Tuning Vejle
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10875
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 664 times
- Been thanked: 1904 times
Re: Tuning Vejle
Meget apropos, så er Landberg klar nu.
Skal jeg nogensinde have noget chippet, bliver det Landberg.
Skal jeg nogensinde have noget chippet, bliver det Landberg.
- Vedhæftede filer
-
- FBD672CA-95E8-4539-A7FE-A9EE92C847F1.png (222.31 KiB) Vist 7596 gange
- These users thanked the author GaSelle for the post (total 2):
- Sorens2 • Lars - Sound2Vision
-
- Medlem
- Indlæg: 518
- Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 62 times
Re: Tuning Vejle
Slightly OT..:
En momentkurve som ovenstående, der falder svagt som RPM stiger, er den resultat af "manglende Nosser / Krav om holdbarhed", eller resultat af at møllen ikke kan levere luft nok ??
---
If it work's, don't fxxx with it...
- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...
If it work's, don't fxxx with it...
- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Tuning Vejle
Find en momentkurve der holder på til redline.
Det er ganske enkelt. Turboen ville dø første gang.
Det er ganske enkelt. Turboen ville dø første gang.
Lars - Sound2Vision skrev: ↑29. aug 2019, 19:51Slightly OT..:
En momentkurve som ovenstående, der falder svagt som RPM stiger, er den resultat af "manglende Nosser / Krav om holdbarhed", eller resultat af at møllen ikke kan levere luft nok ??
- These users thanked the author Sorens2 for the post (total 3):
- Lars - Sound2Vision • DanielB12 • Stefanh34
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: NB Tuning vejle
Ud over det er WD seriøst tæt på at gå på røven. Gæld til skat, og egenkapital i stort minus, og lavere indtægter end personale udgifter.. det skal gå galt. De påstår i et youtube klip, at de laver 3500 biler om året, det kan bestemt ikke ses på indtægten.KBoesen skrev: ↑26. aug 2019, 21:22Det er jo fordi folk ikke ved bedre.
De har fået mere skub, og det var det de betalte for. De tænker jo sjældent i den sitation på de længerevarende konsekvenser.
Også derfor sådan en fusker-biks som WD Tuning stadig lever... Fordi folk ikke ved bedre og bliver draget af de "flotte" tal på facebook...
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: Tuning Vejle
Husk at selvom man laver en perfekt tuning, så kan man ikke bryde de fysiske love. Mange mente at motoren er ens med G7 GTI motoren, dvs IS20 turbo. Jeg fik ret i min påstand om at det ikke var tilfældet, og det kan ses på effekten.Lars - Sound2Vision skrev: ↑29. aug 2019, 19:51Slightly OT..:
En momentkurve som ovenstående, der falder svagt som RPM stiger, er den resultat af "manglende Nosser / Krav om holdbarhed", eller resultat af at møllen ikke kan levere luft nok ??
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 290
- Tilmeldt: 9. apr 2017, 15:45
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 159 times
Re: NB Tuning vejle
Er du deres revisor siden du ved om de er seriøst tæt på at gå på røven? Eller er du bare ude på at svine virksomheden?Charlimike skrev: ↑31. aug 2019, 13:53
Ud over det er WD seriøst tæt på at gå på røven. Gæld til skat, og egenkapital i stort minus, og lavere indtægter end personale udgifter.. det skal gå galt. De påstår i et youtube klip, at de laver 3500 biler om året, det kan bestemt ikke ses på indtægten.
Der er vist ingen på dette forum der er i tvivl om hvem du støtter og især hvem du ikke støtter...
Men jeg synes det er virkelig lavt at begynde at udtale sig om ting, og danne konklusioner udfra nogle oplysninger som ligger til offentlig skue.... især når man ikke kan finde ud af at læse et regnskab.
Jeg har aldrig fået lavet biler der, og skal nok heller ikke da jeg er glad for landberg, men jeg synes ikke det er værdigt at udtale sig om ting som man ikke ved noget om.
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: NB Tuning vejle
Alle og en hver kan gå ind og se firmaets regnskab.ANAJ skrev: ↑31. aug 2019, 14:05Er du deres revisor siden du ved om de er seriøst tæt på at gå på røven? Eller er du bare ude på at svine virksomheden?Charlimike skrev: ↑31. aug 2019, 13:53
Ud over det er WD seriøst tæt på at gå på røven. Gæld til skat, og egenkapital i stort minus, og lavere indtægter end personale udgifter.. det skal gå galt. De påstår i et youtube klip, at de laver 3500 biler om året, det kan bestemt ikke ses på indtægten.
