1984 Audi quattro
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 132
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: 1984 Audi quattro
Jo tak
Ærgeligt, det er nok ellers en en-gang-i-livet oplevelse at prøve sådan en. Den nrplade ligner ikke en af fabriksbilerne. Er det Volker Gehrts?
Ærgeligt, det er nok ellers en en-gang-i-livet oplevelse at prøve sådan en. Den nrplade ligner ikke en af fabriksbilerne. Er det Volker Gehrts?
- Cuno_golf3
- Medlem
- Indlæg: 798
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:44
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 4 times
Re: 1984 Audi quattro
Ja desværre, mødte den nemlig på vejen og fandt ud af at det var et firma i nærheden der ejede den.Herpes skrev:Jo tak
Ærgeligt, det er nok ellers en en-gang-i-livet oplevelse at prøve sådan en. Den nrplade ligner ikke en af fabriksbilerne. Er det Volker Gehrts?
Hedder schauf motorsport.
https://www.instagram.com/schaufmotorsport/
I fantasien kan man alt; materialer og bygningsdele kan ikke altid det hele, men man skal vælge og sammensætte de dele, der kommer nærmest på at gøre visionerne til virkelighed - det er kunsten.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 132
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: 1984 Audi quattro
Det har været en hektisk uge med audistumper udover hele værkstedet. 2 A4 motorer blev taget ud sidste weekend og alt det tilhørende og 1 motor kom så i her til aften igen så nu går det pladsmæssigt igen den rigtige vej.
Har ikke været så meget indvolveret i det A4 projekt som ventet, så har brugt alle de løse timer hele ugen på at varme/skrabe sealer/asfaltplader af i højre side. Det er ikke specielt interessant at følge udefra, så jeg har sparet jer for pinslerne undervejs og skrabet løs istedet. Det begynder at ligne noget på gulvet, nu skal limen bare fjernes
Fandt undervejs en fejl i centrallåsvakuumslangen, da man har svejset højre hjørne har man ikke lige tjekket om der lå noget bagved så den er smeltet sammen, ikke det store mirakel der skal til for at fixe, men røg på to-do-listen.
Inderste forkofanger kom også af og fronten er en blandet fornøjelse, fint dækket af salgslakering Vangespidserne ser ok ud, synd bunden af frontvangerne ikke ser sådan ud også, men den tid den sorg.
Fik forresten "trekanten" i forskærmen af tidligere på ugen, det så bedre ud end ventet bagved. Derved ikke sagt det er godt.
Nuff said.....pictures or it didn't happen
Har ikke været så meget indvolveret i det A4 projekt som ventet, så har brugt alle de løse timer hele ugen på at varme/skrabe sealer/asfaltplader af i højre side. Det er ikke specielt interessant at følge udefra, så jeg har sparet jer for pinslerne undervejs og skrabet løs istedet. Det begynder at ligne noget på gulvet, nu skal limen bare fjernes
Fandt undervejs en fejl i centrallåsvakuumslangen, da man har svejset højre hjørne har man ikke lige tjekket om der lå noget bagved så den er smeltet sammen, ikke det store mirakel der skal til for at fixe, men røg på to-do-listen.
Inderste forkofanger kom også af og fronten er en blandet fornøjelse, fint dækket af salgslakering Vangespidserne ser ok ud, synd bunden af frontvangerne ikke ser sådan ud også, men den tid den sorg.
Fik forresten "trekanten" i forskærmen af tidligere på ugen, det så bedre ud end ventet bagved. Derved ikke sagt det er godt.
Nuff said.....pictures or it didn't happen
- Vedhæftede filer
-
- Bag trekanten efter sealeren er fjernet. Kunne have været værre
- DSC07429.JPG (112.45 KiB) Vist 21265 gange
-
- Trekanten i forskærmen kom af. Ved ikke om jeg repper den eller laver en lignende.
- DSC07425.JPG (169.92 KiB) Vist 21265 gange
-
- Så fik jeg endelig asfaltpladerne i højre side af. Bagerste lå MEGET bedre end forreste. Den forreste har nok været en fredag med for mange bajer i hallen, når man ser forskellen på hvordan de godt de ligger i dalene for kontra bag.
- DSC07440.JPG (186.11 KiB) Vist 21265 gange
-
- Inderste kofanger af. Det er set værre, men der er desværre gravrust under lakeringen nogle steder.
- DSC07441.JPG (156.9 KiB) Vist 21265 gange
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 132
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: 1984 Audi quattro
Der er langt mellem opdateringerne men der sker stadig små fremskridt. Har fået alle stumper af asfaltplader af i højre side af kabinen nu helt op til under vandkassen, så jeg kan se hvad der foregår og hvordan samlingerne ligger. Der mangler stadig at blive fjernet noget sealer og limrester. Det tager en del tid når man nægter at bruge roterende stålbørster. Har været nede af den vej en gang tidligere på et projekt og det endte i en ræverød bund. Det er desværre ikke tørt nok til at have slebne områder med ru overflade stående åbne for længe herinde så tager den lange tur og prøver at bevare fabriksgrunderen under det hele så længe som muligt. Går nok ikke længe før det er ydersiderne af bundpladerne som skal skrabes rene. Så kommer bilen nok i luften og der kan komme nogle bedre billeder nedenunder.
