skrev:
23. jul 2020, 13:22
Hej vagcars,

Jeg søger Københavns bedste fejlsøger/mekaniker. Det vil blive alt for omstændigt at forklare hvad fejlen er og hvad der er forsøgt, så nu trænger den til professionel analyse. Hvem er bedst i kbh? Mod betaling naturligvis.

Mvh Mikkel
Jeg tænker at hvis du bare bruger 5 minutter, så har du beskrevet tydeligt hvad der er galt og hvad der pt. er skiftet.
Du nævner det er en Touran, men den kan være fra 2003 eller 2020 - ikke engang det har du gidet beskrive.
VW Polo 1.6 TDI BMT - '11 - Discovery Media, LED/Xenon, sort himmel, fjernlysassistent, stor MFA
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View og Active Info Display

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Geografisk region: Sverige - (syd)
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 20 times
Been thanked: 383 times
Kontakt:

Indlæg af Watcher » 24. jul 2020, 05:55

Adjustments.jpg
Adjustments.jpg (77.27 KiB) Vist 332 gange

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes S500L 4Matic W222 som familiebil
Audi A3 8V Darkside som pendlerbil
Mercedes C200 4matic w205 Cartrends Edition som Kone bil
Husk og like vores facebook side http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg Mobilservice TLF: 31 32 33 34
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
Mathiasen
Nyt medlem
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 43 times
Been thanked: 45 times

Indlæg af Mathiasen » 24. jul 2020, 07:05

Der sidder alverdens vw-troldmænd klar herinde til at hjælpe. Beskriv nu bare problemet :lol: WE WANT TO KNOW!! :mrgreen:
These users thanked the author Mathiasen for the post:
edbepOct3
Touran 1,9tdi 90hk 2006 motorkode BXF

TouranHusum
Helt nyt medlem

Indlæg af TouranHusum » 24. jul 2020, 11:36

By popular demand, here goes:

Bil info: BJ55977, 11/2008, 170hk BMN, 6 trin DSG, karrosse 430.000 km, anden motor i lagt af forrige ejer, km stand 300.000, købt i slut marts 2020. Forrige ejer har i forbindelse med motorskift, skiftet turbo og partikelfilter (nye stumper)
Prøvesyn den 1 maj: få mekaniske fejl, udbedrer disse og skifter tandrem, pumpe, vædsker, filtre.
Synet 12.5.2020 - for ros for ikke at ose - ingen anmærkninger
30.05.2020 - bemærker den oser sort i McDrive, kører en tur og det forsvinder.
29.06.2020 - konen er på tur med ungerne på sydfyn. Ringer og oplyser, at glødelampe symbolet blinker, bilen vil ikke rigtigt skifte gear (hun er ikke så god til at forklare). Hun holder ind, slukker bilen, starter igen og alt er fint. 30 min senere sker det igen. Den kommer på værksted, mekaniker mener der mangler olie i gearkasse, han tapper 2.5 liter af og fylder så på efter forskrifter. Ingen utætheder kan findes.
02.07.202 500km senere, bilen gør det samme igen, trækker dårligt vil ikke skifte gear. Bil fragtes hjem fra Tønder til Brønshøj via falck. Jeg kører en tur i den, partikelfilter lampen lyser. Kører gear igennem manuelt, skifter som den skal uden ballade. Kører en tur på 10km med 2500-3000 omdr, partikellampe slukker. Forvarmelampe blinker/lyser ikke.
03.07.2020 - udlæser via VCDS: "000665 - Boost Pressure Regulation, P0299 - 006 - Control range not reached - Intermittend" km-værdi passer med hændelse den 02.07.2020. Checker samtidigt indsugtningsknast, står på +5° - justerer den ind til 0.00°. Googler løs og noget tyder på en utæthed mellem turbo og manifold - ikke noget jeg kan nå at se på. Kører en tur, ingen problemer.
11.07.2020 - 18.07.2020 - på ferie i Thy. Får blinkende forvarmelampe 2 gange på turen over, bilen oser og er i "limp-mode", afhjælpes med stop/start, ellers ingen problemer (400km). En dag holder jeg i tomgang i 3 min, da jeg vil køre, tager den slet ikke gassen, bliver bare i tomgang og oser gråligt. Stopper og starter igen, ingen problemer. Hjemtur må der "resettes" 3 gange. Må en enkelt gang køre re-generering på partikelfilter.
20.07.2020 - bygger en røgmaskine for at teste tryksiden, ingen utætheder (tester med ca. 1 bar). Vacuum system holder tæt (fjerner en slange efter 2-3 minutter og den er tydeligt undertryk). Ser at den vacuum actuator der skal hive i de små spjæld i indsugningsmanifold ikke virker og systemet sidder fast. Piller EGR ventil, spjæld og manifold af. Renser det hele (ca. 2-3mm sod opbygning). Får løsnet spjældaksel og monteret ny actuator. Samler det hele igen. Bil starter fint, subjektivt mindre røg (men altså stadig grå røg og lugt af nyligt slukkede stearinglys). Kører en tur, og på 500m oplever jeg 3-4 gange at den ikke reagerer på speederen (samme som på ferien i Thy). Den går ikke ud, og går helt roligt med 800 omdr i tomgang, tager tøvende gas i neutral, og efter 4-5 sekunder med klampen i bund, begynder den langsomt at accellere, for så at køre helt normalt igen.

Sammenfatning: Bil har kørt upåklageligt efter køb (ca. 2500km) indtil første gang forvarmelampe blinker. Eneste (motorrelateret) fejlkode er P0299. Ved sidste udlæsning, var der også 2 tilfælde af "P1741 - Clutch Pressure Adaptation" men det tilskriver jeg reaktion på ujævn start efter den først stallede og senere så gav fuld gas.

Jeg har kigget kurver på turbotryk (det forventede og det aktuelle) og de følger fint hinanden, har dog ikke haft mulighed for at teste det andet end i neutral (og der er trykket nok ikke så stort når den ikke skal trække).

Har skyllet luftmassesensor med isopropalk, ingen forskel og den har heller aldrig meldt fejl på den.

Har som sagt VCDS, kan betjene en skruenøgle, er ikke bange for at blive beskidt, men er løbet tør for ideer. Det virker som om den kører for "fed" og dermed soder partikelfilter til, lugter og ryger.

Som i mit første indlæg søger jeg altså en der har styr på den slags og kan fortælle hvad der (evt.) kan være i vejen.

På forhånd tak.
These users thanked the author TouranHusum for the post (total 2):
HansHdiskoboy

Brugeravatar
P3r
Medlem
Geografisk region: København
Geografisk sted: København S
Been thanked: 36 times

Indlæg af P3r » 24. jul 2020, 13:32

Kan anbefale DC Autoteknik i Gentofte, lige ved IKEA, han roder rigtig meget med VAG biler.

Vi kan sidde og gætte meget, men måske det er tandempumpen som driller.
Samme motor som din - viewtopic.php?t=61179
Mvh. Per

Besvar

Tilbage til "Hjælp til reparation & montering"