1984 Audi quattro
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 125
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: 1984 Audi quattro
Ja det er super hjælp der. Ham kommer jeg nok til at trække en del på. Mange tak indtil videre i hvert fald.
Har været til tamtam hele dagen. Ude er godt, men værkstedet er bedst, så dimser lige lidt her til aften.
Er igang med at få midterkonsollen ud, det har været det sværeste indtil nu, der sidder skruer i fra alle sider, og når den så er løs sidder centrallåsstyreenheden(formoder jeg) skruet ind i den nedefra .
Målet er stadig at få forreste tæppe ud, se hvor kompliceret det er at få instrumentbordet ud, ellers bliver det pakket i et brandtæppe, for at frigøre så meget plads omkring A-stolperne som muligt. Allerede nu kan man se ud til højre forhjul langs kanten af tæppet, så forstår godt at den styreboks har fået lidt sprøjt, da den sidder på højre side af handskerummet.
Listen med defekte stumper vokser lige så stille. Rammen omkring gearstangen er mærkeligt udformet og har under min håndtering eller tidligere ejers knækket plastsiderne af. Askebægerlåg er i stykker, Midterkonsol virker til at være i god stand heldigvis. Da alt ikke er ligesom i golf 2 hvor det meste sidder på rygraden, så bliver alle kabler og lampestik mærket.
I får lige lidt billeder med, det er ikke det store idag desværre
Har været til tamtam hele dagen. Ude er godt, men værkstedet er bedst, så dimser lige lidt her til aften.
Er igang med at få midterkonsollen ud, det har været det sværeste indtil nu, der sidder skruer i fra alle sider, og når den så er løs sidder centrallåsstyreenheden(formoder jeg) skruet ind i den nedefra .
Målet er stadig at få forreste tæppe ud, se hvor kompliceret det er at få instrumentbordet ud, ellers bliver det pakket i et brandtæppe, for at frigøre så meget plads omkring A-stolperne som muligt. Allerede nu kan man se ud til højre forhjul langs kanten af tæppet, så forstår godt at den styreboks har fået lidt sprøjt, da den sidder på højre side af handskerummet.
Listen med defekte stumper vokser lige så stille. Rammen omkring gearstangen er mærkeligt udformet og har under min håndtering eller tidligere ejers knækket plastsiderne af. Askebægerlåg er i stykker, Midterkonsol virker til at være i god stand heldigvis. Da alt ikke er ligesom i golf 2 hvor det meste sidder på rygraden, så bliver alle kabler og lampestik mærket.
I får lige lidt billeder med, det er ikke det store idag desværre
- Vedhæftede filer
-
- Progress so far
- DSC07366.JPG (168.47 KiB) Vist 11633 gange
-
- Norsk guld og friskluftsystem
- DSC07365.JPG (129.57 KiB) Vist 11633 gange
-
- Det berømte panel. Bestående af 2 indikationslamper og en "arm" man kan trække i med 5 vakuumslanger på.
- DSC07364.JPG (128.3 KiB) Vist 11633 gange
-
- Ramme med knækkede sideplader. Mærkelig konstruktion
- DSC07361.JPG (179.1 KiB) Vist 11633 gange
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: 1984 Audi quattro
Det er jo bare akkumuleret viden efter at slidt Google tynd de sidste 10-15 årGranTurismo skrev:Fedt at der allerede begynder at ske lidt.
Stor respekt til SorenR for sin viden og velvilje til at dele ud af den. Det kan ikke andet end være til stor gavn for sådan et projekt med sådan en UR-nørd (nørd i ordets bedste forstand).
Da jeg købte min S4 i 2006 var planen faktisk at købe en RS2 men af en eller anden grund var en V6 med to turboer 330 HK/510 NM lidt mere tillokkende. Det endte så med jeg købte URQ'en af Martin Damgaard (faderens dødsbo svjv) efter en annonce herinde. Checken er dateret 28. december 2009
Et par billeder fra da Richard (han er Skotte og bor på Isle of Skye) var forbi i 2010.. på vej til Sverige - og så havde han liiige en flaske Talisker Single Malt med... MMmmmm
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 125
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: 1984 Audi quattro
Godt med lidt inspiration og nogle billeder af, hvordan motorrummet bør se ud, og ellers en flot vogn.
Min kortlæser har været defekt de sidste par dage, så I har sluppet for updates. Nu er den loddet og så nu kan I se igen.