Derudover har jeg været lidt omkring og forhøre mig om nogen havde nogle gamle audi 80ere stående, det var ikke den store succes. Men fik da støvet noget op som muligvis kan bruges til projektet. En anden type motor i ukendt stand som muligvis kan bruges til stumper, har ikke købt den endnu og den går nok ingen steder så venter lige og ser om nogen har nogle gode input. I kan selv gætte hvad det er, mit bud hælder til at det er en WJ motor fra en type 43, men det er svært at se det første bogstav. Ligner der står MJ, men den findes vidst ikke, så måske de har vendt slagpiben på hovedet
Derudover har jeg været lidt omkring og forhøre mig om nogen havde nogle gamle audi 80ere stående, det var ikke den store succes. Men fik da støvet noget op som muligvis kan bruges til projektet. En anden type motor i ukendt stand som muligvis kan bruges til stumper, har ikke købt den endnu og den går nok ingen steder så venter lige og ser om nogen har nogle gode input. I kan selv gætte hvad det er, mit bud hælder til at det er en WJ motor fra en type 43, men det er svært at se det første bogstav. Ligner der står MJ, men den findes vidst ikke, så måske de har vendt slagpiben på hovedet
- Vedhæftede filer
-
- ?
- 20170911_142856.jpg (245.8 KiB) Vist 20966 gange
-
- ?
- 20170911_142849.jpg (228.96 KiB) Vist 20966 gange
-
- ?
- 20170911_142742.jpg (174.86 KiB) Vist 20966 gange
-
- ?
- 20170911_142733.jpg (129.9 KiB) Vist 20966 gange
-
- ?
- 20170911_142721.jpg (145.62 KiB) Vist 20966 gange
-
- Slow progress 2
- DSC07454.JPG (152.39 KiB) Vist 20966 gange
-
- Slow progress 1
- DSC07453.JPG (161.25 KiB) Vist 20966 gange
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 132
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: 1984 Audi quattro
Tak for forsøget. Hvis nogen kender nogen med stumper til f.eks coupé er forslag velkomne. Også alm audi 80 typ 81/85 kan være interessant.
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1395
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 164 times
- Been thanked: 235 times
Re: 1984 Audi quattro
Skriv hvad du søger så skal jeg give det et skud når jeg er på hugget igen. Der ligger tonsvis af stumper som ikke er lagerført på computer.bla stumper mærket op til passat den nye model som jeg havde lagt på lageret..det var så den fra 1977 og frem
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 132
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: 1984 Audi quattro
mojo: Du må da godt se om der er et sæt døre til en coupe og evt nogle forlygter/baglygter. Er usikker på om dørene skifter på et tidspunkt dog, synes jeg har læst noget ang. dette med problemer med ruder/rudehejs men specifik dato/årgang er jeg ikke direkte stødt på. Ellers er det mest interiør jeg er stødt på som defekt indtil videre, altså udover alle de defekte pladedele i selve skroget
Ellers skrabes der stadig videre, er begyndt i bunden omkring løftepunktet i højre side. Dette skal skiftes, samme skal vognbunden under. Desværre er dette stykke Nicht Mehr Lieferbar både i venstre og højre, hverken til quattro eller til passat 32b syncro som ser ud til at være rimelig ens ,så det skal nok laves selv. Der er stadig ikke skåret i noget som helst endnu, der står en næsten færdig A4 ved siden med nymalet front som skal have samlet det sidste. Så det nærmer sig at bilen kan skubbes ud på gulvet og jeg kan forsøge at få liv i motoren derefter kan der skæres. Bestiller olie, tandremskit og oliefiltre inden for de næste par dage til testopstarten og så må vi se hvad dur og ikke gør. Tog lige 2 tændrør op i forgårs, de måtte tages med luftnøgle, selv et 1m tav kunne ikke løsne dem . Der er sort oliesnask i cyl 1 og 2 og tændkablerne faldt fra hinanden ved afmontering, er dog reppet igen. Selve rørene var kul sorte med lidt belægning på så de blev bare renset op og det samme sker med de næste såfremt der ikke dukker andet op. Skal have tjekke op på noget med benzinpumper. Har en stor golf2 KR pumpe i reservoir liggende som jeg overvejer om kan bruges til testen
Ellers skrabes der stadig videre, er begyndt i bunden omkring løftepunktet i højre side. Dette skal skiftes, samme skal vognbunden under. Desværre er dette stykke Nicht Mehr Lieferbar både i venstre og højre, hverken til quattro eller til passat 32b syncro som ser ud til at være rimelig ens ,så det skal nok laves selv. Der er stadig ikke skåret i noget som helst endnu, der står en næsten færdig A4 ved siden med nymalet front som skal have samlet det sidste. Så det nærmer sig at bilen kan skubbes ud på gulvet og jeg kan forsøge at få liv i motoren derefter kan der skæres. Bestiller olie, tandremskit og oliefiltre inden for de næste par dage til testopstarten og så må vi se hvad dur og ikke gør. Tog lige 2 tændrør op i forgårs, de måtte tages med luftnøgle, selv et 1m tav kunne ikke løsne dem . Der er sort oliesnask i cyl 1 og 2 og tændkablerne faldt fra hinanden ved afmontering, er dog reppet igen. Selve rørene var kul sorte med lidt belægning på så de blev bare renset op og det samme sker med de næste såfremt der ikke dukker andet op. Skal have tjekke op på noget med benzinpumper. Har en stor golf2 KR pumpe i reservoir liggende som jeg overvejer om kan bruges til testen
- Vedhæftede filer
-
- Set værre
- DSC07455.JPG (69.9 KiB) Vist 20524 gange
-
- Norsk guld
- DSC07456.JPG (164.62 KiB) Vist 20524 gange
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: 1984 Audi quattro
Herpes skrev:Nicht Mehr Lieferbar
Hold da op en omgang
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1395
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 164 times
- Been thanked: 235 times
Re: 1984 Audi quattro
jeg var på hugget i dag og der var ikke en skid hos dem
men jeg kunne se at knudlund autogenbrug kommer ind med en h dør fabriksny men med lidt buler.
