problemer med DEAKONLINE
- marwie
- Medlem
- Indlæg: 782
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 16:37
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
problemer med DEAKONLINE
for 13 måndere købte jeg 4 dæk hos deakonline, 2 fordæk og 2 bagdæk.
får mail med pakkenummere
fordæk i en pakke.
bagbæk i en anden pakke.
fordækene kommer rimlig hurtigt, et par dage senere kommer der en fragt mand med1 bagbæk ! jeg siger til ham at der skulle være 2stk. og han siger at det var hvad han havede med... og pakkenummeret passede også med mine bagdæk.
dagen efter ringer jeg til Firmaet (deakonline) og siger at jeg kun har modtaget 1 af de dæk, og der skulle være 2.
de vil se på sagen,
dagen efter igen ringer de fra GLS og siger at de har et dæk mere til mig,så skynder mig ud og hente det så jeg kan få fælge på..
i januar ca.9 månder senere begynder jeg få rykkere for 2 bagdæk.(nogle ekstra de skulle have sendt) istarten lader jeg som ingen ting og tænker det må være en fejl..!!
men det fortsætter med breve , mails og opkald..
og jeg forklare at jeg ikke har bestilt eller modtaget de ekstra dæk..
der kommer flere rykkere somjeg ikke betaler, sagen bilver så sendt til inkasso (et firma i england tror jeg.)
så starter det forefra med rykkere og mails.
ringer og skriver til dem flere gange at det er tale om en fejl osv.
ender med at jeg skal skrive under på en blanket (at jeg eller min familie ikke har modtaget de dæk)
den mister de og skal så skrive en ny..
så går jeg rundt og tror at der er styr på det igen !!!
men nej, får jeg mails om st sagen bliver sendt vidre til retten.
skriver med det samme at de gerne må/skal kontakte mig på min tlf.
svaret jeg får tilbage : This message is subject to the confidentiality notice at the end of this communication. Sent by Carmel Magee for Brethertons LLP
hvad gør jeg her, hvordan skal jeg forholde mig
får mail med pakkenummere
fordæk i en pakke.
bagbæk i en anden pakke.
fordækene kommer rimlig hurtigt, et par dage senere kommer der en fragt mand med1 bagbæk ! jeg siger til ham at der skulle være 2stk. og han siger at det var hvad han havede med... og pakkenummeret passede også med mine bagdæk.
dagen efter ringer jeg til Firmaet (deakonline) og siger at jeg kun har modtaget 1 af de dæk, og der skulle være 2.
de vil se på sagen,
dagen efter igen ringer de fra GLS og siger at de har et dæk mere til mig,så skynder mig ud og hente det så jeg kan få fælge på..
i januar ca.9 månder senere begynder jeg få rykkere for 2 bagdæk.(nogle ekstra de skulle have sendt) istarten lader jeg som ingen ting og tænker det må være en fejl..!!
men det fortsætter med breve , mails og opkald..
og jeg forklare at jeg ikke har bestilt eller modtaget de ekstra dæk..
der kommer flere rykkere somjeg ikke betaler, sagen bilver så sendt til inkasso (et firma i england tror jeg.)
så starter det forefra med rykkere og mails.
ringer og skriver til dem flere gange at det er tale om en fejl osv.
ender med at jeg skal skrive under på en blanket (at jeg eller min familie ikke har modtaget de dæk)
den mister de og skal så skrive en ny..
så går jeg rundt og tror at der er styr på det igen !!!
men nej, får jeg mails om st sagen bliver sendt vidre til retten.
skriver med det samme at de gerne må/skal kontakte mig på min tlf.
svaret jeg får tilbage : This message is subject to the confidentiality notice at the end of this communication. Sent by Carmel Magee for Brethertons LLP
hvad gør jeg her, hvordan skal jeg forholde mig
10 strøg på pølsen er bedere end 10 pølser på strøget.....
