2012 Polo 6R 1,6 diesel DSG viser "gløderør"-fejl og går nogle gange i nødprogram
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 29. maj 2020, 16:15
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aabenraa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 0
2012 Polo 6R 1,6 diesel DSG viser "gløderør"-fejl og går nogle gange i nødprogram
Hej
Min kærestes 2012 Polo viser af og til en fejl med "glødetråden" i instrumenteringen men kører som regel uden problemer alligevel. Dog er den 2 gange gået i nødprogram hvor vi har været nødt til at holde ind til siden, slukke og starte igen og så har alt været ok igen.
Jeg har læst at det kan have noget med fartpilot og bremsekontakt/bremselys at gøre, men lysene virker i hvert fald under disse fejl. Jeg har målt gløderørene igennem og der er gennemgang som der skal være.
Derfor vil jeg gerne have lavet en udlæsning på det af en som kan håndtere VCDS og kan tolke hvad de forskellige udlæsninger kunne betyde.
Jeg bor i Åbenrå og har allerede forsøgt at kontakte VCDS Kliplev og Jelling, men man er ikke vendt tilbage til mig.
Derfor spørger jeg nu offentlig om nogen kan hjælpe.
Er der det og hvad tager folk normalt for det?
Min kærestes 2012 Polo viser af og til en fejl med "glødetråden" i instrumenteringen men kører som regel uden problemer alligevel. Dog er den 2 gange gået i nødprogram hvor vi har været nødt til at holde ind til siden, slukke og starte igen og så har alt været ok igen.
Jeg har læst at det kan have noget med fartpilot og bremsekontakt/bremselys at gøre, men lysene virker i hvert fald under disse fejl. Jeg har målt gløderørene igennem og der er gennemgang som der skal være.
Derfor vil jeg gerne have lavet en udlæsning på det af en som kan håndtere VCDS og kan tolke hvad de forskellige udlæsninger kunne betyde.
Jeg bor i Åbenrå og har allerede forsøgt at kontakte VCDS Kliplev og Jelling, men man er ikke vendt tilbage til mig.
Derfor spørger jeg nu offentlig om nogen kan hjælpe.
Er der det og hvad tager folk normalt for det?
Senest rettet af hrboenne 17. jul 2020, 14:12, rettet i alt 1 gang.
Kone bil: 2012 Polo 1,6TDI DSG
Egen bil: 2018 Kia Ceed SW 1,6 CRDI
Egen bil: 2018 Kia Ceed SW 1,6 CRDI
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 311
- Tilmeldt: 1. feb 2016, 09:46
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 29 times
Re: 2012 Polo 6R 1,6 diesel DSG viser "glæderør"-fejl og går nogle gange i nødprogram
Hvis du kan få Norn i Blans til at se på den er du i gode hænder
memberlist.php?mode=viewprofile&u=184
memberlist.php?mode=viewprofile&u=184
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 29. maj 2020, 16:15
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aabenraa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 0
Re: 2012 Polo 6R 1,6 diesel DSG viser "gløderør"-fejl og går nogle gange i nødprogram
Hej Igen
Så har jeg fået lavet en udlæsning af dytten og fik resultatet som billederne viser.
Selv er jeg ikke mekaniker, men fik at vide at jeg bør skifte luftmassemåler? Jeg har derfor nu bestilt sådan en bandit samt et nyt luftfilter.
Der er dog 2 fejl på bilen, også en med noget ladetryksregulering.
Kan det være en følgefejl efter den luftmassemåler som ser ud til at være defekt? Jeg ved som sagt ikke noget om det, så jeg håber der er nogen der kan hjælpe
PS: Da denne udlæsning blev foretaget, da havde bilen netop meldt alarmen og var gået i nødprogram. Vi har ofte set alarmen i displayet, men kun 3-4 gange er den desideret gået i nødprogram med manglende trækkraft osv..
Så har jeg fået lavet en udlæsning af dytten og fik resultatet som billederne viser.
Selv er jeg ikke mekaniker, men fik at vide at jeg bør skifte luftmassemåler? Jeg har derfor nu bestilt sådan en bandit samt et nyt luftfilter.