godt nok fra en coupe men de er nok ens.
prøv ellers at få fat på oh biler i viborg som har en god del stumper bla tank og bagklap,problemet er at han har lukket ned permanent
så det er jo lige det hvor stumperne bliver af.
http://www.nemdele.dk/fabrikat/AUDI/012 ... -81-TIL-88
men jeg kunne se at knudlund autogenbrug kommer ind med en h dør fabriksny men med lidt buler.
godt nok fra en coupe men de er nok ens.
prøv ellers at få fat på oh biler i viborg som har en god del stumper bla tank og bagklap,problemet er at han har lukket ned permanent
så det er jo lige det hvor stumperne bliver af.
http://www.nemdele.dk/fabrikat/AUDI/012 ... -81-TIL-88
- Giggs
- Medlem
- Indlæg: 812
- Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9600 Aars
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1984 Audi quattro
Som mojo siger havde jeg også nok tage fat i Ove Hermansen, han plejer og have meget guld på lageret, han handler engang imellem med os, flink mand.. Han har vist haft meget med de gamle audi coupe og gøre..
- Vedhæftede filer
-
- C_000015.jpg (86.52 KiB) Vist 20231 gange
http://www.facebook.com/vwsocietydenmark
Legetøj: Vw Golf 2 Gti 16v
Reservedelsekspedient ved Hovwdiaudi.dk
Mail: Rbe@hovwdiaudi.dk
Direkte telefon: 87271032
MIVW 2015/2016/2018
Legetøj: Vw Golf 2 Gti 16v
Reservedelsekspedient ved Hovwdiaudi.dk
Mail: Rbe@hovwdiaudi.dk
Direkte telefon: 87271032
MIVW 2015/2016/2018
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 132
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: 1984 Audi quattro
Tak for svar.
Har været lidt sløjt med indlæggene, men det står ikke stille. Går bare langsomt
Sidste uger har været mere eller mindre at skrabe sealer i højre side. I weekenden røg bilen endelig på bukke så jeg kan komme bedre til nedenunder. Olie og vand blev tappet af, ene oliefilter er godt nok en lort at komme til. Vandet var nærmest orange/grønt og helt mudret, få spor af olie i det. Olien helt grå og mudret og stank af benzin. Prøvede som Dynamit-åge at "sæt en tændstik teen" men ikke nok til at kunne brænde dog
Forreste køler afmonteret. Alt sidder naturligvis enten ubeskriveligt fast eller slet ikke fast. Olieproppen var smadret i genvind og sad med masser af paktape og kunne løsnes med fingrene. Dysekøling fjernet for at inspicere dyser, og de kan bevæge sig tæt på 1mm så de er nok heller ikke tætte. Derudover disse stumper, skal der lige 2 nye slanger til oliekøler og 5 nye dyserør/slanger. Lader billederne tale for resten.
Glemte lige at de første penge er brugt. Slibesæt, 2x2 oliefiltre(OC47/OC78) og tandremskit er i landet. Arbejder stadig hen imod at få liv i den inden vinter eller hvad vi skal kalde det.
Der kommer lige et par billeder mere af bunden nu jeg kan komme til.
Har været lidt sløjt med indlæggene, men det står ikke stille. Går bare langsomt
Sidste uger har været mere eller mindre at skrabe sealer i højre side. I weekenden røg bilen endelig på bukke så jeg kan komme bedre til nedenunder. Olie og vand blev tappet af, ene oliefilter er godt nok en lort at komme til. Vandet var nærmest orange/grønt og helt mudret, få spor af olie i det. Olien helt grå og mudret og stank af benzin. Prøvede som Dynamit-åge at "sæt en tændstik teen" men ikke nok til at kunne brænde dog
Forreste køler afmonteret. Alt sidder naturligvis enten ubeskriveligt fast eller slet ikke fast. Olieproppen var smadret i genvind og sad med masser af paktape og kunne løsnes med fingrene. Dysekøling fjernet for at inspicere dyser, og de kan bevæge sig tæt på 1mm så de er nok heller ikke tætte. Derudover disse stumper, skal der lige 2 nye slanger til oliekøler og 5 nye dyserør/slanger. Lader billederne tale for resten.
Glemte lige at de første penge er brugt. Slibesæt, 2x2 oliefiltre(OC47/OC78) og tandremskit er i landet. Arbejder stadig hen imod at få liv i den inden vinter eller hvad vi skal kalde det.
Der kommer lige et par billeder mere af bunden nu jeg kan komme til.