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6584
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 925 times
- Kontakt:
Re: problemer med DEAKONLINE
Hvis du ikke har modtaget de dæk, så skal du vedholde dig din uskyld SKRIFTLIG. Ikke noget med at ringe. Skriv til dem.marwie skrev:for 13 måndere købte jeg 4 dæk hos deakonline, 2 fordæk og 2 bagdæk.
får mail med pakkenummere
fordæk i en pakke.
bagbæk i en anden pakke.
fordækene kommer rimlig hurtigt, et par dage senere kommer der en fragt mand med1 bagbæk ! jeg siger til ham at der skulle være 2stk. og han siger at det var hvad han havede med... og pakkenummeret passede også med mine bagdæk.
dagen efter ringer jeg til Firmaet (deakonline) og siger at jeg kun har modtaget 1 af de dæk, og der skulle være 2.
de vil se på sagen,
dagen efter igen ringer de fra GLS og siger at de har et dæk mere til mig,så skynder mig ud og hente det så jeg kan få fælge på..
i januar ca.9 månder senere begynder jeg få rykkere for 2 bagdæk.(nogle ekstra de skulle have sendt) istarten lader jeg som ingen ting og tænker det må være en fejl..!!
men det fortsætter med breve , mails og opkald..
og jeg forklare at jeg ikke har bestilt eller modtaget de ekstra dæk..
der kommer flere rykkere somjeg ikke betaler, sagen bilver så sendt til inkasso (et firma i england tror jeg.)
så starter det forefra med rykkere og mails.
ringer og skriver til dem flere gange at det er tale om en fejl osv.
ender med at jeg skal skrive under på en blanket (at jeg eller min familie ikke har modtaget de dæk)
den mister de og skal så skrive en ny..
så går jeg rundt og tror at der er styr på det igen !!!
men nej, får jeg mails om st sagen bliver sendt vidre til retten.
skriver med det samme at de gerne må/skal kontakte mig på min tlf.
svaret jeg får tilbage : This message is subject to the confidentiality notice at the end of this communication. Sent by Carmel Magee for Brethertons LLP
hvad gør jeg her, hvordan skal jeg forholde mig
De kan true med Inkasso, men det er faktisk ikke lovligt. Så der kan du forholde dig roligt.
Deres mulighed er så, at hvis de mener de kan bevise du har modtaget dækkene så kan de slæbe dig i retten.
/Søren.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 244
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:47
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lunderskov
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: problemer med DEAKONLINE
Bed om at få tilsendt en POD på de dæk.
Den må de jo have adgang til. Så vidt jeg er informeret, så er det kun GLS der transporterer dæk for Dækonline i DK.
Tag evt. selv fat i GLS og hør om du kan få en POD på det. Hvis ikke du har pakkenummeret, så kan de måske søge dit navn og postnr, og finde det på den måde. Det kræver nok at du spørger pænt, men bare sig at du ved at de kan. Det er dog ingen garanti for at de kan finde dig i systemet, men det er da et forsøg værd.
Den må de jo have adgang til. Så vidt jeg er informeret, så er det kun GLS der transporterer dæk for Dækonline i DK.
Tag evt. selv fat i GLS og hør om du kan få en POD på det. Hvis ikke du har pakkenummeret, så kan de måske søge dit navn og postnr, og finde det på den måde. Det kræver nok at du spørger pænt, men bare sig at du ved at de kan. Det er dog ingen garanti for at de kan finde dig i systemet, men det er da et forsøg værd.
Vh Michael Pagh
- marwie
- Medlem
- Indlæg: 782
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 16:37
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: problemer med DEAKONLINE
hvis jeg skulle får et brev fra ratten, vil det så være fra Danmark eller England da inkassofirmaet ligger der, eller tyskland da deakonline er tysk..??
10 strøg på pølsen er bedere end 10 pølser på strøget.....
