Åben indsugning TFSI GTI

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
lamia
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Åben indsugning TFSI GTI

Indlæg af lamia » 13. jun 2016, 15:25

Hvilken åben indsugning kan anbefales til en G5 GTI må gerne være en som ikke larmer alt for meget ud over det normale. :) :)
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net

lamia
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Åben indsugning TFSI GTI

Indlæg af lamia » 13. jun 2016, 15:26

Vil det give nogen effekt øgning blot at udskifte standard filter med et K&N filterindsats, eller er det spild af penge. Eller skal man over i en anden og åben indsugning for at det batter noget.
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Åben indsugning TFSI GTI

Indlæg af Stefan » 13. jun 2016, 15:37

Et andet filter i standardkassen giver vist ikke det store, hvis noget overhovedet.

VWR laver et af de åbne filtre der skulle støje mindst.

lamia
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Åben indsugning TFSI GTI

Indlæg af lamia » 13. jun 2016, 16:00

Synes godt nok det er en hamper pris for sådan et system :?
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5622
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 340 times
Been thanked: 377 times

Re: Åben indsugning TFSI GTI

Indlæg af GranTurismo » 13. jun 2016, 16:52

lamia skrev:Vil det give nogen effekt øgning blot at udskifte standard filter med et K&N filterindsats, eller er det spild af penge. Eller skal man over i en anden og åben indsugning for at det batter noget.
For at du får noget effekt ud af et luftfilter, så skal resten af motoren tunes så meget at det originale luftfilter ikke kan levere luft nok. Ellers giver det sådan ca. ingenting - udover noget mere lyd.

Prøv at kigge på APR. De laver nogle fede (og ikke helt billige) løsninger.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

lamia
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Åben indsugning TFSI GTI

Indlæg af lamia » 13. jun 2016, 16:55

Bilen har en standard stage 1 tuningsfil
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net

lamia
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Åben indsugning TFSI GTI

Indlæg af lamia » 13. jun 2016, 17:34

GranTurismo skrev:
lamia skrev:Vil det give nogen effekt øgning blot at udskifte standard filter med et K&N filterindsats, eller er det spild af penge. Eller skal man over i en anden og åben indsugning for at det batter noget.
For at du får noget effekt ud af et luftfilter, så skal resten af motoren tunes så meget at det originale luftfilter ikke kan levere luft nok. Ellers giver det sådan ca. ingenting - udover noget mere lyd.

Prøv at kigge på APR. De laver nogle fede (og ikke helt billige) løsninger.
Vil der ikke være yderligere effekt at hente når bilen har standard tunings fil ??
Har nemlig lidt problemer med at den ikke yder helt det den skal. se tidligere tråd : http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=75&t=121617 Så tænker at en åben indsugning måske vil afhjælpe problemet.
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5622
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 340 times
Been thanked: 377 times

Re: Åben indsugning TFSI GTI

Indlæg af GranTurismo » 13. jun 2016, 17:48

lamia skrev:
GranTurismo skrev:
lamia skrev:Vil det give nogen effekt øgning blot at udskifte standard filter med et K&N filterindsats, eller er det spild af penge. Eller skal man over i en anden og åben indsugning for at det batter noget.
For at du får noget effekt ud af et luftfilter, så skal resten af motoren tunes så meget at det originale luftfilter ikke kan levere luft nok. Ellers giver det sådan ca. ingenting - udover noget mere lyd.

Prøv at kigge på APR. De laver nogle fede (og ikke helt billige) løsninger.
Vil der ikke være yderligere effekt at hente når bilen har standard tunings fil ??
Har nemlig lidt problemer med at den ikke yder helt det den skal. se tidligere tråd : http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=75&t=121617 Så tænker at en åben indsugning måske vil afhjælpe problemet.
For at være ærlig, så ved jeg ikke hvor meget standard luftfilteret kan følge med til, men vil gætte på at Stage 1 ikke er noget problem. Det er der helt sikkert andre som ved mere om. De skal nok byde ind, når de ser tråden.

