SFD token

Besvar
Madz
Nyt medlem
Indlæg: 392
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:08
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

SFD token

Indlæg af Madz » 11. jul 2021, 13:17

Hej
Nu når VCP og VCDS(beta) understøtter SFD token

Er der nogle der ved en måde en almindelige enthusiast kan købe sig adgang til det ?
en GEKO konto er lidt overkill for at kunne kode lidt småting på ens nye bil.
2021 Golf Variant Style 1.5 eTSI DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI DSG

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: SFD token

Indlæg af PhillOS » 11. jul 2021, 16:42

Lytter lige med.

Der er nogle moduler som fortsat kan kodes med OBDeleven, hvis man lige husker at klappe motorhjelmen op.
.

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: SFD token

Indlæg af diskoboy » 11. jul 2021, 18:36

Jeg kan godt hvis du har brug for hjælp… men kan se vi er et par hundrede km fra hinanden.

Kim (theone71 herinde) har firmaet VAGstyle i Fredericia kan bla også

Har Geko konto :)
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Morgen
Nyt medlem
Indlæg: 121
Tilmeldt: 16. jun 2008, 19:56
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 5560 Aarup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: SFD token

Indlæg af Morgen » 4. sep 2023, 10:38

Når man udlæser sin Token og får den omsat vil den kode så altid være den samme for at få sikker adgang til moduler eller er Token en rullende kode. ?
16 Audi TT Roadster 2.0TFSI Quattro S-Line Plus,S-tronic, Daytonagrå Perleeffekt.
22 Cupra Born E-Boost Geyser Silver Metallic, 20" Firestorm Glossy Black alu, Adaptiv undervogn, Panoramatag, Head Up Display, Alarm, Beats Audio, Dinamica bucket sæder, Pilot L, Tech M, Tonede ruder bag.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: SFD token

Indlæg af HansH » 4. sep 2023, 10:53

Morgen skrev:
4. sep 2023, 10:38
Når man udlæser sin Token og får den omsat vil den kode så altid være den samme for at få sikker adgang til moduler eller er Token en rullende kode. ?
Token genereres som en kombination af bilens stelnummer + styreenhed.
Dvs token for styreenhed X og styreenhed Y er ikke den samme, selv om det er samme bil.
Og den gælder kun i 90 minutter.
Så det er forfra hver gang :)

Du kan købe dig en OBD11 med abonnement, så gør den det helt automatisk når det skal bruges. Men det koster selvf også ....
These users thanked the author HansH for the post:
Morgen
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Morgen
Nyt medlem
Indlæg: 121
Tilmeldt: 16. jun 2008, 19:56
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 5560 Aarup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: SFD token

Indlæg af Morgen » 4. sep 2023, 12:04

Tak for svar Hans, tænker det måske bliver nødvendigt med en OBD11 for at kunne ændre nogle småting, hvad kan anbefales at købe, og hvor? har VCDS HEX-Net Pro fra Netech i forvejen.. ;-)
16 Audi TT Roadster 2.0TFSI Quattro S-Line Plus,S-tronic, Daytonagrå Perleeffekt.
22 Cupra Born E-Boost Geyser Silver Metallic, 20" Firestorm Glossy Black alu, Adaptiv undervogn, Panoramatag, Head Up Display, Alarm, Beats Audio, Dinamica bucket sæder, Pilot L, Tech M, Tonede ruder bag.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: SFD token

Indlæg af HansH » 4. sep 2023, 12:23

Ud over selve OBD11 dimsen, skal du have en VAG PRO plan for at have fri adgang til SFD tokens.

https://obdeleven.com/products/pro-pack

De €50 for planen er altså en årligt tilbagevendende omkostning.

Men det er faktisk ganske smart at have både VCDS og OBD11.
Det fungerer nemlig sådan, at når du først har brugt OBD11 til at trække token og låse en styreenhed op i 90 min ... så er den rent faktisk låst op. Dvs ikke kun låst op for OBD11.
Når den er låst op, kan du uden problemer pille OBD11 ud af stikket og sætte VCDS til bilen, og så kan du de næste 90 min kode styreenheden med VCDS, hvis du føler for det.

