Seat Tarraco kodning safe and driving XL

Besvar
Vincent
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 8. aug 2018, 18:28
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Seat Tarraco kodning safe and driving XL

Indlæg af Vincent » 17. mar 2021, 13:25

Jeg kigger på en Seat Tarraco Hybrid, hvor der er safe and driving L fra fabrikken.

Er der nogen der har en ide om hvorvidt safe and driving xl kan kodes til, når L pakken er på?

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

Re: Seat Tarraco kodning safe and driving XL

Indlæg af Jannik » 17. mar 2021, 16:54

Uden at være sikker, så mener jeg at L-pakken ikke inkluderer rattet, der måler om der er kontakt mellem rat og fører, da pakken ikke indeholder Travel Assist. Dette benyttes specielt i forbindelse med den udvidede Lane Assist, der er inkluderet i Travel Assist.
Den alminedelige Lane Assist er langt mindre aggressiv end den, der er inkluderet i Travel Assist.

Med XL-pakken er der også en knap på enden af blinker-armen, der er en genvej ind til menuen for assistentsystemer. Kunne dog ikke forestille mig, at den har nogen betydning for om man kan kode noget til eller fra.

Køassistent kan jeg forestille mig man kan kode sig til, men ikke hvem som helst kan gøre det, og tror ikke det kan gøres via VCDS. Her skal du have fat i nogle af de "tunge drenge" i branchen.
Det er også dem, der bedst kan svare dig på, om du kan kode dig til en XL-pakke.

Jeg købte selv en ny Cupra Leon ST i december sidste år, og gik specifikt efter en lagermodel, der havde XL-pakken, netop for at få Travel Assist.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Vincent
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 8. aug 2018, 18:28
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Tarraco kodning safe and driving XL

Indlæg af Vincent » 17. mar 2021, 17:35

Tak for svar, Jannik.

Det er bestemt heller ikke nærrighed der gør at jeg spørger, men simpelthen fordi der er levering i uge 40 på nuværende tidspunkt, hvis jeg skal vente på at få bygget en på fabrikken :)

Jeg kan få lagermodeller med L pakken.

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

Re: Seat Tarraco kodning safe and driving XL

Indlæg af Jannik » 18. mar 2021, 14:06

Det var bestemt ikke min hensigt, at antyde at du er nærig. Jeg forstår sagtens dit udgangspunkt, hvor du gerne vil have en bil nu i stedet for i uge 40.

Hvis bilen i øvrigt er konfigureret efter dine ønsker, ville jeg personligt være fristet af blot at købe den bil, der var tilgængelig nu.
Travel Assist har jeg i min Leon lidt blandede erfaringer med.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Vincent
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 8. aug 2018, 18:28
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Tarraco kodning safe and driving XL

Indlæg af Vincent » 18. mar 2021, 18:25

Jeg tolkede det slet ikke som du beskyldte mig for nærrighed :)

Det var kun for at forklare hvorfor jeg efterspørger om funktionen kan kodes til.

I dag har jeg en Superb med adaptiv fartpilot, og så stopper og starter den også når der er kø på motorvejen. Det er vel den funktion jeg kommer til at mangle i L pakken, eller misforstår jeg hvad den faktisk gør?

nicolade
Helt nyt medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 30. jun 2010, 13:54
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Seat Tarraco kodning safe and driving XL

Indlæg af nicolade » 25. mar 2021, 13:47

Hey,

hvis du VIL have den med XL så prøv lige at presse forhandleren på maven og hør om det passer med Uge 40. :?:

Vi var forbi Seat på Amager i forrige uge, altså Uge 10 og der sagde han først levering Uge 28-30 på en Tarraco eHybrid. Da vi kom dagen efter (skulle prøve den igen), havde de fået en masse nye produktionspladser i Wolfsburg-fabrikken til El og Hybrid bilerne (de ser bedre ud i deres CO2-regnskab), så der nævnte han levering i Uge 20, altså midten af maj.

