Forbud mod alt under EURO6 diesel

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Forbud mod alt under EURO6 diesel

Indlæg af Korreborg » 6. mar 2018, 14:13

Var det ikke også Porsche der har meldt det ud? Det siger jo ikke meget, når det kommer fra nogle som i forvejen sælger meget få.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: Forbud mod alt under EURO6 diesel

Indlæg af mobilos » 6. mar 2018, 14:14

Korreborg skrev:
6. mar 2018, 14:13
Var det ikke også Porsche der har meldt det ud? Det siger jo ikke meget, når det kommer fra nogle som i forvejen sælger meget få.
:lol: :lol: :lol: :lol:

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Forbud mod alt under EURO6 diesel

Indlæg af SteffenR » 6. mar 2018, 14:43

Volvo og et andet firma har sagt alle deres biler bliver hybrid eller 100% el fra næste år.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Forbud mod alt under EURO6 diesel

Indlæg af Charlimike » 6. mar 2018, 17:54

Vi kunne spare en del på naturen, hvis Shell indførte gtl fuel til os med diesel. Flere og flere køre på det, men findes ikke til private endnu. Skulle være så rent at man næsten kan drikke det. Den lugter ikke, og soder ikke. Det er en af komponenterne i tysk v-power diesel.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Forbud mod alt under EURO6 diesel

Indlæg af AU-R8 » 6. mar 2018, 17:59

Charlimike skrev:
6. mar 2018, 17:54
Vi kunne spare en del på naturen, hvis Shell indførte gtl fuel til os med diesel. Flere og flere køre på det, men findes ikke til private endnu. Skulle være så rent at man næsten kan drikke det. Den lugter ikke, og soder ikke. Det er en af komponenterne i tysk v-power diesel.
Lyder som en fin ide hvis man vil betale mere for det hvilket det jo vil gøre.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Forbud mod alt under EURO6 diesel

Indlæg af Korreborg » 6. mar 2018, 18:08

Hvis det soder mindre, så er jeg frisk.
Fortæl "befolkningen" at det er 2000gange bedre for miljøet, så er de med.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Forbud mod alt under EURO6 diesel

Indlæg af Charlimike » 6. mar 2018, 18:10

Så vidt jeg kan se hos Shell, koster det, det samme pr liter. 8.5 kr + moms i listepris. Bilen går også længere literen osv. Kun plusser
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Forbud mod alt under EURO6 diesel

Indlæg af Charlimike » 6. mar 2018, 18:14

Senest rettet af Charlimike 6. mar 2018, 18:20, rettet i alt 1 gang.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Forbud mod alt under EURO6 diesel

Indlæg af SteffenR » 6. mar 2018, 18:18

Korreborg skrev:
6. mar 2018, 18:08

Fortæl "befolkningen" at det er 2000gange bedre for miljøet, så er de med.

Billede
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Forbud mod alt under EURO6 diesel

Indlæg af HHKP » 6. mar 2018, 18:41

gadvide hvad hvad der sker i DPF,en, hvis man køre på ren GTL fuel. ??
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Forbud mod alt under EURO6 diesel

Indlæg af Charlimike » 6. mar 2018, 18:48

Kan kun være godt, da det danner langt mindre sod. Bedre motorgang, og smørring af dysser/pumpe.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Forbud mod alt under EURO6 diesel

Indlæg af HHKP » 6. mar 2018, 20:25

Charlimike skrev:
6. mar 2018, 18:48
Kan kun være godt, da det danner langt mindre sod. Bedre motorgang, og smørring af dysser/pumpe.
hmm hvorfor er det så ikke i handlen til private ?? Det kunne lyde som om det kunne afhjælpe nogle af de problemer der er med de diesel biler der køre forkorte og kolde ture.
Nu bor jeg vest for vandet, så jeg kan ikke engang bestille noget. :cry:
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Forbud mod alt under EURO6 diesel