Sidste par dage har været småt med tiden, men har dog endelig fået forreste tæppe ud. Det er noget mere besværligt end som så, da der kommer ledninger fra alle retninger også op gennem tæppet sammen med vakuumslanger til spærrene. Har endelig fået det kedelige radioledningsnetcirkus ud, der er nu kun tilbage i dørene, men det var lidt af en bunke der kunne kasseres.
Højre dør er klargjort til afmontering, venter på hjælpen kommer tilbage lørdag med det, dørsiden af igen for der er ingen samler på vakuumslangen til centrallåsen, men alt andet kan skilles ad i dørstolpen. Pisse smart
Under tæppet var første indtryk at det ikke var så slemt som frygtede, uha jeg blev taget ved næsen der. Pladestykket under døren indvendigt har sluppet fra A-stolpesamlingen og ½m bagud indtil videre og skal skiftes i bunden hele vejen. Kan ikke se bagsiden, men hvis den er slem højere oppe må jeg lavet ny inderpanel der, eller købe et. Varmer stadig lige så stille asfaltplader af, det går langsomt og det som kommer frem er ikke alt for lækkert. De ser ud til at sidde fint fast, men alligevel er der rust på undersiden, trækker endda visse steder originale lak med af og både brun og sort rust kommer frem. Det sidste er et ret dårlig tegn og indikerer nok at alle asfaltplader må af. Det kommer til at tage noget tid og betyder nok at instrumentbordet må ud snart hvis jeg skal have helt overblik. Havde håbet at kunne tage hjørnet uden, men tyder ikke på det.
Det betyder så at inden pladearbejdet kan starte, er jeg nødt til at have frakoblet benzinpumpe osv og have sat et batteri på så jeg kan se hvor meget el i bilen der virker, inden det tages helt fra. Apropos el, så er der lidt ledninger som har været dejligt varme omkring sikringsboksen, lidt forlængede ledninger til bundstykket, der står 94 på huset, så bilen har enten været stjålet eller haft fået skiftet nøgle og hus på et tidspunkt. Det er bare mums
Højre A-stolpe kiggede jeg lige kort på med en skruetrækker nu jeg alligevel skulle have kabler igennem. Godt det var en lille skruetrækker.
Fronten kiggede jeg lidt på idag, for at finde ud af hvordan yderste del af kofangeren kommer af. Grillen har hele tiden siddet skævt, og kan ikke lige greje hvorfor, men det må jeg lige se på. Der var ikke kønt bag lygten, igen sort rust der bare smuldrer og bliver holdt sammen af efterlakeringen, og selvfølgeligt er alt plast, slanger osv dækket af sølv maling . Det er bare på med Ja-hatten. Det er kun en bil og imorgen er der flere timer
Min kortlæser har været defekt de sidste par dage, så I har sluppet for updates. Nu er den loddet og så nu kan I se igen.
Sidste par dage har været småt med tiden, men har dog endelig fået forreste tæppe ud. Det er noget mere besværligt end som så, da der kommer ledninger fra alle retninger også op gennem tæppet sammen med vakuumslanger til spærrene. Har endelig fået det kedelige radioledningsnetcirkus ud, der er nu kun tilbage i dørene, men det var lidt af en bunke der kunne kasseres.
Højre dør er klargjort til afmontering, venter på hjælpen kommer tilbage lørdag med det, dørsiden af igen for der er ingen samler på vakuumslangen til centrallåsen, men alt andet kan skilles ad i dørstolpen. Pisse smart
Under tæppet var første indtryk at det ikke var så slemt som frygtede, uha jeg blev taget ved næsen der. Pladestykket under døren indvendigt har sluppet fra A-stolpesamlingen og ½m bagud indtil videre og skal skiftes i bunden hele vejen. Kan ikke se bagsiden, men hvis den er slem højere oppe må jeg lavet ny inderpanel der, eller købe et. Varmer stadig lige så stille asfaltplader af, det går langsomt og det som kommer frem er ikke alt for lækkert. De ser ud til at sidde fint fast, men alligevel er der rust på undersiden, trækker endda visse steder originale lak med af og både brun og sort rust kommer frem. Det sidste er et ret dårlig tegn og indikerer nok at alle asfaltplader må af. Det kommer til at tage noget tid og betyder nok at instrumentbordet må ud snart hvis jeg skal have helt overblik. Havde håbet at kunne tage hjørnet uden, men tyder ikke på det.