Tænker umiddelbart at det vil være fint at få motoren tjekket igennem, så du ikke bruger penge på noget som ikke giver det resultat du ønsker.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Åben indsugning TFSI GTI

Indlæg af jakethemoss » 14. jun 2016, 02:36

Åbent filter vil give en effektyddelse selv på en std. motor. Men det virker ikke som om at det er det der bliver spurgt til. Alle åbne filtre vil give mere lyd fra sig. Det eneste der giver en del mere lyd fra sig som jeg har oplevet er Forge twintake, ellers er lydniveauet tilsvarende hinanden ved de andre.
Og der er ikke noget der hedder en "standard tuningsfil" ;)
En tuningsfil er per definition ikke standard ;)
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

lamia
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Åben indsugning TFSI GTI

Indlæg af lamia » 14. jun 2016, 06:18

jakethemoss skrev:Åbent filter vil give en effektyddelse selv på en std. motor. Men det virker ikke som om at det er det der bliver spurgt til. Alle åbne filtre vil give mere lyd fra sig. Det eneste der giver en del mere lyd fra sig som jeg har oplevet er Forge twintake, ellers er lydniveauet tilsvarende hinanden ved de andre.
Og der er ikke noget der hedder en "standard tuningsfil" ;)
En tuningsfil er per definition ikke standard ;)
Ok
Det er er en stage 1 tuningsfil fra Landberg chiptuning - så nej det er selvfølgelig ikke en "standard" tuningsfil, men en fil som er lavet Ud fra bilens standard program, og efterfølgende kontolmålt hos Landberg ( se evt anden tråd som jeg linker til længere oppe ). ;)
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Åben indsugning TFSI GTI

Indlæg af LAKGT » 14. jun 2016, 08:44

Er bilen med turbo kan jeg ikke se et filter kan givet noget som helst, andet end slid på turboens skovlhjul pga. alle de partikler som suser igennem (har set flere eksempler)

Der sider jo netop map sensor osv. som fint sørger for at turboen leverer det tryk i indsugningen som der skal bruges.






/ *L*

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Åben indsugning TFSI GTI

Indlæg af Stefan » 14. jun 2016, 09:01

Nu er luftfilteret jo originalt placeret i motorskjoldet på sådan en TFSI, hvor der samles en masse varme. Dét gør i hvert fald ikke noget godt for ydelsen!

MAP-sensor eller ej, så er det altså hele flowet gennem kværnen, der bestemmer max effekten på en turbomotor. Og her kan et bedre luftfilter bestemt også have en effekt.

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Åben indsugning TFSI GTI

Indlæg af LAKGT » 14. jun 2016, 09:35

1. Du har intercooler. Medmindre den er voldsomt underdimensioneret skal den nok få kølet luften passende.

2. Turboen skal nok levere det tryk der skal til ind i manifolden, om det sidder filter eller ej.




/ *L*

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Åben indsugning TFSI GTI

Indlæg af Stefan » 14. jun 2016, 10:17

1. Hvad er "passende kølet luft"? Lad os teoretisk sige at IC køler delta 10 grader. Hvis der med standardluftfilterkassen kommer luft ind i IC der er 40C varmt, så kommer der 30C varm luft ind i forbrændingskammeret. Hvis der med et åbent filter kommer 30C varmt luft ind i IC, så kommer der 20C varm luft ind i forbrændingskammeret. Vi behøver vist ikke komme mere ind på, hvorfor koldere luft giver en bedre forbrænding (mere effekt). Du har dog helt ret i, at det er IC der er det primære ift. køling af indsugningsluften, da turboen også varmer luften en del før IC.

2. Jo større begrænsning på indsugningssiden, des hårdere skal turboen arbejde for at komme op i omdrejninger/opbygge tryk. Begge sider af turboen er jo ligesom forbundet. ;)
Senest rettet af Stefan 14. jun 2016, 10:25, rettet i alt 1 gang.

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Åben indsugning TFSI GTI

Indlæg af m power » 14. jun 2016, 10:21

Løsningen på dit problem er ikke et åbent filter.

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Åben indsugning TFSI GTI

Indlæg af Stefan » 14. jun 2016, 10:25

m power skrev:Løsningen på dit problem er ikke et åbent filter.
Enig!

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Åben indsugning TFSI GTI

Indlæg af LAKGT » 14. jun 2016, 13:24

Stefan skrev:1. Hvad er "passende kølet luft"? Lad os teoretisk sige at IC køler delta 10 grader. Hvis der med standardluftfilterkassen kommer luft ind i IC der er 40C varmt, så kommer der 30C varm luft ind i forbrændingskammeret. Hvis der med et åbent filter kommer 30C varmt luft ind i IC, så kommer der 20C varm luft ind i forbrændingskammeret. Vi behøver vist ikke komme mere ind på, hvorfor koldere luft giver en bedre forbrænding (mere effekt). Du har dog helt ret i, at det er IC der er det primære ift. køling af indsugningsluften, da turboen også varmer luften en del før IC.

