Skum i vangerne

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
thomaspihl74
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 7. nov 2018, 14:46
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Skum i vangerne

Indlæg af thomaspihl74 » 16. nov 2018, 16:23

Der er lige så mange meninger om skum i vangerne, som der er kinesere i Kina. Jeg er godt klar over at det er en slags rustbeskyttelse, men er det noget der virker?

Sendt fra min F8131 med Tapatalk


Billede
Senest rettet af thomaspihl74 16. nov 2018, 16:23, rettet i alt 1 gang.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Skum i vangerne

Indlæg af ph » 16. nov 2018, 16:26

Rustbeskyttelse???
Er det ikke for at undgå træk/ vindstøj fra div. hulrum? ....evt. mulighvis lyddæmpene foranstaltning pga. vibrationer
Senest rettet af ph 16. nov 2018, 17:29, rettet i alt 1 gang.
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
thomaspihl74
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 7. nov 2018, 14:46
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Skum i vangerne

Indlæg af thomaspihl74 » 16. nov 2018, 16:35

Det ved jeg ikke, men håber at nogle af de klogere ved det

Sendt fra min F8131 med Tapatalk


Tripel3
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 3. jan 2018, 23:03
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 8 times

Re: Skum i vangerne

Indlæg af Tripel3 » 16. nov 2018, 16:38

Har set produktion af Audi i ingolstat og der satte de så ansatser ind som når karosseriet senere blev varmet op efter lakering eksploderede. Formålet var støjreduktion. Derfor er en Skoda ikke det samme som en Audi 😉

Brugeravatar
thomaspihl74
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 7. nov 2018, 14:46
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Skum i vangerne

Indlæg af thomaspihl74 » 16. nov 2018, 16:48

Så har jeg en Skoda-Audi for det billede stammer fra min fabia
Så det er ikke nogen former for rustbeskyttelse....

Sendt fra min F8131 med Tapatalk


Tripel3
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 3. jan 2018, 23:03
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 8 times

Re: Skum i vangerne

Indlæg af Tripel3 » 16. nov 2018, 17:01

Det er udviklingen ingen gider at køre i en ressonanskasse

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 59 times
Been thanked: 222 times

Re: Skum i vangerne

Indlæg af styker » 16. nov 2018, 17:29

Var det ikke alfa der startede med det for mange år siden, som bekendt er der ikke mange af de alfaer tilbage. :cry:

Brugeravatar
The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 376 times
Been thanked: 247 times

Re: Skum i vangerne

Indlæg af The Micktrix / Dk » 16. nov 2018, 17:51

Det var hvis mere skum som vi kender fra i dag, hvor det bliver driv vådt og så ruster pisset. Lige som på nogen Vw har ved forskæremen, ud med det ;)

Den gang var der bare nada rust beskyttelse eller galvinserring på Alfa, så gik det gruglig galt hehe.

Det vi ser i vanger i dag er hårdt lige som Pur skum, det kan ikke holde på vandet og er for støj/resonans som sagt længer oppe. Mange biler har det, billig som dyr ;)
Mercedes w124 280TE 3.2L Sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor 🤙

Datsun 240z - Maserati Gransport 2007 🏁

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

Oliefyret
Nyt medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 29. mar 2014, 00:24
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 26 times

Re: Skum i vangerne

Indlæg af Oliefyret » 17. nov 2018, 08:33

thomaspihl74 skrev:
16. nov 2018, 16:23
Der er lige så mange meninger om skum i vangerne, som der er kinesere i Kina. Jeg er godt klar over at det er en slags rustbeskyttelse, men er det noget der virker?

Sendt fra min F8131 med Tapatalk


Billede
Nogen blæser også papiruld ind ligesom på dit loft.

Brugeravatar
thomaspihl74
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 7. nov 2018, 14:46
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Skum i vangerne

Indlæg af thomaspihl74 » 17. nov 2018, 09:58

The Micktrix / Dk skrev:Det var hvis mere skum som vi kender fra i dag, hvor det bliver driv vådt og så ruster pisset. Lige som på nogen Vw har ved forskæremen, ud med det ;)

Den gang var der bare nada rust beskyttelse eller galvinserring på Alfa, så gik det gruglig galt hehe.

Det vi ser i vanger i dag er hårdt lige som Pur skum, det kan ikke holde på vandet og er for støj/resonans som sagt længer oppe. Mange biler har det, billig som dyr ;)
Kan det passe at hulrum først er voks behandlet og så skum der efter? Hulrummet ved bagskærmene er behandlet med sådan noget fedtet noget....

Sendt fra min F8131 med Tapatalk


Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1718
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: Skum i vangerne

Indlæg af Kinojserguru » 17. nov 2018, 16:38

Mig bekendt var det også AlfaSud der startede med skum i vangerne for støj isolering, de kørte dejlig stille men kunne godt ruste :-) Havde det været et guldkorn, var der nok nogle andre der også havde anvendt dette :-)
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Skum i vangerne

Indlæg af ph » 17. nov 2018, 19:40

mener at Alfa Junior havde skum i A-stolperne ...muligvis også i andre hulrum
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"