Hvad er den rigtige salgspris?

Besvar
Brugeravatar
Obel
Medlem
Indlæg: 1224
Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 38 times

Hvad er den rigtige salgspris?

Indlæg af Obel » 16. nov 2019, 17:47

Jeg har haft min Passat til salg et stykke tid, da jeg overgår til firmabil.
Jeg har åbenbart ikke ramt den rigtige salgspris, da jeg ingen henvendelser har, hverken herinde, Facebook eller Bilbasen.
Den ligger umiddelbart som den billigste ift. km og udstyr, i hvet fald da jeg oprettede den :)

Er der nogen der vil give sit besyv med ift. hvad sådan en kan sælges for privat?
Er prisen helt gal?


VW Passat B8 Variant TDI 190 Highline
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2733
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 497 times

Re: Hvad er den rigtige salgspris?

Indlæg af Nicklossi » 16. nov 2019, 19:12

Ved godt de andre ikke er highline, men din står da som den absolut dyreste ;)
Vedhæftede filer
Screenshot_20191116-191145_Bilbasen.jpg
Screenshot_20191116-191145_Bilbasen.jpg (62.12 KiB) Vist 1614 gange

demo
Nyt medlem
Indlæg: 249
Tilmeldt: 31. jan 2014, 07:51
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 27 times

Re: Hvad er den rigtige salgspris?

Indlæg af demo » 16. nov 2019, 19:19

hvad er st stykke tid ?

oprettet på vag cars 10.11 - står som ny annonce på bilbasen

hvis det skal flytte sig hurtigt...så det pris pris pris

vudere kan jeg ikke - men det tror jeg bilpriser kan, sætte den på autocom (du vælger selv mindstepris)
dog er mit gæt at du ligger ret højt, hvis du sammenligner med forhandler skal du nok være mindst 30k under
for at begynder at være billigt....måske mere
A3 2,0 tdi - mit (fast) absolut alles

Brugeravatar
Obel
Medlem
Indlæg: 1224
Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 38 times

Re: Hvad er den rigtige salgspris?

Indlæg af Obel » 16. nov 2019, 19:45

Nicklossi skrev:Ved godt de andre ikke er highline, men din står da som den absolut dyreste ;)
Sammenligner selvfølgelig med andre highline modeller.
Ellers skal jeg jo sammenligne den dyreste diesel med den billigste benzin.
Men det kan da godt ske andre folk prioriterer anderledes end en selv - jeg ville aldrig købe en comfortline grundet sæderne.

Brugeravatar
Obel
Medlem
Indlæg: 1224
Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 38 times

Hvad er den rigtige salgspris?

Indlæg af Obel » 16. nov 2019, 19:47

demo skrev:hvad er st stykke tid ?

oprettet på vag cars 10.11 - står som ny annonce på bilbasen

hvis det skal flytte sig hurtigt...så det pris pris pris

vudere kan jeg ikke - men det tror jeg bilpriser kan, sætte den på autocom (du vælger selv mindstepris)
dog er mit gæt at du ligger ret højt, hvis du sammenligner med forhandler skal du nok være mindst 30k under
for at begynder at være billigt....måske mere
Den har været på Facebook et godt stykke tid og oprettet på Bilbasen i sidste uge.
Jeg er budt 225 ved vw i bytte - men jeg skal jo ikke have en ny.
Men det kan da godt være det er en mere realistisk pris.

Lasse R
Medlem
Indlæg: 583
Tilmeldt: 27. jul 2012, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 82 times

Re: Hvad er den rigtige salgspris?

Indlæg af Lasse R » 16. nov 2019, 21:58

Jeg ville sælge den med dine sommersæk istedet.

Da jeg læste annoncen tænkte jeg at det var en udgift på 10-15k der bare ligger og venter til foråret.

