CH Bil Skåne - wtf

Besvar
jokskilove
Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 9. jun 2013, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 64 times

CH Bil Skåne - wtf

Indlæg af jokskilove » 1. jul 2022, 20:23

Mojn,

Jeg har min bil til salg på Bilbasen og fik en henvendelse fra https://chbilskane.com/ som påstod at have en kunde til et kommissionssalg - det lyder selvfølgelig tillokkende, men jeg synes alle alarmer ringer når jeg ser på deres hjemmeside..

- BMW'en på forsiden kører på tyrkiske nummerplader
- Firmaet påstår at have arbejdet med salg og vurdering af biler siden 84 - men det er et tomandsfirma (tilsyneladende ejeren og hans kæreste), og ejeren er født i 79. Rimelig tight, hvis han begyndte at handle biler som femårig
- Ingen af lagerbilerne er fotograferet samme sted
- Adressen på firmaet er en eller anden butiksgade i Malmö. Måske de har lager i baglokalet hos Gamestop?

Er der andre, der har fået lignende henvendelse og fundet den tilsvarende suspekt?
/Jørgen
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt

hoejfed
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 13. jan 2019, 19:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: zoologisk have
Has thanked: 24 times
Been thanked: 38 times

Re: CH Bil Skåne - wtf

Indlæg af hoejfed » 1. jul 2022, 20:31

2022 bmw 330e touring (konebil)
2022 ford transit høj, pissegrim men den er gratis. (firmabil) :roll:

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 998
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 152 times

Re: CH Bil Skåne - wtf

Indlæg af Tor Morrison » 1. jul 2022, 20:36

jokskilove skrev:
1. jul 2022, 20:23
Mojn,

Jeg har min bil til salg på Bilbasen og fik en henvendelse fra https://chbilskane.com/ som påstod at have en kunde til et kommissionssalg - det lyder selvfølgelig tillokkende, men jeg synes alle alarmer ringer når jeg ser på deres hjemmeside..

- BMW'en på forsiden kører på tyrkiske nummerplader
- Firmaet påstår at have arbejdet med salg og vurdering af biler siden 84 - men det er et tomandsfirma (tilsyneladende ejeren og hans kæreste), og ejeren er født i 79. Rimelig tight, hvis han begyndte at handle biler som femårig
- Ingen af lagerbilerne er fotograferet samme sted
- Adressen på firmaet er en eller anden butiksgade i Malmö. Måske de har lager i baglokalet hos Gamestop?

Er der andre, der har fået lignende henvendelse og fundet den tilsvarende suspekt?
Det er ca. lige så suspekt som hvis en nigeriansk prins kontakter dig på mail og vil have din hjælp til at få 120 millioner kr. ud af landet og siger du kan få 10 % hvis du hjælper ham lidt og lige betaler for nogle småting.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

Excalibur
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 8. nov 2011, 19:18
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times

Re: CH Bil Skåne - wtf

Indlæg af Excalibur » 2. jul 2022, 00:33

Jeg har haft samme oplevelse via en annonce på BB.

Jeg modtog en kopi af deres salgskontrakt/aftale, hvor der blev anvendt betegnelsen bil og båd lidt i flæng.
Bilen ville de arrangere afhentet på min bopæl, og hvis de ikke kunne sælge den inden for 30 dage ville de selv købe den til den aftalte pris..... :lol:
Da jeg spurgte ind til en form for bank garanti var svaret at de ikke arbejder med banker...

Hej! Tyvärr så jobbar vi inte så med banker vår garanti är att vi har ett avtal med varandra för din säkerhet och vår säkerhet

Lidt imponerende hvis nogen hopper på den..... :roll:

jokskilove
Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 9. jun 2013, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 64 times

Re: CH Bil Skåne - wtf

Indlæg af jokskilove » 2. jul 2022, 09:46

Jeg glemte helt at fremhæve firmaets bundsolide økonomi med en omsætning på hele 546.000 svenske kroner i 2020.