Indlæg af Charlimike » 6. mar 2018, 20:28

Jeg vil hellere end gerne køre på det.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Forbud mod alt under EURO6 diesel

Indlæg af HHKP » 6. mar 2018, 20:38

Charlimike skrev:
6. mar 2018, 20:28
Jeg vil hellere end gerne køre på det.
også her, har længe leget med ide om at have diesel tank her hjemme, er træt af at skulle tanke rundt omkring når man kunne gøre det her hjemme.
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Forbud mod alt under EURO6 diesel

Indlæg af Charlimike » 6. mar 2018, 20:47

Kan man ikke bare finde sig en gammel tank til fyrringsolie, og montere pumpe?
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Forbud mod alt under EURO6 diesel

Indlæg af HHKP » 7. mar 2018, 08:13

Charlimike skrev:
6. mar 2018, 20:47
Kan man ikke bare finde sig en gammel tank til fyrringsolie, og montere pumpe?
har både tank og pumpe, desværre kan han ikke købe det Vest for bæltet ??
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Forbud mod alt under EURO6 diesel

Indlæg af Korreborg » 7. mar 2018, 09:39

Der må i reservedunke (genopfyldelige beholdere) højst transporteres 240 liter brandfarlige væsker fordelt med højst 60 liter pr. dunk.
Hente V-power i tyskland???
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Forbud mod alt under EURO6 diesel

Indlæg af Charlimike » 7. mar 2018, 09:54

Ideen var at bruge det 100% ren. V-power I Tyskland er ikke ren gtl.

Forstår slet ikke at man ikke tilbyder gtl brændstof som modtræk til dieselhaderne I de store byer.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Forbud mod alt under EURO6 diesel

Indlæg af erlingvj » 9. mar 2018, 10:56

Tysk VW-forhandler vil ikke tage diesel-biler i bytte - heller ikke VW-biler:
Vedhæftede filer
AutoB0318.pdf
(1.41 MiB) Downloadet 55 gange

Brugeravatar
Fanoe
Nyt medlem
Indlæg: 407
Tilmeldt: 9. sep 2009, 13:35
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 39 times

Re: Forbud mod alt under EURO6 diesel

Indlæg af Fanoe » 9. mar 2018, 11:01

VW tror ikke at dedhar ødelagt markedet for dieselbiler.

VW Boss Predicts ‘Renaissance’ for Embattled Diesel Cars

EDIT: Også chiptuning-haderne har en artikel om det: ing.dk
Senest rettet af Fanoe 9. mar 2018, 11:05, rettet i alt 1 gang.
Jacob F.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13249
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4543 times

Re: Forbud mod alt under EURO6 diesel

Indlæg af HansH » 9. mar 2018, 11:04

erlingvj skrev:
9. mar 2018, 10:56
Tysk VW-forhandler vil ikke tage diesel-biler i bytte - heller ikke VW-biler:
Det kan jeg godt forstå. Hvis jeg var forhandler på et marked som i forvejen er oversvømmet af 300.000 mere eller mindre usælgelige biler (og det er kun VW), så ville jeg heller ikke have meget lyst til at tage sådan en bil ind i min forretning.
Så jeg synes det giver god mening set fra forhandlerens side.
Forhandleren her var tilfældigvis VW, men man må gå ud fra at synspunktet også gælder for alle andre bilmærker i Tyskland, da kørselsforbudet jo ikke er rettet specifikt mod VW, men mod diesel generelt.

Jeg tænker - hvis jeg bare havde ventet til i dag med at handle dernede, i stedet for i April 2016 .... man må dælme kunne lave en god handel nu !
Og jo længere man kan vente, jo gunstigere bliver vilkår for at købe en hammerfed brugt diesel dernede.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13249
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4543 times

Re: Forbud mod alt under EURO6 diesel

Indlæg af HansH » 9. mar 2018, 13:28

I forhold til GTL - Har skrevet lidt med Per Ollikainen, Produktchef hos Bulk Fuels DCC Energi, som er det selskab der i 2016 købte Shell's tankstationer i DK....