Jeg ville ikke nævne sænkning. Den ser jo ok ud, og er ikke voldsænket, men tror bare "sænkning" kan skræmme nogle kunder væk i det segment hvor bilen ligger.
These users thanked the author Lasse R for the post:
Obel
VW Touran 1,4 TSi Highline 2018
Audi A3 1,4 TSI Limo Sport 2017

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1230
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 625 times

Re: Hvad er den rigtige salgspris?

Indlæg af VWAU » 17. nov 2019, 08:13

Lasse R skrev:
16. nov 2019, 21:58
Jeg ville sælge den med dine sommersæk istedet.
KUN hvis der er tale om originale fælge. Uoriginale fælge skræmmer endnu flere væk.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: Hvad er den rigtige salgspris?

Indlæg af claussor » 17. nov 2019, 09:23

Highline / Comfortline har lille prisforskel når køretøjet har din alder. Jeg tror den skal stå til 215 for at den kan sælges.
Man bør kunne forvente 5-10k i rabat på de to DSG forhandlerbiler. Så din skal være billigere end dem.
These users thanked the author claussor for the post:
VWAU

Brugeravatar
Obel
Medlem
Indlæg: 1224
Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 38 times

Re: Hvad er den rigtige salgspris?

Indlæg af Obel » 17. nov 2019, 10:06

Jeg har sommerhjul også som jeg havde tænkt der kunne handles om/med som afslag.
Originale Skoda Supernova.

Billede

Det er selvfølgelig altid lidt en udfordring at få pengene hjem for f.eks. highline udstyr.
Synes dog hurtigt man prismæssigt kommer til at sammenligne en 150hk comfortline med en 190hk highline, hvis man bevæger sig omkring 210-215.

Kunne være man skulle beholde den Billede

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: Hvad er den rigtige salgspris?

Indlæg af claussor » 17. nov 2019, 10:38

Obel skrev:
17. nov 2019, 10:06
Jeg har sommerhjul også som jeg havde tænkt der kunne handles om/med som afslag.
Originale Skoda Supernova.

Billede

Det er selvfølgelig altid lidt en udfordring at få pengene hjem for f.eks. highline udstyr.
Synes dog hurtigt man prismæssigt kommer til at sammenligne en 150hk comfortline med en 190hk highline, hvis man bevæger sig omkring 210-215.

Kunne være man skulle beholde den Billede
Der skal jo være en fordel ved at handle uden reklamationsret desværre :)

Lasse R
Medlem
Indlæg: 583
Tilmeldt: 27. jul 2012, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 82 times

Re: Hvad er den rigtige salgspris?

Indlæg af Lasse R » 17. nov 2019, 15:55

Obel skrev:
17. nov 2019, 10:06
Jeg har sommerhjul også som jeg havde tænkt der kunne handles om/med som afslag.
Originale Skoda Supernova.

Billede

Det er selvfølgelig altid lidt en udfordring at få pengene hjem for f.eks. highline udstyr.
Synes dog hurtigt man prismæssigt kommer til at sammenligne en 150hk comfortline med en 190hk highline, hvis man bevæger sig omkring 210-215.

Kunne være man skulle beholde den Billede
kan Måske godt se at den er nemmere at sælge på de originale selvom det er vinterdæk.

Jeg havde også undgået Comfortline, og synes heller ikke rigtigt de er sammenlignelige. jeg har jeg holdt lidt øje med priserne på dem det sidste års tid, og det virker til at der er en del af de biler som står på bilbasen, som bare ikke flytter sig ud af stedet..

Ville nok starte med et knaldtilbud til 225, så tror jeg der er en ok chance for at den ryger afsted. Ryger den ned i 210 som nævnt, så sender du bare en besked, så skal jeg nok give den er godt hjem 😎
VW Touran 1,4 TSi Highline 2018
Audi A3 1,4 TSI Limo Sport 2017

Jesper_christiansen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvad er den rigtige salgspris?

Indlæg af Jesper_christiansen » 17. nov 2019, 18:49

Jeg har kigget på den et par gange, ja og flere andre lignende.

