Vag-com hvad skal man vælge?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 1. aug 2008, 17:16
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Vag-com hvad skal man vælge?
Jeg er på udkig efter en vag-com og har kig på et par forskellige, hvis der er nogen der har erfaringer med hvilken man skal vælge og hvorfor så vil jeg meget gerne høre det?
Først den oiginale til 3000 kr som jeg syndes er for dyr så valget står mellem en til ca 400 kr og en til ca 1000 kr jeg vil godt gi 1000 hvis den er bedre ?
Skal mest bruges til en caravelle 97 og en passat 95 men må også godt kunne bruges til en A3 98, golf 96 og skoda 06.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Den her til ca 1000 kr
Hermed sælges et kvalitets kabel til vagbiler
Kablet kan arbejde med vagcom 7.04 som pt er den nyeste verision.
Programmet kan downloades gratis fra producenten af vagcom( rosstech) hjemmeside
Det er et hex usb can kabel.
Hex usb can betyder at det kan bruges på alle vagcars(Vw, Skoda, Audi og Seat), nye som gamle også de helt nye biler (Q7 ny leon osv..)
Det virker på biler med og uden canbus (1995 til 2008)
Spar mange penge på mekanikeren!
Med dette Kabel kan du selv finde fejlen, eller kontrollere hvad der er galt så du kan fortælle nøjagtig hvad du vil have lavet!
Træt at sproget i dit kombi ur? det ændrer du da bare:)
Har du prøvet at dit speedometer ikke passer på dine sommerhjul? Det kan du også justere+ meget andet
Med dette kabel kan du ved hjælp af vagcom programmet slukke advarsels lamper udlæse og slette fejlkoder fra alle bilens moduler. Kan også bruges til at nulstille service indikatorer for olie og service Det er også muligt at se live data fra bilens forskellige sensorer. Det eneste du behøver er en Pc med usb port og windows styre system. Et must for en hver ejer af en VAG bil !
leveres med Cd med link til original software samt quick start guide. Tilsluttes let til bilens 16 polede OBD service stik. Der er indbygget lysdioder i kablet, som viser aktivitet, eller fejl i stikket.
Kablet kan køre med nyeste verision(7.04) og der vil løbene komme opdateringer til programmet. Vær venligst opmærksom på at der findes billigere udgaver af dette kabel, men de er ofte med en meget ældre verision, som kun virker på ældre biler.Der er indbygget lysdioder i kablet, som viser aktivitet, eller fejl i stikket.
Til svarende produkt koster ca 3000kr, så her er der virklig mulighed for at lave en god handel
Hovedfunktioner:
Har samme diagnose funktioner som VAG tester (VAG 1551/1552/5052).
Læse fejlkoder (f.eks. temp.føler, indspr.dyse osv.) og fejltype (kortslutning til stel/batt. eller periodisk).
Programtekst og fejlkodetekst (9486 stk)
Nulstille fejlkoder.
Adgang til at nulstille serviceindikator.
Aktivere udgangstrin.
Omkode styreenhed (afhængig af type).
Kan læse og ændre tillærte værdier.
Kan sætte styreenhed i grundindstilling.
Udfører 00-Automatisk test, der kontroller for fejlkoder i udvalgte styreenheder, printe rapport eller gemme til fil.
Dataværdier fra op til 3 måleblokke vises som kurver i separat vindue
Kan gemme dataværdier fra op til 3 måleblokke, (også blok 000) i en log-fil
Det er nemt at lave forklaringsteksfil til måleblokke (der følger ca. 800 med)
Understøttelse af ALLE protokoler undtagen Sprinter/Crafter (KWP2000/CAN/UDS)
Understøtter CAN gateway monteringsliste. (viser på få sekunder alle installerede styreenheder og om der er fejlkoder)
Kan udføre login med ny type 7 pin kode i stedet for 4 pin (kræver adgang til 4/7-pin kode)
I dag sker det kun online til server i Tyskland med originaltester (eller Logindetector).
