Superb Sportsline - Traffic Jam / Kø-assistent

Besvar
Brugeravatar
Ozona
Medlem
Indlæg: 1094
Tilmeldt: 3. dec 2008, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 94 times
Been thanked: 62 times

Superb Sportsline - Traffic Jam / Kø-assistent

Indlæg af Ozona » 14. mar 2021, 20:20

Hej Alle.

Jeg har egentligt debatteret med @diskoboy men oplever faktisk efterfølgende at det er lidt kryptisk,

Tager vi udgangspunkt i "Superb" generelle modelbrochure, bliver traffic jam nævnt - dog uden at jeg kan gennemskue om det er reelt ekstraudstyr. - men umiddelbart fremgår det hverken af "standard udstyr" eller "ekstra udstyrs listen"

Anyhow...

Jeg har kig på superb Sportline iV 1,4 Hybrid- den modelspecifikke brochure nævner intet om traffic jam, og ikke engang adaptiv fartpilot er standard(men det er der så heldigvis meget andet der er)

Traffic jam fremgår ej heller af deres "assistentpakke", som kun indeholder : side assist, vejbaneassistent, og emergency assist. - Jeg er dog RET sikker på det er en skrivefejl.

Hvorom alting er..

Er der nogle der kan bekræfte(gerne i praksis har prøvet det ), måske @Watcher @kreativ eller andre at hvis jeg tilføjer adaptiv fartpilot, (den har - så vidt jeg forstår det store kamera i kraft af matrix lygter?) Så kan man kode kø-assist(selvom det ingen steder er nævnt i Sprortsline verdenen), lane assist, og emergency assist (men ikke side assist)

Er der nogle der i praksis har prøvet det på denne model og kan bekræfte det
?

PFT
Jan 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus(Bestilt) - Midlertidig firmabil: Mercedes A220 D
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Apr 2018 - Mar 2022 VW Passat B8 Variant Comfortline Premium 2.0 150 HK DSG + DK. LED Pakke
Jan 2014- Mar 2018 VW Passat 3C Variant Sportline Individual 2010 170 Hk. TDI DSG "Mit the ganze molevitten!"

tvartou
Medlem
Indlæg: 649
Tilmeldt: 13. sep 2010, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 54 times

Re: Superb Sportsline - Traffic Jam / Kø-assistent

Indlæg af tvartou » 14. mar 2021, 20:32

Det kræver elektrisk håndbremse - har sådan en fin Superb det?
Så vidt jeg husker, da jeg undersøgte det til egen Skoda..

S20 5G anvendt til dette indlæg


NicoCH
Helt nyt medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 17. okt 2015, 10:42
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Superb Sportsline - Traffic Jam / Kø-assistent

Indlæg af NicoCH » 14. mar 2021, 21:58

Jeg kan hverken be-eller afkræfte, men når man konfigurer Superb står der da under "assistent pakke":

Pakken med fire assistentsystemer omfatter følgende: Side Assist (gør opmærksom på køretøjer, der nærmer sig bagfra), Lane Assist (hjælper dig med at holde bilen i vognbanen), Traffic Jam Assist (for mere sikkerhed og komfort ved køkørsel) og Emergency Assist (griber ind, hvis føreren fx mister bevidstheden).
Seat Toledo 1,4 TSI DSG 2016
Skoda Fabia 1,2 HTP 2006

Gyzzo
Helt nyt medlem
Indlæg: 97
Tilmeldt: 19. jun 2008, 11:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 18 times

Re: Superb Sportsline - Traffic Jam / Kø-assistent

Indlæg af Gyzzo » 14. mar 2021, 22:16

Min Superb fra 2017 har adaptiv fartpilot og fjernlysassistent. På Superb III anvendes det store kamera altid til fjernlysassistent. Elektrisk håndbremse er også standard.

Jeg har kodet Lane Assist og Emergency Assist. Traffic Jam Assist krævede ikke yderligere kodning. Det virkede automatisk ved aktivering af Lane Assist.

Besvar

Tilbage til "Kodning af styreenheder/ekstraudstyr"