- Vedhæftede filer
-
- Dejlig farve det som kom ud af forreste køler har
- DSC07462.JPG (141.83 KiB) Vist 20071 gange
-
- Endelig plads til at løfte den op. Fik 2 hjemmelavet bukke af ham som opbevarer golfen som måtte lade pladsen. De er gode høje
- DSC07457.JPG (168.54 KiB) Vist 20071 gange
-
- Kølervæsken ligner noget fra en dårlig tur i byen
- DSC07458.JPG (82.37 KiB) Vist 20071 gange
-
- Dejlig suppe
- DSC07463.JPG (86.11 KiB) Vist 20071 gange
-
- Godt nok ikke nemt at komme til det vandrette filter uden den rigtige filterkop
- DSC07465.JPG (194.65 KiB) Vist 20071 gange
-
- Dysekøling fjernet. Ligner nyt nyt nyt
- DSC07466.JPG (147.68 KiB) Vist 20071 gange
-
- Dyseslanger er færdige, Dyser er løse, 1mm spil ind/ud
- DSC07467.JPG (154.48 KiB) Vist 20071 gange
-
- Slanger oliekøler. Ikke noget at gemme på
- DSC07468.JPG (121.6 KiB) Vist 20071 gange
-
- Inderpanel skal skiftes et godt stykke bagud
- DSC07469.JPG (113.32 KiB) Vist 20071 gange
-
- Der er da lidt bund tilbage, Få steder sealer har været brudt
- DSC07470.JPG (116.11 KiB) Vist 20071 gange
-
- Pumpen
- DSC07471.JPG (176.84 KiB) Vist 20071 gange
-
- H bag
- DSC07472.JPG (134.53 KiB) Vist 20071 gange
-
- V bag
- DSC07473.JPG (192.05 KiB) Vist 20071 gange
- kitora
- Medlem
- Indlæg: 846
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 15:31
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 352 times
Re: 1984 Audi quattro
Og jeg som troede en gammel Alfa Romeo var en rustspand....
1974 Alfa Romeo GT 1300 Junior (Til salg - send PM)
2016 Amber Whiskey Harley Davidson Street Glide Special
2015 Audi A3 limousine 1.4 TFSI COD
1988 Volkswagen T3 - EJ25 Subaru motor
2016 Amber Whiskey Harley Davidson Street Glide Special
2015 Audi A3 limousine 1.4 TFSI COD
1988 Volkswagen T3 - EJ25 Subaru motor
- The Micktrix / Dk
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1944
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 248 times
Re: 1984 Audi quattro
Haha ja. Sådan en gammel Audi er midt lige så slem som en Alfa, Fiat osv fra den tid
Mercedes w124 280TE 3.2L Sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z - Maserati Gransport 2007
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z - Maserati Gransport 2007
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2934
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 564 times
Re: 1984 Audi quattro
Hold nu op, hvor er der dog meget der skal skilles ad, renoveres og males, før det sådan for alvor bliver en pæn bil igen
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 132
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: 1984 Audi quattro
Ja tak der er lidt at se til.
Siden sidste opdatering har jeg haft kigget lidt på den store køler. Troede først, at den var fin stand, men igen blev jeg snydt. Den er af kobber og så snart man bare rører ved lamellerne med en lille skruetrækker, så falder de af. Så kølerne skal enten ud og have en ny indmad på gamle endetanke ellers finder jeg noget helt andet og skrotter begge. Den tid den sorg. Den lille køler lider desværre af det samme sygdom.
Lidt bedre fremskridt var der midt på ugen, da jeg besluttede mig for at nu måtte jeg se hvor meget benzin der var i de rådne rør. Der kunne tappes ½l af sammenlagt gennem en af slangerne til tanken:shock:
Havde regnet med der var mere i, da det primært var rørene fra pumpen og op til motorrum samt retur som så meget dårlige og havde her fundet huller.
Men det endte med at tanken kom ud. Vi siger tak til de audi-folk der har fundet på at hele bagtøjet tilsyneladende skal af for at spænde 2 slanger på de 2 studser på tanken som stikker ud gennem vognbunden i samme gummiprop hvor vakuum systemet til spærrene kommer ud. Der er bare intet plads hverken i baggagerummet med tanken i eller over bagtøjet med akslerne på. Jeg skar dog slangerne istedet da det ene benzinrør knækkede inde i en holder mens jeg drænede tanken.
Tanken ser dog ud somom den er i god stand både udvendig og indvendigt hvor jeg kan se. Benzinmåleren ser dog noget kedelig ud, ved ikke hvad jeg gør der endnu. Men fortsætter nu med at prøve at få hele systemet under bilen af så komplet som muligt, og så bliver det noteret og hvad der virker specielt og dette gemt. Pt kæmper jeg med at få et dækskjold af på torpedoen/højre forskærm hvor brændstofrørene er gemt under. Dette er naturligvis også gennemtæret, der er ingen synlige skruer, kun en holder til rørene bag skjoldet
Det var ikke meget siden sidst men sådan er det nogen gange.
Siden sidste opdatering har jeg haft kigget lidt på den store køler. Troede først, at den var fin stand, men igen blev jeg snydt. Den er af kobber og så snart man bare rører ved lamellerne med en lille skruetrækker, så falder de af. Så kølerne skal enten ud og have en ny indmad på gamle endetanke ellers finder jeg noget helt andet og skrotter begge. Den tid den sorg. Den lille køler lider desværre af det samme sygdom.
Lidt bedre fremskridt var der midt på ugen, da jeg besluttede mig for at nu måtte jeg se hvor meget benzin der var i de rådne rør. Der kunne tappes ½l af sammenlagt gennem en af slangerne til tanken:shock:
Havde regnet med der var mere i, da det primært var rørene fra pumpen og op til motorrum samt retur som så meget dårlige og havde her fundet huller.
