vedr. rust så husk Touran 1T der praktisk taget alle har fået lavet helebunden på VW's regninghansen123 skrev:Nej vag har bestemt ikke været heldige, dog syntes jeg det er sjovt at folk nævner typisk kædestrammere som første. Jeg syntes klart sagerne med rust angreb har været langt værre (tror også det topper i statistikken hos dem) på foreksempel golf 5 eller passat.Mike H skrev:Vel - vi kan vel være enige om at VAG har haft ikke uvæsentlige problemer med TSI/kæder, DSG, dyser på TDI fra slut 2000' og frem til for nylig. Og man kan jo bide mærke i at det faktisk alle har noget med motor/transmission at gøre... Det tager åbenbart rigtig lang tid at udrydde børnesygdommene. Og det er pointen - VAG har ikke rettidig ville erkende problemerne - med undskyldningen om at det er få-tal der har fejlet... Hvilket er direkte løgn.
Og angående mængde, det store regnestykke igen.
1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.
-
- Medlem
- Indlæg: 1081
- Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vanløse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 21 times
Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.
Ja lige akkurat, hvor godt bliver det lige? Så hellere en kædestrammere hver dag. Jeg havde solgt bilen med det samme sådan en reperation skulle igang lige meget tabet. Dårligt materiale bliver aldrig bedre lige meget om det svømmer i dinitrol/pavajakethemoss skrev:vedr. rust så husk Touran 1T der praktisk taget alle har fået lavet helebunden på VW's regninghansen123 skrev:Nej vag har bestemt ikke været heldige, dog syntes jeg det er sjovt at folk nævner typisk kædestrammere som første. Jeg syntes klart sagerne med rust angreb har været langt værre (tror også det topper i statistikken hos dem) på foreksempel golf 5 eller passat.Mike H skrev:Vel - vi kan vel være enige om at VAG har haft ikke uvæsentlige problemer med TSI/kæder, DSG, dyser på TDI fra slut 2000' og frem til for nylig. Og man kan jo bide mærke i at det faktisk alle har noget med motor/transmission at gøre... Det tager åbenbart rigtig lang tid at udrydde børnesygdommene. Og det er pointen - VAG har ikke rettidig ville erkende problemerne - med undskyldningen om at det er få-tal der har fejlet... Hvilket er direkte løgn.
Og angående mængde, det store regnestykke igen.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.
Generelt set har jeg hørt flg rygte.
Hos både Mercedes, BMW og VAG, har man omkring 2000 købt bilmærker og har så sendt sine mest erfarne ingeniører i byen, således at man har fortsat i de respektiv grunfirmaers mærker med at udvikle motorer som i simulation og test holder, men hvor man mangler erfaringen der kan sige at det der vil ikke holde i real life.
Hos BMW har de været sendt ud til Mini og Rolls Royce
Hos Mercedes har de været i USA hos Chrysler, så længe det ægteskab varede. MB er vel også mindst ramt.
Hos VAG er det Lambo, Bently og så lige Bugatti, så de har nok været hårdest ramt.
Men det er et rygte, vi ved det jo ikke.
Hos både Mercedes, BMW og VAG, har man omkring 2000 købt bilmærker og har så sendt sine mest erfarne ingeniører i byen, således at man har fortsat i de respektiv grunfirmaers mærker med at udvikle motorer som i simulation og test holder, men hvor man mangler erfaringen der kan sige at det der vil ikke holde i real life.
Hos BMW har de været sendt ud til Mini og Rolls Royce
Hos Mercedes har de været i USA hos Chrysler, så længe det ægteskab varede. MB er vel også mindst ramt.
Hos VAG er det Lambo, Bently og så lige Bugatti, så de har nok været hårdest ramt.
Men det er et rygte, vi ved det jo ikke.
-
- Medlem
- Indlæg: 1081
- Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vanløse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 21 times
Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.
