Kan drive profile kodes/installeres på Seat leon 5F 2017 når det ikke er der i forvejen

Besvar
highline
Nyt medlem
Indlæg: 198
Tilmeldt: 26. jun 2013, 10:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Kan drive profile kodes/installeres på Seat leon 5F 2017 når det ikke er der i forvejen

Indlæg af highline » 16. feb 2021, 09:31

Hej

Jeg har en seat leon 1.4 Exellence 125hp fra 2017 er der nogen der ved om man Kan man kode så der kommer drive profile ( Eco, Sport M.M ) er godt klar over at det ikke inkluder undervognen.
Senest rettet af highline 16. feb 2021, 09:49, rettet i alt 3 gange.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Kodning af drive profile

Indlæg af HansH » 16. feb 2021, 09:35

Tak for dit indlæg.

For at tiltrække andre brugere til at klikke ind på dit indlæg og hjælpe dig, har vi brug for din hjælp.
Prøv at kigge på emnets overskrift. Forklarer den hvad det er, indlægget drejer sig om?
Det synes vi ikke i nuværende form og vi vil foreslå dig at lave den om.
Ret derfor venligst overskriften ved at klikke på blyant-knappen i værktøjslinjen øverst i indlægget.

Lav overskriften således:
"Årgang, bilmærke+model, motor – stikord om problemet/spørgsmålet/indholdet"

Eksempel: "2014 VW Touran 1.4 TSI - klaprerende lyd fra kobling i tomgang"
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Kan drive profile kodes/installeres på Seat leon 5F 2017 når det ikke er der i forvejen

Indlæg af diskoboy » 16. feb 2021, 10:18

Ja, det kan det godt. Det er vist det korte svar :D

Det kræver rigtigt software i gateway + dertilhørende datasæt der inkludere "Drive Profiles"

Derudover swap koder der understøtter hver af de forskellige "modes". Ved ikke om Seat sælger det officielt som eftermontering, men ellers er der forskellige der kan lave det. Du skal regne med omkring 3000-3500 kr for de swap (licens) koder + installation til den laver det for dig lokalt.

Reelt er der ganske få der har knækket koderne (de er bl.a. dannet ud fra dit stel nr + serie nr. på din gateway) og de ved godt hvad de skal have for dem.

Reelt tror jeg det er billigere hvis Seat har et officielt eftermonteringskit.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

highline
Nyt medlem
Indlæg: 198
Tilmeldt: 26. jun 2013, 10:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Kan drive profile kodes/installeres på Seat leon 5F 2017 når det ikke er der i forvejen

Indlæg af highline » 16. feb 2021, 10:24

diskoboy skrev:
16. feb 2021, 10:18
Ja, det kan det godt. Det er vist det korte svar :D

Det kræver rigtigt software i gateway + dertilhørende datasæt der inkludere "Drive Profiles"

Derudover swap koder der understøtter hver af de forskellige "modes". Ved ikke om Seat sælger det officielt som eftermontering, men ellers er der forskellige der kan lave det. Du skal regne med omkring 3000-3500 kr for de swap (licens) koder + installation til den laver det for dig lokalt.

Reelt er der ganske få der har knækket koderne (de er bl.a. dannet ud fra dit stel nr + serie nr. på din gateway) og de ved godt hvad de skal have for dem.

Reelt tror jeg det er billigere hvis Seat har et officielt eftermonteringskit.
Okay det tror jeg bare jeg dropper :D Tak for svar :D
These users thanked the author highline for the post:
janny

perw
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 224 times

Re: Kan drive profile kodes/installeres på Seat leon 5F 2017 når det ikke er der i forvejen

Indlæg af perw » 16. feb 2021, 10:42

Til min Octavia ved jeg at Cartrends kan gøre det. Mener det koster 3000 kr.

Så prøv at hør https://www.cartrends.dk/

Besvar

Tilbage til "Kodning af styreenheder/ekstraudstyr"