Fejlkode P0016 - what to do?

Besvar
Taurus
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 5. mar 2017, 21:37
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Fejlkode P0016 - what to do?

Indlæg af Taurus » 26. maj 2021, 15:28

Min Audi A3 1,4 T 2008 har jeg godt nok bøvlet med den senere tid, jeg er ikke selv mekaniker men har fået hjælp af bekendte.
Den berygtede kæde, inkl højtrykspumpe, blev skiftet sidste år, hvilket var en større og kostbar operation, men nu begynder motorlampen igen at lyse :(
Fejlkoden hedder P0016, og først blev knastakselsensoren udskiftet med en ny, men det hjalp ikke. Så blev styreventilen skiftet (dog med en anden brugt, men påstået fejlfri) men lampen lyser stadig og nu står jeg så der og kan ikke komme videre med en defekt bil, da min mekker ikke har flere gode ideer, medmindre jeg altså har lyst og rende på VW/Audi og betale kassen for en 13 år gammel bil jeg alligevel ikke kan få det store for ved salg

Nogle forslag what to do? Og er det en fejlkode jeg skal frygte for ikke at få ordnet relativt hurtigt? Kan det være knastakslen som skal skiftes?

Hilsen en der ikke har det store kendskab til biler

Taurus
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 5. mar 2017, 21:37
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fejlkode P0016 - what to do?

Indlæg af Taurus » 26. maj 2021, 19:20

Hvis nogen kender og kan anbefale en mekaniker med særligt kendskab til VAG biler på Sydsjælland, og som kan være behjælpelig, så skriv endelig en besked

Brugeravatar
3eren
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 15. jun 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Fejlkode P0016 - what to do?

Indlæg af 3eren » 26. maj 2021, 22:27

Golf 5 GTI Limited Edition 240
http://www.clubgolfdanmark.dk

Besvar

Tilbage til "Diagnose/Kodningshjælp søges"