Var jo lidt det man sagde om Seat og Skoda før i tiden også, at de fik lov til at være prøveklud for de større mærkers "bedre" opfindelser for at se om det rent faktisk var noget værd, så man ikke skadede de 2 modermærker.AU-R8 skrev:Generelt set har jeg hørt flg rygte.
Hos både Mercedes, BMW og VAG, har man omkring 2000 købt bilmærker og har så sendt sine mest erfarne ingeniører i byen, således at man har fortsat i de respektiv grunfirmaers mærker med at udvikle motorer som i simulation og test holder, men hvor man mangler erfaringen der kan sige at det der vil ikke holde i real life.
Hos BMW har de været sendt ud til Mini og Rolls Royce
Hos Mercedes har de været i USA hos Chrysler, så længe det ægteskab varede. MB er vel også mindst ramt.
Hos VAG er det Lambo, Bently og så lige Bugatti, så de har nok været hårdest ramt.
Men det er et rygte, vi ved det jo ikke.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 189 times
Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.
For at lige holde mig til trådens emne, så er det jo en grund til at både 1,4 tsi twincharger og 1.8 tsi har haft vundet "engine of the year" priserne. Bredt powerband, højt moment ift. kubik og relativt lavt forbrug, i hvert fald ved dellast.
Min Superb går med min kørsel, hvor jeg kører en del bykørsel og høj hastighed på motorvej hver dag, mindst 12 kilometer literen (mod eu snit på 13,7) og den er chippet til 210 hk og 320 nm. Hvis jeg kører den morfar går den 14-15 km/l og med absolut no-boost over en længere periode går den 18-19 kilometeren literen. Det er altså i en bil af en vis størrelse og vægt.
Jeg har også haft en 1,4 twincharger i en Golf VI hvilket jeg ville ønske havde været af bedre kvalitet. Fantastisk motor og klart en bil jeg ville have beholdt, hvis jeg ikke var så skide usikker hvornår den ville brænde en tændspole (hvilket skete to gange på et år), rive kæden lang (hvilket var ved at ske da jeg solgte den) eller begynde at glide i koblingerne (igen, hvilket skete 2 gange på et år). Jeg fik skiftet hele gearkassen uden for garanti men kun fordi ham jeg havde købt den af, havde en direkte erhvervsmæssig relation til Ulrik Schönemann.
Næh motorerne er helt fantastiske, no doubt. Problemet for mig er VW's eklatant dårlige service når man møder op med en reklamation. Desuden burde de lave egentlige tilbagekaldelser og checks på bilerne og skifte præventivt. DET ville være service. Det er som om de kører stilen "går den så går den". Jeg har mange gange oplevet at blive direkte løjet for, ikke set i øjnene når man taler med dem osv. Det pisser mig virkeligt af. Man har et kunde/leverandør forhold. Man må så også give dem det, at i mængden af biler der bliver solgt, er det jo et relativt fåtal der brækker sig i kæden. Stort, i forhold til andre bilmærker, bevares men i det store hele kan jeg godt forstå VW fortsat kan sælge mange biler, kvalitetsproblemerne til trods.
Nå, tilbage til emnet. Min 1.8 tsi har pt. kørt 155.000 km. Den rasler også i kæden hvis olieniveauet ikke står præcis på max. så olietrykket har givetvis meget at sige i forhold til kædestrammerens evne. Hvis den kommer ned mellem min og max ralser den ret konsekvent ved opstart mest med en tendens til at gøre det på kold motor hvor olietrykket er helt væk i opstartsmomentet.