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: problemer med DEAKONLINE
Inkasso skal du bare være helt ligeglad med, da de ikke kan sende dig til inkasso så længe de ikke har noget bevis for at du rent faktisk skylder dem penge. MANGE firmaer truer hurtigt med inkasso for at få deres krav igennem, men hvis der er tvivl om hvorvidt de har retten på deres side må de ikke sende det videre til inkasso.marwie skrev:hvis jeg skulle får et brev fra ratten, vil det så være fra Danmark eller England da inkassofirmaet ligger der, eller tyskland da deakonline er tysk..??
Som IS også skriver ville jeg sende et skriftligt brev og fastholde din uskyld og samtidig gøre opmærksom på at de ikke kan sende sagen til inkasso da du ikke skylder dem nogen penge
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- marwie
- Medlem
- Indlæg: 782
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 16:37
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: problemer med DEAKONLINE
ja det har jeg også tænk, at det bare er tomme trusler...
vi må se om jeg der sker mere...
vi må se om jeg der sker mere...
10 strøg på pølsen er bedere end 10 pølser på strøget.....
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6584
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 925 times
- Kontakt:
Re: problemer med DEAKONLINE
Eftersom du (formoder jeg) er dansk statsborger, så skal evt. søgsmål foregå i Danmark.marwie skrev:hvis jeg skulle får et brev fra ratten, vil det så være fra Danmark eller England da inkassofirmaet ligger der, eller tyskland da deakonline er tysk..??
Hvis du vil have en advokats syn på sagen, så mød op til retshjælp. Det har jeg benyttet mig af et par gange. Det er i de fleste byer, som også har en domstol. Der plejer at være en dag i ugen f.eks mellem kl. 17 og 19 hvor man kan møde op og snakke gratis med en advokat og få hans syn på sagen. I og med det er gratis, så vil de naturligvis ikke udfylde nogen papirer for dig, men du kan få et godt råd om hvad du skal gøre.
http://www.advokatsamfundet.dk/Default.aspx?ID=11780
/Søren.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 47
- Tilmeldt: 30. aug 2010, 12:59
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Bjæverskov
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: problemer med DEAKONLINE
Hvordan er sagen endt?
Nuværende bil:
Skoda Superb, 2.0 TDI - 170 hk med DSG fra 2009, kørt ca. 95.000 km
Tidligere biler:
C5 Weekend Elegance 2.0 HDI - Chevrolet Nubira 1.8 CDX - Nissan Primera Topline 1.6
www.Itrends.dk
Skoda Superb, 2.0 TDI - 170 hk med DSG fra 2009, kørt ca. 95.000 km
Tidligere biler:
C5 Weekend Elegance 2.0 HDI - Chevrolet Nubira 1.8 CDX - Nissan Primera Topline 1.6
www.Itrends.dk
- marwie
- Medlem
- Indlæg: 782
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 16:37
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: problemer med DEAKONLINE
jamen siden sidst har jeg fået et brev fra dem om at jeg kunne kontakte dem!
ang noget indbetaling...!
men jeg har valgt ikke at svare dem, for sidst jeg kontaktede dem, for at fortælle dem at de var helt galt på den....
var svaret : de ville ikke snakke med mig for nu ville det gå til inkasso og advokat !
og alligevel sender de mig et brev, og spørg om jeg ikke nok indbetale deres penge.
ang noget indbetaling...!
men jeg har valgt ikke at svare dem, for sidst jeg kontaktede dem, for at fortælle dem at de var helt galt på den....
var svaret : de ville ikke snakke med mig for nu ville det gå til inkasso og advokat !
og alligevel sender de mig et brev, og spørg om jeg ikke nok indbetale deres penge.
10 strøg på pølsen er bedere end 10 pølser på strøget.....
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2410
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 161 times
Re: problemer med DEAKONLINE
Jeg ved godt det er irriterende med alt det skriveri - men at undlade at reagere er heller ikke løsningen.
Fik du talt med GLS? Jeg vil mene at dæk-online skal bevise at varen er leveret til dig.