Mange muligheder for visning af ekstra tekstinformation for dataværdier
Kan vises EOBD data og fejlkoder fra motor ECU, på næsten alle Europæiske personbiler fra 2001 (benzin) og fra 2004 (diesel)
EOBD protokol er: ISO9141, ISO14230 og ISO15765 (CAN) (Ikke SAE J1850), der mangler bla. Mode 06 for CAN
---------------------------------------------------------------------------------------------
Eller den her til ca 400 kr.
USB Kabel til Vagcom 409, Auto Fejlkodelæser til VW,Audi,Skoda og Seat fra 1996-2004 tilsluttes PCens USB port.
Med dette værktøj kan du udlæse og slette fejlkoder (slukke advarsels lamper) se live data som graf (scope) Du kan også tilføje og omprogrammere moduler i bilen med dette kabel.
Endelig kan den også bruges til at slukke service lamper til Olie og km efter syn.
Et virkeligt godt værktøj for enhver der ejer en VAG bil !
Leveres med incl kabel med OBD II / EOBD stik og indbygget elektronik CD med driver og vagcom i Engelsk i shareware version.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Først den oiginale til 3000 kr som jeg syndes er for dyr så valget står mellem en til ca 400 kr og en til ca 1000 kr jeg vil godt gi 1000 hvis den er bedre ?
Skal mest bruges til en caravelle 97 og en passat 95 men må også godt kunne bruges til en A3 98, golf 96 og skoda 06.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Den her til ca 1000 kr
Hermed sælges et kvalitets kabel til vagbiler
Kablet kan arbejde med vagcom 7.04 som pt er den nyeste verision.
Programmet kan downloades gratis fra producenten af vagcom( rosstech) hjemmeside
Det er et hex usb can kabel.
Hex usb can betyder at det kan bruges på alle vagcars(Vw, Skoda, Audi og Seat), nye som gamle også de helt nye biler (Q7 ny leon osv..)
Det virker på biler med og uden canbus (1995 til 2008)
Spar mange penge på mekanikeren!
Med dette Kabel kan du selv finde fejlen, eller kontrollere hvad der er galt så du kan fortælle nøjagtig hvad du vil have lavet!
Træt at sproget i dit kombi ur? det ændrer du da bare:)
Har du prøvet at dit speedometer ikke passer på dine sommerhjul? Det kan du også justere+ meget andet
Med dette kabel kan du ved hjælp af vagcom programmet slukke advarsels lamper udlæse og slette fejlkoder fra alle bilens moduler. Kan også bruges til at nulstille service indikatorer for olie og service Det er også muligt at se live data fra bilens forskellige sensorer. Det eneste du behøver er en Pc med usb port og windows styre system. Et must for en hver ejer af en VAG bil !
leveres med Cd med link til original software samt quick start guide. Tilsluttes let til bilens 16 polede OBD service stik. Der er indbygget lysdioder i kablet, som viser aktivitet, eller fejl i stikket.
Kablet kan køre med nyeste verision(7.04) og der vil løbene komme opdateringer til programmet. Vær venligst opmærksom på at der findes billigere udgaver af dette kabel, men de er ofte med en meget ældre verision, som kun virker på ældre biler.Der er indbygget lysdioder i kablet, som viser aktivitet, eller fejl i stikket.
Til svarende produkt koster ca 3000kr, så her er der virklig mulighed for at lave en god handel
Hovedfunktioner:
Har samme diagnose funktioner som VAG tester (VAG 1551/1552/5052).
Læse fejlkoder (f.eks. temp.føler, indspr.dyse osv.) og fejltype (kortslutning til stel/batt. eller periodisk).
Programtekst og fejlkodetekst (9486 stk)
Nulstille fejlkoder.
Adgang til at nulstille serviceindikator.
Aktivere udgangstrin.
Omkode styreenhed (afhængig af type).
Kan læse og ændre tillærte værdier.
Kan sætte styreenhed i grundindstilling.
Udfører 00-Automatisk test, der kontroller for fejlkoder i udvalgte styreenheder, printe rapport eller gemme til fil.