Så, jeg sørger for at holde service, tjekket olie ofte og toppe op mellem service. Jeg forventer dog at få skiftet kæden præventivt når jeg har lidt mere overskud. Det er faktisk ikke så dyrt igen, lidt ala en tandrem med strammer på en traditionel motor. Næh, det er først rigtigt galt når kunden har ignoreret symptomet og kørt rigtig langt på et olieskifte. Det burde selvfølgelig ikke være nødvendigt, men jeg ser det lidt som jeg må yde for at nyde. Jeg starter som regel motoren med let åben førerdør om morgenen, lige for at tjekke sundhedstilstanden
Min Superb går med min kørsel, hvor jeg kører en del bykørsel og høj hastighed på motorvej hver dag, mindst 12 kilometer literen (mod eu snit på 13,7) og den er chippet til 210 hk og 320 nm. Hvis jeg kører den morfar går den 14-15 km/l og med absolut no-boost over en længere periode går den 18-19 kilometeren literen. Det er altså i en bil af en vis størrelse og vægt.
Jeg har også haft en 1,4 twincharger i en Golf VI hvilket jeg ville ønske havde været af bedre kvalitet. Fantastisk motor og klart en bil jeg ville have beholdt, hvis jeg ikke var så skide usikker hvornår den ville brænde en tændspole (hvilket skete to gange på et år), rive kæden lang (hvilket var ved at ske da jeg solgte den) eller begynde at glide i koblingerne (igen, hvilket skete 2 gange på et år). Jeg fik skiftet hele gearkassen uden for garanti men kun fordi ham jeg havde købt den af, havde en direkte erhvervsmæssig relation til Ulrik Schönemann.
Næh motorerne er helt fantastiske, no doubt. Problemet for mig er VW's eklatant dårlige service når man møder op med en reklamation. Desuden burde de lave egentlige tilbagekaldelser og checks på bilerne og skifte præventivt. DET ville være service. Det er som om de kører stilen "går den så går den". Jeg har mange gange oplevet at blive direkte løjet for, ikke set i øjnene når man taler med dem osv. Det pisser mig virkeligt af. Man har et kunde/leverandør forhold. Man må så også give dem det, at i mængden af biler der bliver solgt, er det jo et relativt fåtal der brækker sig i kæden. Stort, i forhold til andre bilmærker, bevares men i det store hele kan jeg godt forstå VW fortsat kan sælge mange biler, kvalitetsproblemerne til trods.
Nå, tilbage til emnet. Min 1.8 tsi har pt. kørt 155.000 km. Den rasler også i kæden hvis olieniveauet ikke står præcis på max. så olietrykket har givetvis meget at sige i forhold til kædestrammerens evne. Hvis den kommer ned mellem min og max ralser den ret konsekvent ved opstart mest med en tendens til at gøre det på kold motor hvor olietrykket er helt væk i opstartsmomentet.
Så, jeg sørger for at holde service, tjekket olie ofte og toppe op mellem service. Jeg forventer dog at få skiftet kæden præventivt når jeg har lidt mere overskud. Det er faktisk ikke så dyrt igen, lidt ala en tandrem med strammer på en traditionel motor. Næh, det er først rigtigt galt når kunden har ignoreret symptomet og kørt rigtig langt på et olieskifte. Det burde selvfølgelig ikke være nødvendigt, men jeg ser det lidt som jeg må yde for at nyde. Jeg starter som regel motoren med let åben førerdør om morgenen, lige for at tjekke sundhedstilstanden
-
- Medlem
- Indlæg: 1081
- Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vanløse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 21 times
Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.
Hvis den rasler nu, så har det ikke noget med olietrykket at gøre. Det er din kædestrammer lås der er defekt. Olietrykket er pt det eneste der holder din motor i live for ikke at bøje et sæt ventiler. Skiftede selv min kædestrammer, men fik BN autoteknik til at skifte kæde/kædestrammer efterfølgende da kæden fik strykket sig et år efter cirka (skiftede det ikke selv grundet fysisk sygdom som gør jeg pt ikke kan bukke mig ned/løfte)Anders D skrev:For at lige holde mig til trådens emne, så er det jo en grund til at både 1,4 tsi twincharger og 1.8 tsi har haft vundet "engine of the year" priserne. Bredt powerband, højt moment ift. kubik og relativt lavt forbrug, i hvert fald ved dellast.