Det betyder så at inden pladearbejdet kan starte, er jeg nødt til at have frakoblet benzinpumpe osv og have sat et batteri på så jeg kan se hvor meget el i bilen der virker, inden det tages helt fra. Apropos el, så er der lidt ledninger som har været dejligt varme omkring sikringsboksen, lidt forlængede ledninger til bundstykket, der står 94 på huset, så bilen har enten været stjålet eller haft fået skiftet nøgle og hus på et tidspunkt. Det er bare mums
Højre A-stolpe kiggede jeg lige kort på med en skruetrækker nu jeg alligevel skulle have kabler igennem. Godt det var en lille skruetrækker.
Fronten kiggede jeg lidt på idag, for at finde ud af hvordan yderste del af kofangeren kommer af. Grillen har hele tiden siddet skævt, og kan ikke lige greje hvorfor, men det må jeg lige se på. Der var ikke kønt bag lygten, igen sort rust der bare smuldrer og bliver holdt sammen af efterlakeringen, og selvfølgeligt er alt plast, slanger osv dækket af sølv maling . Det er bare på med Ja-hatten. Det er kun en bil og imorgen er der flere timer
- Vedhæftede filer
-
- Tæppet er desværre i dårlig stand bagpå, håber det kan reddes. Gummi krakelerer og lagene virker ikke for gode
- DSC07367.JPG (153.87 KiB) Vist 11374 gange
-
- Den er ikke varm men daloon
- DSC07372.JPG (136.81 KiB) Vist 11374 gange
-
- Forreste tæppe endelige ude, farvel til radiohelvede
- DSC07368.JPG (184.23 KiB) Vist 11374 gange
-
- forlængede ledninger og nyere låsehus. Wonder why
- DSC07373.JPG (131.31 KiB) Vist 11374 gange
-
- Varmer og skraber løs. Prøver at undgå for meget varme ved at bruge ole-henriksen-hårtørreren, da noget kan løftes af hvis det ikke er helt klistret
- DSC07377.JPG (215.96 KiB) Vist 11374 gange
-
- Dejlig gennemtæring, forstår godt døren hænger lidt
- DSC07378.JPG (153.66 KiB) Vist 11374 gange
-
- Først af med de små plaststykker under/over lygterne, derefter grillen
- DSC07383.JPG (133.93 KiB) Vist 11374 gange
-
- Mere rust og sølv maling.
- DSC07384.JPG (153.6 KiB) Vist 11374 gange
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: 1984 Audi quattro
Håber du har blæk nok i printeren
Selvudpakkende ZIP men kan også pakkes ud med f.eks. WinRAR eller 7z.
19/08-2017 - NOTE: Jeg har flyttet filerne fra min egen server til OneDrive ...
Hefte_Part1a.exe
https://1drv.ms/u/s!AhMJs0FI3tf8gm47T0r6FMpeNI2f - 32 MB
Hefte_Part1b.exe
https://1drv.ms/u/s!AhMJs0FI3tf8gnBcup8Y-aBLm_ah - 50 MB
Hefte_Part2.exe
https://1drv.ms/u/s!AhMJs0FI3tf8gm-BtD-FCKs171Tm - 33 MB
Hefte_Part3.exe
https://1drv.ms/u/s!AhMJs0FI3tf8gnH9BFB-4YxANLEU - 32 MB
F.eks. ... Instumenbordet er fra en Sport quattro men det skrues fast på samme måde.
Selvudpakkende ZIP men kan også pakkes ud med f.eks. WinRAR eller 7z.
19/08-2017 - NOTE: Jeg har flyttet filerne fra min egen server til OneDrive ...
Hefte_Part1a.exe
https://1drv.ms/u/s!AhMJs0FI3tf8gm47T0r6FMpeNI2f - 32 MB
Hefte_Part1b.exe
https://1drv.ms/u/s!AhMJs0FI3tf8gnBcup8Y-aBLm_ah - 50 MB
Hefte_Part2.exe
https://1drv.ms/u/s!AhMJs0FI3tf8gm-BtD-FCKs171Tm - 33 MB
Hefte_Part3.exe
https://1drv.ms/u/s!AhMJs0FI3tf8gnH9BFB-4YxANLEU - 32 MB
F.eks. ... Instumenbordet er fra en Sport quattro men det skrues fast på samme måde.