2. Jo større begrænsning på indsugningssiden, des hårdere skal turboen arbejde for at komme op i omdrejninger/opbygge tryk. Begge sider af turboen er jo ligesom forbundet. ;)
Komprimeret luft bliver ret varmt. Om du suger luft fra motorrummet eller ude fra, så er min erfaring at IC gør arbejdet glimrende, også på let tunede biler.
Og med flere træk i streg på rullefelt, det har jeg selv oplevet.

Pkt. 2, enig turboen skal arbejde en minimal snas hårdere, men hvornår har du sidst set en turbomotor der ikke kunne levere det fornødne tryk pga luftfilteret var for restriktivt. ??

Har da prøvet på mine egne turbobiler at rulle med og uden filter, ingen forskel.
Det var dog BMW. Om VW underdimensionerer deres luftfiltre har jeg nul erfaring med.




/ *L*

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Åben indsugning TFSI GTI

Indlæg af Stefan » 14. jun 2016, 14:34

LAKGT skrev:
Stefan skrev:1. Hvad er "passende kølet luft"? Lad os teoretisk sige at IC køler delta 10 grader. Hvis der med standardluftfilterkassen kommer luft ind i IC der er 40C varmt, så kommer der 30C varm luft ind i forbrændingskammeret. Hvis der med et åbent filter kommer 30C varmt luft ind i IC, så kommer der 20C varm luft ind i forbrændingskammeret. Vi behøver vist ikke komme mere ind på, hvorfor koldere luft giver en bedre forbrænding (mere effekt). Du har dog helt ret i, at det er IC der er det primære ift. køling af indsugningsluften, da turboen også varmer luften en del før IC.

2. Jo større begrænsning på indsugningssiden, des hårdere skal turboen arbejde for at komme op i omdrejninger/opbygge tryk. Begge sider af turboen er jo ligesom forbundet. ;)
Komprimeret luft bliver ret varmt. Om du suger luft fra motorrummet eller ude fra, så er min erfaring at IC gør arbejdet glimrende, også på let tunede biler.
Og med flere træk i streg på rullefelt, det har jeg selv oplevet.

Pkt. 2, enig turboen skal arbejde en minimal snas hårdere, men hvornår har du sidst set en turbomotor der ikke kunne levere det fornødne tryk pga luftfilteret var for restriktivt. ??

Har da prøvet på mine egne turbobiler at rulle med og uden filter, ingen forskel.
Det var dog BMW. Om VW underdimensionerer deres luftfiltre har jeg nul erfaring med.




/ *L*
En 2.0 TFSI EA113, som der tale om her, er restriktiv i filterkonstruktionen, der som tidligere nævnt, er bygget ind i motorskjoldet. Det er langt fra samme tilfælde med f.eks. den nyere generation EA888, hvor de i stedet er gået tilbage til en mere traditionel indsugning (alm. rør og filterkasse).

Der er helt sikkert nogen her på VAGcars der har prøvet at rulle en EA113 med og uden OEM-filter. Selv på standardbiler plejer der at være mærkbar effekt, som kun bliver større, når der skrues op for effekten.

lamia
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Åben indsugning TFSI GTI

Indlæg af lamia » 14. jun 2016, 15:07

m power skrev:Løsningen på dit problem er ikke et åbent filter.
Kan simpelthen ikke forstå hvorfor den så ikke levere mere end ca 217 HK og mangler moment
BOV er af den nye type. Pcv ventil skiftet.Turbo levere fint tryk på ca 2300 mbar, udstødningssystemet skulle der heller ikke være noget med.
Hvor meget kan sod/carbon ved ventilerne påvirke effekten. Bilen går for så vidt fint både i tomgang samt ved accelration, men har gået 192000 km og har formentlig aldrig fået renset ventiler ved manifolden.
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Åben indsugning TFSI GTI

Indlæg af Don Karnage » 14. jun 2016, 15:20

LAKGT skrev:Er bilen med turbo kan jeg ikke se et filter kan givet noget som helst, andet end slid på turboens skovlhjul pga. alle de partikler som suser igennem (har set flere eksempler)

Der sider jo netop map sensor osv. som fint sørger for at turboen leverer det tryk i indsugningen som der skal bruges.






