Erfaringer: 2CAP Randers og Car Garantie garantimodel

Besvar
kasperaarhus
Helt nyt medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 28. apr 2013, 21:05
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 33 times
Been thanked: 6 times

Erfaringer: 2CAP Randers og Car Garantie garantimodel

Indlæg af kasperaarhus » 30. maj 2020, 11:08

Hej alle

Jeg overvejer at købe en bil v 2CAP ApS i Randers.
Det lader til de gør mest i import, leasing og engros.

Men de har også salg af brugte biler med tilkøb af car garantie garanti.

Jeg bliver så usikker:
*Det er et ApS (? Måske ik et problem?)
*Undrer mig at prisen der angives tilsyneladende så skal tillægges en car garantie pakke.
*Er car garantie en ok garanti model ?
*Der er kun to anmeldelser på Trustpilot

Nogen tanke fra gruppe her og evt nogen der kender den konkrete forhandler.

Jeg håber det er et fint sted at handle :)
Mvh
Kasper

_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Erfaringer: 2CAP Randers og Car Garantie garantimodel

Indlæg af HansH » 30. maj 2020, 11:32

I 2016 hentede jeg selv en bil hos en aut. forhandler i Tyskland. Med i handlen var 12 mdrs Cargarantie.

4 mdr efter køb, konstaterede jeg at Haldex pumpen var defekt, og spurgte derfor forhandleren i Tyskland hvad proceduren var.
Fik at vide, at de skulle bruge diagnose og rep.overslag fra en aut.forhandler, og at det bare skulle være "any aut. forhandler" - dvs tættest på hvor jeg bor. Det var ligesom hele idéen med ordningen - at de kunne sælge biler til eksport, og så binde en garantiordning i halen af den, som gør at kunden bare kan bruge sit sædvanlige aut. værksted, uanset om bilen blev solgt til Frankrig, Polen eller Norge osv.

Henvendte mig til lokal VW forhandler og begyndte at forklare mit ærinde i telefonen.
Det var min klare opfattelse, at i samme øjeblik manden i den anden ende hørte ordet "import", så gik der en eller anden klap ned.
Det kendte de ingenting til, svarede han.
Jeg prøvede at gå tilbage og tage den langsomt forfra, og forklarede at jeg IKKE snakkede om almindelig garanti, men at jeg havde importeret den her bil med den her ordning, og at de inden de gik i gang, blot skulle kontakte Cargarantie og få grønt lys for at stille diagnose og rep.overslag, og så ville de få deres penge uden problemer.
Svar igen: Det kender vi ingenting til.
Så jeg takkede ham for samtalen, og ønskede ham go' dag.

Jeg gik tilbage til forhandleren i Tyskland, og forklarede at jeg stødte på modvilje hos mit lokale aut. værksted.
Det kunne de selvfølgelig ikke forstå ... Men nok heller ikke gøre så meget ved.
"Prøv et andet aut. værksted i nærheden", lød forslaget.
Da jeg imidlertid ikke bor så langt fra den tyske grænse, foreslog jeg i stedet om det hele måske blev lettere af at lade AZF i Flensburg (hvor jeg er vant til at handle) klare sagen. Det betød ganske vist et par hundrede km transport ... men hvis det bragte os videre, var det ikke et problem for mig.
Som sagt, så gjort - AZF i Flensburg blev kontaktet, og derfra kørte det hele fuldstændig snorlige.

Kan man drage en konklusion af dette? Og hvilken?
Som jeg skrev, er det mit indtryk at manden hos lokal aut. VW værksted gik i sort så snart han hørte ordet "importbil". Fra det punkt og frem var der lukket for modtagelsen i den anden ende, og mine forsøg på at sætte ham ind i sagen, prellede af.
Enten var han blokeret mentalt, eller også gad de måske ikke rode med det ... Hvis kalenderen er fuld af aftaler med lokale danske kunder, hvorfor så rode med at kontakte Cargarantie i Tyskland for at koordinere en sag på min bil ....
Jeg ved det ikke.

Min erfaring med Cargarantie er altså helt fin. Der var ingen problemer overhovedet, de accepterede AZF's rep.overslag og dækkede uden det mindste kny.
Om den adfærd jeg oplevede hos lokal VW er kendetegnende for de øvrige aut. værksteder i DK.. ? Det håber jeg ikke.
These users thanked the author HansH for the post:
kasperaarhus
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Re: Erfaringer: 2CAP Randers og Car Garantie garantimodel

Indlæg af Tommy » 30. maj 2020, 13:01

Ifht 2CAP biler så bør der ikke være noget at bekymre sig om.
Han har drevet virksomhed i mange år, og de senere år har de altid haft mange fine biler.
APS er blot en selskabsform og ikke ensbetydende med at der er nogen risiko for noget. Så handl de trygt med dem 👍

En cargaranti er jp en tillægs forsikring og derfor koster den ekstra. Men du får vel 12 måneders reklamationsret, hvor de første 6 reelt fungerer som garanti jvf købeloven ? hvis du altså køber som privat...
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

kasperaarhus
Helt nyt medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 28. apr 2013, 21:05
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 33 times
Been thanked: 6 times

Re: Erfaringer: 2CAP Randers og Car Garantie garantimodel

Indlæg af kasperaarhus » 30. maj 2020, 13:11

Tommy skrev:
30. maj 2020, 13:01
Ifht 2CAP biler så bør der ikke være noget at bekymre sig om.
Han har drevet virksomhed i mange år, og de senere år har de altid haft mange fine biler.
APS er blot en selskabsform og ikke ensbetydende med at der er nogen risiko for noget. Så handl de trygt med dem 👍

En cargaranti er jp en tillægs forsikring og derfor koster den ekstra. Men du får vel 12 måneders reklamationsret, hvor de første 6 reelt fungerer som garanti jvf købeloven ? hvis du altså køber som privat...
Fedt med input på forhandleren. Tak Tommy.

Bliver blot lidt undrende når de er angivet som engros bilforhandler. Men hvis man få alm 12 mdr med de 6 mnd omvendt bevisbyrde først så er alt jo godt og ingen grund til den Ekstra køb af garanti
Mvh
Kasper

_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.

Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Re: Erfaringer: 2CAP Randers og Car Garantie garantimodel

Indlæg af Tommy » 30. maj 2020, 16:50

kasperaarhus skrev: Men hvis man få alm 12 mdr med de 6 mnd omvendt bevisbyrde først så er alt jo godt og ingen grund til den Ekstra køb af garanti
Det kan de ikke slippe for hvis du køber som privat...
These users thanked the author Tommy for the post:
kasperaarhus
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Erfaringer: 2CAP Randers og Car Garantie garantimodel

Indlæg af Dakota » 30. maj 2020, 17:09

Det burde vel være Cargarantie, men retter henvendelse til og så snakker de med forhandleren? Helt utroligt at en VW forhandler kan nægte at acceptere den garantiordning, man har købt sig til gennem tredjepart (et forsikringsselskab).
These users thanked the author Dakota for the post:
kasperaarhus

perw
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 224 times

Re: Erfaringer: 2CAP Randers og Car Garantie garantimodel

Indlæg af perw » 30. maj 2020, 19:26

kasperaarhus skrev:
30. maj 2020, 13:11
Men hvis man få alm 12 mdr med de 6 mnd omvendt bevisbyrde først så er alt jo godt og ingen grund til den Ekstra køb af garanti
Hvis du som privat person handler hos en forhandler så er købet omfattet af købeloven og dermed har du 2 års reklamationsret, hvor du har bevisbyrden efter 6 måneder.
These users thanked the author perw for the post:
kasperaarhus

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"