Min Superb går med min kørsel, hvor jeg kører en del bykørsel og høj hastighed på motorvej hver dag, mindst 12 kilometer literen (mod eu snit på 13,7) og den er chippet til 210 hk og 320 nm. Hvis jeg kører den morfar går den 14-15 km/l og med absolut no-boost over en længere periode går den 18-19 kilometeren literen. Det er altså i en bil af en vis størrelse og vægt.
Jeg har også haft en 1,4 twincharger i en Golf VI hvilket jeg ville ønske havde været af bedre kvalitet. Fantastisk motor og klart en bil jeg ville have beholdt, hvis jeg ikke var så skide usikker hvornår den ville brænde en tændspole (hvilket skete to gange på et år), rive kæden lang (hvilket var ved at ske da jeg solgte den) eller begynde at glide i koblingerne (igen, hvilket skete 2 gange på et år). Jeg fik skiftet hele gearkassen uden for garanti men kun fordi ham jeg havde købt den af, havde en direkte erhvervsmæssig relation til Ulrik Schönemann.
Næh motorerne er helt fantastiske, no doubt. Problemet for mig er VW's eklatant dårlige service når man møder op med en reklamation. Desuden burde de lave egentlige tilbagekaldelser og checks på bilerne og skifte præventivt. DET ville være service. Det er som om de kører stilen "går den så går den". Jeg har mange gange oplevet at blive direkte løjet for, ikke set i øjnene når man taler med dem osv. Det pisser mig virkeligt af. Man har et kunde/leverandør forhold. Man må så også give dem det, at i mængden af biler der bliver solgt, er det jo et relativt fåtal der brækker sig i kæden. Stort, i forhold til andre bilmærker, bevares men i det store hele kan jeg godt forstå VW fortsat kan sælge mange biler, kvalitetsproblemerne til trods.
Nå, tilbage til emnet. Min 1.8 tsi har pt. kørt 155.000 km. Den rasler også i kæden hvis olieniveauet ikke står præcis på max. så olietrykket har givetvis meget at sige i forhold til kædestrammerens evne. Hvis den kommer ned mellem min og max ralser den ret konsekvent ved opstart mest med en tendens til at gøre det på kold motor hvor olietrykket er helt væk i opstartsmomentet.
Så, jeg sørger for at holde service, tjekket olie ofte og toppe op mellem service. Jeg forventer dog at få skiftet kæden præventivt når jeg har lidt mere overskud. Det er faktisk ikke så dyrt igen, lidt ala en tandrem med strammer på en traditionel motor. Næh, det er først rigtigt galt når kunden har ignoreret symptomet og kørt rigtig langt på et olieskifte. Det burde selvfølgelig ikke være nødvendigt, men jeg ser det lidt som jeg må yde for at nyde. Jeg starter som regel motoren med let åben førerdør om morgenen, lige for at tjekke sundhedstilstanden
Skiftede selv min kædestrammer af samme årsag som du skriver. Da jeg tog forkammerdækslet af, kunne jeg trykke kædestrammeren hele vejen tilbage og tage kæden af hvis det var det jeg lystede.
Hvornår er din superb fra?
PS. hvis det var mig (som du nok kan høre) så havde jeg stoppet nu mens legen stadig er god og få ofret de penge ASAP. Som du selv skriver, prisen er langt fra dårlig og er i min opfattelse billigere end tandrem+vandpumpe.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 189 times
Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.
Det har ikke så meget med pengene at gøre, mere en presset hverdag med to fuldtidsjobs, en handicappet dreng og en sensitiv datter ved siden af og en masse dårlige argumenter jeg ikke gider trætte jer med. Jeg tager dit råd til efterretning og kontakter BN igen (har tidligere fået et fint tilbud på skift af kæde).
Min er en 09'er.
Min er en 09'er.
-
- Medlem
- Indlæg: 1081
- Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vanløse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 21 times
Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.