Der er dog 2 fejl på bilen, også en med noget ladetryksregulering.
Kan det være en følgefejl efter den luftmassemåler som ser ud til at være defekt? Jeg ved som sagt ikke noget om det, så jeg håber der er nogen der kan hjælpe
PS: Da denne udlæsning blev foretaget, da havde bilen netop meldt alarmen og var gået i nødprogram. Vi har ofte set alarmen i displayet, men kun 3-4 gange er den desideret gået i nødprogram med manglende trækkraft osv..
- Vedhæftede filer
-
- 20200719_111105.jpg (116.97 KiB) Vist 1259 gange
-
- 20200719_110932.jpg (112.01 KiB) Vist 1259 gange
-
- 20200719_110928.jpg (114.31 KiB) Vist 1259 gange
-
- 20200719_110922.jpg (112.38 KiB) Vist 1259 gange
-
- 20200719_110916.jpg (128.69 KiB) Vist 1259 gange
-
- 20200719_110912.jpg (123.77 KiB) Vist 1259 gange
-
- 20200719_110908.jpg (106.84 KiB) Vist 1259 gange
Kone bil: 2012 Polo 1,6TDI DSG
Egen bil: 2018 Kia Ceed SW 1,6 CRDI
Egen bil: 2018 Kia Ceed SW 1,6 CRDI
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1903
- Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 178 times
Re: 2012 Polo 6R 1,6 diesel DSG viser "gløderør"-fejl og går nogle gange i nødprogram
Luftmassen fejler intet
Din EGR er død. Skift den
Eller EGR mod og prop i.
Det fordi den lækker luft... så passer værdien ikke i luftmassen
Fix dette først men den anden fejl kunne tyde på ny turbo
Din EGR er død. Skift den
Eller EGR mod og prop i.
Det fordi den lækker luft... så passer værdien ikke i luftmassen
Fix dette først men den anden fejl kunne tyde på ny turbo
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 29. maj 2020, 16:15
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aabenraa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 0
Re: 2012 Polo 6R 1,6 diesel DSG viser "gløderør"-fejl og går nogle gange i nødprogram
Hej Vartaz
Du lyder meget sikker i din sag. Er det fordi du kan læse det ud fra koderne at det helt sikkert er det eller er det fordi du bare kender den type fejl og har set det masser af gange?
Jeg spørger fordi jeg selvfølgelig ikke har meget lyst til at skulle begynde at skifte den ene del efter den anden og nu har jeg fået 2 ting at vide ved 2 forskellige (den første ved vcds udlæseren og nu dig)
Men hvis du 100% kan genkende/læse dig til at det er den fejl, så vil jeg da afbestille den luftmassemåler igen.
At skifte EGR er ikke noget man bare lige gør, vel? Jeg tænker en luftmassemåler er til at klare, men det nytter jo ikke noget hvis det ikke er den der er defekt..
Du lyder meget sikker i din sag. Er det fordi du kan læse det ud fra koderne at det helt sikkert er det eller er det fordi du bare kender den type fejl og har set det masser af gange?
Jeg spørger fordi jeg selvfølgelig ikke har meget lyst til at skulle begynde at skifte den ene del efter den anden og nu har jeg fået 2 ting at vide ved 2 forskellige (den første ved vcds udlæseren og nu dig)
Men hvis du 100% kan genkende/læse dig til at det er den fejl, så vil jeg da afbestille den luftmassemåler igen.
At skifte EGR er ikke noget man bare lige gør, vel? Jeg tænker en luftmassemåler er til at klare, men det nytter jo ikke noget hvis det ikke er den der er defekt..