Senest rettet af SorenR 19. aug 2017, 14:03, rettet i alt 1 gang.
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 125
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: 1984 Audi quattro
Tak Søren. Har hentet de andre links du tidligere har givet, de hedder det samme men henter dem nu så må vi se. Tak for de billeder roder med kofanger og forskærm ligenu
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: 1984 Audi quattro
Ah... Jeg har fjernet dem fra den anden tråd og lagt dem på OneDrive nu. De hører hjemme herHerpes skrev:Tak Søren. Har hentet de andre links du tidligere har givet, de hedder det samme men henter dem nu så må vi se. Tak for de billeder roder med kofanger og forskærm ligenu
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 125
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: 1984 Audi quattro
Det er fint Søren, har ikke lige fundet nogle danske byggetråde med de her biler, så passer nok meget godt at smide alt man kan finde her.
Det blev en lang nat, men skærmen kom da af i et stykke.
Det var ikke et kønt syn og der var naturligvis også et par overraskelser. Visse steder er det lakken der holder det sammen, et enkelt sted måtte en stiver skæres for at redde formerne, så der er noget at genskabe efter.
Kan se allerede nu at bunden af forruderammen desværre skal af. Der er et trekantet stykke lige under bunden af ruderammen som er i mindst 2 lag og der er det inderste rusten, og man kan ikke komme til. Det er svært at forklare, lader lige billederne tale for sig selv her. Dog meget imponerende, at man finder på at smide det sorte snask ovenpå rå plade på toppen af inderskærmen hvor forskærmen er spændt ovenpå. Kan godt forstå der er rustfælder på sådan en bil.
Kan se værkstedskatten har sneget sig ind på et billede. Han hedder også Søren og har allerede været i bilen og se efter mus. Han har været min hjælp i denne uge. Ham jeg deler stedet her med, kommer vidst tilbage iaften, så måske kan vi nå at teste noget el af idag, og så kan højre dør komme af. Har stadig ikke haft et batteri på den endnu.
Det blev en lang nat, men skærmen kom da af i et stykke.
Det var ikke et kønt syn og der var naturligvis også et par overraskelser. Visse steder er det lakken der holder det sammen, et enkelt sted måtte en stiver skæres for at redde formerne, så der er noget at genskabe efter.
Kan se allerede nu at bunden af forruderammen desværre skal af. Der er et trekantet stykke lige under bunden af ruderammen som er i mindst 2 lag og der er det inderste rusten, og man kan ikke komme til. Det er svært at forklare, lader lige billederne tale for sig selv her. Dog meget imponerende, at man finder på at smide det sorte snask ovenpå rå plade på toppen af inderskærmen hvor forskærmen er spændt ovenpå. Kan godt forstå der er rustfælder på sådan en bil.
Kan se værkstedskatten har sneget sig ind på et billede. Han hedder også Søren og har allerede været i bilen og se efter mus. Han har været min hjælp i denne uge. Ham jeg deler stedet her med, kommer vidst tilbage iaften, så måske kan vi nå at teste noget el af idag, og så kan højre dør komme af. Har stadig ikke haft et batteri på den endnu.
- Vedhæftede filer
-
- Stiveren her måtte skæres, prøvede at løsne bolten og hele området faldt nærmest fra hinanden. Sammenlign med tidligere billede og se forskel kun på at have drejet på bolten. Sådan er det generelt på bilen
- DSC07387.JPG (131.35 KiB) Vist 11046 gange
-
- Forskærm.
- DSC07390.JPG (138.85 KiB) Vist 11046 gange
-
- Forskærm bund.
- DSC07391.JPG (132.6 KiB) Vist 11046 gange
-
- Forskærm indvendigt
- DSC07394.JPG (162.31 KiB) Vist 11046 gange
-
- mums. Værst er faktisk øverste højre trekant, på bagsiden.
- DSC07400.JPG (190.76 KiB) Vist 11046 gange
-
- Panelhjørnet
- DSC07401.JPG (136.33 KiB) Vist 11046 gange
-
- Hele hjørnet her forsvandt bare ved støvsugning
- DSC07402.JPG (97.01 KiB) Vist 11046 gange
-
- Overblik? Der er mere rust langs lodrette sealing
- DSC07403.JPG (162.36 KiB) Vist 11046 gange
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1370
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 228 times
Re: 1984 Audi quattro
Kan du ikke finde en frisk tysk audi 80 hos en hugger som du kan skære rep stykker ud af.det må være lettere en at stå og bukke og banke blik.