Jeg vil egentlig gerne have sådan en Passat, men jeg hælder mest til at handle ved forhandler grundet reklamation mv.

Prisen rammer du egentlig ok, måske den kan trykkes lidt og så er den væk.

Sendt fra min Moto G (5) Plus med Tapatalk


Brugeravatar
Obel
Medlem
Indlæg: 1224
Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 38 times

Re: Hvad er den rigtige salgspris?

Indlæg af Obel » 23. nov 2019, 13:28

Jesper_christiansen skrev:Jeg har kigget på den et par gange, ja og flere andre lignende.

Jeg vil egentlig gerne have sådan en Passat, men jeg hælder mest til at handle ved forhandler grundet reklamation mv.

Prisen rammer du egentlig ok, måske den kan trykkes lidt og så er den væk.

Sendt fra min Moto G (5) Plus med Tapatalk
Der skal være plads til at handle lidt. Billede

Når jeg kigger brugt bil, så kigger jeg sjældent efter om den er fra forhandler eller ej… har haft for mange dårlige oplevelser med useriøse forhandlere som skider højt og flot på reklamationsretten og det er tæt på umuligt at gøre noget ved, med mindre man vil bruge alt sin tid på det. Brugte biler der holder ved en forhandler er jo ikke bedre end alle andre biler :-)
Så jeg kigger mere på stand og vurderer et køb derud fra.

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 179 times

Re: Hvad er den rigtige salgspris?

Indlæg af vartaz » 23. nov 2019, 19:32

Sæt standard fjedre på og hold mund med at sen har været sænket. Jeg ville personligt aldrig købe en sænket (eller har været sænket) bil og sådan er de fleste voksne. Mange ville vrage din bil pga det... original original original sælger bedst for de fleste.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: Hvad er den rigtige salgspris?

Indlæg af claussor » 23. nov 2019, 19:37

vartaz skrev:
23. nov 2019, 19:32
Sæt standard fjedre på og hold mund med at sen har været sænket. Jeg ville personligt aldrig købe en sænket (eller har været sænket) bil og sådan er de fleste voksne. Mange ville vrage din bil pga det... original original original sælger bedst for de fleste.
Enig enig

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: Hvad er den rigtige salgspris?

Indlæg af AAMS » 25. nov 2019, 15:13

Jeg var også interesseret en årgang.

Intet problem med fjedrene for mig, men så billederne hvor den stod på 20” Kapstadt, og der var den langt flottere.

På grund af farvesammensætningen med lys kabine valgte jeg den fra. Resten var ellers rigtig fint for mig.
Det man siger, er man selv

Lasse R
Medlem
Indlæg: 583
Tilmeldt: 27. jul 2012, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 82 times

Re: Hvad er den rigtige salgspris?

Indlæg af Lasse R » 25. nov 2019, 16:25

Tænker umiddelbart den bedste at sammenligne med er denne til 215:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/pa ... 5d/4508137

Har kørt 10k mere end din, mangler LED forlygter, og den store navigation.

Til gengæld er den 30.000kr billigere, har sommer og vinterhjul, aftageligt træk og står u-sænket, og med den mest almindelige farvesammensætning i kabinen - om det trækker op eller ned, er jo nok subjektivt, nogen synes det er fedt, andre ikke.

Hvis du har den originale kølergrill på lager kunne du du jo eventuelt montere den (originalt sælger bare bedre).
VW Touran 1,4 TSi Highline 2018
Audi A3 1,4 TSI Limo Sport 2017

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 179 times

Re: Hvad er den rigtige salgspris?

Indlæg af vartaz » 25. nov 2019, 16:55

Lasse R skrev:
25. nov 2019, 16:25
Tænker umiddelbart den bedste at sammenligne med er denne til 215:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/pa ... 5d/4508137

Har kørt 10k mere end din, mangler LED forlygter, og den store navigation.