Fik du talt med GLS? Jeg vil mene at dæk-online skal bevise at varen er leveret til dig.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
- Smurf
- Medlem
- Indlæg: 516
- Tilmeldt: 25. okt 2009, 21:14
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7323 Give
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: problemer med DEAKONLINE
Marwie. Hvis du ikke reagerer på en henvendelse, så opfattes det retsligt, som om du vedkender dig skylden. Derimod, hvis du skriver, at du ikke har modtaget det, så er det igen afsender/sælger der skal reagere og bevise noget.
Har ETKA hvis nogle skulle bruge hjælp til noget.
Har adgang til Peugeot ServiceBox (reservedelskatalog) 24/7
VW Touran 2.0 TDI AZV Highline fra 2004 med 342.000km på klokken (ny top/dyser ved 160.000km - ny dyse 1 ved 250.000km) Ny motor ved 342.000km. Bolten til remstrammeren sprang, og motoren var billigere end nyt topstykke 18-19km/l
VW Passat 1.6 GTD SB fra 1991 med 682.500km på klokken (org motor). 21km/l - 'RIP'
Skoda Fabia HB 1.4 MPI AQW Comfort fra 2001 med 193.000 på klokken. 17km/l - 'Solgt'
Peugeot 206 SW 1.4HDi 8HX S-Line fra 2007 med 117.000km på klokken. 23km/l
Har adgang til Peugeot ServiceBox (reservedelskatalog) 24/7
VW Touran 2.0 TDI AZV Highline fra 2004 med 342.000km på klokken (ny top/dyser ved 160.000km - ny dyse 1 ved 250.000km) Ny motor ved 342.000km. Bolten til remstrammeren sprang, og motoren var billigere end nyt topstykke 18-19km/l
VW Passat 1.6 GTD SB fra 1991 med 682.500km på klokken (org motor). 21km/l - 'RIP'
Skoda Fabia HB 1.4 MPI AQW Comfort fra 2001 med 193.000 på klokken. 17km/l - 'Solgt'
Peugeot 206 SW 1.4HDi 8HX S-Line fra 2007 med 117.000km på klokken. 23km/l
- marwie
- Medlem
- Indlæg: 782
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 16:37
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: problemer med DEAKONLINE
jeg syntes bare at jeg har ringet og skrevet til dem 2-3 gange nu.
gider ikke blive ved med at svare tilbage på det samme....!
har forklaret dem flere gange hvordan jeg ser sagen.. og det ændre sig ikke
så er de sku for dumme,hvis du spørg mig
gider ikke blive ved med at svare tilbage på det samme....!
har forklaret dem flere gange hvordan jeg ser sagen.. og det ændre sig ikke
så er de sku for dumme,hvis du spørg mig
10 strøg på pølsen er bedere end 10 pølser på strøget.....
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 137
- Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:36
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: problemer med DEAKONLINE
Har du ikke en familie advokat du kan sætte på sagen. Derved går al korrespondance den vej igennem og du slipper for bøvlet men skal slippe nogle mønter istedet.
Få ham til at svare skriftligt på sidste henvendelse, at al kontakt går gennem ham fra nu af.
Det vil give Dem det indtryk at det ikke bliver dig der betaler deres roderi, og at du står fast på din uskyld. Samtidig skal du/I gøre krav på dækning af dine omkostninger ved evt. retsag. Så skal du se så lukker de nok den sag.
Som beskrevet tidligere så skal de bevise at du har fået ekstra dæk leveret.
Om der er en GLS medarbejder der har fået 2 nye dæk eller de har fu..et det op hos Daekonline skal jo ikke være dit problem.
Laursen
Få ham til at svare skriftligt på sidste henvendelse, at al kontakt går gennem ham fra nu af.
Det vil give Dem det indtryk at det ikke bliver dig der betaler deres roderi, og at du står fast på din uskyld. Samtidig skal du/I gøre krav på dækning af dine omkostninger ved evt. retsag. Så skal du se så lukker de nok den sag.
Som beskrevet tidligere så skal de bevise at du har fået ekstra dæk leveret.
Om der er en GLS medarbejder der har fået 2 nye dæk eller de har fu..et det op hos Daekonline skal jo ikke være dit problem.
Laursen