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1370
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 228 times
Re: 1984 Audi quattro
Jeg har set 80 gt coupé hos min gamle arbejdsplads ved hugget i hørning jeg kan lige piske forbi i næste uge og se om den stadigt står der.dansk frontskadet.
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: 1984 Audi quattro
En 1/2 2-dørs Audi 80 + 1/2 urquattro = Audi Sport quattro.
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2796
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 516 times
Re: 1984 Audi quattro
Det ender jo med at være lige så omfangsrigt som Morten/V10-3L's 356'er
Det er helt sikkert en fed vogn
Det er helt sikkert en fed vogn
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 125
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: 1984 Audi quattro
mojo: Kigger også efter cutoffs, har indtil videre kun fundet et frontcut til 1200dollars i usa, som kun gik ½m ind fra frontspidsen, så det bliver ikke aktuelt. Men den coupe lyder da interessant, mit problem er at jeg ikke pt har plads til en donorbil, men får det måske senere.
Søren: Det bliver ikke i denne bil . Har dog set nogen bruge en 2d 80 quattro og en coupe røv til det. Det så ikke så svært ud som dem der skifter hele taget for at få den rette stigning på ruden. Kunne være sjovt at prøve, synes det er synd når folk opkorter en god bil for at lave en trackbil. Så giver det mere mening for mig at tage en dårlig eller en 80er quattro+ coupebagende for samme resultat.
Nicklossi: Det må tiden vise, når der sker andet end bare demontering. Bliver nok svært at hamle op med hans evner dog.
Søren: Det bliver ikke i denne bil . Har dog set nogen bruge en 2d 80 quattro og en coupe røv til det. Det så ikke så svært ud som dem der skifter hele taget for at få den rette stigning på ruden. Kunne være sjovt at prøve, synes det er synd når folk opkorter en god bil for at lave en trackbil. Så giver det mere mening for mig at tage en dårlig eller en 80er quattro+ coupebagende for samme resultat.
Nicklossi: Det må tiden vise, når der sker andet end bare demontering. Bliver nok svært at hamle op med hans evner dog.
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: 1984 Audi quattro
Akselafstanden på en Sport quattro er 10 cm længere end en morris mascot/ clubman... og så med over 320 hk...
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 125
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: 1984 Audi quattro
Lidt positivt nyt.
Yderste forkofanger er kommet af. Den er i god stand. Fronten og vangerne er ikke så kønne, det kan jeg først se nærmere på når inderste kofanger er kommet af. Og nu hvor ydre kofanger kom af, kunne vi endelig få en top og et tav på krumtapbolten. Og......den kunne drejes , fik en 3-4 omgang, meeeeen virker ikke somom der var meget kompression på alle cylindre. Det bliver senere, men det var da en start, at den ikke sad fast.
Graver i sealer ligenu, så det er ikke så spændende at se, men I får lige billederne fra i nat.
Yderste forkofanger er kommet af. Den er i god stand. Fronten og vangerne er ikke så kønne, det kan jeg først se nærmere på når inderste kofanger er kommet af. Og nu hvor ydre kofanger kom af, kunne vi endelig få en top og et tav på krumtapbolten. Og......den kunne drejes , fik en 3-4 omgang, meeeeen virker ikke somom der var meget kompression på alle cylindre. Det bliver senere, men det var da en start, at den ikke sad fast.
Graver i sealer ligenu, så det er ikke så spændende at se, men I får lige billederne fra i nat.