Til gengæld er den 30.000kr billigere, har sommer og vinterhjul, aftageligt træk og står u-sænket, og med den mest almindelige farvesammensætning i kabinen - om det trækker op eller ned, er jo nok subjektivt, nogen synes det er fedt, andre ikke.

Hvis du har den originale kølergrill på lager kunne du du jo eventuelt montere den (originalt sælger bare bedre).

Nej bare nej.
Ville slet ikke overveje en uden LED forlygter. Syntes bestemt af led og stor navi og mindre km er penge være måske kun 15-20 men jeg ville slet ikke overveje den med halogen. Det r så luset og grimt til B8

Lasse R
Medlem
Indlæg: 583
Tilmeldt: 27. jul 2012, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 82 times

Re: Hvad er den rigtige salgspris?

Indlæg af Lasse R » 25. nov 2019, 17:02

vartaz skrev:
25. nov 2019, 16:55
Lasse R skrev:
25. nov 2019, 16:25
Tænker umiddelbart den bedste at sammenligne med er denne til 215:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/pa ... 5d/4508137

Har kørt 10k mere end din, mangler LED forlygter, og den store navigation.

Til gengæld er den 30.000kr billigere, har sommer og vinterhjul, aftageligt træk og står u-sænket, og med den mest almindelige farvesammensætning i kabinen - om det trækker op eller ned, er jo nok subjektivt, nogen synes det er fedt, andre ikke.

Hvis du har den originale kølergrill på lager kunne du du jo eventuelt montere den (originalt sælger bare bedre).

Nej bare nej.
Ville slet ikke overveje en uden LED forlygter. Syntes bestemt af led og stor navi og mindre km er penge være måske kun 15-20 men jeg ville slet ikke overveje den med halogen. Det r så luset og grimt til B8
Ville også være ked af at undvære LED lygter, MEN.. det TS spørger om er om prisen er rigtig. Og for dig og mig betyder LED lygter måske meget, for AAMS betyder det meget at den ikke har lyst alcantara.. du skal sammenligne med et eller andet, og om den har kørt 140k eller 150k.. same same.
fbottomline er at den der, så vidt jeg kan se, er den der kommer tættest på når man ser på bilbasen, og den koster 30K mindre, og har også stået til salg i noget tid, altså er den måske også prissat lige i overkanten til de 215.
VW Touran 1,4 TSi Highline 2018
Audi A3 1,4 TSI Limo Sport 2017

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 388 times
Been thanked: 472 times

Re: Hvad er den rigtige salgspris?

Indlæg af Monze1980 » 25. nov 2019, 20:41

Lige for at bibringe min holdning, så er jeg fløjtendes ligeglad med om en bil har LED eller ej.
Bare den kan lyse dét den skal.




Sent from my iPad using Tapatalk
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Brugeravatar
Obel
Medlem
Indlæg: 1224
Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 38 times

Re: Hvad er den rigtige salgspris?

Indlæg af Obel » 26. nov 2019, 21:01

Lidt kommentarer herfra.

Sænkning. Den er sænket 30mm. Jeg ændrer det ikke. Har ikke de originale fjedre. Men vil da fjerne teksten på annoncen.
Lidt sjovt hvor mange tråde det er herinde omkring hvordan man bedst sænker, men mår man skal købe/sælge så skal den stå standard :-)

Min kan self. sælges med både sommer og vinterhjul. Det vil jeg evt. skrive i annoncen.

Vedr. prissammenligning, så tror jeg bare at jeg nøjes med at konstatere at nogen er til udstyr - andre er ikke. :-)
Jeg konstaterer nok også, at den ikke kan sælges til i nærheden af hvad jeg troede og kan se priserne til hos forhandler. Ikke at jeg regnede med at få det samme.

Jeg er for øvrigt tilbudt 225 i bytte på en anden brugt i weekenden (mest for at høre deres bud), men det er jo selvfølgelig umuligt at holde op mod et rent salg.