Dataværdier fra op til 3 måleblokke vises som kurver i separat vindue
Kan gemme dataværdier fra op til 3 måleblokke, (også blok 000) i en log-fil
Det er nemt at lave forklaringsteksfil til måleblokke (der følger ca. 800 med)
Understøttelse af ALLE protokoler undtagen Sprinter/Crafter (KWP2000/CAN/UDS)
Understøtter CAN gateway monteringsliste. (viser på få sekunder alle installerede styreenheder og om der er fejlkoder)
Kan udføre login med ny type 7 pin kode i stedet for 4 pin (kræver adgang til 4/7-pin kode)
I dag sker det kun online til server i Tyskland med originaltester (eller Logindetector).
Mange muligheder for visning af ekstra tekstinformation for dataværdier
Kan vises EOBD data og fejlkoder fra motor ECU, på næsten alle Europæiske personbiler fra 2001 (benzin) og fra 2004 (diesel)
EOBD protokol er: ISO9141, ISO14230 og ISO15765 (CAN) (Ikke SAE J1850), der mangler bla. Mode 06 for CAN
---------------------------------------------------------------------------------------------
Eller den her til ca 400 kr.
USB Kabel til Vagcom 409, Auto Fejlkodelæser til VW,Audi,Skoda og Seat fra 1996-2004 tilsluttes PCens USB port.
Med dette værktøj kan du udlæse og slette fejlkoder (slukke advarsels lamper) se live data som graf (scope) Du kan også tilføje og omprogrammere moduler i bilen med dette kabel.
Endelig kan den også bruges til at slukke service lamper til Olie og km efter syn.
Et virkeligt godt værktøj for enhver der ejer en VAG bil !
Leveres med incl kabel med OBD II / EOBD stik og indbygget elektronik CD med driver og vagcom i Engelsk i shareware version.
---------------------------------------------------------------------------------------------
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Vag-com hvad skal man vælge?
den sidste kan du ikke bruge
den understøtter ikke CAN diagnose og det skal du bruge hvis du vil i kontakt med skodaén
de andre biler du nævner kan den godt klare
den understøtter ikke CAN diagnose og det skal du bruge hvis du vil i kontakt med skodaén
de andre biler du nævner kan den godt klare
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 189 times
Re: Vag-com hvad skal man vælge?
Det passer ikke helt.. :- )Mads_Bjørnå skrev:vagcom 7.04 som pt er den nyeste verision.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 1. aug 2008, 17:16
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Vag-com hvad skal man vælge?
Ok men er det enste forskæld?norn skrev:den sidste kan du ikke bruge
den understøtter ikke CAN diagnose og det skal du bruge hvis du vil i kontakt med skodaén
de andre biler du nævner kan den godt klare
for så går det måske nok at jeg ikke kan bruge den på svigerfars bil...
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 1. aug 2008, 17:16
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
- pedrox
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 26. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Vag-com hvad skal man vælge?
Jeg skal ud at købe tester-kabel. Jeg lod mig rive med på dba.dk og endte med at købe en kinakopi...
Penegene er lidt små for tiden, og jeg kan se at nic-tec.dk har et kabel til 500,00 mens netech.dk skal have 2840,00.
Hvad er den store forskel? Jeg er klar over at VCDS kan klarer biler med CAN-bus. Det er der ikke i min Passat fra 99. Kan jeg nøjes med den billige til 500,00?
_________________________________
E-greetingz
Peter F
Passat 3B
Penegene er lidt små for tiden, og jeg kan se at nic-tec.dk har et kabel til 500,00 mens netech.dk skal have 2840,00.
Hvad er den store forskel? Jeg er klar over at VCDS kan klarer biler med CAN-bus. Det er der ikke i min Passat fra 99. Kan jeg nøjes med den billige til 500,00?
_________________________________
E-greetingz
Peter F
Passat 3B
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2692
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 11:58
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Århus området
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Vag-com hvad skal man vælge?
Du kan ikke få et originalt kabel til en tusse ....