- Vedhæftede filer
-
- Front nedre højre
- DSC07404.JPG (172.91 KiB) Vist 10931 gange
-
- Front nedre højre
- DSC07405.JPG (155.75 KiB) Vist 10931 gange
-
- Motor nedre front
- DSC07406.JPG (160.05 KiB) Vist 10931 gange
-
- Front venstre nedre
- DSC07407.JPG (178.23 KiB) Vist 10931 gange
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 125
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: 1984 Audi quattro
Dagens resultat
Fik sat batteri til og testet lidt, nu vi var 2. Naturligvis var brandslukkeren klar
Fik testet følgende:
Horn ok
Sideblink ok undtagen HB
Stoplys V ok, H defekt
Positionslys HB ok, VB defekt
Nummerpladelys ok
Elspejle ok
Venstre El-rude ok, Højre defekt(klikker dog i motor)
Visker for Ok
Visker bag Ok
Loftslys for og bag Ok
Centrallås defekt
og Musebiografen.......ingen lys, kun Patricia der sagde jeg skulle tjekke nærlys
Skal lige have tjekket nogle ledninger, da jeg har et 2-3-3-2 polet stik jeg ikke mener at have pillet fra, men som ikke er identificeret. Sikringer 4 og 16 der vidst går til kombiinstrument er tjekket. Så det skal nok lige testes lidt yderligere, derudover skal forlygter lige testmonteres en dag og se om der er gang i de ledninger også.
Derudover kom døren af og der er skrabet sealer af rundt omkring i forskærm og a-stolpe. Det var hurtigt den weekend røg
Fik sat batteri til og testet lidt, nu vi var 2. Naturligvis var brandslukkeren klar
Fik testet følgende:
Horn ok
Sideblink ok undtagen HB
Stoplys V ok, H defekt
Positionslys HB ok, VB defekt
Nummerpladelys ok
Elspejle ok
Venstre El-rude ok, Højre defekt(klikker dog i motor)
Visker for Ok
Visker bag Ok
Loftslys for og bag Ok
Centrallås defekt
og Musebiografen.......ingen lys, kun Patricia der sagde jeg skulle tjekke nærlys
Skal lige have tjekket nogle ledninger, da jeg har et 2-3-3-2 polet stik jeg ikke mener at have pillet fra, men som ikke er identificeret. Sikringer 4 og 16 der vidst går til kombiinstrument er tjekket. Så det skal nok lige testes lidt yderligere, derudover skal forlygter lige testmonteres en dag og se om der er gang i de ledninger også.
Derudover kom døren af og der er skrabet sealer af rundt omkring i forskærm og a-stolpe. Det var hurtigt den weekend røg
- Vedhæftede filer
-
- Så kom døren af og et bedre overblik
- DSC07408.JPG (164.33 KiB) Vist 10806 gange
-
- Det trækker nok lidt i døren
- DSC07409.JPG (142.22 KiB) Vist 10806 gange
-
- Lidt plade er der da tilbage at arbejde med
- DSC07410.JPG (153.86 KiB) Vist 10806 gange
-
- Meste sealer fjernet
- DSC07411.JPG (131.19 KiB) Vist 10806 gange
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: 1984 Audi quattro
Respekt hvis du går i gang med alt det rust. Det er en stor omgang ser det ud til.
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: 1984 Audi quattro
Det er set meget værre...Jimmi K skrev:Respekt hvis du går i gang med alt det rust. Det er en stor omgang ser det ud til.
http://www.mat.fi/gallery/65 1531 billeder.
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: 1984 Audi quattro
Det er jeg klar over Har stadigvæk respekt for folk der begiver sig ud i sådan et projekt.SorenR skrev:Det er set meget værre...Jimmi K skrev:Respekt hvis du går i gang med alt det rust. Det er en stor omgang ser det ud til.
http://www.mat.fi/gallery/65 1531 billeder.
Kan også se det lige har taget 10 år fra rå skald til at den står færdig. Flot engagement
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2667
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
- Has thanked: 0
- Been thanked: 35 times
Re: 1984 Audi quattro
Nogle folk mener det bare seriøstJimmi K skrev:Det er jeg klar over Har stadigvæk respekt for folk der begiver sig ud i sådan et projekt.SorenR skrev:Det er set meget værre...Jimmi K skrev:Respekt hvis du går i gang med alt det rust. Det er en stor omgang ser det ud til.
http://www.mat.fi/gallery/65 1531 billeder.
Kan også se det lige har taget 10 år fra rå skald til at den står færdig. Flot engagement
Sendt fra min F5321 med Tapatalk
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 380 times
- Been thanked: 261 times
Re: 1984 Audi quattro
For helvede det da også Søren... Nu har jeg lige brugt det halve af aftenen på at glo samtlige 1.531 billeder igennem.¨
Det der er bare det ondeste bilporno jeg længe har set. Virkeligt imponerende!