Har læst om produktet GTL diesel og undrer mig over – med dets indlysende fordele – hvorfor det tilsyneladende ikke tilbydes til personbiler på det danske marked….
Kan du bekræfte at det er korrekt opfattet (altså at det ikke tilbydes til personbiler i DK) ?
Og i bekræftende fald – hvorfor ?

Du har meget ret i, at der er helt åbenlyse fordele ved denne nye type brændstof.

Den traditionelle diesel skal som minimum opfylde specifikationen EN590, som er den gængse dieselspecifikation i Europa og har været brugt af motorproducenterne gennem rigtig mange år.

GTL er et syntetisk paraffinsk brændstof med indelysende fordele, men der var faktisk først uarbejdet og offentliggjort en specifikation i sommeren 2016, som formelt definerer denne type produkt: EN15940 Klasse A, og altså på den måde tilsikre denne type brændstof nogle ensartede faste, kendte karakteristika som motorproducenterne kan arbejde ud fra. Specifikationen har i forhold til EN590 skrappere krav til en række produktkarakteristika, men der er 2,5% forskel i vægfyldekrav for at de vil overlappe hinanden, derfor opfylder GTL ikke EN590 specifikationen.

Fordi motorproducenterne endnu ikke er vant til den nye specifikation, er der er en træghed i forhold til den implementeres og således formelt godkender brugen af denne type brændstof i deres motorer, det gælder især for personbilsmotorer. Der er imidlertid en række af de store og mest betydende motorproducenter af lastbil- og busmotorer, som har implementeret brugen af EN15940, fordi transportbranchen gerne ser pragmatiske løsninger for at bidrage til emissionsreduktion uden, at de upfront behøver at udskifte deres køretøjsflåder til nyeste motorteknologi med de mest avancerede efterbehandlingssystemer. Operatører af større køretøjsflåder har ofter hjemmetanksanlæg, hvor der kan leveres produkt direkte.

På den baggrund er vurderingen , at der ikke i øjelikket er efterspørgsel nok til at indføre ren GTL på servicestationerne; men jeg kan ikke afvise, at der på et tidspunkt kunne bliver tale om at afprøve efterspørgslen på udvalgte servicestationer.

Iflg. mine oplysninger består f.eks. Shell V-Power diesel på det tyske marked af en vis %-del GTL.
Ved ikke om du kan be- eller afkræfte dette ?
Hvis det stemmer, så tyder det jo på at der findes en måde hvorpå det kan ”listes ind” på markedet og anvendes i den eksisterende køretøjsflåde, og at man derigennem kunne begynde at opnå fordelene ved produktet uden at skulle afvente at alle involverede parter er indstillet på en 100% full blown implementering.
Er den tese korrekt ? eller i modsat fald, hvad taler imod den ?

Jeg kender ikke sammensætningen af Shell V-Power Diesel i Tyskland, men da GTL har været en blandekomponent for Shell V-Power Diesel ved Le Mans, kan din antagelse sikkert være korrekt.

GTL har en højere pris end diesel og afhængig af iblandingsniveau - indenfor for EN590 specifikationen - vil produktprisen derfor stige. Desuden vil det kræve, at diesel til hele landet skulle afhentes i Fredericia for at sikre ensartet kvalitet, hvilket vil øge distributionsomkostninger. Derved vil et sådan dieselprodukt til være mindre konkurrencedygtig i forhold til anden diesel.
These users thanked the author HansH for the post:
DanielB12
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Forbud mod alt under EURO6 diesel

Indlæg af aknedude » 9. mar 2018, 14:13

Ja så er det satme op ad bakke for diesel. https://www.bt.dk/udland/merkel-stikker ... mod-diesel

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"