Jeg synes der er nogen ting hvor OBD11's tilgang til det er lettere end VCDS .. og omvendt. Så det er smidigt at kunne benytte begge muligheder, når man har OBD11 til at låse op.. :)
These users thanked the author HansH for the post (total 3):
Morgenmojopoppo2003
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Morgen
Nyt medlem
Indlæg: 121
Tilmeldt: 16. jun 2008, 19:56
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 5560 Aarup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: SFD token

Indlæg af Morgen » 4. sep 2023, 15:14

Tak Hans det lyder som om det må prøves, lidt træls med lidt små ændringer man skal køre på værksted for at få kodet, ikke lige alle ting som er smart på den nye platform vedr. indstillinger som skal stilles og som kan kan kode til at huske sidste indstilling "måske" det lykkes da mig på Lane Assistent. :-)
16 Audi TT Roadster 2.0TFSI Quattro S-Line Plus,S-tronic, Daytonagrå Perleeffekt.
22 Cupra Born E-Boost Geyser Silver Metallic, 20" Firestorm Glossy Black alu, Adaptiv undervogn, Panoramatag, Head Up Display, Alarm, Beats Audio, Dinamica bucket sæder, Pilot L, Tech M, Tonede ruder bag.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: SFD token

Indlæg af HansH » 4. sep 2023, 15:16

Morgen skrev:
4. sep 2023, 15:14
Tak Hans det lyder som om det må prøves, lidt træls med lidt små ændringer man skal køre på værksted for at få kodet, ikke lige alle ting som er smart på den nye platform vedr. indstillinger som skal stilles og som kan kan kode til at huske sidste indstilling "måske" det lykkes da mig på Lane Assistent. :-)
Hvis du har lyst, er du velkommen til at kigge forbi og låne min OBD... så du slipper for selv at investere.

Men det kommer jo an på behovet. Hvis det er en one off, så giver det mening at låne fremmed grej. Hvis det er tilbagevendende at man gerne vil pille / rode lidt, er man jo nødt til at være selvkørende.. :)

Hvad er det for en bil ... er det den Cupra Born i signaturen ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Morgen
Nyt medlem
Indlæg: 121
Tilmeldt: 16. jun 2008, 19:56
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 5560 Aarup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: SFD token

Indlæg af Morgen » 6. sep 2023, 11:02

Hej Hans.
Tak skal du have, det kunne jeg faktisk godt tænke mig, bare lige fore at lære om det lidt bedre ;-) Men jeg købte en fra det link du sendte mig og får den i dag, jeg tænkte og har læst at nogle ting bliver stillet tilbage ved opdateringer på El biler, så måske skal man bruge den ind i mellem, og ja det er min Cupra Born som jeg lige har hentet i DE som jeg er ved at teste.. Håber vi evt. kan finde en dag i nærmeste fremtid ;-)
16 Audi TT Roadster 2.0TFSI Quattro S-Line Plus,S-tronic, Daytonagrå Perleeffekt.
22 Cupra Born E-Boost Geyser Silver Metallic, 20" Firestorm Glossy Black alu, Adaptiv undervogn, Panoramatag, Head Up Display, Alarm, Beats Audio, Dinamica bucket sæder, Pilot L, Tech M, Tonede ruder bag.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: SFD token

Indlæg af HansH » 6. sep 2023, 11:53

Morgen skrev:
6. sep 2023, 11:02
Hej Hans.
Tak skal du have, det kunne jeg faktisk godt tænke mig, bare lige fore at lære om det lidt bedre ;-) Men jeg købte en fra det link du sendte mig og får den i dag, jeg tænkte og har læst at nogle ting bliver stillet tilbage ved opdateringer på El biler, så måske skal man bruge den ind i mellem, og ja det er min Cupra Born som jeg lige har hentet i DE som jeg er ved at teste.. Håber vi evt. kan finde en dag i nærmeste fremtid ;-)
Tjek! :)

Det var lige præcis også med henblik på "..... nogle ting bliver stillet tilbage ved opdateringer på elbiler" ... at jeg erhvervede min.
De kodeændringer man laver derhjemme bliver jo ikke skrevet ned på serveren i førerbunkeren, så når de bare skræller stock image på i forb. med en opdatering ... så skal man jo netop forfra igen.

Min egen Enyaq havde sw v2.3 da jeg fik den, og den kodede jeg så nogle ting på.
- Lane Assist default OFF ved tænding på
- Alarm når bagklap åbner = OFF
- Sidespejle kan klappes med komfortluk (på fjernbetjeningen)
- Autolås af døre under kørsel = OFF
- Komfortblink 3 --> 4
- Easy Entry på memorysædet

... og det skulle, som forventet, kodes forfra igen da den var blevet opdateret til 3.0 for et år siden.

Nu er det jo så ikke fordi VAG vælter sig i OTA opdateringer, så hvis man skal finde noget positivt i det ...... :lol:
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Besvar

Tilbage til "Brugen af VCDS/VAGCom"