Så Herpes, du har sku noget og skulle leve op til.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Præventionen
1999 Porsche 911 Carrera - Caféraceren
1999 Porsche 911 Carrera - Caféraceren
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1909
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 345 times
- Been thanked: 222 times
Re: 1984 Audi quattro
Føj den er godt nok rusten
Der er vel ikke andet for end og tjekke de ting du gør nu og se hvad der virker. Og så rykke den helt fra hinanden og blæse den. Så man kan se hvad der er tilbage, og så ild i Co2`er
Der er vel ikke andet for end og tjekke de ting du gør nu og se hvad der virker. Og så rykke den helt fra hinanden og blæse den. Så man kan se hvad der er tilbage, og så ild i Co2`er
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5604
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 331 times
- Been thanked: 376 times
Re: 1984 Audi quattro
Jeg så lige denne på Drivetribe. Det er fandme en sur Audi Quattro!!!
https://drivetribe.com/p/badass-audi-qu ... ce=organic
https://drivetribe.com/p/badass-audi-qu ... ce=organic
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: 1984 Audi quattro
Det er så en Sport quattro ... 33 cm kortere end Herpes' Audi og med en akselafstand 10 cm længere end sådan en her:GranTurismo skrev:Jeg så lige denne på Drivetribe. Det er fandme en sur Audi Quattro!!!
https://drivetribe.com/p/badass-audi-qu ... ce=organic
og så med 1000+ HK ...
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: 1984 Audi quattro
Ashes to Ashes med Gene Hunt!
There is no happy ending ... (Bilen er blevet reddet, lappet og lever stadig )
Memories
There is no happy ending ... (Bilen er blevet reddet, lappet og lever stadig )
Memories
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: 1984 Audi quattro
FYI. bilen (den der IKKE blev skudt) blev bortauktioneret af BBC til Children In Need og indbragte lidt over £38.000 (ca. 310.000 kr)
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 125
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: 1984 Audi quattro
Tak tak, Synes I sætter barren noget højt
Har set den finske tråd mange gange, de har satme lavet mange fede ting udover den. Meen det er nu også en rallybil, så den er altså lidt rusten på en anden måde. Hele bunden er fuldstændig tærret og meget af bilen er ombygget i karrossen i forhold til min blandt andet bund og motorrummet, men der er intet i stolperne, som jeg kunne se det. Et godt sammenligningsgrundlag er nok nærmere ham Rob fra New Zealand der lavede en "almindelig" quattro. Den var satme sur og mere sur end min(indtil videre ), men den og alle andre prøver jeg at bruge som reference også for hvordan visse ting skal eller ikke skal laves. Skal dog ikke dømme andres arbejde, når jeg intet selv har lavet endnu
http://drivelife.co.nz/category/project ... ro/page/3/
Søren: Har naturligvis også det boxset , den bil der blev skudt og som var stuntbilen fandt jeg til salg sidste/forrige år, tror endda den var linket gennem classic-audi.uk. Den gik også godt højt selvom den var noget hærget.
GranTurismo: KER Innovatec og Prospeed Bulgaria på Youtube, der er også gode videoer
KBoesen: Må tiden vise
Jimmi K: Ja tak kan se du selv har været godt igang, har selv været nede af den vej men kom aldrig igang for alvor, Så har et 16v KR skrog strippet, som måtte forlade pladsen til fordel for audien, og står i skammekrogen i nærheden.
For lige at komme tilbage til projektet så går det langsomt fremad med at fjerne sealer, der kom desværre lige en defekt vaskemaskine i vejen, vaskemaskine > audi mener nogle så det kostede også en aften, min audi har fået besøg i værkstedet af den anden audi A4 som skal demonteres og flyttes i en anden bil, så omfanget af opgaver jeg kaster mig ud i ligenu bliver begrænset af pladsmangel. Skal selvfølgelig nok poste hvis der er noget nyt
I får lige et par billeder med:
PS: Samtidig bedes ejeren(VAGcarsmedlem) af den henstillede motorcykelskidevogn, venligst fjerne sit endnu mere rådne dødsejlerprojekt fra værkstedet. Vi er nogen som prøver at lave noget(nogen gange)
Har set den finske tråd mange gange, de har satme lavet mange fede ting udover den. Meen det er nu også en rallybil, så den er altså lidt rusten på en anden måde. Hele bunden er fuldstændig tærret og meget af bilen er ombygget i karrossen i forhold til min blandt andet bund og motorrummet, men der er intet i stolperne, som jeg kunne se det. Et godt sammenligningsgrundlag er nok nærmere ham Rob fra New Zealand der lavede en "almindelig" quattro. Den var satme sur og mere sur end min(indtil videre ), men den og alle andre prøver jeg at bruge som reference også for hvordan visse ting skal eller ikke skal laves. Skal dog ikke dømme andres arbejde, når jeg intet selv har lavet endnu
http://drivelife.co.nz/category/project ... ro/page/3/
Søren: Har naturligvis også det boxset , den bil der blev skudt og som var stuntbilen fandt jeg til salg sidste/forrige år, tror endda den var linket gennem classic-audi.uk. Den gik også godt højt selvom den var noget hærget.
