DSG 6 skifter langtsomt / hurtigt (+ xtra ?)

Brugeravatar
tuxx
Medlem
Indlæg: 689
Tilmeldt: 7. nov 2011, 10:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 84 times
Been thanked: 82 times
Kontakt:

Re: DSG 6 skifter langtsomt / hurtigt (+ xtra ?)

Indlæg af tuxx » 1. dec 2019, 22:18

Prøvede lige i går at "lege lidt" med skiftemønsteret.. der skal ikke ret meget ekstra gas til, før der er et helt gear til forskel i mønsteret.. altså om den skifter til 4 ved 50 eller om den skifter til 5 istedet.

Hvis jeg har meget let acc. så skifter den til 4 ved 50 ca og 5 ved 55 og 6 ved ca. 65. Altså ved en yderst morfar acceleration derop igennem.

Men hvis jeg kører 50 jævnt, så ligger den i 5. Og skifter til 6 ved knap 60. Igen, kun hvis jeg vælger en jævn fart ved den hastighed.

Til gengæld, så synes jeg at jeg fint kan træde okay til den uden den skifter ned. Det kunne jeg ikke i den gamle Passat FSI med alm. torqueconverter kasse. Den var yderst liderlig for at skifte ned ved let tryk. Der klarer den her DSG det langt bedre og mere behageligt.

Så jeg tænker lidt alle de forskellige indlæg her i tråden, inkl. mine, kan være lidt svære at sammenligner pga. forskellige faktorer?
Martin
2017 KIA Rio 1.2 Premium

Brugeravatar
Jeppe_B
Medlem
Indlæg: 598
Tilmeldt: 22. jun 2008, 20:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: DSG 6 skifter langtsomt / hurtigt (+ xtra ?)

Indlæg af Jeppe_B » 18. jul 2021, 20:14

perw skrev:
28. nov 2019, 18:46
Det kan jeg ikke genkende.

Min Octavia 2.0 TDI med DSG 6 (2018).

Indtil 15 km/t bliver den i 1. gear
Hvis jeg kører 50 km/t er den i 4. gear. Slipper jeg speederen, så bliver den i 4. gear indtil den er omkring 40 km/t, hvor den så geare ned i 3. gear.

Men ja den geare ned, hvor jeg med den gamle TDI jeg havde med manuelt gear var blevet i gearet og støj trækket. Man kan godt mangle den gamle diesel fornemmelse med bundtræk,
Du skriver at din bliver i første gear til 15km/t...
Hvis jeg slipper bremsen i min, uden at give gas, så gearer den op til 2 efter få m og ca 5km/t
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI DSG 2018
Skoda Octavia Combi Greenline 2010

Sorensen_combi
Nyt medlem
Indlæg: 104
Tilmeldt: 24. jul 2016, 11:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG 6 skifter langtsomt / hurtigt (+ xtra ?)

Indlæg af Sorensen_combi » 20. jul 2021, 13:28

Min skifter også til 2. Selvom jeg ikke røre speederen, altså tomgangskørsel. Har overvejet om man skulle få mappet den om så den holder 1. Lidt længere, har også overvejet om “friløb” skal fjernes i ECO mode da jeg syntes det er irriterende.

Besvar

Tilbage til "Diagnose/Kodningshjælp søges"