Jeg har anskaffet mig en Seat Arosa fra 98. Bilen har Servo, fj.betj. c-lås og el-ruder. Jeg har haft den i et års tid og indenfor denne periode er den begyndt at opføre sig meget underligt. Jeg vil herunder opridse hvor problemerne er:
1) Jeg kan ikke nulstille triptælleren manuelt ved at trykke "pinden" i bund. Den blinker skiftevis fra "Service" til "xxxx km." Jeg har prøvet at gøre hvad der står i servicebogen men det virkede ikke. Jeg vil meget gerne kunne bruge triptælleren og komme af med "Service" meddelelsen. Hvad kan problemet være og kan jeg gøre noget for at afhjælpe det?
2) I forbindelse med indbrudsforsøg i bilen er låsen i førersiden defekt. Dvs. cylinder bare drejer med nøglen rundt. Jeg har læst mig til at dette var en slags sikkerhedsforanstaltning, men der stod intet om man kunne lave det selv eller man skulle til et værksted? Nogle idéer??
3) Centrallåsen opfører sig meget mærkeligt. Når man tager i håndtaget udefra, låser bilen automatisk alle døre, inden man når at åbne døren. Hvis man endelig kommer ind i bilen så låser den alle døre når man lukker døren i. Hvad kan problemet være her?? Det skal siges at dette problem er periodisk
Jeg ved at det er rimelig mange spørgsmål, men det ville bare være vildt fedt hvis i kunne hjælpe med bare ét af dem Allesammen må selvfølgelig gerne besvares Jeg har ikke så meget forstand på biler, så jeg ved selvfølgelig ikke om disse problemer kan være relateret til hinanden. Men giv jeres bud.
På forhånd mange tak
Mvh. Mikkel
Seat Arosa med flere problemer
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 21:21
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 21:21
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Seat Arosa med flere problemer
Bare et lille svar på et af spørgsmålene pls
Der må da være en eller anden der har et forslag?
Der må da være en eller anden der har et forslag?
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Seat Arosa med flere problemer
1. det er sikkert kontakten inde instrument det er ødelagt
det sker når man trykker for hårdt på knappen
det har jeg set flere gange på feks. golf osv.
service reminder kan nulstilles med computer men det hjælper selvf. ikke hvis du har brug for din triptæller
nu er jeg ikke lupo eller arosa ekspert overhovedet
men centrallåsen er også noget der tit er defekt på en golf eller en passat
da er det som regel låsene ude i dørene der er istykker eller er ledningsføringen imellem dør og bilens karosseri også et godt sted at lede efter den slags fejl
jeg ved ikke om man kan se fejlkoder på sådan en bil for komfortelektronik som man kan på de større biler men ellers er en fejludlæsning med vagcom nok pengene værd
det sker når man trykker for hårdt på knappen
det har jeg set flere gange på feks. golf osv.
service reminder kan nulstilles med computer men det hjælper selvf. ikke hvis du har brug for din triptæller
nu er jeg ikke lupo eller arosa ekspert overhovedet
men centrallåsen er også noget der tit er defekt på en golf eller en passat
da er det som regel låsene ude i dørene der er istykker eller er ledningsføringen imellem dør og bilens karosseri også et godt sted at lede efter den slags fejl
jeg ved ikke om man kan se fejlkoder på sådan en bil for komfortelektronik som man kan på de større biler men ellers er en fejludlæsning med vagcom nok pengene værd
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 21:21
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Seat Arosa med flere problemer
Tak for svaret
1) Kan kontakten til triptælleren udskiftes?
Jeg har haft en Vagcom på for nogle måneder siden og den kom ikke med fejlmeldminmger på andet katalysator-problemer. Så tror desværre ikke dent tager komfortelektronikken med!
Hvad skal jeg lede efter hvis jeg skal finde fejlen på centrallåsen ved ekempelvis ledninger ved døren? og er det noget der kan repareres eller skal der noget helt nyt installeres?
1) Kan kontakten til triptælleren udskiftes?