Tak for jeres svar. Jeg tror jeg ser mig om efter en nigeriansk prins i stedet :)
/Jørgen
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt

406turbo
Nyt medlem
Indlæg: 181
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times

Re: CH Bil Skåne - wtf

Indlæg af 406turbo » 2. jul 2022, 14:50

Hvis du retter i prisen på din bil sender de ny mail med en lavere pris. hvilket jeg har oplevet på 2 gang på samme bil(mailen røg direkte i papirkurven) og den pris de skriver i mailen er ikke i DKK men i SEK

Alex H
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11. sep 2022, 12:15
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: CH Bil Skåne - wtf

Indlæg af Alex H » 11. sep 2022, 12:23

I also received an email from this CH Bil Skåne in Malmo, regarding the same setup of buying my BMW M5 with a 40 guarantee of payment (or earlier) if sold. Well, actually this "Kent Olsson" fellow has a buyer for my M5 and want to sell it for me. I have it currently listed for sale in Bilbasen.dk.
While I was checking the net for any backgound info on this company, I came acresso this VAGcards blog, so I am worried that this CH Bil Skåne may not be legitamite.
I am worried that I after I drop my car in Sweden, there's no real guarantee that my car is being handled safely with security that its not stolen or whatever. My plates are removed from my M5 so I dont have any insurance currently as it sits in my garage.
Anyway, if anyone else has more info on this operation, please let me know.
I appreciate it.

Alex H
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11. sep 2022, 12:15
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: CH Bil Skåne - wtf

Indlæg af Alex H » 11. sep 2022, 12:24

Sorry, I meant to write : "40 day guarantee of payment", so if its not sold they will pay me the agreed minimum price.

Brugeravatar
Ghettoadam
Medlem
Indlæg: 678
Tilmeldt: 14. maj 2011, 13:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tallmountain
Has thanked: 11 times
Been thanked: 32 times

Re: CH Bil Skåne - wtf

Indlæg af Ghettoadam » 11. sep 2022, 14:34

If you let him sell it, its your choise. You could also set fire to it. The result i probaly the same, you lose youe car, and dont get any money.

jokskilove
Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 9. jun 2013, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 64 times

Re: CH Bil Skåne - wtf

Indlæg af jokskilove » 11. sep 2022, 17:58

Stay far, far away!
/Jørgen
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt

Alex H
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11. sep 2022, 12:15
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: CH Bil Skåne - wtf

Indlæg af Alex H » 13. sep 2022, 10:12

Thanks for the replies. I appreciate it.
The whole setup sounds dodgy and fishy.
I will propose that the they buy my car outright, and I will give them a slightly lower price.
Otherwise I dont see why this company needs to physically have my car.
Their potential buyer can always visit me or I can drive to Malmo to meet with the (customer) buyer.
Of course before any meeting, "CH BIl" can draw up quick contract that stipulates that I must pay % fee to CH Bil if I sell to the particular (customer) buyer. Its a legal document and I would be obligated by law to pay if I decide to skip.

But main idea is that I dont any point leave my car in "CH Bil" hands or care.
These users thanked the author Alex H for the post:
HansH

jokskilove
Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 9. jun 2013, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 64 times

Re: CH Bil Skåne - wtf

Indlæg af jokskilove » 14. sep 2022, 16:21

I wouldn't bother. Scammers are trained to build confidence until you slip up and make a mistake. It's best to walk away before they start sweet-talking..
These users thanked the author jokskilove for the post:
kGlerup
/Jørgen
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt

Alex H
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11. sep 2022, 12:15
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: CH Bil Skåne - wtf

Indlæg af Alex H » 15. sep 2022, 12:38

Yes. You're right !! I better just stay away and be safe. I dont want to deal with all the headache/ stress
These users thanked the author Alex H for the post:
kGlerup

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"