VCDS: Kodning af batteriskifte -> "tilpasningsfejl" ikke initialiseret styreenhed

Besvar
Sunny
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 30. okt 2008, 18:20
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 320 times
Been thanked: 8 times

VCDS: Kodning af batteriskifte -> "tilpasningsfejl" ikke initialiseret styreenhed

Indlæg af Sunny » 6. feb 2021, 19:26

Jeg har skiftet batteri på min Passat B8 fra 2018 og har lånt en kollegas pc med VCDS kabel og ville ind og kode det.
Da jeg kommer ind og vil tilpasse batteristørrelsen, fra 69 til 70, så kommer den op med et vindue hvor der står tilpasningsfejl ( se vedhæftet billede).
Så trykkede jeg "annuller" og forsøgte under batteritekonlogi og rette dette, fra "EFB" til "AGM". Der fik jeg samme besked.
Gør jeg noget galt? Hvad skal jeg svare?

Jeg er rimelig newbee ud i VCDS :)
Vedhæftede filer
fejl i 06106.jpg
fejl i 06106.jpg (121 KiB) Vist 1690 gange

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: VCDS: Kodning af batteriskifte -> "tilpasningsfejl" ikke initialiseret styreenhed

Indlæg af Blackfinger » 6. feb 2021, 19:47

Prøv først "Nej". Virker det ikke og det ikke generer dig at styreehedens importørnummer og WSC bliver ændret til standard værdierne så svar "Ja". Det har kun den betydning at VW kan se der har være andre end dem der har kodet.

Sidste mulighed er at bruge importørnummer og WSC der står i dit screeeshot og skrive dem ind under VCDS "Indstillinger".
Og derefter prøve igen med "Nej".

For at dette importørnummer og WSC ikke bliver skrevet ind i alt du koder fremover så slet VCDS og genindstaller det.

Mulighed 2 hvor du svarer "Ja" er klart den nemmeste.
These users thanked the author Blackfinger for the post:
Sunny

Sunny
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 30. okt 2008, 18:20
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 320 times
Been thanked: 8 times

Re: VCDS: Kodning af batteriskifte -> "tilpasningsfejl" ikke initialiseret styreenhed

Indlæg af Sunny » 6. feb 2021, 20:53

Blackfinger skrev:
6. feb 2021, 19:47
Prøv først "Nej". Virker det ikke og det ikke generer dig at styreehedens importørnummer og WSC bliver ændret til standard værdierne så svar "Ja". Det har kun den betydning at VW kan se der har være andre end dem der har kodet.

Sidste mulighed er at bruge importørnummer og WSC der står i dit screeeshot og skrive dem ind under VCDS "Indstillinger".
Og derefter prøve igen med "Nej".

For at dette importørnummer og WSC ikke bliver skrevet ind i alt du koder fremover så slet VCDS og genindstaller det.

Mulighed 2 hvor du svarer "Ja" er klart den nemmeste.
Tak, for hjælpen. Det med "Nej" virkede i første hug på alle de fire steder jeg har inde og "rette". Så nu regner jeg med det spiller :)

Besvar

Tilbage til "Brugen af VCDS/VAGCom"