Selvfølgelig kunne det, i teorien, tænkes, at en eller anden ville sælge sit ORIGINALE kabel, men:
1) så kører det nok ikke 704
2) ikke til en tusse
Så konklusionen er, at det til en tusse er et Kina-kabel som i øvrigt fås til ca. kr. 200 i Kina-land for nyeste version (har set det under anden eftersøgning, men har ikke linket liggende!).
Så derfor er spørgsmålet, om du vil bruge kablet mere end een gang, for så har du brug for at kunne opdatere det senere - det er jo gratis med et originalt kabel.
Uoriginale kabler kan ikke opdateres (derfor ovenstående 704 som er fra 2007, gammelt, uoriginalt, brugt = for dyrt)
Selv 2-3 år gamle originale kabler går som varmt brød og er næsten mere værd end sin vægt i guld, da det har meget bedre værdi som originalt kabel
Selvfølgelig kunne det, i teorien, tænkes, at en eller anden ville sælge sit ORIGINALE kabel, men:
1) så kører det nok ikke 704
2) ikke til en tusse
Så konklusionen er, at det til en tusse er et Kina-kabel som i øvrigt fås til ca. kr. 200 i Kina-land for nyeste version (har set det under anden eftersøgning, men har ikke linket liggende!).
Så derfor er spørgsmålet, om du vil bruge kablet mere end een gang, for så har du brug for at kunne opdatere det senere - det er jo gratis med et originalt kabel.
Uoriginale kabler kan ikke opdateres (derfor ovenstående 704 som er fra 2007, gammelt, uoriginalt, brugt = for dyrt)
Selv 2-3 år gamle originale kabler går som varmt brød og er næsten mere værd end sin vægt i guld, da det har meget bedre værdi som originalt kabel
mvh
Gossa
SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.
Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998
Gossa
SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.
Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2692
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 11:58
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Århus området
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Vag-com hvad skal man vælge?
Afhængig af:Mads_Bjørnå skrev:Kan vagcom 7.04 bruges på Skoda Roomster 2007?
1) hvornår startede Roomsteren allerførst?
2) hvis den startede før 2007, men din årgang [altså bilens!] har ændringer som ikke er i softwaren/kablet, så er der naturligvis problemer
mvh
Gossa
SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.
Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998
Gossa
SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.
Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 189 times
Re: Vag-com hvad skal man vælge?
Gossa skrev:Afhængig af:Mads_Bjørnå skrev:Kan vagcom 7.04 bruges på Skoda Roomster 2007?
.,.. blabla
Du citerer et indlæg fra 2008
Synes ud over opdateringerne kommer flyvende over internetttet automatisk, at det bedste argument for at betale for det originale kabel, er at man kan få support på softwaren hos Netech.
Men skal man kun bruge det til sin egen bil af ældre årgang er et kinakabel sikkert fint nok.
Når der er problemer med drivere eller VagCom softwaren i sig selv, kan man hverken få support hos RossTech, Netech eller her på forumet for det er pænt svært at hjælpe med noget man aldrig selv har set eller har i hænderne. Køber man det originale og sørger for at køre med seneste version af softwaren, ved vi andre der læser med her, jo hvad der snakkes om..
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2692
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 11:58
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Århus området
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Vag-com hvad skal man vælge?
Jeg er helt enig med dig i betragtningerne omkring originalt kabel.Anders D skrev:Gossa skrev:Afhængig af:Mads_Bjørnå skrev:Kan vagcom 7.04 bruges på Skoda Roomster 2007?
.,.. blabla
Du citerer et indlæg fra 2008
Synes ud over opdateringerne kommer flyvende over internetttet automatisk, at det bedste argument for at betale for det originale kabel, er at man kan få support på softwaren hos Netech.
Men skal man kun bruge det til sin egen bil af ældre årgang er et kinakabel sikkert fint nok.