Men det endte med at tanken kom ud. Vi siger tak til de audi-folk der har fundet på at hele bagtøjet tilsyneladende skal af for at spænde 2 slanger på de 2 studser på tanken som stikker ud gennem vognbunden i samme gummiprop hvor vakuum systemet til spærrene kommer ud. Der er bare intet plads hverken i baggagerummet med tanken i eller over bagtøjet med akslerne på. Jeg skar dog slangerne istedet da det ene benzinrør knækkede inde i en holder mens jeg drænede tanken.
Tanken ser dog ud somom den er i god stand både udvendig og indvendigt hvor jeg kan se. Benzinmåleren ser dog noget kedelig ud, ved ikke hvad jeg gør der endnu. Men fortsætter nu med at prøve at få hele systemet under bilen af så komplet som muligt, og så bliver det noteret og hvad der virker specielt og dette gemt. Pt kæmper jeg med at få et dækskjold af på torpedoen/højre forskærm hvor brændstofrørene er gemt under. Dette er naturligvis også gennemtæret, der er ingen synlige skruer, kun en holder til rørene bag skjoldet
Det var ikke meget siden sidst men sådan er det nogen gange.
- Vedhæftede filer
-
- Der er fint baggagerum i hvis man kan leve uden en tank. Brandvæggen skal desværre nok ud da der er rust i samlingen i bunden.
- DSC07519.JPG (119.25 KiB) Vist 19548 gange
-
- Tank udefra. Ser godt ud sammenlignet med meget andet i denne vogn
- DSC07524.JPG (130.4 KiB) Vist 19548 gange
-
- Billedet forestiller gummimuffen i bagagerummet over bagtøjet set nedefra, den lidt slørede store. 5 vakuumslanger og 2 benzinslanger går igennem her. Så farverne på vakuumslangerne måtte lige opmærkes her . Der er intet plads at arbejde på her. (grønne tape er irrelevant)
- DSC07495.JPG (136.82 KiB) Vist 19548 gange
-
- Benzinmåleren har set bedre dage
- DSC07526.JPG (143.99 KiB) Vist 19548 gange
-
- Tanken indeni. Ja beklager billedet men hullet er sgu lille
- DSC07532.JPG (55.53 KiB) Vist 19548 gange
-
- Flere huller i rørene inden i gummiholderne
- DSC07534.JPG (124.31 KiB) Vist 19548 gange
-
- Den her klips er godt nok ikke nem at åbne, ej heller at se. Den sidder nede langs de 2 parallelle rør i mørket
- DSC07538.JPG (134.34 KiB) Vist 19548 gange
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3370
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 423 times
- Been thanked: 269 times
Re: 1984 Audi quattro
Keep up the good work. Jeg følger i hvert fald stadig med super spændt på sidelinjen og glæder mig til hver gang du laver en lille update.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Præventionen
1999 Porsche 911 Carrera - Caféraceren
2018 VW Touran Highline 2,0 TDI DSG - Containeren
1999 Porsche 911 Carrera - Caféraceren
2018 VW Touran Highline 2,0 TDI DSG - Containeren
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: 1984 Audi quattro
Rusten som ses i samlingen i bagagerummet, kommer det nede fra, eller har der mon "bare" været fugtigt i bagagerummet i bilens levetid?
Glæder mig til at du går i krig med alt det rust Tror der kommer en overraskelse eller to.
Glæder mig til at du går i krig med alt det rust Tror der kommer en overraskelse eller to.
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2934
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 564 times
Re: 1984 Audi quattro
Det bliver en Porsche 356 om igenJimmi K skrev:Rusten som ses i samlingen i bagagerummet, kommer det nede fra, eller har der mon "bare" været fugtigt i bagagerummet i bilens levetid?
Glæder mig til at du går i krig med alt det rust Tror der kommer en overraskelse eller to.
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: 1984 Audi quattro
Nej, Porschen kan man få pladedele til ...Nicklossi skrev:Det bliver en Porsche 356 om igenJimmi K skrev:Rusten som ses i samlingen i bagagerummet, kommer det nede fra, eller har der mon "bare" været fugtigt i bagagerummet i bilens levetid?
Glæder mig til at du går i krig med alt det rust Tror der kommer en overraskelse eller to.
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 132
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: 1984 Audi quattro
KBoesen: Jo tak skal nok prøve at huske lige at træde tilbage og tage billeder, når der sker lidt. Tråden er både naturligvis for jer og tidligere ejere, men ligeså meget for at jeg selv kan holde lidt styr på hvornår tingene er lavet, hvilke tanker der blev gjort undervejs osv. Der ender sikkert med at være ting som ikke holder stik på langt sigt, men godt for mig lige at kunne kigge tilbage, hvorfor man tog visse beslutninger. Derudover håber jeg på, at det kan hjælpe andre der står med lignende overvejelser om sådan en bil. Jeg købte en "billig" bil, og det kan sagtens vise sig at blive langt dyrere på den lange bane end hvis jeg havde købt en til 300k. Men foretrækker at vide hvordan det meste på mine biler virker, så den passer nok meget godt til mig. Skal i hvert fald hele vejen rundt for at få denne på vejen igen.