Der er vist ingen på dette forum der er i tvivl om hvem du støtter og især hvem du ikke støtter...
Men jeg synes det er virkelig lavt at begynde at udtale sig om ting, og danne konklusioner udfra nogle oplysninger som ligger til offentlig skue.... især når man ikke kan finde ud af at læse et regnskab.
Jeg har aldrig fået lavet biler der, og skal nok heller ikke da jeg er glad for landberg, men jeg synes ikke det er værdigt at udtale sig om ting som man ikke ved noget om.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 45
- Tilmeldt: 17. jul 2019, 19:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: Tuning Vejle
Har lige et spørgsmål angående den tuning jeg har fået lavet.
Min polo har jo fået 470 nm efter chip. Læste på tvs engineering, at gearkassen kun kan holde til 400 nm, med mindre man optimerer gearkassen. Har også kontaktet en udbyder af tvs software, som absolut mener, at den SKAL optimeres, da gearkassen på sigt vil brænde sammen. Vendte så tilbage til ham der har chipoet min, og han mener jo at det bare er en begrænsning der sidder på NOGLE dq250, men at det ikke er nødvendigt på polo gti.
- Altså hvem skal jeg tro på vil i mene ?
Har desuden fundet ud af, at det er meget almindeligt med lidt højere brændstofforbrug efter chip på polo gti.
Min polo har jo fået 470 nm efter chip. Læste på tvs engineering, at gearkassen kun kan holde til 400 nm, med mindre man optimerer gearkassen. Har også kontaktet en udbyder af tvs software, som absolut mener, at den SKAL optimeres, da gearkassen på sigt vil brænde sammen. Vendte så tilbage til ham der har chipoet min, og han mener jo at det bare er en begrænsning der sidder på NOGLE dq250, men at det ikke er nødvendigt på polo gti.
- Altså hvem skal jeg tro på vil i mene ?
Har desuden fundet ud af, at det er meget almindeligt med lidt højere brændstofforbrug efter chip på polo gti.
- _Jensen
- Medlem
- Indlæg: 1382
- Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 88 times
- Been thanked: 421 times
Re: Tuning Vejle
Det kommer vil ikke som nogen overraskelse for dig, at din GTI ikke bliver mere økonomisk efter tuning ? Det er vel de færreste som tuner deres bil alene af den grund? 470 NM det lyder af meget, og væsentlig mere end hvad andre tunere hiver ud af samme motor.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Senest rettet af _Jensen 3. sep 2019, 13:55, rettet i alt 1 gang.
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Tuning Vejle
Gad godt måle den.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Tuning Vejle
Gerne.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Tuning Vejle
Målte en 1.8 TSI den anden dag.
Lige tunet og målt til 350 hk og 460 Nm.
Så der er lidt forskel på felter.
Lige tunet og målt til 350 hk og 460 Nm.
Så der er lidt forskel på felter.
- Vedhæftede filer
-
- 0675147D-3AE2-43EC-B4C7-2E0A74359809.jpeg (274.58 KiB) Vist 7151 gange
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 45
- Tilmeldt: 17. jul 2019, 19:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: Tuning Vejle
Af hvad jeg kan se så målte min også 360 std. Og hvad jeg ved af, så er den 320 nm std. Så kunne godt tyde på den måler nm lidt for højt. Men den er jo nok stadig over de 400 nm som jeg har læst er max for den gearkasse.
Har du nogen anelse om det ville være klogt at optimere gearkassen til højere nm? Eller ville du ikke være bekymret for om det holder ?
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1011
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 153 times
Re: Tuning Vejle
En DQ250 kan godt køre med 460 Nm uden remap, så længe den selvfølgelig ikke glider i koblingerne. Ellers koster et remap ikke det store og så kan du eventuelt få nogle andre skiftetidspunkter.Fredslo90 skrev: ↑3. sep 2019, 14:04Af hvad jeg kan se så målte min også 360 std. Og hvad jeg ved af, så er den 320 nm std. Så kunne godt tyde på den måler nm lidt for højt. Men den er jo nok stadig over de 400 nm som jeg har læst er max for den gearkasse.
Har du nogen anelse om det ville være klogt at optimere gearkassen til højere nm? Eller ville du ikke være bekymret for om det holder ?
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1903
- Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 178 times
Re: Tuning Vejle
ALTID remap af gearkassen med højeee konlingsteyk ved tuning.... alt andet er uholdbart og skulle ikke gøres mod min bilm.