Kone bil: 2012 Polo 1,6TDI DSG
Egen bil: 2018 Kia Ceed SW 1,6 CRDI
Egen bil: 2018 Kia Ceed SW 1,6 CRDI
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1903
- Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 178 times
Re: 2012 Polo 6R 1,6 diesel DSG viser "gløderør"-fejl og går nogle gange i nødprogram
Min polo gjorde præcis denne fejl jeg skiftede lmm
Virkede ikke.... så fik jeg EGR mod og blændet EGR mekanisk , så kørte det. Jeg tsget self ikk ansvar men min gjorde præcis dette... p0101
Lmm er spild af penge
EGR er pænt dyr og besværlig - hen til landberg og få EGR mod og lav en prop i røret
Virkede ikke.... så fik jeg EGR mod og blændet EGR mekanisk , så kørte det. Jeg tsget self ikk ansvar men min gjorde præcis dette... p0101
Lmm er spild af penge
EGR er pænt dyr og besværlig - hen til landberg og få EGR mod og lav en prop i røret
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 29. maj 2020, 16:15
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aabenraa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 0
Re: 2012 Polo 6R 1,6 diesel DSG viser "gløderør"-fejl og går nogle gange i nødprogram
en lille update på vores problembarn..
Bilen har nu fået en tur hos en af Landberg forhandlerne og er der blevet chippet og har fået lavet en EGR-off (både med software og blindplade).
Desværre har det ikke afhjulpet massemåler problemet så den stall'er stadig nogle gange.
Mekanikeren der chippede bilen fandt en lille revne i en slange og den tænker jeg skal skiftes.
Er der nogen der har en ide om hvad sådan en hedder når jeg går ned til vw og skal have sådan en dims? (det er slangen jeg har fingeren på her) Desuden mener mekanikeren at det lyder som om der er en anden utæthed i systemet og at det nok er den som skaber trykproblemer og dermed "massemåler"-fejlen i systemet..
Tja, jeg håber vi kan finde det.. Det er sgu ret irriterende at have brugt en del penge uden at være kommet videre
Bilen har nu fået en tur hos en af Landberg forhandlerne og er der blevet chippet og har fået lavet en EGR-off (både med software og blindplade).
Desværre har det ikke afhjulpet massemåler problemet så den stall'er stadig nogle gange.
Mekanikeren der chippede bilen fandt en lille revne i en slange og den tænker jeg skal skiftes.
Er der nogen der har en ide om hvad sådan en hedder når jeg går ned til vw og skal have sådan en dims? (det er slangen jeg har fingeren på her) Desuden mener mekanikeren at det lyder som om der er en anden utæthed i systemet og at det nok er den som skaber trykproblemer og dermed "massemåler"-fejlen i systemet..
Tja, jeg håber vi kan finde det.. Det er sgu ret irriterende at have brugt en del penge uden at være kommet videre
Kone bil: 2012 Polo 1,6TDI DSG
Egen bil: 2018 Kia Ceed SW 1,6 CRDI
Egen bil: 2018 Kia Ceed SW 1,6 CRDI
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 29. maj 2020, 16:15
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aabenraa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 0
Re: 2012 Polo 6R 1,6 diesel DSG viser "gløderør"-fejl og går nogle gange i nødprogram
Hej
Jeg ville lige oppe dette problem da jeg kan se at andre herinde med samme type motor har samme problem. Inklusiv mig selv, så er der vidst 3 jeg har fået øje på indtil nu.
Jeg har desværre ikke fået løst fejlen og det skete igen på vej til arbejde i dag.
Jeg har skiftet luftmassemåler og fået lavet EGR delete (med blindplade) men det har ikke hjulpet.
Kigger man på youtube, så ser det ud til at det ofte kan ligge ved VNT ved turboen eller vacuumtryksystemet dertil (jeg er ikke mekaniker, jeg fortæller bare hvad nettet fortæller mig )
Er der nogen der har oplevet noget lignende ved deres biler og kan komme med info om hvad de gjorde for at få det fikset?
PS: God jul til alle VAG'ere herinde
Jeg ville lige oppe dette problem da jeg kan se at andre herinde med samme type motor har samme problem. Inklusiv mig selv, så er der vidst 3 jeg har fået øje på indtil nu.
Jeg har desværre ikke fået løst fejlen og det skete igen på vej til arbejde i dag.
Jeg har skiftet luftmassemåler og fået lavet EGR delete (med blindplade) men det har ikke hjulpet.
Kigger man på youtube, så ser det ud til at det ofte kan ligge ved VNT ved turboen eller vacuumtryksystemet dertil (jeg er ikke mekaniker, jeg fortæller bare hvad nettet fortæller mig )
Er der nogen der har oplevet noget lignende ved deres biler og kan komme med info om hvad de gjorde for at få det fikset?