GranTurismo: KER Innovatec og Prospeed Bulgaria på Youtube, der er også gode videoer
KBoesen: Må tiden vise
Jimmi K: Ja tak kan se du selv har været godt igang, har selv været nede af den vej men kom aldrig igang for alvor, Så har et 16v KR skrog strippet, som måtte forlade pladsen til fordel for audien, og står i skammekrogen i nærheden.
For lige at komme tilbage til projektet så går det langsomt fremad med at fjerne sealer, der kom desværre lige en defekt vaskemaskine i vejen, vaskemaskine > audi mener nogle så det kostede også en aften, min audi har fået besøg i værkstedet af den anden audi A4 som skal demonteres og flyttes i en anden bil, så omfanget af opgaver jeg kaster mig ud i ligenu bliver begrænset af pladsmangel. Skal selvfølgelig nok poste hvis der er noget nyt
I får lige et par billeder med:
PS: Samtidig bedes ejeren(VAGcarsmedlem) af den henstillede motorcykelskidevogn, venligst fjerne sit endnu mere rådne dødsejlerprojekt fra værkstedet. Vi er nogen som prøver at lave noget(nogen gange)
- Vedhæftede filer
-
- Kom til at pille lidt for hårdt
- DSC07412.JPG (125.99 KiB) Vist 10341 gange
-
- Der er da lidt plade som kan bruges
- DSC07413.JPG (141.02 KiB) Vist 10341 gange
-
- Rodebutikken
- DSC07414.JPG (182.17 KiB) Vist 10341 gange
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: 1984 Audi quattro
Mørkeblå ??xbn skrev:Sidste weekend kørte der en mørkeblå af slagsen på Mols. Sjældent syn
Denne er så vidt jeg husker en slags grøn og var på Mors sidste weekend - sammen med alle de andre i baggrunden, plus nogle flere. Audiclub sommertræf. Og du skal vist have en aftale med AU-R8 for at få noget der kan indhente den (1.300 kg @ 550+ HK) Det skulle være så slemt at selv med nye motorophæng flytter drivlinien sig så meget at man skal vente 1-2 sekunder før man kan sætte den i 2. gear på 1/4 mile.
På rallybilerne er beslagene skåret af for/bag-bro og svejst på karossen af samme årsag. Alternativet er massive ophæng i for/bag-bro og 80 durometer motorophæng - med fare for at alle skruer i kabinen rasler løse.
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
- xbn
- Medlem
- Indlæg: 1175
- Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 273 times
Re: 1984 Audi quattro
Ret sikker på at den var blå, men jeg kørte modsatte vej og så den kun i et splitsekund, så jeg kan tage fejl. Men Mols, ikke Mors.
Det kunne ligne den her
http://www.bilgalleri.dk/galleri/266129-audi_ur_quattro
Det kunne ligne den her
http://www.bilgalleri.dk/galleri/266129-audi_ur_quattro
- Cuno_golf3
- Medlem
- Indlæg: 796
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:44
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 4 times
Re: 1984 Audi quattro
Highjacker din tråd. Så denne i ferien i Tyskland. Men drivlinjen nåede ikke at blive færdig, så fik desværre ikke tur. Audi sport quattro s1 E2.
Held og lykke med projektet
Held og lykke med projektet
- Vedhæftede filer
-
- IMG_20170719_102623.jpg (91.66 KiB) Vist 10078 gange
I fantasien kan man alt; materialer og bygningsdele kan ikke altid det hele, men man skal vælge og sammensætte de dele, der kommer nærmest på at gøre visionerne til virkelighed - det er kunsten.