Og det er en eHybrid, hvor ALLE X'er ved ekstraudstyr er sat. :D

NB. Når de taler Produktionsuge på fabrikkerne, så går der ca. 5 uger før end den står klar til køber i Danmark. :shock:
Nicolai G-T
_________________
2021- Seat Tarraco, FR, Dark Camouflage, eHybrid 245 hk, Model 2021
2014-2021 Skoda Octavia, Elegance, Sølv, 1.4 TSI 140 hk, Model 2014 Billede

Hokster
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 2. feb 2024, 09:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Tarraco kodning safe and driving XL

Indlæg af Hokster » 2. feb 2024, 10:27

Nu er jeg lige blevet født ind i VAG-forummet, da jeg netop har anskaffet mig en Seat Leon ST hybrid. Så jeg er med på, at denne tråd er lidt gammel. Jeg skal lige have helt på plads om Safe and Driving XL per automatik indeholder travel assist.

Og hvor autonom er travel assist i øvrigt?

Hilsen
Jacob

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Seat Tarraco kodning safe and driving XL

Indlæg af HansH » 2. feb 2024, 10:40

Hokster skrev:
2. feb 2024, 10:27
Nu er jeg lige blevet født ind i VAG-forummet, da jeg netop har anskaffet mig en Seat Leon ST hybrid. Så jeg er med på, at denne tråd er lidt gammel. Jeg skal lige have helt på plads om Safe and Driving XL per automatik indeholder travel assist.

Og hvor autonom er travel assist i øvrigt?

Hilsen
Jacob
Velkommen til DK's bedste forum for VAG entusiaster! :)

Jeg har ikke en Seat, men hvis man googler lidt rundt og finder Seat's brochurer, så ville min konklusion være at forskellen på L og XL pakken er netop dette - Travel Assist.

Jeg har Travel Assist i min Enyaq, og jeg synes den er dejlig u-formynderisk .. i sammenligning med f.eks. Tesla's AP.
Dermed mener jeg, at det eneste den gør, er at styre for mig. Dvs holde mig midt i sporet.
Den vil ikke samtidig styre mine vinduesviskere, mit fjernlys osv. De sager har deres egen styring, uafhængig af Travel Assist.

Den tillader at man slipper rattet i 10 sekunder inden den begynder at knurre ad dig. Efter 10 sek uden hænder på rattet:
  • advarselstrin (1) er en besked i instrumentet - "Overtag styringen"
  • trin (2) er et stort rødt symbol i instrumentet sammen med en akustisk advarsel
  • trin (3) er et stød i bremsen
  • trin (4) er flere stød i bremsen, tændt havariblink, 2 dyt i hornet, og bilen bringes til standsning
En let hånd på ratkransen er nok til at den er glad.
Jeg har prøvet at have VCDS på, og kigge i de måleblokke hvor den får data fra berøringssensorerne i rattet.
Hold da op!
Den er godt nok følsom.
Man skal nærmest bare tænke på at røre rattet, så har den registreret det.
Den kan mærke om du har 1, 2, 3, eller 4 fingre på rattet, hvor hårdt du klemmer, og hvor på ratkransen (i zoner) du holder osv.

Du skal selvfølgelig bruge blinklyset når du vil krydse en hvid linje, ligesom du også skal med almindelig Lane Assist.
Du kan godt tvinge den over linjen uden at blinke, men rattet stritter imod.

Når du bruger blinklyset, slår den midlertidigt Assist fra for at give dig tid til at skifte vognbane uden indgriben.
Jeg synes den er dejligt tålmodig mht at give dig tiden til at komme på plads i den nye vognbane, inden den igen finder linjerne og re-aktiverer sig selv.

Kort sagt: jeg synes den gør lige dét den skal. Og ikke andet. Og det fungerer rigtig godt.. :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Besvar

Tilbage til "Kodning af styreenheder/ekstraudstyr"