Når der er problemer med drivere eller VagCom softwaren i sig selv, kan man hverken få support hos RossTech, Netech eller her på forumet for det er pænt svært at hjælpe med noget man aldrig selv har set eller har i hænderne. Køber man det originale og sørger for at køre med seneste version af softwaren, ved vi andre der læser med her, jo hvad der snakkes om..
Jeg havde vist overset, at det jeg svarede på var en anelse outdated!
Og at mit svar derfor ikke relaterede til det nye indlæg i denne tråd!
mvh
Gossa
SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.
Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998
Gossa
SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.
Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2692
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 11:58
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Århus området
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Vag-com hvad skal man vælge?
Du får ikke mere ved et kabel med 409.pedrox skrev:Jeg skal ud at købe tester-kabel. Jeg lod mig rive med på dba.dk og endte med at købe en kinakopi...
Penegene er lidt små for tiden, og jeg kan se at nic-tec.dk har et kabel til 500,00 mens netech.dk skal have 2840,00.
Hvad er den store forskel? Jeg er klar over at VCDS kan klarer biler med CAN-bus. Det er der ikke i min Passat fra 99. Kan jeg nøjes med den billige til 500,00?
_________________________________
E-greetingz
Peter F
Passat 3B
Der er KUN det originale - alt andet er Kinakopier (hos Ross-Tech kaldet tredje parts kabler).
Du får derfor ikke mere/bedre før end du køber et originalt - hvis behovet er for mere.....
Det skal dog siges, at kabler som det nic-tec sælger IKKE er ulovlige - det er de kun hvis der skulle ligge en licens i kablet.
Men hvis du vil have et andet kabel, så tjek alle steder - den slags kabler til version 409 får overalt, tjek eksempelvis eBay (set netop nu til under €20) .....
Jeg købte et nyt til £9 i på eBay England/UK [godt nok serielt, men jeg skulle bruge et serielt OBDII-kabel til et helt andet program som kan ting som VCDS ikke kan].
mvh
Gossa
SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.
Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998
Gossa
SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.
Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998
- Dasker
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2339
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 03:19
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vinderup
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 2 times
Re: Vag-com hvad skal man vælge?
Jeg har 2 kabler et originalt, og et uorginalt.
Det uorginale kørte fint indtil jeg forsøgte at opdatere den.
Kunne lave alle krumspring og kodning.
Det kører version 908, men man skal bruge programmet som følger med.
og ikke prøve at opdatere, så går det i kuks.
Gi et bud hvis du er intereseret.
Men det orginale kan man opdatere så meget man vil.
Det uorginale kørte fint indtil jeg forsøgte at opdatere den.
Kunne lave alle krumspring og kodning.
Det kører version 908, men man skal bruge programmet som følger med.
og ikke prøve at opdatere, så går det i kuks.
Gi et bud hvis du er intereseret.
Men det orginale kan man opdatere så meget man vil.
mvh:
Kenneth Askov Hansen
Skoda Octavia 2.0 TDi Elegance 2014. Men en masse dejlige ting. bla: KEESY, xenon lygter med LED. 220v stik. Canton.
Ting der er kodet indtil videre :TPMS High, Tågelygter til CH/LH, LED nrpladelys, trailer kontrollampe i instrument, Needle sweep, Mindre sprinkler på lygter, Led stribe slukket ved blink. Visning af blæser ved auto. MIB 2,5 Columbus monteret. Klapspejle med nedblænding. RVC High. En lille chipning. Virtual Cockpit.
Kommende projekter:
VCDS Altid nyeste version.
Kenneth Askov Hansen
Skoda Octavia 2.0 TDi Elegance 2014. Men en masse dejlige ting. bla: KEESY, xenon lygter med LED. 220v stik. Canton.
Ting der er kodet indtil videre :TPMS High, Tågelygter til CH/LH, LED nrpladelys, trailer kontrollampe i instrument, Needle sweep, Mindre sprinkler på lygter, Led stribe slukket ved blink. Visning af blæser ved auto. MIB 2,5 Columbus monteret. Klapspejle med nedblænding. RVC High. En lille chipning. Virtual Cockpit.
Kommende projekter:
VCDS Altid nyeste version.