Multivan T6.1 lukning af bagklap med fjernbetjening

Besvar
Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Multivan T6.1 lukning af bagklap med fjernbetjening

Indlæg af ClausP » 18. jul 2020, 16:15

Hey

En go' ven af mig har tidligere på året indkøbt en rigtig fin 2020 Multivan T6.1 som invalide vogn, da han er gangbesværet.

Han kan åbne bagsmækken med kontakt i føre døren og med fjernbetjeningen.
Man kan ikke lukke bagklappen på andre måder end ved at trykke på knappen på selve bagklappen.

Det give ikke så meget mening at man som gangbesværet skal op og stå for at lukke bagklappen når man nu lige har bugseret sin kørestol op bag i bilen, så ville det være rart at kunne lukke bagklappen med fjernbetjeningen, eller ved tryk på knappen i føre døren når man nu er kommet på plads ved rattet.

Ifølge Dirksen og dem der har ombygget den med invalidekranen, er det muligt men de må ikke for VW da det er en sikkerheds ting - fair nok - men som invalid er det ikke altid man kan rejse sig op.......

Jeg kan finde på nettet at det kan lade sig gøre blot ved kodning, ihvertilfælde på T6 altså frem til 2019 modellen.
Herfra stikker det i alle mulige retninger.
- Man skal have en avanceret nøgle/fjernbetjening.
- Man kan kode det i tilpasningskanaler i modul 6D, jeg har fundet flere forskellige løsninger hvor det variere lidt imellem 1 - 3 ændringer.

Det der ser mest rigtig ud er disse to: Modul 6D - Tilpasning:
IDE02134-MAS04215-Activation using rear lid remote unlocking switch-Tap function for closing,not active ,1
IDE02136-MAS04215-Activation using rear lid opening button in remote key-Tap function for closing,not active ,1

Problemet er så bare at disse to kan jeg ikke se i tilpasning (jeg er logget ind med 12345)
Jeg kan se disse som på billederne.

Nogen der ved om det kan lade sig gøre på T6.1 - og hvordan?
Vedhæftede filer
Screenshot_2.png
Screenshot_2.png (77.9 KiB) Vist 1627 gange
Screenshot_1.png
Screenshot_1.png (90.38 KiB) Vist 1627 gange
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5467
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Multivan T6.1 lukning af bagklap med fjernbetjening

Indlæg af diskoboy » 18. jul 2020, 21:09

Mit bedste bud ville være der skal nyt datasæt i 6D modulet. Det kan VCDS ikke klare
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
DJ_Gran
Aktiv medlem
Indlæg: 3071
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Carsolutions
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times
Kontakt:

Re: Multivan T6.1 lukning af bagklap med fjernbetjening

Indlæg af DJ_Gran » 18. jul 2020, 22:41

Dem jeg har lavet har været med 7E0 moduler og der var det ren kodning i tilpasning.

Hvis ikk du kan tilgå dem deri kan man måske gå tilbage til et 7E0 modul, så er muligheden der.

Jeg aner ikk hva forskellen er på dem.


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Multivan T6.1 lukning af bagklap med fjernbetjening

Indlæg af ClausP » 19. jul 2020, 12:11

7E det er vel til en model før 2019?
Der er jo sket en del med 2019 modellen, jeg kunne ivhertilfælde ikke længere bruge mit gamle VCDS kabel pga ASAM integrationen. Så tror ikke det vil virke i en T6.1

Nyt dataset i modulet, lyder som noget VW skal gøre? og de har ikke været samarbejdsvillige.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
dsl142712
Nyt medlem
Indlæg: 137
Tilmeldt: 7. feb 2011, 23:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Multivan T6.1 lukning af bagklap med fjernbetjening

Indlæg af dsl142712 » 28. sep 2020, 15:46

Er det ikke bare trække en nye ledninge fra signal ledninge (stel) fra el bagklappen kontakte?

brijen11
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28. feb 2023, 10:13
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Multivan T6.1 lukning af bagklap med fjernbetjening

Indlæg af brijen11 » 21. apr 2023, 20:24

Jeg har lige fået min nye Caravelle T6,1 i januar 2023. Jeg sidder i kørestol og kan på ingen måde må op til Luk knappen på bagklappen. Så min mekanikerø fandt ud at se der skulle skiftes styre modul (1200 kr). Da den bilen er født med kun kan lukke knappen. Underligt men ikke får det at vide hos VW da jeg bestilte bilen!
PS. VW har ikke været til nogen hjælp, så kørte til udstyret værksted som jeg har brugt meget førhen og som jeg ved kan lave næsten alt.

Besvar

Tilbage til "Kodning af styreenheder/ekstraudstyr"