DR-Motor - Erfaring?

Besvar
Knocker
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 19. jul 2016, 16:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

DR-Motor - Erfaring?

Indlæg af Knocker » 23. jan 2019, 00:36

Hej folkens,

Jeg står forud for en ny, brugt, motor i min T5 (BNZ) og har fundet et par enkelte hos huggere (Som tror de har guld imellem hænderne!), og så har DR-Motor i Bindslev en, til en ret så fornuftig pris inkl. montering.
Når jeg prøver at søge lidt på stedet, finder jeg ikke rigtig noget. Nogle enkelte har købt motor og gearkasse fra ham, men ellers ikke noget.

Har vi en eller flere herinde, som har erfaringer med stedet og dens ejer? Både godt og evt. skidt. :)

Natas2493
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 13. dec 2009, 20:20
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storvorde
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: DR-Motor - Erfaring?

Indlæg af Natas2493 » 15. apr 2020, 12:00

Fik du nogen sinde skifte maskine i din T5? står i samme problem men kan ikke kom i kontakt med DR motor.

Knocker
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 19. jul 2016, 16:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DR-Motor - Erfaring?

Indlæg af Knocker » 29. apr 2020, 15:46

Hej!
Ja, men ikke uden en masse bøvl, det endte dog fint, men følte mig aldrig helt tryg ved situationen.

Fik fragtet bilen over til ham, hvor han oplyste mig at han ville gå i gang med det samme. I den, havde jeg smidt en GPS tracker i, og den stod ude på vejen i 4 eller 5 dage, før den blev kørt ind, og når jeg bedte om status, 'drillede' nogle ting. Efter lidt over en uge, var den så klar og jeg understregede at han skulle være 100% på at alt var ok, inden jeg fik fragtet den tilbage. (Det skal siges, inden vi startede, aftalte vi at hvis der var andet som krævede udskiftning, ville han give mig besked)

Nå, men jeg får sørget for at den bliver hentet, men grundet pladsmangel på bilen, tilbyder min vognmand mig at smide hans makker af, og så køre den hjem. Jeg siger ok, da bilen jo er fin.. Det ender med at jeg får et kald, efter de havde kørt små 40km og at bilen IKKE lyder sund. Dette er kl. 1 om natten. Efter lidt fiflen på motorvejen, finder de frem til at en o2 sensor ikke var monteret, men bare hang, de fik den på og den lød bedre (Det er svært, da den BNZ larmer generalt, da alt kører på gear)
Nå, men hjem kom den og jeg skyndte mig hen for at kigge til den om morgenen. Her har jeg så betalt for 2 ugers lånebil hos Avis.
Gløderør 5 var ikke forbundet. Udendørs temp. føler var ødelagt. Den larmede stadig fra luftfilterkassen, som den gør når knasten er kaput. Og så stank der af udstødning i kabinen.

Jeg skriver frem og tilbage med Rafal og vi bliver enige om at han får den tilbage, og dækker omkostningerne for dette.
Afsted igen, og den står igen i nogle dage uden at blive rørt, og til sidst så presser jeg ham, uden at oplyse at der er GPS tracker i, og han siger så, at han er blevet syg, efterfølgende var han slet ikke i Danmark.. Lidt over 2 uger, og så mener han den er klar, og har lavet følgende: Flere sensor stik var i stykker, billeder blev fremsendt. Så mente han også at det var katalysatoren som var færdig, trods denne var lidt over 1 år gammel.
Med det sagt, så siger han at den spiller 100% igen.. Så jeg får hentet den, igen.

Da den kommer hjem til mig, prøver jeg jo selvfølgelig en tur, og uden tvivl, den kørte bedre.. Men jeg når lige at holde stille, i D, og så tøffer samt ryster den helt vildt.. Stopper hver gang jeg går i N, eller accelerer en smule. Derudover, så ryster den sporadisk over 60km/t og fedter i 3. gear ved opskift.

Det viser sig, at dobbeltmasse svinghjulet er kaput, samt højre trækaksel mangler de fleste af sine tænder ligepludselig..
Ting som han burde have set, i det at han har haft hele hjertet ude iflg. ham selv, 2 gange! Og så har bilen ikke opført sig som den skulle, da han havde den, men han valgte alligevel at sige at den var helt ok nu.

Så .. Jeg ved ikke om jeg har været super uheldig, om han har været for stresset og måske bare skulle have sagt nej til opgaven. Men det endte med at koste mig en masse ekstra penge, han betalte dog mine omkostninger til sidste omgangs fragt, efter jeg havde sendt ham rykker nr. 2 fra mit firma.
Mine udgifter til efterfølgende rep, samt 1 måneds Avis bil leje.. Den måtte jeg æde selv.

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 287 times
Been thanked: 224 times

Re: DR-Motor - Erfaring?

Indlæg af carstenhjorth » 29. apr 2020, 16:32

Føj for en oplevelse, ikke lige et sted jeg har lyst til at lægge en eneste krone, tak for update :shock:
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

hoejfed
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 13. jan 2019, 19:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: zoologisk have
Has thanked: 24 times
Been thanked: 38 times

Re: DR-Motor - Erfaring?

Indlæg af hoejfed » 29. apr 2020, 17:39

Knocker skrev:
29. apr 2020, 15:46
Hej!
Ja, men ikke uden en masse bøvl, det endte dog fint, men følte mig aldrig helt tryg ved situationen.


hvad var det, der endte fint i denne her historie :geek: det lyder som dynamitharry der har "lavet" din bil :( :shock:
2022 bmw 330e touring (konebil)
2022 ford transit høj, pissegrim men den er gratis. (firmabil) :roll:

Brugeravatar
Fanoe
Nyt medlem
Indlæg: 407
Tilmeldt: 9. sep 2009, 13:35
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 39 times

Re: DR-Motor - Erfaring?

Indlæg af Fanoe » 30. apr 2020, 00:48

Du virker som en fyr som ser glasset som halvt fuldt og ikke halvtomt, herlig indstilling :)
Jacob F.

Knocker
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 19. jul 2016, 16:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DR-Motor - Erfaring?

Indlæg af Knocker » 1. maj 2020, 21:39

Hehe, det drænede mig og jeg orkede ikke mere efterfølgende. Bilen kører stadig, har dog ikke fået skiftet svinghjulet endnu, da jeg stadig ikke rigtig tør gøre mere lige pt :D
Har gjort det til en vane, at smide den i N når jeg holder stille.. En eller anden dag, når alt dette corona pjat har lagt sig, og jeg har fået flere penge i sparegrissen, så sker det nok.. Indtil da, så kalder jeg skavankerne for "personlighed" ;)

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"