Jimmi K: Jeg ved det ikke endnu. Har ikke nærstuderet det endnu, men har set andre have det problem også. Måske kondens/fugt nede bag tanken. Men jo der skal nok komme lidt. Der kom en den anden dag med venstre bagpanel i bunden jeg vidste var dårlig, men alligevel lidt overrasket. Vanger og forbro fixpunkter bliver også et issue, men det ser vi på når motor er ude.
Nicklossi: Skal ikke konkurrere med Morten, han er sgu både hurtigere og dygtigere. Fulgte V10tråden og 356tråden er mindst ligeså interessant. Der er en del der skal skiftes her også så visse ligheder er der nok, men der går en del tid før min er ligeså splittet ad. Men ingen tvivl om, at det er lækkert arbejde deroppe i nord.
SørenR: Ja det er ikke overvældende. Sad da lige den anden dag og gloede på Auditradition. Kan få A-stolpen jeg mangler, så den bestiller jeg nok til højre side. Meen 2 forskærme og 2 hele bagskærme for 5000euro...puha. Har kigget lidt i brugtudvalget på ebay-klein og nogle af de forummer, og det er ikke så mange pladedele. Og jeg kan ikke have en hel eller halv ekstra bil pt så den del er udelukket.
Havde lige en time igår under bilen igår og nu faldt det meste af brændstofsystemet fra hinanden, så jeg afmonterede det hele.....uden værktøj med undtagelse af 2 ledninger. Rørene knækkede til højre og venstre efter holderne blev åbnet og da det andet rør knækkede for mig så var det hele ligemeget. Af med lortet, og har gemt 10cm rør på mængdefordeleren til at sætte slanger på til testen. Så trykreservoir, pumpe og filter er gemt, mest for at have størrelserne på fittings og banjoer til senere.
Ellers er der iaften skrabet videre under rørføringen for at tjekke omkring de påsvejsede bolte og det ser indtil videre ud til at kunne klares med punktsandblæsning, er dog ikke nået hele vejen endnu. Desværre er tiden begrænset af overarbejde i øjeblikket og så ryger hele weekenden med spisning og fødselsdage
Jeg kiggede også lidt på den højre bagskærm i bunden og den er tilsyneladende revnet hele vejen i bunden langs ombukket på ydersiden frem til samlingen med yderste sidepanel, det gør mig jo lidt bekymret, da den også er revnet det meste af vejen på indersiden af panelet inde i bilen. Så det er ligepludseligt ret meget styrke der mangler i højre side af bilen. Må nok lave noget midlertidigt for at holde lidt på formerne inden vi fjerner for meget, når B-stolpen også mangler bunden. Det var desværre nok alt for denne weekend
Jimmi K: Jeg ved det ikke endnu. Har ikke nærstuderet det endnu, men har set andre have det problem også. Måske kondens/fugt nede bag tanken. Men jo der skal nok komme lidt. Der kom en den anden dag med venstre bagpanel i bunden jeg vidste var dårlig, men alligevel lidt overrasket. Vanger og forbro fixpunkter bliver også et issue, men det ser vi på når motor er ude.
Nicklossi: Skal ikke konkurrere med Morten, han er sgu både hurtigere og dygtigere. Fulgte V10tråden og 356tråden er mindst ligeså interessant. Der er en del der skal skiftes her også så visse ligheder er der nok, men der går en del tid før min er ligeså splittet ad. Men ingen tvivl om, at det er lækkert arbejde deroppe i nord.
SørenR: Ja det er ikke overvældende. Sad da lige den anden dag og gloede på Auditradition. Kan få A-stolpen jeg mangler, så den bestiller jeg nok til højre side. Meen 2 forskærme og 2 hele bagskærme for 5000euro...puha. Har kigget lidt i brugtudvalget på ebay-klein og nogle af de forummer, og det er ikke så mange pladedele. Og jeg kan ikke have en hel eller halv ekstra bil pt så den del er udelukket.
Havde lige en time igår under bilen igår og nu faldt det meste af brændstofsystemet fra hinanden, så jeg afmonterede det hele.....uden værktøj med undtagelse af 2 ledninger. Rørene knækkede til højre og venstre efter holderne blev åbnet og da det andet rør knækkede for mig så var det hele ligemeget. Af med lortet, og har gemt 10cm rør på mængdefordeleren til at sætte slanger på til testen. Så trykreservoir, pumpe og filter er gemt, mest for at have størrelserne på fittings og banjoer til senere.
Ellers er der iaften skrabet videre under rørføringen for at tjekke omkring de påsvejsede bolte og det ser indtil videre ud til at kunne klares med punktsandblæsning, er dog ikke nået hele vejen endnu. Desværre er tiden begrænset af overarbejde i øjeblikket og så ryger hele weekenden med spisning og fødselsdage
Jeg kiggede også lidt på den højre bagskærm i bunden og den er tilsyneladende revnet hele vejen i bunden langs ombukket på ydersiden frem til samlingen med yderste sidepanel, det gør mig jo lidt bekymret, da den også er revnet det meste af vejen på indersiden af panelet inde i bilen. Så det er ligepludseligt ret meget styrke der mangler i højre side af bilen. Må nok lave noget midlertidigt for at holde lidt på formerne inden vi fjerner for meget, når B-stolpen også mangler bunden. Det var desværre nok alt for denne weekend
- Vedhæftede filer
-
- 2 hele rør blev til dette. Fastmonterede pumpe, filter, reservoir kunne afmonteres med hænder uden bruge af vold. kun ledninger til pumpen blev klippet.