Tror sgu jeg beholder den BilledeBillede
These users thanked the author Obel for the post:
claussor

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 179 times

Re: Hvad er den rigtige salgspris?

Indlæg af vartaz » 26. nov 2019, 23:47

Obel skrev:
26. nov 2019, 21:01
Lidt kommentarer herfra.

Sænkning. Den er sænket 30mm. Jeg ændrer det ikke. Har ikke de originale fjedre. Men vil da fjerne teksten på annoncen.
Lidt sjovt hvor mange tråde det er herinde omkring hvordan man bedst sænker, men mår man skal købe/sælge så skal den stå standard :-)

Min kan self. sælges med både sommer og vinterhjul. Det vil jeg evt. skrive i annoncen.

Vedr. prissammenligning, så tror jeg bare at jeg nøjes med at konstatere at nogen er til udstyr - andre er ikke. :-)
Jeg konstaterer nok også, at den ikke kan sælges til i nærheden af hvad jeg troede og kan se priserne til hos forhandler. Ikke at jeg regnede med at få det samme.

Jeg er for øvrigt tilbudt 225 i bytte på en anden brugt i weekenden (mest for at høre deres bud), men det er jo selvfølgelig umuligt at holde op mod et rent salg.

Tror sgu jeg beholder den BilledeBillede
Fjerne teksten er jo snyd. Det er skam ikke forkert at sænke den, du filtrerer bare en del købere fra på det. Hvirfor har du ikke gemt de originale fjedre?

Ja syntes du skal beholde den eller du kan jo lade den stå på med din pris også bare glemme lidt su prøvet at sælge , så måske der kommer en efter noget tid.

Brugeravatar
Obel
Medlem
Indlæg: 1224
Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 38 times

Re: Hvad er den rigtige salgspris?

Indlæg af Obel » 27. nov 2019, 06:57

vartaz skrev:
Obel skrev:
26. nov 2019, 21:01
Lidt kommentarer herfra.

Sænkning. Den er sænket 30mm. Jeg ændrer det ikke. Har ikke de originale fjedre. Men vil da fjerne teksten på annoncen.
Lidt sjovt hvor mange tråde det er herinde omkring hvordan man bedst sænker, men mår man skal købe/sælge så skal den stå standard :-)

Min kan self. sælges med både sommer og vinterhjul. Det vil jeg evt. skrive i annoncen.

Vedr. prissammenligning, så tror jeg bare at jeg nøjes med at konstatere at nogen er til udstyr - andre er ikke. :-)
Jeg konstaterer nok også, at den ikke kan sælges til i nærheden af hvad jeg troede og kan se priserne til hos forhandler. Ikke at jeg regnede med at få det samme.

Jeg er for øvrigt tilbudt 225 i bytte på en anden brugt i weekenden (mest for at høre deres bud), men det er jo selvfølgelig umuligt at holde op mod et rent salg.

Tror sgu jeg beholder den BilledeBillede
Fjerne teksten er jo snyd. Det er skam ikke forkert at sænke den, du filtrerer bare en del købere fra på det. Hvirfor har du ikke gemt de originale fjedre?

Ja syntes du skal beholde den eller du kan jo lade den stå på med din pris også bare glemme lidt su prøvet at sælge , så måske der kommer en efter noget tid.
Den var sænket da jeg købte den. :-)
Sælger havde ikke gemt de gamle fjedre... jeg kunne nu heller ikke drømme om at hæve den for at sælge den.

sglaursen
Nyt medlem
Indlæg: 137
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:36
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvad er den rigtige salgspris?

Indlæg af sglaursen » 28. nov 2019, 19:05

Som tommelfinger regel sætter Jeg en privat bil 10-20% under udbudte forhandler priser... det er typisk osse det de tilbyder når de giver bud på en bil.
Men det kræver jo der er noget til at sammeligne med.

225 i byttepris, så kommer den nok til salg til 245-250 hos forhandleren.

Besvar

Tilbage til "Hvad er prisen?"