/ *L*
Det du siger er, at du kan suge ligeså meget saftevand op med et 4 mm sugerør som med et 8 mm sugerør, så længe saften er 5 grader varm.

Det giver jo ingen mening.

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Åben indsugning TFSI GTI

Indlæg af jakethemoss » 14. jun 2016, 15:36

lamia skrev:
m power skrev:Løsningen på dit problem er ikke et åbent filter.
Kan simpelthen ikke forstå hvorfor den så ikke levere mere end ca 217 HK og mangler moment
BOV er af den nye type. Pcv ventil skiftet.Turbo levere fint tryk på ca 2300 mbar, udstødningssystemet skulle der heller ikke være noget med.
Hvor meget kan sod/carbon ved ventilerne påvirke effekten. Bilen går for så vidt fint både i tomgang samt ved accelration, men har gået 192000 km og har formentlig aldrig fået renset ventiler ved manifolden.
Er der nogle fejlkoder med vcds? Log ladetryk, brændstof tryk og luftmasse, og prøv at isoleret problemet
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

lamia
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Åben indsugning TFSI GTI

Indlæg af lamia » 14. jun 2016, 15:48

Ingen fejlkoder med vcds. Prøver at logge. Nogle data
Hvilke kanaler skal logges ??
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Åben indsugning TFSI GTI

Indlæg af LAKGT » 14. jun 2016, 18:12

Lasse O skrev:
LAKGT skrev:Er bilen med turbo kan jeg ikke se et filter kan givet noget som helst, andet end slid på turboens skovlhjul pga. alle de partikler som suser igennem (har set flere eksempler)

Der sider jo netop map sensor osv. som fint sørger for at turboen leverer det tryk i indsugningen som der skal bruges.






/ *L*
Det du siger er, at du kan suge ligeså meget saftevand op med et 4 mm sugerør som med et 8 mm sugerør, så længe saften er 5 grader varm.

Det giver jo ingen mening.

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Ja, nu suges der ikke.
Men for at skitsere så du forstår det, holder vi det i din verden med sugerør...

Hvis bilen skal bruge 1l på, lad i sige 10 sekunder, og der i systemet sidder en måler (map), så skal pumpen, altså turboen nok sørge for at skubbe den fornødne mængde igennem. Jeg nægter at tro på at luftvejene er så ringe udviklede, at der vil være noget at hente på et filterskift.

Mht. temperatur, så har jeg nul erfaring med VAG, og deres tilsyndeladende underdimensionerede systemer (IC, turbo, filter m.m.) som ikke kan levere varen på en standard motor, evt. en der er chippet.

Det kunne være interessant at se det hele testet på felt. Det kan jeg arrangere i Nordsjælland for billige penge.




/ *L*

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Åben indsugning TFSI GTI

Indlæg af Don Karnage » 14. jun 2016, 18:42

En standard indsugning på en tfsi er ret så begrænset standard! På ALLE biler med turbo, vel stort set, giver det noget at smide både en større diameter på, men også noget med bedre flow. Det er fysik fra side 1.
Hvis diameter og flow er for lille og dårligt, vil turboen suge unødigt meget og derfor skabe mindre flow, derved mindre effekt.



Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

tpjog
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 1. feb 2014, 23:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Åben indsugning TFSI GTI

Indlæg af tpjog » 14. jun 2016, 20:00

Måske lidt OT.. Men Har du prøvet at lave en kompressionstest på din motor ?? Har selv en Cupra med TFSI motor der manglede ca 65hk pga. brændte stempler/ringe. Hvis du ik har prøvet at teste den, så prøv lige at hiv de tændrør op og tag en god gammeldags kompression måling :-)

lamia
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Åben indsugning TFSI GTI

Indlæg af lamia » 15. jun 2016, 12:41

tpjog skrev:Måske lidt OT.. Men Har du prøvet at lave en kompressionstest på din motor ?? Har selv en Cupra med TFSI motor der manglede ca 65hk pga. brændte stempler/ringe. Hvis du ik har prøvet at teste den, så prøv lige at hiv de tændrør op og tag en god gammeldags kompression måling :-)
Hmm har godt nok ikke fået den kompressionstestet - men den har ikke noget vævneværdigt olieforbrug eller på anden måde symptomer på dette synes jeg
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"