Jeg har haft en Vagcom på for nogle måneder siden og den kom ikke med fejlmeldminmger på andet katalysator-problemer. Så tror desværre ikke dent tager komfortelektronikken med!
Hvad skal jeg lede efter hvis jeg skal finde fejlen på centrallåsen ved ekempelvis ledninger ved døren? og er det noget der kan repareres eller skal der noget helt nyt installeres?
-
- Medlem
- Indlæg: 651
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:57
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hjallerup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Seat Arosa med flere problemer
En god ide ville nok være og se om stikket i døren til centrallås og evt. rude hejsen er Ir'et det kan godt gi de periodiske fejl med at de låser og åbner engang i mellem.
Håber det hjælper.
Håber det hjælper.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
Re: Seat Arosa med flere problemer
Har du prøvet det her
Nulstilling serviceindikator 1999>:
Alt efter, hvilken servicetype der er gennemført, skal man nulstille en eller begge servicetyper.
Er serviceeftersyn OIL blevet gennemført, skal OIL nulstilles.
Er serviceeftersyn INSP blevet gennemført, skal begge servicetyper INSP og OIL nulstilles.
Ved nulstilling af indikator vha. kilometertællertasten, nulstilles kun kilometer- og tidstæller for den servicetype, der vises.
NULSTILLING:
Afbryd tænding.
Tasten under speedometeret trykkes og holdes mens tændingen tilsluttes.
Tasten holdes nede, indtil der vises fire streger (----) i instrumenbordet.
Tændingen afbrydes og tasten slippes
Johannes
Nulstilling serviceindikator 1999>:
Alt efter, hvilken servicetype der er gennemført, skal man nulstille en eller begge servicetyper.
Er serviceeftersyn OIL blevet gennemført, skal OIL nulstilles.
Er serviceeftersyn INSP blevet gennemført, skal begge servicetyper INSP og OIL nulstilles.
Ved nulstilling af indikator vha. kilometertællertasten, nulstilles kun kilometer- og tidstæller for den servicetype, der vises.
NULSTILLING:
Afbryd tænding.
Tasten under speedometeret trykkes og holdes mens tændingen tilsluttes.
Tasten holdes nede, indtil der vises fire streger (----) i instrumenbordet.
Tændingen afbrydes og tasten slippes
Johannes
- CH GOLF
- Nyt medlem
- Indlæg: 319
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Seat Arosa med flere problemer
Sidder og roder med en polo 6n med samme prolem ang service / triptæller ..
har lige splittet instrumentet . og der faldt en lille plastik dims ud . som jeg senere fandt udaf var noget der var knækket af lige under knappen under speedometer . en klat god lim på begge sider og det køre igen , 0 stilling af service og triptæller via knappen..
en eller anden har trykket for hårdt på knappen så plastik knækker ..
(brug ikke sekundt lim det smælter bare plastikket i instrumentet)
centrallås er nok som der bliver sagt tjek dørlåse og lednings gennemføringer
eller få skiftet den defekte lås og se hvad der sker .
det kan jo godt være at der er sket noget inde i døren efter indbruds forsøget så der er kage i de forskellige følere der giver signel til resten af døerne når du låser dine døre ..
har lige splittet instrumentet . og der faldt en lille plastik dims ud . som jeg senere fandt udaf var noget der var knækket af lige under knappen under speedometer . en klat god lim på begge sider og det køre igen , 0 stilling af service og triptæller via knappen..
en eller anden har trykket for hårdt på knappen så plastik knækker ..
(brug ikke sekundt lim det smælter bare plastikket i instrumentet)
centrallås er nok som der bliver sagt tjek dørlåse og lednings gennemføringer
eller få skiftet den defekte lås og se hvad der sker .
det kan jo godt være at der er sket noget inde i døren efter indbruds forsøget så der er kage i de forskellige følere der giver signel til resten af døerne når du låser dine døre ..
VW Golf 2 (DØD)
VW Golf 3 1.8 (Solgt)
VW Bora (Køre stadig godt)
VW Golf 3 1.8 (Solgt)
VW Bora (Køre stadig godt)