- DSC07539.JPG (148.62 KiB) Vist 19342 gange
-
- Pumpe, trykreservoir og filter. Bliver gemt indtil videre for størrelser på fittings. Ved ikke endnu om pumpe virker, stumper kan måske bruges til motortesten.
- DSC07541.JPG (142.58 KiB) Vist 19342 gange
-
- Sådan så de fleste rør ud inde i gummiholderne i bunden
- DSC07542.JPG (111.89 KiB) Vist 19342 gange
-
- Dejlig slange til det her formål.
- DSC07543.JPG (128.82 KiB) Vist 19342 gange
-
- Ser lidt blandet ud omkring påsvejsede bolte. Steder hvor der har været lækket benzin virker de mere rustne omkring, og der er sealer også helt hård og sprækket
- DSC07548.JPG (94.61 KiB) Vist 19342 gange
-
- Lidt sjov detalje her. Det brede yderpanel er galvaniseret, men bagskærm og inderpaneler er ikke. Så de er rustet meget forskelligt.
- DSC07545.JPG (146.46 KiB) Vist 19342 gange
-
- Venstre bagskærm revnet hele vejen i ombukket frem til yderpanel samling.
- DSC07544.JPG (127.69 KiB) Vist 19342 gange
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2667
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
- Has thanked: 0
- Been thanked: 35 times
Re: 1984 Audi quattro
Puha, alt det rust minder om dengang brormand og jeg renoverede en mk3 xr3i, hele overfrakken minus taget og førerdøren blev skiftet, hertil længde og tværvanger, i guder det er røvsygt at lave sådan noget, tager satme hatten af for folk der kaster sig ud i sådan et projekt
Sendt fra min F5321 med Tapatalk
Sendt fra min F5321 med Tapatalk
- mk4Rasmus
- Nyt medlem
- Indlæg: 475
- Tilmeldt: 13. sep 2011, 18:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Svenstrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: 1984 Audi quattro
Tager simpelthen hatten af for dit gåpåmod! fortsæt det gode arbejde, og opdateringerne
Bliver spændende at få liv i den, måske i kunne lave en lille video til den tid, så os der sidder her hjemme og følger med kan ånde lettet op
Bliver spændende at få liv i den, måske i kunne lave en lille video til den tid, så os der sidder her hjemme og følger med kan ånde lettet op
- StefanDK
- Nyt medlem
- Indlæg: 476
- Tilmeldt: 7. nov 2014, 10:25
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ribe
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
Re: 1984 Audi quattro
Spændende projekt.
Jeg ville aldrig i livet selv gå i gang med sådan noget uden en lift, så man kan arbejde i en fornuftig højde.
Men som tidligere mekaniker, så er jeg nok mærket af brugen af lift.
Men det sparer skisme meget tid og bøvl .
Ser frem til at følge projektet.
Jeg ville aldrig i livet selv gå i gang med sådan noget uden en lift, så man kan arbejde i en fornuftig højde.
Men som tidligere mekaniker, så er jeg nok mærket af brugen af lift.
Men det sparer skisme meget tid og bøvl .
Ser frem til at følge projektet.
Touran Highline 190 TDI DSG
Skal du har renoveret veteranbilen: http://www.danishhotrod.dk/
Skal du har renoveret veteranbilen: http://www.danishhotrod.dk/
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 154
- Tilmeldt: 24. dec 2012, 14:54
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 6660 lintrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1984 Audi quattro
du har også altid været en "prinsesse mekaniker"StefanDK skrev:Spændende projekt.
Jeg ville aldrig i livet selv gå i gang med sådan noget uden en lift, så man kan arbejde i en fornuftig højde.
Men som tidligere mekaniker, så er jeg nok mærket af brugen af lift.
Men det sparer skisme meget tid og bøvl .
Ser frem til at følge projektet.
forrige VAG biler
Golf 3 TD
Golf 4 1,8 20v
Seat toledo 1,9 tdi
Seat leon 1m TDI top sport
Golf 4 1,9 tdi 115 hk 4 motion
Seat leon cupra APR stage 2+
nu
Lupo 3L
Golf 3 TD
Golf 4 1,8 20v
Seat toledo 1,9 tdi
Seat leon 1m TDI top sport
Golf 4 1,9 tdi 115 hk 4 motion
Seat leon cupra APR stage 2+
nu
Lupo 3L
- StefanDK
- Nyt medlem
- Indlæg: 476
- Tilmeldt: 7. nov 2014, 10:25
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ribe
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
Re: 1984 Audi quattro
Ha ha ha, nok derfor jeg ikke er det længerejacob_matzen skrev:du har også altid været en "prinsesse mekaniker"StefanDK skrev:Spændende projekt.
Jeg ville aldrig i livet selv gå i gang med sådan noget uden en lift, så man kan arbejde i en fornuftig højde.
Men som tidligere mekaniker, så er jeg nok mærket af brugen af lift.
Men det sparer skisme meget tid og bøvl .
Ser frem til at følge projektet.
Touran Highline 190 TDI DSG
Skal du har renoveret veteranbilen: http://www.danishhotrod.dk/
Skal du har renoveret veteranbilen: http://www.danishhotrod.dk/
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 132
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: 1984 Audi quattro
Faldt lige over den her hvis nogen savner en julegave
http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=269151
Tak, skal nok prøve at huske det stefan, men jeg tror ikke jeg når det i år alligevel. Der er for meget overtid op til jul desværre og har intet lavet siden sidste update. Har en passat med splittet interiør grundet manglende varme som tager min overskudstid pt.
http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=269151
Tak, skal nok prøve at huske det stefan, men jeg tror ikke jeg når det i år alligevel. Der er for meget overtid op til jul desværre og har intet lavet siden sidste update. Har en passat med splittet interiør grundet manglende varme som tager min overskudstid pt.