Så har du helt sikkert den gamle type kædestrammer som virkeligt er røv.Anders D skrev:Det har ikke så meget med pengene at gøre, mere en presset hverdag med to fuldtidsjobs, en handicappet dreng og en sensitiv datter ved siden af og en masse dårlige argumenter jeg ikke gider trætte jer med. Jeg tager dit råd til efterretning og kontakter BN igen (har tidligere fået et fint tilbud på skift af kæde).
Min er en 09'er.
Husk at sig du vil have skiftet styrerne til kæderne også, det fik jeg ikke gjort og han lod dem være da de så ud som nye (gør dine nok også) men jeg syntes det er et tosset sted at spare, jeg skulle bare have været mere klar i spyttet da jeg aftalte priser med ham
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 189 times
Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.
Lidt til emnet. Min har efter 156.000 km knækket en fjeder ved løfteren til indsugnings ventilen på cylinder 2. Det kostede en bukket ventil men heldigvis ikke meget mere. Den blev skilt ad og olie sien ved knastforstillerhuset var også kørt en tur gennem kanalerne. Det hele og alle ventiler blev skiftet sammen med kæde, strammer, slidske mv så nu kører den som en drøm igen. Det skulle den også gerne for det kostede mig 29.000 at få den lavet.
-
- Medlem
- Indlæg: 1081
- Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vanløse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 21 times
Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.
Blev olie sien fra knastforstillerhuset fundet? Jeg må indrømme jeg ikke har set/hørt om en endnu hvor den stadig har siddet der ved kædeskift. Min egen sad heller ikke i mere og aner ikke hvor den er men min kører da stadigAnders D skrev:Lidt til emnet. Min har efter 156.000 km knækket en fjeder ved løfteren til indsugnings ventilen på cylinder 2. Det kostede en bukket ventil men heldigvis ikke meget mere. Den blev skilt ad og olie sien ved knastforstillerhuset var også kørt en tur gennem kanalerne. Det hele og alle ventiler blev skiftet sammen med kæde, strammer, slidske mv så nu kører den som en drøm igen. Det skulle den også gerne for det kostede mig 29.000 at få den lavet.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 189 times
Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.
Ja sien lå i olien i bundkarret. Du kan evt læse detaljerne i min anden tråd hvor du også bidrog tidligere.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 2. jan 2020, 09:00
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.
Jeg ved det er en gammel tråd, men forsøger alligevel.
Jeg har en Octavia 1.8 tsi fra 2015. Har denne årgang mon stadig problemer med kæde og kædestrammere? Bilen har kørt 75.000 km, og jeg tænker at få det skiftet præventivt hvis det altså også er et problem på min årgang.
På forhånd tak
Jeg har en Octavia 1.8 tsi fra 2015. Har denne årgang mon stadig problemer med kæde og kædestrammere? Bilen har kørt 75.000 km, og jeg tænker at få det skiftet præventivt hvis det altså også er et problem på min årgang.
På forhånd tak
-
- Medlem
- Indlæg: 627
- Tilmeldt: 11. jun 2013, 16:48
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Mannerup, 4320 lejre
- Has thanked: 0
- Been thanked: 32 times
Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.
Jeg har stadig til gode at se en af de nye både bruge olie men også hoppe i kæden.
Har dog ikke dykket nærnere ned i konstruktionen af selve motoren. De berørte biler er som jeg husker ea888 gen 1 og den du har er gen 3.
Med det sagt kommer der nok en dag hvor den skal skiftes ligesom på alle andre. Har stadig til gode at se/høre om nogle hvor de rent faktisk holder bilens levetid uden de blir længere og støjer osv
Har dog ikke dykket nærnere ned i konstruktionen af selve motoren. De berørte biler er som jeg husker ea888 gen 1 og den du har er gen 3.
Med det sagt kommer der nok en dag hvor den skal skiftes ligesom på alle andre. Har stadig til gode at se/høre om nogle hvor de rent faktisk holder bilens levetid uden de blir længere og støjer osv