PS: God jul til alle VAG'ere herinde
Kone bil: 2012 Polo 1,6TDI DSG
Egen bil: 2018 Kia Ceed SW 1,6 CRDI
Egen bil: 2018 Kia Ceed SW 1,6 CRDI
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 29. maj 2020, 16:15
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aabenraa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 0
Re: 2012 Polo 6R 1,6 diesel DSG viser "gløderør"-fejl og går nogle gange i nødprogram
For at prøve at gøre et eller andet, så har jeg med svigerfar forsøgt at kontrollere vacuum systemet så godt vi nu kunne (uden VCDS til hjælp).
Vi kunne ikke umiddelbart se at der var noget galt med den del af bilen, så vi må forsøge noget andet senere. Fejlen er der stadig.
I øvrigt prøvede vi at skifte brændstofs filteret da det var lidt gammelt og måske på en eller anden måde kunne have indflydelse.. det havde det så heller ikke og fejlen dukkede op igen.
Er der nogen som er blevet klogere på sådan en fejltype som vi her slås med?
Vi kunne ikke umiddelbart se at der var noget galt med den del af bilen, så vi må forsøge noget andet senere. Fejlen er der stadig.
I øvrigt prøvede vi at skifte brændstofs filteret da det var lidt gammelt og måske på en eller anden måde kunne have indflydelse.. det havde det så heller ikke og fejlen dukkede op igen.
Er der nogen som er blevet klogere på sådan en fejltype som vi her slås med?
Kone bil: 2012 Polo 1,6TDI DSG
Egen bil: 2018 Kia Ceed SW 1,6 CRDI
Egen bil: 2018 Kia Ceed SW 1,6 CRDI
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 84
- Tilmeldt: 26. jul 2010, 15:49
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Haarby
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
Re: 2012 Polo 6R 1,6 diesel DSG viser "gløderør"-fejl og går nogle gange i nødprogram
Din fejl på ladetryk reguleringen kan måske stamme fra actuatoren der regulerer turbo trykket. Det er vist ikke så ualmindeligt de bliver utætte i membranen og derved har problemer med at holde korrekt position. Hvordan og hvor grundigt har i tjekket vacuum systemet ?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 29. maj 2020, 16:15
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aabenraa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 0
Re: 2012 Polo 6R 1,6 diesel DSG viser "gløderør"-fejl og går nogle gange i nødprogram
Actuatoren var netop en af de ting jeg ønskede at få kontrolleret under vores test da den, som du siger, ofte kan være fejlbehæftet.
Vi havde anskaffet os en manuel vacuumpumpe hvor man så kan pumpe (under) tryk på systemet og se om den beholder det eller ej. Det så den netop ud til at gøre ved denne aktuator hvilket irriterede mig da jeg sådan havde håbet det blot var den. Den er trods alt ikke så dyr.. Aktuator bevægede sig også fint op og ned, så jeg skal nok søge et andet sted.
Vi brugte også vacuumpumpen til at måle bilens eget vacuum når motoren var sat i gang og det så umiddelbart også ok ud (fra det vi nu kunne gætte os frem til måtte være rigtigt).
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal stille op nu
Vi havde anskaffet os en manuel vacuumpumpe hvor man så kan pumpe (under) tryk på systemet og se om den beholder det eller ej. Det så den netop ud til at gøre ved denne aktuator hvilket irriterede mig da jeg sådan havde håbet det blot var den. Den er trods alt ikke så dyr.. Aktuator bevægede sig også fint op og ned, så jeg skal nok søge et andet sted.
Vi brugte også vacuumpumpen til at måle bilens eget vacuum når motoren var sat i gang og det så umiddelbart også ok ud (fra det vi nu kunne gætte os frem til måtte være rigtigt).
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal stille op nu
Kone bil: 2012 Polo 1,6TDI DSG
Egen bil: 2018 Kia Ceed SW 1,6 CRDI
Egen bil: 2018 Kia Ceed SW 1,6 CRDI