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: 1984 Audi quattro
Den er kendt...Herpes skrev:Faldt lige over den her hvis nogen savner en julegave
http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=269151
Tak, skal nok prøve at huske det stefan, men jeg tror ikke jeg når det i år alligevel. Der er for meget overtid op til jul desværre og har intet lavet siden sidste update. Har en passat med splittet interiør grundet manglende varme som tager min overskudstid pt.
Toni er den ene halvdel af duoen (Toni Hansen & Per Brodersen) der kører MonteCarlo Historic i en Audi 80 GLE. Sidst jeg hørte noget om dem, ledte Toni efter en 2-dørs Audi 80 B2 quattro...
http://www.mynewsdesk.com/dk/audi-danma ... ue-1302583
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 132
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: 1984 Audi quattro
"Achtung Kühlsystem Prüfen"
Det gentagne udsagn for det meste af denne aften.
Har ikke noget så meget den sidste tid grundet overarbejde men nu var der endeligt lidt fritid.
Så aftenen er gået med at smide ny midlertidig tandrem på, det gik ok stærkt, så kunne man jo lige skifte oliefiltrene og gøre klar til motortest, som jeg jo ikke rigtigt troede vi nåede i år. Bundproppen som ikke lignede noget fra en bil sad ikke ordenligt fast, prøvede at skifte til en m14x1,5 og detpassede fint så det blev det. Så røg der olie på og stadig overskud af tid. Hmm så kunne vi jo lige teste lidt kompression nu der var kommet olie på, først blev det lige tjekket starter kørte, og den virkede også uden røgudvikling
Resultatet var ikke overvejene positivt men vurderet til at være nok til at arbejde videre.
Cyl 1 8,7bar
Cyl 2 6,8bar
Cyl 3 8,2bar
Cyl 4 8bar
Cyl 5 6,8bar
Så gik vi videre til tændingssystemet. Cyl 5 havde nedsmeltet tændrøret så der blev sat et tilfældigt i bare til test.
5 rør op på ventildækslet og der var fin gnist.
Så vidste vi ikke lige hvad vi så skulle finde på. Brændstofsystemet var på ingen måde gjort klar så det var ligesom udelukket. Men startgas havde vi. Så frem med brændslukkerne. Nu skulle den startes.
Og den kørte.....eller startede da men kunne ikke holdes igang på gas alene. Så næste skridt bliver nok at lave et midlertidigt brændstofsystem og få den startet på benzin. Video haves, skal lige finde ud af hvordan det kan lægges op.
Derudover har jeg fået mig 3 nybrugte forlygter og 1 ekstra glas til en ok pris. Desværre er det ekstra glas og ene lygte en Cibie så det dur ikke med de andre 2 eller mine. Men det hele sæt ser fint ud og er magen til dem på bilen. Så godt tilfreds alligevel. Fik et helt sæt "skrå" lygter og cibierne er så lodrette.
Alt ialt positiv pludselig fremskridt.
Det gentagne udsagn for det meste af denne aften.
Har ikke noget så meget den sidste tid grundet overarbejde men nu var der endeligt lidt fritid.
Så aftenen er gået med at smide ny midlertidig tandrem på, det gik ok stærkt, så kunne man jo lige skifte oliefiltrene og gøre klar til motortest, som jeg jo ikke rigtigt troede vi nåede i år. Bundproppen som ikke lignede noget fra en bil sad ikke ordenligt fast, prøvede at skifte til en m14x1,5 og detpassede fint så det blev det. Så røg der olie på og stadig overskud af tid. Hmm så kunne vi jo lige teste lidt kompression nu der var kommet olie på, først blev det lige tjekket starter kørte, og den virkede også uden røgudvikling
Resultatet var ikke overvejene positivt men vurderet til at være nok til at arbejde videre.
Cyl 1 8,7bar
Cyl 2 6,8bar
Cyl 3 8,2bar
Cyl 4 8bar
Cyl 5 6,8bar
Så gik vi videre til tændingssystemet. Cyl 5 havde nedsmeltet tændrøret så der blev sat et tilfældigt i bare til test.
5 rør op på ventildækslet og der var fin gnist.
Så vidste vi ikke lige hvad vi så skulle finde på. Brændstofsystemet var på ingen måde gjort klar så det var ligesom udelukket. Men startgas havde vi. Så frem med brændslukkerne. Nu skulle den startes.
Og den kørte.....eller startede da men kunne ikke holdes igang på gas alene. Så næste skridt bliver nok at lave et midlertidigt brændstofsystem og få den startet på benzin. Video haves, skal lige finde ud af hvordan det kan lægges op.
Derudover har jeg fået mig 3 nybrugte forlygter og 1 ekstra glas til en ok pris. Desværre er det ekstra glas og ene lygte en Cibie så det dur ikke med de andre 2 eller mine. Men det hele sæt ser fint ud og er magen til dem på bilen. Så godt tilfreds alligevel. Fik et helt sæt "skrå" lygter og cibierne er så lodrette.
Alt ialt positiv pludselig fremskridt.